FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 07.08.07 12:35
« odhlučnění motoru
Zdarvím po delsi dobe...
Mam jeden dotaz ohledne hlucnosti motoru...Nevim jak u vas ale my se zda ze 1,6 100k je celkem hlucny v mem FoFo...Kdyz se zatizi (slapu na plyn) tak je slyset ve vsech otackach..
A tak jsem si vzpomnel jak jsem na Fazol tak pred 10 lety lepil na vnitrni cast kapoty takovou protihorlavou a hlavne prithlukovou folii.
Tak me zajima jestli s tim nekod nemate zkusenosti..Mohlo by to pomoci - myslim ze Skoda to na vetsinu motoru v octavce montuje.
-
lulipin 06.08.07 14:39
« Re: Re: škrábanec
no asi jo, nějak si to už nepamatuji, ale vím jak mě v lakovně školili, že jaktože to nevím jestli nejsu náhodou blbý, tak jsem na fofíkovi taky hledal cosik podobného, aha vlastně mám ten štítek u spolujezce u noh, tam jsem nekoukl. >:D ale do fordu jsem napsal objednávku s VINem je to asi lepší. -
"-- skrytý --" 06.08.07 13:30
« Re: Re: škrábanec
hej, nechcu lebo su lenivi to hladat v katalogu, im je jednoduchsie natukat VIN kod a podla toho mu to vyhodi diely... hlavne, ze ked som to kupoval ja, tak som mu dal VIN kod a vyhodilo mu to, ze taka farba neexistuje :) ale o mesiac uz existovala. -
misoo 06.08.07 10:54
« stracanie vykonu
pozeram ze sa tu nahromadili prispevky so stracanim vykonu...
mal som podobnu situaciu, obcas akoby poklesli otacky akoby som prudko pustil plyn, pritom som na to sliapal, alebo som siel vyrovnane. bola to chyba sw pedalu. vo forde BA v ramci zaruky nahrali novy sw a odvtedy uz nic podobne. -
RobodCi 06.08.07 10:48
« Re: Kontrolka žhavících svíček
Ak sa za jazdy rozsvieti táto kontrolka /žhavenia/ znamená to prepnutie manažmentu motora do núdzového režimu.Tzn. že motor ide na pevne stanovené hodnoty v RJV/riad.jednotke vstrekovania/ - v pamäti porúch budeš mať záznam o poruche. Tie žhaviče nemali žiadnu závadu. Ak sa v priebehu činnosti motora v ktoromkoľvek režime vyskytne ktorákoľvek načítavaná veličina mimo rozmedzia/uloženého v poli charakteristík s ktorým sú všetky vstupné údaje neustále porovnávané/ určeného pre ňu v danom režime motora dochádza k prepnutiu do núdzového režimu signalizovaného rozsvietením kontrolky žeravenia na prístr.paneli.
Takže diagnostika a potom sa uvidí. -
"-- skrytý --" 06.08.07 10:24
« Kontrolka žhavících svíček
Zdravíčko všichni, na Focusu 1.8 TDCI se mi rozsvítila kontrolka žhavících svíček. Auto na dálnici reagovalo, tak že okamžitě začalo ztrácet výkon, měl jsem co dělat, abych se dostal na odstavný pruh, na 100 m jsem prakticky zastavil. Kontrolka stále svítila. Po vypnutí a zapnutí zapalování (cca po 20s) auto normálně nastartovalo a jelo dál, jako by nic. Následně byly vyměněny žhavící svíčky (měli najeto 60000 km). Jenže den po výměně se závada objevila znovu. Nemáte někdo radu nebo zkušenosti s podobným problémem? -
"-- skrytý --" 06.08.07 08:45
« Re: škrábanec
ano maju, stoji to tusim na slovensku nejakych cca 300Sk, mozno uz aj menej. a nie su to vyslovene fixky ale kombinacia farba + lak (v oboch "amplukach" su aj stetce), nie je to teda suchy sposob (tvrda fixka), ale normalna farba + lak. som tym aj korigoval pred casom hlboku ryhu po obideni auta klucom je to sice pracne, ale podarilo sa -
"-- skrytý --" 05.08.07 19:56
« Re: 1,6 TDCi (80kW)
