FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 04.02.10 16:03
« Re: Re: Škoda v.Ford - 1,8 TDCi
bezpečnost faktická ( pasivní ) je vyšší ( ale jen možná )posazem za volantem resp. vzpřímenější pozice řidiče vůči ABG. faktická aktivní bezpečnost si myslím že je horší určitě u MPV než u sedanů / hatchbaků , ze kterých rádoby MPV co se tu řeší, vycházejí. Jiná otázka ovšem je u bezpečnosti neracionální tzv. pocitové - sedím výš a ztracený uprostřed většího prostoru ( pocity á la off roady atd. ) . těžko říct nakolik si tu bezpečnost namlouváme díky optické mohutnosti auta. -
"-- skrytý --" 04.02.10 13:44
« Re: Re: Škoda v.Ford - 1,8 TDCi
To topení (Eberspaecher) mi dělali v Jíša Servis v Libni (jsou i další ale tenhle mohu doporučit). Stálo to bez dálkového ovládání přes 40 tisíc, ale byly to dobře investované peníze. Funguje to líp, než to co do aut dává Ford (i když u druhého auta, kde mám originál, mám asi spíš problém s baterkou). Já jsem to pořizoval do skoro nového auta po první "půlzimě" a s vizí asi 4-5 dalších zim před sebou. A nemám vyhřívaná sedadla. U staršího auta je otázkou, zda se to vyplatí.
Ještě to dělá Webasto, asi i pro Fordy, ale doporučili mi do Forda Eberspaecher.
Používám to hlavně jako předehřev motoru ještě před jízdou (neškrábu led ze skel a sedám si do vyhřáté kabiny, motor má skoro provozní teplotu - pozor - ne tak olej), nebo, když v autě sedím, abych nemusel sedět se zapnutým motorem. Ale pomůže to i k rychlejšímu zahřátí při studeném startu. -
"-- skrytý --" 04.02.10 13:41
« Re: Re: Škoda v.Ford - 1,8 TDCi
Nejsem na to zas takový odborník, ale MPVčka mají obvykle dvojitou podlahu, tudíž pevnější a při nárazu z boku, jak jsem psal, nárazník toho druhého auta není ve výši boků nebo hrudníku (v nízkém sporťáku), ale ve výši nohou. Taky je menší šance, že se s vyšším autem zaklíníte pod náklaďák. Navíc taky hraje roli větší váha toho MPVčka. -
DIM 04.02.10 11:54
« Re: Re: Škoda v.Ford - 1,8 TDCi
Proč je člověk bezpečnější když sedí výše ?? U toho omotání na sloup tomu bych rozuměl, že delší auto má při nárazu na tenkou překážku jinak rozložena ramena sil .....Ale proč by to mělo být lepší např. zepředu ? Kratší deformační zóny přece nemohou být účinnější ?! -
"-- skrytý --" 04.02.10 11:47
« Re: Re: Škoda v.Ford - 1,8 TDCi
Panove, co to je za kydy s tou dodavkou? Kutile??? Srovnavat MAXy s Vitem je jako srovnavat jizdu s osmnactkou a petastyrycitkou... Ale k veci. Samozrejme nesedis ani nahodou nad prednim kolem a srovnani z meho pohledu snese jen napr. Scenic v. C-MAX. Obe maji sva pozitiva i negativa. Ja jich u renaultu nasel (tech negativ) vic a proto si vozim prdelku v C-Maxu 1,8 TDCi. Kteryzto mimochodem opravdu na prd topi a ma liteny motor, tudiz tezky a opravdu se trochu bori do predniho kola v zatacce. I presto si s nim dovolim to co s byvalym Meganem (2000) ne. 1,8 TDCi nevadne a jede slusne cele pouzitelne spektrum otacek (1500 - 3500), ale obcas bych uvital par koni na vic, to je pravda. Spotreba v lete 6, ted 6,3 a to nejsem rozhodne brzda. Zavazadlovej prostor (velikost i pristup) super, i kdyz bych urcite tak 5x do roka uvital vetsi. U me rozhodl vyssi posez (bezpecnost, vyhled, komfort nastupovani) a jizdni vlastnosti. Jo a jeste to, ze se mi tam vejdou lip pruty na ryby :). To topeni me stve, ale nekdo tady rikal o dodelanem pridavnem - muzu poprosit o blizsi info na SZ? Diky... -
"-- skrytý --" 04.02.10 10:35
« Re: Re: Škoda v.Ford - 1,8 TDCi
Mám 1,8 TDCi 85kW v C-Maxu a pocitově mi připadá lepší, než 1,6 80 kW. Tabulkově sice jede jen o 3 km/h víc a zrychluje na 100 o jen o jednu desetinu líp, ale vyhrává v pružném zrychlení - o dost. Pokud nejste zrovna závodník, tak tuhle vlastnost dost oceníte, zrychluje i když nemáte zrovna zařazenou tu nejvhodnější rychlost a i na dvojku protočí na suchu kola.
