FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 17.11.07 20:02
« Unikající kapalina do ostřikovače
Dnes jsem doléval do ostřikovače nemrznoucí směs a jaké bylo moje překvapení, když po chvilce začala kapalina téct zpod pravého podběhu . Před tím jsem normálně doléal a nic . Měl někdo podobné problémy ?? Nevím, co to může být, jestli prasklá hadička, nebo trhlinka v nádržce na kapalinu .......... -
sybokcz 17.11.07 17:04
« Re: Duratec
Aaa TDCi se resi vsude... (superkutil obzvlast). Nevim jak jsi prisel na to ze cekas na 3500 nez zabere turbo. V 2.0 TDCi (96kW) najizdi turbina pri 1800, v 2000 jede celkem naplno. Nemel jsem nikdy problem s rozjizdenim (krome toho, ze si myslim ze jednicka je trosku kratsi). Naopak ocenuji ze tam da za 4 a jedu vsude. Btw. jezdim dlouhodobe za 6.2.
S tema motorama: 1.6 TDCi (66 a 80 kW) jsou PSAxFord, 1.8 TDCi je ciste Ford, 2.0 TDCi Mondeo 2001-2007, 66, 85, 96 kW - Fordacky motor. Momentalni Mondeo, S-Max, Galaxy ma 2.0 TDCi 103kW - to uz je tez PSAxFord (naladen na 103 kvuli VW resp. jako prima konkurence). Pokud je S-Max, Galaxy, Mondeo vybaven automatem je tam ten samy motor jen se snizenym vykonem na 96kW (asi kvuli automatu). O ty 1.8 moc nevim, ale 85kW mel focus I, myslim ze hodavaj i do focus II. IMHO ho inovovali (proc se zbavovat dobryho motoru, kdyz uz se zaplatil) a davaj do S-Maxu, Mondea, Galaxy.
Ad tvoje otazka jak je to mozne. To je o naladeni o nicem jinem, pri hledani optimalniho vykonu a tociveho momentu se stava, ze zvysujes vykon ale klesa ti tocak, je to o nalezeni optima.
Co se tyce spotreby, nemam moc srovnani, ale zastavam nazor, ze pokud bude pohanet auto dva motory s ruznymi objemy, ale stejnym vykonem a podobnym tocivym momentem, budou mit obdobnou spotrebu (cetera paribus, samozrejme). -
superkutil 16.11.07 23:46
« Re: Duratec
To Moik: Měl jsem Mondeo 1.8i a teď mám 2.2TDCI a i když staré Mondeo mělo jen 85kW (mělo o 100kg míň) a nové má 114kW, tak zase takový rozdíl ve zrychlení a mrštnosti to není (pokud používám plný rozsah otáček a nejezdím s oběma mezi 2000-3500ot (jak to někteří dělají). Navíc se u TDCI musí stále řadit. TDCI je na to najet na dálnici a jet rovnoměrnou rychlostí. Ale na to vyrazit, vytočit motor na 6000ot a rychle řadit to není. TDCI motor se hůř roztáčí a řazení jde ztuha. Je prostě na klidnou jízdu. Ale třeba 1.8TDCI v S-MAXU nebo 1.6TDCI se už chovají více jako benzín. U TDCI při předjíždění než to zabere (roztočí se turbo), tak už je tam 3500ot a abych řadil. TDCI je prostě o stálém řazení.
Schvaluji Forester, také na něj mám spadeno i za cenu vyšší spotřeby. A bude mi stačit i ta 2.0 s redukcí (potřebuju jí).
Akorát nechápu jak dosahuješ u 1.8i spotřeby 7,5litru, protože já jsem jezdil za 9,2litru a pod 8 jsem se nedostal. S 2.2TDCI jsem v průměru na 7,1litru, ale když se snažím, tak se dostanu pod 5litrů.
Kdysi mi někdo říkal, že objem u dieselu nenahradíš. Jak to je? Máte někdo zkušenost se závislostí spotřeby a objemu u TDCI.
V poslední době je v TDCI dost zmatek, jsou motory 1.6TDCI 66 a 80kW a 1.8TDCI 85kW/240Nm ale taky 92kW/320Nm a 2.0TDCI 85, 96kw/330Nm, 104kW. Jak je možné, že 1.8TDCI má max moment 320Nm a 2.0TDCI má taky 320Nm a jiná 2.0TDCI má výkon 96kW/330Nm a jiná 2.0TDCI má výkon 104kW ale moment jen 320Nm.
Co je tedy lepší, větší objem nebo menší objem? -
misoo 15.11.07 18:49
« Re: Sedadlo.
mne vrzga zadna lavica ked tam niekto sedi... je to sice len raz za uhorsky rok, ale pri najblizsej prehliadke (5/08) to dam koisovcom. uvidime co s tym bude a dam vediet ;-)
inac asi pred pol rokom sa mi hybala sedacka, tak trochu akoby na stolicke bola jedna noha kratsia. bol som s tym v blave a nic, koisovci mi to opravili a vybavene :-! -
misoo 15.11.07 15:20
« Re: již zítra je ten den !!!
vsetko najlepsie k narodkam, fakt super darcek, lepsi si neviem ani prdstavit >:D prajem ti vela stastnych km a nech fofo poslucha ;-)
a nezabudni mrknut na www.ford-focus.cz, tam je toho asi tak 50x viac ako tu :yes: :-! ;-)
PS: aquarius je supr farba :-! -
"-- skrytý --" 15.11.07 15:16
« již zítra je ten den !!!