Turbo pískat neslyším . Jen při nastartovaném motoru , když běží na volnoběh a stojíš vedle auta , tak malé pískání slyšíš ( ale to nemá nic společného s turbem ). Jinak motor je ale super . Nikdy jsem nebyl moc příznivcem nafťáků - tohle je můj první - a musím říct, že je to opravdu super jízda :-) . -
"-- skrytý --" 05.08.07 17:15
« 1,6 TDCi (80kW)
Zdravím ,
při vypínaní zapalování ( zhasnutí motoru ) jsou vždy cítít vibrace od motoru - auto se jakoby zachvěje. Jaké máte zkušenosti s tímhle stavem u tohoto motoru vy ? Děkuji za odpovědi . Jinak s autem jsem nadmíru spokojen - kupováno ojeté (35 000 km ) ve výbavě Sport - jízdní vlastnosti ( jak už tady bylo několikrát publikováno ) jsou opravdu skvělé . -
lulipin 04.08.07 19:49
« Re: "Dusiaci sa " 1,6 TDCi
já měl podobnou zkušenost minulý týden v chorvatsku ale myslím, že to bylo naftou, okolo 1700 otáček než nastoupilo turbo motor poskočil a vyprodukoval kastrólový zvuk, celkem bylo auto líné a otáčky nešly nahoru, vyřešilo to až se do oběhu dostala kvalitní nafta od shellu. Jo a když jsem kupoval auto tak nešlo turbo vůbec, mám stejný motor jako ty, nechal jsem ho dovézt z Německa. Ve fordovi mi vyměnili palivový filtr a auto jako vyměněné. Takže jestli jsi si jistý naftou tak zkus ten palivový filtr, má se sice podle forďáků měnit co 60 tis. km ale já po těchto zkušenostech budu asi vždy měnit zároveň z olejem. -
"-- skrytý --" 04.08.07 18:26
« "Dusiaci sa " 1,6 TDCi
Zdravim vsetkych. Vcera som s FoFo II, 1,6 TDCi 80 kW zazil jednu neprijemnu skusenost. Auto pocas jazdy uplne stratilo dynamiku (ako keby nefungovalo turbo) na dvojke, okolo 30 km/h pri snahe predbehnut traktor zacalo trhat a poskakovat ako pri rozjazde v autoskole... mal som pocit, ze sa motor dusi... otacky podla otackomera poskakovali (a to doslova) v tom case okolo 1600... Obdobne tomu bolo aj na trojke a stvorke, problemy som zaznamenal v rozsahu 1600 - 2000.
Dovtedy som sa s niecom podobnym nestretol. Pri spiatocnej ceste bolo auto uplne v pohode, ako keby sa nic nebolo stalo.
Naftou to nebolo, kolega tankoval rovnaku naftu na rovnakej pumpe a nemal ziadne problemy....
Stretol sa niekto z vas s niecim podobnym? Predpokladam, ze zblba elektronika, mozno riadiaca jednotka, mozno nieco ine, neviem...
Najviac ma vsak zaraza to, ze auto bolo pred cca 2 tyzdnami na garancnej prehliadke.... zacinam mat pocit, ze cim viac je auto v servise (kvoli nespravne vyvazenym kolesam) tym castejsie sa tam vracia.... -
"-- skrytý --" 04.08.07 15:00
« Re: Ako oklamat automatické svietenie.
Kondor, daj si tu namahu a popozeraj sa v historii tohto vlakna. Pisal som o tom rele niekolkokrat, mam ho, nepamatam si vsak presne uz to cislo... stalo vo forde 200 Sk, umiestnuje sa do poistkovej skrinky na poziciu c. 15. Ale pozriem sa v aute, kedze nie som taky lenivy... :-) a napisem znovu to cislo i poziciu.
A znovu ako funguje:
- iba(!) u aut vybavenych svetelnym senzorom
- bohuzial, startujes uz so zapnutymi svetlami
- svietia len stretavacie
- predne a zadne obrysove svetla (parkovacky), osvetlenie palubnej dosky i zadne osvetlenie EČV sa zapne automaticky, ked senzor vyhodnoti sero alebo tmu (tunel tiez) -
"-- skrytý --" 03.08.07 20:14
« iné riešenie
kondor, viem že veľa ľudí, ktorí ani nemajú svetelný snímač si tam prirobili nejaké relé a majú to vyriešené.dokonca je to lepšie, lebo neštartujú s rozsvietenými svetlami (ako mi čo máme Automatické svetlá). Vie niekto, ako to presne technicky urobiť? Díky za to.