Z negativ: vyšší váha tudíž nedotáčivost (kleká si v zatáčce na přední kolo) a vyšší spotřeba a taky se dlouho ohřívá. Kvůli tomu jsem si nechal namontovat nezávislé topení s předehřevem motoru.
A, opravdu, ne moc ochotně se vytáčí, ale oproti koncernovému TDI 77 kW v Octavii je to nebe a dudy, tam kolem 3000 "narazíte na zeď". S C-Maxem si dovolím to, co bych s tou Octavií nikdy neudělal.
Samozřejmě, 2,0 TDCi 100kW s šestivaltem bych měl radši, ale cenový rozdíl se mi zdál neúměrný (kupoval jsem ho sice nový ale ze skladu, tudíž i se značnou slevou).
Kvůli méně zkušeným řidičům v rodině mi větší pružnost vyhovuje a nechtěl jsem benzim, protože si, možná naivně, myslím, že diesel, zvlášt ten litinový, snáší lépe špatné zacházení (podtáčení v nízkých otáčkách). -
"-- skrytý --" 04.02.10 10:14
« Re: Re: Škoda v.Ford
Nakládání, nastupování a podobné věci samozřejmě, ale pro mne hlavně bezpečnost.
Když to do vás někdo v běžném autě napere z boku, tak rána jde na nohy, ne na pánev nebo hrudník. To ostatně asi platí i při nárazu zepředu a zezadu. A dvojitá podlaha zajišťuje větší tuhost. V EURO NCAP byl S-Max oproti Mondeu lepší při nárazu z boku "na tyč" - čili, když to "omotáte o sloup".
Situace ve prospěch normálního auta se asi otočí při převrácení na střechu, ale to NCAP (bohužel) neřeší.
Mimochodem - mám doma S-Max i C-Max a oproti Volvu, co jsem měl předtím (V70) je bezkonkurenčně lepší i ovladatelnost a stabilita na silnici v zatáčkách. S Mondeem jsem si ale v zatáčkách oproti S-Maxu přece jenom dovolil víc a v rychlostech okolo 200 se v S-Maxu taky úplně dobře necítím. -
štíreček1 03.02.10 17:11
« Re: Re: Škoda v.Ford
DIM: už mě předběhl Kutil a ladacargo, ty lepší stránky jsou ve vyšším sezení, líp se nastupuje a líp se leze do kufru, lepší výhled, jinak lepší v mnoha věcech nebude, psal jsem to v recenzi, kde jsem srovnal focuse a maxe. Odpor vzduchu není o moc větší než u kombíku, aerodynamický hluk je právě menší než u focuse, ale tohle se taky nedá srovnat, focus měl už něco za sebou. Krom menšího kufru v základní sestavě v těch autech nevidím žádný podstatný rozdíl a v podstatě platí, že nic kromě eReSa mu neujede :-) Ale vybírala to moje paní, já jsem jen kontroloval to pod kapotou :-O
