FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 26.12.07  22:36

    « Re: Trafil ma Focus :)

    Dreede: ak mas rad soferovanie, je fofo podla mna lepsia volba ako ceed. 1,8 diesel som tusim ako jediny z fofo nejazdil a diesle nemusim takze nemam presny prehlad, ale ten tah tam budes mat urcite, na to sa spolahni ;-)
    a vrzgajuce plasty sa mozu vyskytnut v kazdom aute. ale vies ako to je, do roznych for ludia vacsinou pisu ked maju problemy, takze sa moze zdat ze sa to vyskytuje casto, ale neni to tak. je ovela viac spokojnych co nemaju potrebu niekde pisat a len si jazdia. ktovie ako by to vyzeralo na takom fore ceed-u :-)
    PS: cierna je dobra ! >:D ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto dreede

    dreede 26.12.07  21:32

    « Trafil ma Focus :)

    Ahojte ľudia.

    Pokúsim sa vám priblížiť moju ošemetnú situáciu. Potrebujeme kupovať nové auto(kombi) a už pár mesiacov som mal vyhliadnutý Ceed 1.6crdi EX. Kamarát ho má v plnej TX výbave s týmto motorom, viezol som sa v ňom, je tichý, výbava bohatá, nič nevŕzga. Má na nej nabehaných už 17 tis km a šlape ako hodinky. Mal som už aj vykalkulovaný leasing a objednané konkrétne auto až.... Až kým som sa minulý týždeň nezastavil vo forde. To auto mi tak trochu učarovalo. Cítim v ňom trochu menej voľnsti ako v Ceede, nemá toľko odkladacích schránok, nemá mp3, nemá niektoré veci čo Ceed SW má, ale aj tak ma niečo viac ťahalo k fofovi... Bohužial som bol celé Vianoce na chate bez internetu. Včera som prišiel domov a prečítal 2000 príspevkov tu na auto.cz .... preštudoval som aj ford-focus.cz a ostal som trochu zhrozený z tých klepaní, vrzgotov a podobných problémov. Doteraz som mal mazdy 323F ktoré šlapali ako hodinky bez poruchy. Teraz jazdím opel vectru 2.0 benzín a opla už nikdy v živote nechcem vidieť :-) Na druhej strane ale neviem čo môžem čakať od Ceeda, predsa len je to nové auto, ktovie aké chyby vyplávajú na povrch. Jediná vec čo ma držala, bola záruka 5 rokov na motor, resp. 150 tis km. Otázne je koľko by som preplatil na servisných prehliadkach kvôli "super" záruke.

    Zajtra je ten deň, kedy mám ísť záväzne objednať fofo vo výbave Collection X a čiernej metalíze čakajúce v nejakom sklade. Po týchto dvoch úmorných dňoch spracúvania faktov som sa nakoniec rozhodol pre fofáča. Dúfam, že som sa rozhodol správne :-)

    Po tom čo som čítal o motore viem, že to bude ťažké presedlať z 2.0 benzínu, ale nie som typ čo rád točí auto aby dobehol koktávku 2.0tdi kde "iba" pridá plyn. Diesel sa mi vlastne ani neoplatí finančne, ale vyhovuje mi ten ťah, ktorý prichádza skôr.

    Som zvedavý ako to zajtra dopadne, mám zmiešané pocity. Asi 2 mesiace rozmýšlam nad jedným autom a zrazu mi padne do cesty meteor s menom Focus a všetko zmení ;-\

    PS: Neviete mi niekto zhodnotiť dynamiku 1.8tdci v porovnaní s inými motormi? Veď z ciest už musíte mať kopec skúseností ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.07  14:59

    « Jednání s pojišťovnou.