Již zítra se stanu členem vašeho klubu!!!Jedu si pro nového Focusíka kombi v barvě Aquarius, 1,6 100k, už se na něj hrozně těším. A ještě k tomu mám zítra narozeniny, to je teda dárek. >:D
Děkuji za spoustu podnětných názorů v této debatě, hrály velkou úlohu v mém rozhodování pořídit si právě tohle autíčko. -
"-- skrytý --" 13.11.07 16:48
« Re: starty a gumy
Cau, jojo, koukni se do vlakna 2.0 TDCI - poku mas tento motor. Me to delalo taky - najdes tam plno postrehu. Nakonec se ukazalo, ze to delal zadrhavajici se EGR ventil. Po vymene je klid a motor slape jak hodinky >:D .... klepu na drevo... Jaky mas roky vyroby? 2.0 TDCi 2005-a cast roku 2006 meli problem s EGR. Pokud Ti to dela jen obcas bude problem presvedcit servis at to vymeni na zaruku (pokud to v zaruce jeste mas). Ja jeszdil s tim problemem tak dloho az to delalo porad. Nebylo to nic prijemneho - zvlast kdyz to blblo na krizovatce...Prijel jsem do servisu, nechal to tam, projeli to, malem nedojeli...tim bylo vse vyresene..vymena EGR ventilu na zaruku (cena by pry byla cca 7000-8000 tis - nevim jsetli s nebo bez DPH). Kdyztak napis na 2.0 TDCi.Pevne nervy. -
"-- skrytý --" 08.11.07 00:15
« Re: starty a gumy
andrew ja by som to videl na nekvalitnú naftu, vyjazdi to a natankuj si Shell, OMV alebo podobne. Jurki a neznačkové obchádzaj z ďaleka.
Mne sa to stalo dávnejšie. Odvtedy už tankujem iba Shell a všetko ide OK.
Predpokladám, že ti to robilo keď bola vonkajšia teplota blízko k nule (mrzla voda v nafte) a mal si studený motor ? -
"-- skrytý --" 07.11.07 07:25
« Dotaz - hlavice radici paky
Prosim Vas, nevite nekdo jak je u FoFoII pridelana hlavice radici paky? Mam 1.6 74kw, obyc hlava se stribrnym vrskem.
Chci ji vymenit, ale tuhle stavajici zachovat kdybych to chtel vratit do puvodniho stavu.
Za pripadnou odpoved diky -
Tailor 06.11.07 18:25
« Co se u nas muze stat
Taky jsem jako vetsina z vas menil kola s letnimi pneumatikami za kola s pneumatikami zimnimi na svem Focusu Kombi 2.0 TDCi.
Jake vsak bylo moje prekvapeni, kdyz jsem zjistil, ze na jednom z kol jsem nemel 5-ti parskovy disk z lehke slitiny, ale 7-mi paprskovy navic s jinou pneumatikou nastesti stejneho rozmeru 205-55 R16. Stoprocentne vim, ze na jare bylo vse v poradku. Od te doby jsem mel auto jenom jednou v servisu a to koncem brezna v autorizovanem servisu na pravidelne rocni prohlidce. Parkuji doma v garazi a venku pres noc jenom malokdy snad s vyjimkou dovolene a mam pojistne matice na vsech kolech. Zmineny autorizovany servis tvrdi, ze se u neho zamena kol pri oprave nemuze stat. Ja si to sice nemyslim, ale taky nemuzu nic dokazat. Jenom jsem rad, ze se mi za cele leto nic nestalo, protoze jsem jezdil bezne rychlostmi nad 160 km/hod. Asi budu muset prehodnotit svuj nazor na rychlou jizdu, ktera je bezpecna take za predpokladu, ze je auto stoprocentne v poradku. V dnesni spolecnosti se ale na to jak videt nelze spolehnout. -
"-- skrytý --" 06.11.07 16:44
« starty a gumy
no tak jsem v pátek nazul ty ultra gripy a hle, dneska po ránu jsem jezdil po Vysočině na sněhu, s gumama zatím velká spokojenost, byl jsem prekvapenej, jakej výkon jsou schopný přenést, jinak bylo srandovní pozorovat "letní" jezdce
mám dotaz: během 2 měsíců se mě po druhý stalo to, že jsem po krátké ranní jízdě a krátkém zastavení startoval a motor nastartoval ale silně kolísaly volnoběžný otáčky (250 - 1000) a nechtěl jít moc do otáček, tak jsem motor zhasnul a po druhý to udělalo podobně, ale když jsem přidal víc plynu, tak se vytočil a bylo po problému, podotýkám, že nesvítila žádná kontrolka atd., má někdo podobné zkušenosti nebo nevíte co to je? díky