edit: ještě bych připomněl prostor kolem sebe, ve dvojce focusu jsem si připadal hodně stísněně, ještě víc než v tom mém focusu a taky ten výhled v dvojkovém modelu byl daleko horší než v tom prvním. Převodovku měl ale nejlepší tddi 66kw!!! -
superkutil 03.02.10 16:00
« Re: Re: Škoda v.Ford
Sedíš lehce za přední nápravou. A zrovna to Vito sedí hodně dobře. Ale hodně je to jen optický pocit, jak píšu, sedí ty auta hodně dobře. Měl jsem možnost delšího vyzkoušení jen u S-MAX ten mi proti Mondeu připadá, že se víc v zatáčce staví na přední kolo. Ale to je i polohou řidiče vůči přednímu kolu. Sedíš výš a blíže přednímu kolu. To ten Grand Scenic mi připadá v zatáčce lepší. Ale pro objektivní závěr bych s oběma musel jezdit víc. -
"-- skrytý --" 03.02.10 15:55
« Re: Re: Škoda v.Ford
vito dodávka je, ale to celkem jedno. nad přední nápravou nesedíš v žádném z těch aut, nebo jo ? nevím v čom problém, zrovna C max i S max alias galaxy ( i když v menší míře ) parazitují na podvozkových skupinách původní řady tj. focus a mondeo. -
superkutil 03.02.10 15:47
« Re: Re: Škoda v.Ford
Já u těch MPV mám pocit, že jedu s dodávkou. A to platí jak pro C-MAX, S-MAX, Renault Grand Scenic, Ford Galaxy, Mercedes Vito. Je to otázkou zvyku, ale vždy mám pocit, že se v první zatáčce převrátím. A ještě k tomu posez nad přední nápravou, to je skoro jak Š1203. Ale na druhou stranu, když jedu s Grand Scenic, tak super posez, výborný výhled (nemá dvojité přední sloupky) a sedí jak přibitý. Fakt se to snad nedá utrhnout. Když vidím jak s tím jezdí kamarád, tak klobouk dolů Francouzům. -
"-- skrytý --" 03.02.10 13:25
« Re: Re: Škoda v.Ford
k renaultu se vyjadřovat nemohu, bo mám osypky několik dnů kdy si do toho nějakým omylem sednu.....u c-maxe a focusu nepozoruju nějak dramatický rozdíl v jízdních vlastnostech, to samé platí u S-maxe a mondea, galaxy aktual jsem neměl tu čest zkoušet.spíš si myslím že mini/midi MPV je na osobních preferencích. C maxe myslím hodně lidí volí kvůli tomu pocitu, že sedí trochu výš a líp vidí kolem sebe, interiér je pocitově vzdušnější, i když bych řekl že ne prakticky využitelnější. -
superkutil 02.02.10 12:48
« Re: Re: Škoda v.Ford
DIM: Sedíš výš a tak vidíš přes auta před sebou, líp se nastupuje, líp se leze do kufru a vejdou se tam kola na výšku. Hůř se leze na střechu, auto se za jízdy více kývá a hůře sedí. Většinou ve vyšším autě sedíš víc na kolmo.