-
"-- skrytý --" 03.08.07 20:10
« snímač svetla
ahoj kondor!
snímač je na prednom skle v mieste spätného zrkadla-zvonku ho vidíš.je integrovaný spolu so snímačom dažďa.
Tiež som to chcel urobiť na trvalé svietenie - v jednom forde ponúkali, že odlepia zrkadlo, zalepia snímač a nalepia naspäť. V druhom Forde sa im zježili vlasy, keď som im to povedal!
podľa mňa stačí "cvaknúť" dvojlinku, ktorá ide k snímaču a spojiť ju čokoládkou :-) >:D -
"-- skrytý --" 03.08.07 12:55
« Ako oklamat automatické svietenie.
Ahojte, mám v aute možnosť pri svietení používať režim auto, je to parádna vecička, keďže v tomto režime sa svetlá pri naštartovaní samé zasvietia a pri vypnuti motora svetlá ešte chvíľu posvietia na cestu (follow me home) a potom zhasnú, má to však jedno ALE, takto to funguje iba v šere a v tme. Samozrejme v tuneloch a v podzemnej garáži sa svetlá automaticky rozsvietia tiež a pri východe zase zhasnú, ak je vonku ešte svetlo. Ja už roky jezdím so zasvietenými svetlami aj počas dňa, aby ma bolo lepšie vidieť, takže režim auto nevyužívam a zakaždým svetlá zapínam a potom vypínam. Poraďte mi prosím, kde je to čidlo, ktoré monitoruje intenzitu svetla, napadlo ma, že ho jednoducho prelepím, prípadne odpojím a mám pokoj, svetlá sa budú zapínať aj vypínať v tomto režime vždy. -
"-- skrytý --" 30.07.07 08:26
« Re: Focus II Ghia 1.6TiVCT - zvlastnost na tesneni predneho okna
Ja som zatial ziadne preliaceniny nezaznamenal, ale prekvapilo ma, ze gumy nad oknami (aj predné aj zadné) strasne rychlo na slnku vybledli, a to mam Focusa 6 tyzdnov, uz nie su cierne ale tmavo sive, uvidime ako budu vyzerat o rok ;-\ -
"-- skrytý --" 29.07.07 21:49
« Re: Focus II Ghia 1.6TiVCT - zvlastnost na tesneni predneho okna
Hm, to je mi luto s tym ladovcom ;-\... Pocul som, ze deka - ak nejaka je poruke - prehodena cez auto moze pomoct, ak niet inej cesty. Ale na lad velkosti holubieho vajca asi nie... Nie, nie je tam ziadna znamka akehokolvek zasahu, len akoby sa gumene tesnenie jednoducho stiahlo a neprilieha ku karoserii na tom useku... -
misoo 29.07.07 12:41
« Re: nové fólie
hej, je to lepene zvonka. bol som s tym v kefach zopar krat a ziadny problem. teraz uz auto umyvam rucne a davam si pre istotu pozor. zatial to drzi na 100%. v zime ale skrabku prec!
