FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 03.02.10 15:55
« Re: Re: Škoda v.Ford
vito dodávka je, ale to celkem jedno. nad přední nápravou nesedíš v žádném z těch aut, nebo jo ? nevím v čom problém, zrovna C max i S max alias galaxy ( i když v menší míře ) parazitují na podvozkových skupinách původní řady tj. focus a mondeo. -
superkutil 03.02.10 15:47
« Re: Re: Škoda v.Ford
Já u těch MPV mám pocit, že jedu s dodávkou. A to platí jak pro C-MAX, S-MAX, Renault Grand Scenic, Ford Galaxy, Mercedes Vito. Je to otázkou zvyku, ale vždy mám pocit, že se v první zatáčce převrátím. A ještě k tomu posez nad přední nápravou, to je skoro jak Š1203. Ale na druhou stranu, když jedu s Grand Scenic, tak super posez, výborný výhled (nemá dvojité přední sloupky) a sedí jak přibitý. Fakt se to snad nedá utrhnout. Když vidím jak s tím jezdí kamarád, tak klobouk dolů Francouzům. -
"-- skrytý --" 03.02.10 13:25
« Re: Re: Škoda v.Ford
k renaultu se vyjadřovat nemohu, bo mám osypky několik dnů kdy si do toho nějakým omylem sednu.....u c-maxe a focusu nepozoruju nějak dramatický rozdíl v jízdních vlastnostech, to samé platí u S-maxe a mondea, galaxy aktual jsem neměl tu čest zkoušet.spíš si myslím že mini/midi MPV je na osobních preferencích. C maxe myslím hodně lidí volí kvůli tomu pocitu, že sedí trochu výš a líp vidí kolem sebe, interiér je pocitově vzdušnější, i když bych řekl že ne prakticky využitelnější. -
superkutil 02.02.10 12:48
« Re: Re: Škoda v.Ford
DIM: Sedíš výš a tak vidíš přes auta před sebou, líp se nastupuje, líp se leze do kufru a vejdou se tam kola na výšku. Hůř se leze na střechu, auto se za jízdy více kývá a hůře sedí. Většinou ve vyšším autě sedíš víc na kolmo.
Ale třeba s tím kufrem je to sporné. Měl jsem možnost porovnat Renault Lagunu z roku 1999 a Grand Scenic 2007. A kupodivu obě auta mají stejně vysoký, široký i hluboký kufr. Je to dané tím, že Laguna má kufr zapuštěný hodně do podlahy. -
štíreček1 01.02.10 17:22
« Re: Re: Škoda v.Ford
Ty dáš kolo do kombíka na stojato??? Já teda kola nevozím, takže nevím, ale někde jsem viděl maxe a ten chlap měl udělané spec držáky a upevnil přední vidlici do toho držáku. Samozřejmě přední kolo musel sundat. Kufr je fakt malý a nahoře se zužuje. Taky když jsem maxe vybíral, běhal jsem s metrem kolem kufru a všichni měli srandu, že vybírám auto podle velikosti kufru. Kočár taky nevozím, to možná až budu dědek, ale do té doby už třeba maxe mít nebudu. Mně šlo spíš o to, že několikrát do měsíce potřebuju auto naložit a to stejně jezdím sám, takže se mi líbilo jednoduché sklopení sedadel a prostor i na výšku. Jinak podvozek mi zase připadá komfortnější, focus už měl ale za sebou 115tis, takže to je takový přechod s ojetého do nového. S mondeem nemám možnost srovnávat, i když padla úvaha i na to mondeo, jenže nakonec jsem vzal právě maxe, protože jezdím často po městě, navíc moje paní by si musela dodělat řidičák na návěs, takže to byl takový kompromis mezi námi, ale teď bych nejspíš do nízkého auta už nešel. -
Moik 30.01.10 13:23
« Re: Re: Škoda v.Ford