    Pro odlehčení Vám ve stručnosti popíši jednání s pojišťovnou.
    Jelikož to bude rok, co mám Focuse, tak jsem vyrazil na pojišťovnu tzv. přepsat smlouvu - jednak na vyšší spoluúčast a taky na podstatně nižší hodnotu auta. První konflikt nastal, když mi řekla, že záleží na mně, na kolik si auto pojistím, že oni mohou maximálně doporučit. Tak jsem ji na základě zkušenosti z bouračky s Feldou řekl, že jsem platil pojistku na auto za 250 tisíc (já blbec) a v okamžiku bouračky to likvidátor ocenil na 80 tisíc. Tudíž dle mě musí mít nějaké tabulky a hodnoty. Tak se podívala do počítače a řekla cenu asi o 30 tisíc menší než byla nákupní. Tak jí říkám, že si asi dělá ze mě legraci, že každý, kdo se pohybuje v této branži ví, že první rok je největší pád ceny, že v mém případě to odhaduji tak na 80 tisíc dole. Vzápětí přiznala, že se spletla a udala cenu nižší o 70 tisíc. Říkám budiž. Teď vyjela předběžnou kalkulaci a mě málem omyli. Cena byla skoro stejná, přitom mi naběhlo dalších 5% na havarijní, vyšší spoluúčast! a nižší hodnota auta. Vzhledem k tomu, že jsem spěchal, tak jsem jí řekl, že přijdu k večeru a ať to přehodnotí. Telefonoval jsem na jejich linku s dotazem, zda zdražili od letošního ledna havarijní pojištění. Prý ne, ale záleží to na typu , .... blabla. Říkám, že auto je to pořád stejné a ..., a nakonec jsem to vzdal.
    Naštěsti k večeru již ta cena byla odpovídající tomu, co jsem si on-line spočítal na jejich stránkách. Ale ten její kec, že si mám sám určit cenu auta, ten mi zní ještě dnes v uších. Jinak mi jeden známý řekl, že i tak to přeplácím, že ten pád po roku je opravdu skoro těch 100 tisíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.07  14:23

    « Re: Vibrace

    děkuji za radu, zástěrky mám nyní už taky namontovány od první garančky a je docela možné, že ten problém s vibracemi bude i zde. Mrknu na to. Taky jsem si jednu dobu myslel, že je to nějaká z těch "volně ložených částí" nad předními koly třící se při jízdě o blatník (je tam takovej mrňavej kousek něčeho jako "molitan", který asi má za úkol utlumit ty nepatrné vibrace přenášené na karoserii), ale i toto mi bylo ústeckými odborníky vyvráceno.
    Co se týče spotřeby léto až 4,7 ale teď už 4,9 l. Trošku přituhlo a tak uvidím co to udělá včilka. Je jízda půl na půl město/dálnice a samozřejmě lehká noha.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.07  12:34

    « čelné sklo

    priatelia už mám nové čelné sklo :-) tónované aj s vyhrievaním, senzorom svetla, dažďa..tak ako predtým (Champion X).
    pred výmenou som si všimol, že som mal "odšklebené" tesnenie v hornej časti skla (pri pohľade zvonka. možno to spôsobovalo nejaké zvuky...ale pri mojom hlasnom posluchu hudby som to nepostrehol.

    zároveň teraz v zime stále častejšie sledujem efekt "udus sa svojimi sadzami" - niekto to tu popisoval..ráno pri úplne studenom motore sa prvých 30 sekúnd po naštartovaní do interiéru šíria dieselové pachy....potom to zmizne. niekto písal, že to je nejaké tesnenie veka, kde sa nalieva olej, iný zase, že to je príruba výfukového potrubia.

    pozorujem o trochu vyššiu spotrebu teraz v zime - mesto cca 6,7. na jeseň to bolo cca 6,2.

    prajem veselé vianoce
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.07  12:28

    « opozdeny plyn

    opozdený plyn: myslím, že v našom prípade (1.8TDCi) nejde o turbo dieru. keď mám neutrál, šlapnem na plyn (napríklad až na podlahu >:D ) a trvá cca 1 sekundu, kým začne motor zvyšovať otáčky!...a toto spôsobuje zo začiatku zlý odhad pri rozbehoch (skape motor, pustenie spojky ešte pri malých otáčkach 1200 ot/min a potom čakanie na nebeské turbo pri 1800 ot/min).
    Myslím, že majitelia tohto motora mi to teraz potvrdia.
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 22.12.07  23:01