charon je fajn, aku priepustnost si dal? kde si to dal robit a kolko ta to stalo ? -
"-- skrytý --" 28.07.07 21:23
« Focus II Ghia 1.6TiVCT - zvlastnost na tesneni predneho okna
Ahojte, na lavej strane gumoveho tesnenia predneho okna noveho Focusa sa mi objavila zvlastna preliacina asi 6cm dlha a ca 0.5cm hlboka. Vyzera to akoby sa guma "stiahla" dovnutra napr. vplyvom tepla, teda nie su tam ziadne znamky nasilneho zasahu. Viete co to mohlo sposobit, resp. ma s tym niekto skusenost? Auto je garazovane. Inak som s Focusom spokojny - klop klop klop, zatial 4800km, jazdim na nom necele 2 mesiace. Spotreba zatial 7.3, 50% v meste.Dakujem za komentare. -
"-- skrytý --" 24.07.07 15:05
« Re: radio sony
Ok,mali ste pravdu, PP svieti asi 5 min., radio zhasne skor. Nikdy som nemal trpezlivost stat pri aute a sledovat kedy to konecne zhasne (ci vobec) a ked som prisiel k autu, uz to zase samozrejme svietilo, lebo som ho predtym odomkol centralom, preto som mal z toho dojem, ze to svieti nonstop. Dnes som to na zaklade vasich tipov vydrzal odsledovat a je to v pohode. Takze sa vam ospravedlnujem, ze som si to najprv nepreveril a hned vam to vesal na nos. -
"-- skrytý --" 24.07.07 08:21
« Re: radio sony
To Sony radio je fajn, ja som s nim tiez velmi spokojny, tesim sa s tebou, ze si vychutnas lepsi zvuk a najma mp3ky :-). Ozaj az vcera som si vsimol jednu vec, moj displej palubneho pocitaca svieti nonstop - to znamena, ze aj celu noc si pekne svieti na cerveno a ukazuje km a teplotu, je to tak v poriadku ? Nezerie to zbytocne baterku? -
"-- skrytý --" 22.07.07 22:12
« Re: přírůstek
5x7 repro sa mi velmi nezda.. obzvlast po zliadnuti fotiek z tej ruskej stranky kde su rozobrate dvere, tak sa to tvari ako kruh a nie ako oval. 5x7 ide napriklad do fiesty, kde ale nie su separovane basy/vysky. na focuse su v prednych (a v sony radiom vybavenom focuse od vyroby aj v zadnych ) dverach vyskove repraky v urovni zrkadiel.
ale ako pozeram stranku pioneeru, tak tam chcu nejaky adapter davat pre 17'' repro, takze zrejme to bude neokruhly rozmer. -
misoo 20.07.07 18:33
« Re: přírůstek
yoyo dik za info, len co to znamena 5x7 palcov ? to su tam nejake elispy ?? to sa mi nechce verit, tie krabicky na repro su gulate... ale ak si to mal rozobrate a videl na vlastne, tak som ticho :-)
pekna prihoda v tom servise a myslim si ze aj spravny pristup. clovek by sa mal spravat slusne, ale samozrejme ked vidis ze ta odbijaju a chcu sa ta zbavit, tak to neznasam, vtedy "se neznam" ! >:-[] koli mne raz musel prist nejaky sef priamo od importera, to sa potom veci pekne rozhybali >:D
tak ti prajem aj nadalej 100% avetko a malo piesku ! ;-)
PS: ja tiez jedine shell, obcas 95, obcas 100. nechcem si za par usetrenych korun pokazit auto za statisice... ;-\
lulipin tu spojku ti namastia, neni problem. ak sa im samozrejme bude chciet ohnut... ;-\ inac WD40 je na rozpustanie zhrdzavenych klbov atd., na mazanie je silikonovy spray! ;-) -
"-- skrytý --" 20.07.07 16:47
« Kvalitný benzín a nafta!
Pridám osobnú skúsenosť. Do FOFO1 1.6i som raz natankoval v Metre (Ivanka pri Dunaji) a raz pred NITROU smerom zo zlatých Moraviec (nejaká zvláštna značka čerpacej stanice)...a vypomstilo sa. Bol Február ráno 7.00, vonku asi +5°C (Blava ne?!) a auto nakoplo až po 10 sekundách štartovania a hneď skapalo. Asi po piatom pokuse sa mi podarilo udržať to na 3500 otáčkach a asi po 2 min to už neskapínalo. Bol to Natural 95. Problém trval, kým som neminul 55 litrov-celú nádrž. Stalo sa mi to dvakrát v živote, takže spolu som mal 3 týždne "pokazené" auto. Bol som aj vo Forde, kde mi na diagnostike povedali "nič mu nie je".
Takže odvtedy som verný Shell (aj teraz s Naftou). a problémy nie sú. -
"-- skrytý --" 20.07.07 16:41
« Vrzgy vrzgy
Milí priatelia, definitívne zmizlo vŕzganie dverí (tesnení dverí). Časom sa tam nachytá prach (a piesok) a ten potom vŕzga. Stačí ho zotrieť mokrou handrou (tesnenia na karosérii, na dverách aj to plstené na dverách-hore) a JE TICHO!!!