Jo, nakládá se dobře, jinak kvůli kufru jsem ho právě prodal.. IMHO je focus II kombi více rodinné auto, jak C-MAX.. např. kolo do maxe na stojato nedáš, do kombíka jo, stejně tak kočárek podélně atd atd. Podvozek MAxe tvrdší a hůř sedí jak FOcusII. Mně prostě C-MAX nesedl vůbec v ničem... tím ale nepíšu, že je to špatné auto, jen subjektivní názor. Potom jsem měl Focuse 2.0TDCi a to bylo jiné svezení, ale ty gumy.... Mondeo je teď fakt kliďas, vůbec nenutí k závodění, je to aristokratický sluha... s ledovým úsměvem a bez hnutí brvy zvládne snad všechno.. -
štíreček1 29.01.10 22:52
« Re: Re: Škoda v.Ford
Moik-předminulý víkend jsem maxe trochu protáhl a je fakt, že na ty rychlé předjížděcí manévry pár koní scházelo, ale byl jsem naložený až po střechu, max už ani nepéroval, neměl kam, za to nádherně seděl, ale těch skoro pětset kilo bylo znát. Na druhé straně mi ani prázdný galaxy td neujel ani po osmdesáti km, pak jsme se rozdělili. V kopečkách bych právě úbytek výkonu nezaznamenal, připadlo mi, že tah je pořád stejný a prudké stoupání za čtyři a sto, stejně rychle v tom kopci jezdí i prázdný a tak stejně to zvládal i původní tddi 66kw. Trojka se dá vytočit i za sto dvacet, motor si přebere i 5200otáček, tak možná se dá jet i víc, zkošel jsem to asi dvakrát, nejsem sadomasochista. Vzhledem k tomu, že často jezdím na valašsko, tak max výkon stejně v hodně zatáčkovitém a kopcovitém terénu nevyužiju, ale zadivočit se s tím dá. Závoďák to sice není, to bych volil nekompromisně jiný vůz a motor, ale jako rodinný vůz a dvakrát do týdne malá dodávka mi vyhovuje nejlépe. Měl jsem obavy o velikost kufru, ale sedadla jdou lehce překlopit a oproti kombíku se velice dobře nakládá. :-) -
Moik 29.01.10 21:06
« Re: Re: Škoda v.Ford
Štíreček, 1.8TDCi je míň rozšířený především proto, že se v D nenabízel, je to doména jen některých trhů.
1.6TDCi(Al) je lehčí jak 1.8TDCi (litinový), proto ty auto jedou stejně, já na dálnici bych řekl, že jede líp ta 1.6, ale souhlasím velice, že 1.6TDCi je pro C-MAX úplně na hraně... stačí více naložený a rozjezd do kopce nebo předjíždění, to je utrpení, protože trojka končí na 100kmh a čtyřka už netáhne. Já měl takový C-MAX rok.
Ale já si taky nevyskakuju, mám Mondeo 1.8TDCi 92kW, jede to sice podstatně líp, jak ten C-MAX, ale závoďák to není. Já to auto používám skoro výhradně na dálnici, tam je perfekt. -
"-- skrytý --" 29.01.10 18:32
« Re: Re: Škoda v.Ford
je škoda, že pověst původního Duratorqu poškodila dementní obsluha a údržba. je to stejné jako u 2,5 TDS ( BMW ) - všichni jakože odborníci všude na fórech píšou jaký to je drek motor, nikdo ale neřeší zdroj obtíží, a to tepelná roztažnost materiálu. Jinak řečeno skutečnost že TDS neodpouští zacházení stylem v mraze nastartovat a ihned šlapat plný plyn a hnát to do otáček, nejlépe předtím než se motor ohřeje na provozní teplotu. původní fordí TD se projevovalo stejně. jasně bylo tupější proti srovnatelnému TDI, ale kdo chce VW ať si ho koupí a neřeší skutečnost že Ford je tupější.Obdobně to vidím s aktuálním spektrem toho co Ford v naftě předvádí: ty motory nejsou v jádru špatné , ale fordí benzín je o několik světelných let lepší. sorry milovníci pažoutu :-) -
