FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 16.10.07 16:54
« autoservis Ford
takže dneska jsem byl ve Fordu v Jihlavě a byla to hodně rychlá oprava. Přijel jsem, borci na to koukli a ptali se kolik mám najeto, já říká že 60 - 14O tisíc (60 je tachometrovejch a 140 beru jako maximum za 2 roky provozu), koukli do svýho chytrýho počítače a řekli mě, že se rozvoďák dělá po 24O tisících (to jsem našel na ford etis taky, ale nechtělo se mě tomu věřit) a že je zbytečný ho teď dělat, takže u mě mají plus do budoucna, že jim nejde jen o prachy. No a čeština do toho nahrát nejde, takže se omlouvám těm, ve kterých jsem vzbudil naději, no tak mi tam aspoň přehodili angličtinu, který hovím víc než italštině. Dokoupil jsem tažný oko za 218 korun. Ještě jsem se bavil s mechanikem ohledně zimních good year ultra grip 7 a zrazoval mě od nich, že prej se hodně sjíždí a moc nevydrží, tak nevím, byl jsem pro ně už rozhodnutej. -
misoo 16.10.07 16:31
« Re: Ešte raz disky na zimu.
kondor: staci to raz za cas prebehnut wapkou, nic hrozne. ak mas disky s kvalitnou povrchovou upravou bez hlbokych skrabancov, tak to teoreticky ani netreba umyvat. ale radsej to sem tam prebehni a nezabudni vhodit aj druhu desatkorunu a prebehnut cely podvozok auta, tomu sol skodi viac ako dobrym diskom ! :-) -
"-- skrytý --" 16.10.07 16:06
« Re: Ešte raz disky na zimu.
Vďaka za Vaše postrehy, rozhodol som sa zobrať iba gumy, misoove argumenty sú mi najbližšie, lepšia manipulácia a najmä lepšie jazdné vlastnosti a ešte to auto na alu diskoch aj lepšie vyzerá. Na plechy by som musel zháňať matice a aby to pekne vyzeralo aj puklice, neviem koľko stoja originál ford ale vo VW si niekedy pýtali za kus 1.000,- Sk a neznačkové puklice na disky nepasovali, čiže konečná cena by bola asi rovnaká len by som mal s tým viac starostí. Jediné mínus vidím v tom, že tie alu disky budem musieť v zime častejšie umývať od soli. -
"-- skrytý --" 16.10.07 15:43
« Re: Ešte raz disky na zimu.
Misoo: Co clovek to nazor..Ja bych si na zimu nikdy letni disky nenechal protoze vic nez na vzhledu auta mi zalezi na pohodli a to na vytlucenych zimnich cestach na kolech s nizkoprofilovymi gumami jaksi nezazijes.
Nez si ku*rvit nablyskane elektroony o ledove zmrazky a sul, tak tam radeji dam bud plechace nebo nenablyskane elektrooony a pekne mekou zimni gumu.
Navic se celou zimu muzes tesit az zase na jare prezujes na sportaky:)
-
misoo 16.10.07 13:02
« Re: Ešte raz disky na zimu.
moj nazor asi poznas, uz tu odznel - prezuvat len gumy, dovody strucne zhrniem :
- takmer pol roka mat skarede auto a zle jazdne vlastnosti (nekupil som si focusa len na pol roka)
- kym sa prezuvanim znicia gumy, tak uz budu 5x zjazdene
- minimalne raz do roka treba kolesa vyvazit a tiez by sa mala spravit aj geometria (vdaka nasim "skvelym" cestam) takze len prehodenie kolies vo vlastnej rezii neni az tak celkom pravda. rozvazene kolesa a zla geometria pocas niekolkych rokov za sebou zvysuju opotrebneie a mozu byt v konecnom dosledku dokonca aj drahsie ako dve prezutia rocne kazdy rok
- lepsie skladovanie a manipulacia
- cena disky+gumy mensich rozmerov nemusia byt vzdy lacnejsia varianta ako len gumy aj ked vacsich rozmerov
;-) -
"-- skrytý --" 16.10.07 12:27
« Re: Ešte raz disky na zimu.
mne sa to vidi dost odveci zakazdym prezuvat a nicit tak gumu + zakazdym nove prevazenie a nove zavazia. ak chces ist do 15'' tak si kup aj nejake plechace aspon, alebo lacne alu disky (ja mam na zimu 15'' OZ alu a bez problemov, na leto 16'' povodne Ford). 15'' disky zas tak vela nestoja.
Okrem toho ked chces ist na zimu do 15'' a teraz mas 17'' tak si tie disku kupit budes musiet tak ci tak. -
"-- skrytý --" 16.10.07 09:20
« Ešte raz disky na zimu.
Ahojte, chystám sa prezúvať na zimu a nedá mi to ešte raz sa Vás neopýtať aby som sa správne rozhodol, či mám kúpiť iba zimné pneu a prehodiť ich na alu disky, čo je pohodlnejšie a lacnejšie, ale neviem či ich v zime takto nezlikvidujem alebo mám kúpiť zimné pneu aj s plech diskami, čo je nepohodlnejšie, pretože by som musel iste kúpiť aj nové matice keďže alu mám 17" a na zimu by som išiel asi do 15" a neviem či by tie súčasné matice sedeli na plechových 15", no a samozrejme pohodlnejšie je sa naťahovať a skladovať iba gumy ako celé kolesá. Poraďte ako to riešite Vy, vďaka. -
lulipin 14.10.07 18:51
« Re: další komplikace
jenže já nemyslel ty škaredé černé plastové nárazníky, co měli některé escorty, já měl verzi ghia jeden z posledních let a nárazníky byly rozhodně původní. Ten přední se mi rozbil dvakrát, než jsem pochopil jak nízko je a jak vysoko jsou tady některé obrubníky. Ovšem stačilo jen mírné otření ze strany a nárazník pukl na jiném místě a na zem se vysypalo mnoho plastových střepů. -
"-- skrytý --" 14.10.07 16:20
« Re: zkratovaná baterie
no, mne odisiel alternator a pristrojovka ma na to vobec neupozornila. nerozsvietilo sa "dobijanie", nic. len mi zacalo svietit ABS, kontrolka motora... ako sa k tomu postavil Ford Asistance... :-/ ak mate zaujem, niekde dalej v historii to tu najdete popisane. hanba. -
paveldoc1 13.10.07 21:57
« zkratovaná baterie
Upozorňuji na zákeřnou i když asi nepříliš častou závadu baterie. Při jízdě začal Focus najednou nepravidelně táhnout, za pár vteřin ŘJ odpojila ABS,servo a airbagy, po minutě se rozsvítila kontrolka baterie a po 3 minutách přestalo auto jet. Specialista zjistil závadu v baterii- orig. 2,5 roku stará Motorcraft z prvovýroby, totální ztráta kapacity. Po výměně za novou Varta silver funguje Fofo zas jak má a jak odpovídá jeho pověsti.Jsem jen zklamaný, že ŘJ resp. PP vůbec neupozornil na snížené napětí, které nastalo již několik dní před touhle totálkou, zpětně jsem si uvědomil, že už před pár dny se startér někdy točil o něco pomaleji, ale motor chytil hned, takže jsem tomu nevěnoval pozornost. Kontrolka se znakem baterie signalizuje jen funkci alternátoru,ve Focusu docela přísně, ale na závadu v baterce neupozorní.