Takže prehlasujem, že môj FOFO 1.8 TDCI je po 36 000 km bez chybičky krásy. Aj spotreba klesla. Priemerne jazdím za 6,2 l/100 km (80% mesto). Ťah to má jak drak >:-[] nezaskočí ho ani 5 ľudí ani jazda do kopca. ODPORÚČAM! -
lulipin 20.07.07 12:17
« Re: high engine temperature
vrzájící pedál spojky jsem musel taky nechat namazat ve Fordu v Opavě. Už nevrže, ale ujistili mě že do příští výměny oleje to bude zpět. Udělali to nějakým mazacím sprejem na faktuře vidím 35 kč ale do toho práci a máš to nejlevnějc za 300 kč. Možná to umí někdo vykumštovat levněji, mě v té chvíli to bylo jedno i tak mi toho dělali více a to mazání byla nejlevnější položka. -
"-- skrytý --" 20.07.07 11:07
« Re: high engine temperature
Mam 1.8TDCi, za 15 mesiacov nabehanych 23tKm. Nic take sa mi s motorom nestalo.
Ja osobne na Presovsky autoservis nespomynam v najlepsom, uz tam viac nevkrocim... ;-\
Na vychode sa mi celkom pozdava ford v Humennom, celkom sa tam snazia spravat k zakaznikovi co najustretovejsie.
Inak ked som v Bratislave, tak chodim do Trnavy.
Inak, na auticko sa nemozem stazovat fici na 99%. To jedno percento je vrzgajuci pedal spojky :( Viete poradit co s nim? Staci WD40 alebo je to nieco komplikovanejsie?
Diky -
"-- skrytý --" 20.07.07 09:22
« Re: high engine temperature
jurko28, treba tlacit na nich. a byt hlasny, aby vsetci zakaznici poculi, ze su tam problemy, ktore nemaju zaujem riesit. a byt drsny, zly. :-)
takto som pochodil v den, ked som sa vratil zo servisu z povinnej prehliadky, a auto mi zdochlo... bolo pojazdne, no na ceste domov mi svietilo ABS, check a neviem co este... po kuknuti do manualu som auto mal odstavit a zavloat servis - to som i urobil. na asistencne sluzbe ma poslali do r... najprv nechceli ani auto odviest do servisu, vraj mam ist po vlastnych kolesach. hoci manual k auto to zakazuje, ak ti na palubovke svietia urcite kontrolky... potom som ich donutil poslat odtahovku po mna. dalsia radost bola v servise - prijimaci technik povedal, ze to bude trvat tak tyzden, lebo nemali ludi, ktori by to skontrolovali (bolo den pred sviatkom a predlzenym vikendom)... po jeho neschopnosti ma odbit, prisiel, ze to uz skontrolovali a ze je to v alternatore a ten nemaju na sklade a ked ho objedna, pride tak o tyzden... moja hlasna veta:
- Neodidem odtialto, pokym to auto nebude opravene!!!!
jeho reakcia:
- Co ho mam odmontovat z ineho auta???
ja: - To ma nezaujima. Neodidem odtialto, pokym to auto nebude opravene...
Po hodinke a pol som isiel s opravenym autom domov. Mozno mi dali alternator z ineho auta, ktore mali na dvore... Mozno mi vymenili nejake ine casti... :-))) ale to snad nie.
Bohuzial tato scenka ma stala dost nervov, a ukazala na fakt, ze Pre dobrotu na zobrotu... -
misoo 18.07.07 15:03
« Re: přírůstek
takze mas tam aj tie repro co davaju k tomu sony radiu ?
nahodou nevies znacku a rozmery tych repro co sa dodavaju k tomu sony radiu (ghia, titanium) ?
ja som kupil to radio na ebay za 191€ aj s dopravou, samozrejme nove, navod, kod! :-! ;-) tam je ich plna pr... :-)
s tadial to mam, je to samolepka. pri beznej jazde to pomaha len trochu, ale pri vyssich dialnicnych rychlostiach je to super. tam je posun hranice hluku cca o 20km/h (moj subj. nazor)