"-- skrytý --" 28.01.10 16:32
« Re: Re: Škoda v.Ford
no jo ale anglie je bašta fordu, my tady ve střední evropě jsme ve vleku českých mutací časopisů typu Autobild a tedy i názorů německých odborníků. Polož vedle sebe Autocar, topgear atd. a autobild kde jsou stejné auta v testu, není pak co dodat..... -
"-- skrytý --" 26.01.10 20:05
« Re: Re: Škoda v.Ford
No nic takoveho jsem neslysel.naopak,ziji momentalne v anglii a tady jsou fordy velice oblibene a to i u odborniky viz.Top Gear!!!!Nejlepe prodavane auto v anglii?no jasne Ford Focus!!!Vidim jich tady strasne moc a 2 ze 3 jsou v nafte.Co ja jsem slysel,tak nafta od fordu je povedena,daleko lepsi nez skodovacke!!!ale jak jsi rikal,nazory mame vsichni. -
"-- skrytý --" 26.01.10 17:54
« Re: Re: Škoda v.Ford
no já bych nezapomínal na obecně rozšířenou fámu o kvalitách motoru 1,8 nafta made by ford. Co pozoruju v okolí, tak klasická reakce je " forda v naftě nikdy, motory stojí za draka, jenom toho pažouta má smysl vzít". to že jsem opačného názoru, neznamená že mám obecnou pravdu, jen říkám svůj názor který se mi v mé praxi potvrdil, nejsem velký příznivec downsizingu, thats all :-) . Ale kolik lidí, tolik názorů , platí to u aut víc než kde jinde.... -
štíreček1 16.01.10 11:09
« Re: Re: Škoda v.Ford
V tom případě nechápu, proč je těch 1,6 daleko víc než fordích 1,8? A dávají se nejenom do c-maxe. Tu 1,8jsem projížděl a nejvíc mi vadilo, že nešla tak pěkně do otáček, navíc díra jak hrom mezi 1 a 2. To bylo nedomyšlené a těch 5kilowat navíc mu stejně sebrala těžká převodovka, 1,6 není jen pocitově živější. Daleko živější byl focus 1,8TDDI s jen 66kw, tam jsem dal za pět a jezdil jako s automatem. Jinak max, já a pětset kilo nákladu a nezaznamenal jsem větší problémy, na plný plyn jsem nejel ani s takto zatíženým autem. Netřeba dodávat, že to není závoďák. Jak jsem řekl, kdybych se v něm nesvezl mám doma 1,8tdci. -
"-- skrytý --" 15.01.10 20:02
« Re: Re: Škoda v.Ford
jo jasně PSA je pocitově určitě živější, jenom marně pátrám po pohnutkách mágů z Fordu proč se 1,6tdci objevuje u C-maxe, tam už je opravdu u konce s dechem pokud se snažíš využít potenciál auta a naložíš ho třebas na dovolenku..... -
štíreček1 13.01.10 20:33
« Re: Re: Škoda v.Ford
Souhlasím s Tebou ze spolehlivostí, měl jsem escort 1,8D a focus 1,8TDDi a motorově absolutně spolehlivé!! Jezdilo to i v mínus třiceti. Pak jsem si jel koupit 1,8TDCi, ale slabší tddi byla daleko živější v nízkých otáčkách díky převodovce. Kdybych se tehdá nesvezl s PSA, tak mám doma fordí motor. Rozhodlo prvních deset metrů, dobrá třicet metrů a už bych nikdy neměnil. Zbytek jsem popsal v recenzi. -
"-- skrytý --" 13.01.10 10:14
« Re: Re: Škoda v.Ford
2 štíreček:svezl čeče - v C-maxu i focusu, ale neoslovilo mě to. nejsem zrovna příznivec francouzské produkce, tak nějak zastávám názor ford forever alias 1.8 je už po letech vychytaná, bez ohledu na to co se dělo s hlavou a vstřikováním za modernizace je ten základ pořád stará dobrá Endura ( i když tímto názorem asi leckoho popudím, trvám na tom že se problémy s notně ojetým 1.8 vázaly na údržbu a zacházení, nikoliv konstrukční vady ) .