FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
misoo 16.10.07 13:02
« Re: Ešte raz disky na zimu.
moj nazor asi poznas, uz tu odznel - prezuvat len gumy, dovody strucne zhrniem :
- takmer pol roka mat skarede auto a zle jazdne vlastnosti (nekupil som si focusa len na pol roka)
- kym sa prezuvanim znicia gumy, tak uz budu 5x zjazdene
- minimalne raz do roka treba kolesa vyvazit a tiez by sa mala spravit aj geometria (vdaka nasim "skvelym" cestam) takze len prehodenie kolies vo vlastnej rezii neni az tak celkom pravda. rozvazene kolesa a zla geometria pocas niekolkych rokov za sebou zvysuju opotrebneie a mozu byt v konecnom dosledku dokonca aj drahsie ako dve prezutia rocne kazdy rok
- lepsie skladovanie a manipulacia
- cena disky+gumy mensich rozmerov nemusia byt vzdy lacnejsia varianta ako len gumy aj ked vacsich rozmerov
;-) -
"-- skrytý --" 16.10.07 12:27
« Re: Ešte raz disky na zimu.
mne sa to vidi dost odveci zakazdym prezuvat a nicit tak gumu + zakazdym nove prevazenie a nove zavazia. ak chces ist do 15'' tak si kup aj nejake plechace aspon, alebo lacne alu disky (ja mam na zimu 15'' OZ alu a bez problemov, na leto 16'' povodne Ford). 15'' disky zas tak vela nestoja.
Okrem toho ked chces ist na zimu do 15'' a teraz mas 17'' tak si tie disku kupit budes musiet tak ci tak. -
"-- skrytý --" 16.10.07 09:20
« Ešte raz disky na zimu.
Ahojte, chystám sa prezúvať na zimu a nedá mi to ešte raz sa Vás neopýtať aby som sa správne rozhodol, či mám kúpiť iba zimné pneu a prehodiť ich na alu disky, čo je pohodlnejšie a lacnejšie, ale neviem či ich v zime takto nezlikvidujem alebo mám kúpiť zimné pneu aj s plech diskami, čo je nepohodlnejšie, pretože by som musel iste kúpiť aj nové matice keďže alu mám 17" a na zimu by som išiel asi do 15" a neviem či by tie súčasné matice sedeli na plechových 15", no a samozrejme pohodlnejšie je sa naťahovať a skladovať iba gumy ako celé kolesá. Poraďte ako to riešite Vy, vďaka. -
lulipin 14.10.07 18:51
« Re: další komplikace
jenže já nemyslel ty škaredé černé plastové nárazníky, co měli některé escorty, já měl verzi ghia jeden z posledních let a nárazníky byly rozhodně původní. Ten přední se mi rozbil dvakrát, než jsem pochopil jak nízko je a jak vysoko jsou tady některé obrubníky. Ovšem stačilo jen mírné otření ze strany a nárazník pukl na jiném místě a na zem se vysypalo mnoho plastových střepů. -
"-- skrytý --" 14.10.07 16:20
« Re: zkratovaná baterie
no, mne odisiel alternator a pristrojovka ma na to vobec neupozornila. nerozsvietilo sa "dobijanie", nic. len mi zacalo svietit ABS, kontrolka motora... ako sa k tomu postavil Ford Asistance... :-/ ak mate zaujem, niekde dalej v historii to tu najdete popisane. hanba. -
paveldoc1 13.10.07 21:57
« zkratovaná baterie
Upozorňuji na zákeřnou i když asi nepříliš častou závadu baterie. Při jízdě začal Focus najednou nepravidelně táhnout, za pár vteřin ŘJ odpojila ABS,servo a airbagy, po minutě se rozsvítila kontrolka baterie a po 3 minutách přestalo auto jet. Specialista zjistil závadu v baterii- orig. 2,5 roku stará Motorcraft z prvovýroby, totální ztráta kapacity. Po výměně za novou Varta silver funguje Fofo zas jak má a jak odpovídá jeho pověsti.Jsem jen zklamaný, že ŘJ resp. PP vůbec neupozornil na snížené napětí, které nastalo již několik dní před touhle totálkou, zpětně jsem si uvědomil, že už před pár dny se startér někdy točil o něco pomaleji, ale motor chytil hned, takže jsem tomu nevěnoval pozornost. Kontrolka se znakem baterie signalizuje jen funkci alternátoru,ve Focusu docela přísně, ale na závadu v baterce neupozorní. -
lulipin 13.10.07 20:35
« Re: další komplikace
jen když si vzpomenu na svoje minulé auto - ford escort hatchback, to bych se na žádný zpevněný zadek nemohl spolehnout. Escort má nárazníky z nějakých křechkých laminátů, zřejmě by stačil i kop od nějakého nepříliš profesionálního karatisty a díl by byl na odpis. -
"-- skrytý --" 13.10.07 19:33
« Re: další komplikace
Nielen Focus... V takychto zrazkach v nie velkych rychlostiach vacsinou auto, ktore bolo buchnute zozadu, odkraca bez vacsich poskodeni (aj mne sa to stalo v jednom pripade), avsak to, co ma buchnuty predok sa z toho dostava ovela tazsie (stalo sa mi to v tom istom pripade ako vyssie). Je to najma preto, lebo predok auta je vyhotoveny, aby sa pri naraze deformoval a tym chranil posadku (z coho maju naramnu radost vyrobcovia ND). Zadok je ovela tvrdsi.