Ale třeba s tím kufrem je to sporné. Měl jsem možnost porovnat Renault Lagunu z roku 1999 a Grand Scenic 2007. A kupodivu obě auta mají stejně vysoký, široký i hluboký kufr. Je to dané tím, že Laguna má kufr zapuštěný hodně do podlahy. -
štíreček1 01.02.10 17:22
« Re: Re: Škoda v.Ford
Ty dáš kolo do kombíka na stojato??? Já teda kola nevozím, takže nevím, ale někde jsem viděl maxe a ten chlap měl udělané spec držáky a upevnil přední vidlici do toho držáku. Samozřejmě přední kolo musel sundat. Kufr je fakt malý a nahoře se zužuje. Taky když jsem maxe vybíral, běhal jsem s metrem kolem kufru a všichni měli srandu, že vybírám auto podle velikosti kufru. Kočár taky nevozím, to možná až budu dědek, ale do té doby už třeba maxe mít nebudu. Mně šlo spíš o to, že několikrát do měsíce potřebuju auto naložit a to stejně jezdím sám, takže se mi líbilo jednoduché sklopení sedadel a prostor i na výšku. Jinak podvozek mi zase připadá komfortnější, focus už měl ale za sebou 115tis, takže to je takový přechod s ojetého do nového. S mondeem nemám možnost srovnávat, i když padla úvaha i na to mondeo, jenže nakonec jsem vzal právě maxe, protože jezdím často po městě, navíc moje paní by si musela dodělat řidičák na návěs, takže to byl takový kompromis mezi námi, ale teď bych nejspíš do nízkého auta už nešel. -
Moik 30.01.10 13:23
« Re: Re: Škoda v.Ford
Jo, nakládá se dobře, jinak kvůli kufru jsem ho právě prodal.. IMHO je focus II kombi více rodinné auto, jak C-MAX.. např. kolo do maxe na stojato nedáš, do kombíka jo, stejně tak kočárek podélně atd atd. Podvozek MAxe tvrdší a hůř sedí jak FOcusII. Mně prostě C-MAX nesedl vůbec v ničem... tím ale nepíšu, že je to špatné auto, jen subjektivní názor. Potom jsem měl Focuse 2.0TDCi a to bylo jiné svezení, ale ty gumy.... Mondeo je teď fakt kliďas, vůbec nenutí k závodění, je to aristokratický sluha... s ledovým úsměvem a bez hnutí brvy zvládne snad všechno.. -
štíreček1 29.01.10 22:52
« Re: Re: Škoda v.Ford
Moik-předminulý víkend jsem maxe trochu protáhl a je fakt, že na ty rychlé předjížděcí manévry pár koní scházelo, ale byl jsem naložený až po střechu, max už ani nepéroval, neměl kam, za to nádherně seděl, ale těch skoro pětset kilo bylo znát. Na druhé straně mi ani prázdný galaxy td neujel ani po osmdesáti km, pak jsme se rozdělili. V kopečkách bych právě úbytek výkonu nezaznamenal, připadlo mi, že tah je pořád stejný a prudké stoupání za čtyři a sto, stejně rychle v tom kopci jezdí i prázdný a tak stejně to zvládal i původní tddi 66kw. Trojka se dá vytočit i za sto dvacet, motor si přebere i 5200otáček, tak možná se dá jet i víc, zkošel jsem to asi dvakrát, nejsem sadomasochista. Vzhledem k tomu, že často jezdím na valašsko, tak max výkon stejně v hodně zatáčkovitém a kopcovitém terénu nevyužiju, ale zadivočit se s tím dá. Závoďák to sice není, to bych volil nekompromisně jiný vůz a motor, ale jako rodinný vůz a dvakrát do týdne malá dodávka mi vyhovuje nejlépe. Měl jsem obavy o velikost kufru, ale sedadla jdou lehce překlopit a oproti kombíku se velice dobře nakládá. :-) -
Moik 29.01.10 21:06
« Re: Re: Škoda v.Ford
Štíreček, 1.8TDCi je míň rozšířený především proto, že se v D nenabízel, je to doména jen některých trhů.
1.6TDCi(Al) je lehčí jak 1.8TDCi (litinový), proto ty auto jedou stejně, já na dálnici bych řekl, že jede líp ta 1.6, ale souhlasím velice, že 1.6TDCi je pro C-MAX úplně na hraně... stačí více naložený a rozjezd do kopce nebo předjíždění, to je utrpení, protože trojka končí na 100kmh a čtyřka už netáhne. Já měl takový C-MAX rok.
Ale já si taky nevyskakuju, mám Mondeo 1.8TDCi 92kW, jede to sice podstatně líp, jak ten C-MAX, ale závoďák to není. Já to auto používám skoro výhradně na dálnici, tam je perfekt.