V mojom pripade ma odzadu trafila stara Skodovka a tym ma pohodila dopredu na inu staru Skodovku. Kineticka energia zachytena odzadu bola takmer rovnaka, ako ta, ktora bolo odovzdana vpredu. Vysledok: vzadu prasknute jedno svetlo a lava cast narazniku vyskocena z uchytov. Predok... Vsetko v haji az po chladic. Len samotne diely stali nejakych 25 tisic. Ehm, to bolo v roku 1997 a jednalo sa o Citroen AX. -
Dong1 13.10.07 19:11
« Re: další komplikace
lulipin: Nic si z toho nedelej, me se neco podobneho stalo ve ctvrtek. Stojim na cervene, najednou slysim piskani gum a bum...a bylo to. Moje auta se s Renaulty proste nemaj radi :-/ . No nic auto je v oprave, narazik sice neprasknul, ale nevypadal zdrave, tak dostanu novy. -
lulipin 13.10.07 17:29
« další komplikace
tak drazí kolegové, včera mi políbil zadek na hrabyňským kopci jeden starší peugeot. Dával jsem přednost autobusu a on si toho asi nevšiml dost brzy. No šupa jako sviňa, jsem myslel že ho mám v kufru. A ejhle no na tu hrůzu mám "jen" odřený pravý roh zadního nárazníku a trochu je propíchlý od skla jeho světlometu ale auto je absolutně celé, jenom kosmetika. Ovšem peugeot měl rozmlácený světlomet a měl dole přední nárazník. No vyléčím se z jeho pojistky, ale ty komplikace no nezávidím si to. Ale z druhé strany jsem rád, že jsem poznal jak bezpečné auto mám. Dost často vozím vzadu svého malého synka a bojím se střetu zezadu. Ale vidím, že focus má tuhou karoserii a jen tak nějaký náraz ho nerozhází, horší by byl střet s nějakým suv nebo nedejbože kamionem 8-s . Doufám, že to je pro mě na dlouhou dobu poslední nepříjemnost. -
Tailor 13.10.07 17:00
« Re: podávám hlášení
andre w: Mam Focuse Kombi 2.0 TDCi od brezna 2005. Najeto 43000 km. Spotreba pod 7 litru, pokud je vice mimomesto kolem 6,5 za nedododrzovani predpisu. Pri koupi mi rekli, ze rozvodovy retez (myslim, ze tam neni ozubeny remen) se meni az po 240 000 km, jinak se pouze kontroluje. Shodou okolnosti jsem musel nedavno menit taky zarovku v prednim svetlometu. Mam tam pouze jeden sroub, ktery jsem musel uvolnit a dve plastove zapadky, ktere jsem musel zmacknout, abych mohl svetlomet vysunout. Musim rict, ze jsem zvladl i zpetnou montaz, ale musel jsem nekolikrat studovat navod. Mam takovy pocit, ze nektere veci se delaji cim dal tim sloziteji. Jinak jsem s autem spokojen. -
Tailor 13.10.07 16:45
« Re: matice na kolesa
nitrion: Mam normalni zelezne matice na plechova kola 16" a na hlinikova kola taky 16" mam specielni matice s hlinikovou podlozkou, ktera se na nich volne otaci. Pri utahovani nedochazi ke treni mezi hlinikovym diskem a matici, ale mezi podlozkou a zeleznou casti matice. -
"-- skrytý --" 12.10.07 21:05
« Re: podávám hlášení
AC OFF znamena, ze vsetko funguje ako predtym, len sa nezapina kompresor klimy. Teda ako celok to nedokaze chladit, iba kurit (topit), avsak v ramci moznosti danej teplotou vonkajseho vzduchu sa snazi dodrzat nastavenu teplotu vnutri.