    « Re: Vibrace

    franto : mal som presne rovnaky zazitok s plastovymi vibraciami nad urcitou rychlostou (u mna to bolo tusim 80kmh). a robila to nedobre uchytena zasterka za prednym kolesom. povodne su tam dva sroby a jeden mi nejako uletel. potom som tam dal nejaky co som mal doma a opat ticho jak v hrobe. :yes:
    geniusss : bratranec ma ten motor co ty, vacsinou ma 6l priemer aj v zime, ale jazdi dlhsie trasy, takze za studena v meste nevie. zajtra rano skusi prvy kilometer za studena, dam vediet.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.07  22:28

    « Vibrace

    Zdravím všechny focus-áky. Chlapy, lóni jsem si pořídil 1,6 TDCi-čko. Musím uznat, že jsem byl až do nedávna maximálně spokojen do těch 30000, ale teď, jako by ta třicítka byla zakletá. Při jízdě rychlostí vyšší jak 90 km se z přední, zřejmě, podvozkové části ozývá nepříjemný zvuk něco jako vibrování plastových částí. Myslím si, že to souvisí s náporem vzduchu, ale nemohu přijít na to odkud to je. Byl jsem s tím už u "ústečáků", ale moc mě zrovna s tímto problémem prozatím nepomohli. Nejprve mi tvrdili, že to je gumovým těsněním, které se k mému překvapení odchlíplo na horní části čelní skla, ale bohužel nebylo, poté že je to držák výfuku, který prasknul, prý výrobní vada, dnes mám sice novej prý jinak konstrukčně řešenej, ale problém bohužel přetrvává. Nemáte někdo podobnou zkušenost s těmi vibracemi? Je to fakt k n.....í, když to člověk musí při jinak velmi pohodlné jízdě poslouchat. Díky a hezký Vánoce Vám všem focus-ákům.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.07  22:26

    « Sakra vysoká spotreba!!!

    Ľudia, odkedy prituhlo a trochu nasnežilo, a teraz to myslím úplne vážne mám po meste na mojom Focuse II 2.0 Tdci spotrebu včera 10,6 l/100 a dnes 11,7 l/100 pri priemernej rýchlosti čo ukazuje palubák 26 km/h. Neviete mi niekto napísať či je to v poriadku, alebo či s tým niečo je??? Mne sa to nezdá, to by som mal asi tak rekord pri všetkých dieseloch čo som mal. Aj keď zvážim to že nechodím najpomalšie tak keď som to dnes ráno zresetoval tak mi to večer ukázalo 11,7/100 a to sa mi zdá veľa.

    pozn. uvádzaná spotreba je po meste!
    ak máte nejakú skúsenosť, tak sa podeľte pozdravujem
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.07  01:53

    « Re: opozdeny plyn

    zdravim vas. konecne som sa dostal ku cafe.auto.cz, a vidim, ze sa tu riesia zaujimave veci...

    oneskorena reakcia na plyn - pocul som, ze to je tym elektronickym pedalom, co sa mi zda smiesne. skor naopak... i ked, dnesna elektronika :-/ pamatam si vsak i ja, ze ked 307SW bolo novucicke auto, tak regoval na plyn strasne zle.pri rozjazde bolo treba viac plynu, alebo nechat spojku chvilu v zabere. casom to pomizlo.
    jazdim i na 1,8 tdci, ma si 10.000 km, takze vcelku malo nabehane, no uz je to lepsie ako o jednu nulu menej. pri rozjazde je treba dat viac plynu, inak zdochne. a to, co popisujes, johny, to je turbo diera. nez vyfukove plyny roztocia turbinu, tak to trva. skus sa normlane rozbehnut na jednotku, zarad dvojku, pusti plynovy pedal, az pokym to nepojde same a potom pridaj. nemusis az na podlahu, ale stlac tak do polovice pedal. uvidis, ako sa hrrrroooozne pomaly bude rozbiehat a okolo 2000 nastane peklo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.12.07  09:58

    « Re: opozdeny plyn

    Nech si to přečipovat od BitPower a díra zmizí. ;-) Možná to bude o trochu víc papat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.07  09:29

    « Re: plyn

    Vdaka za postrehy, budem sa musiet naucit :-). Len som bol prekvapeny , pretože to tak je aj na neutrál také opozdené.
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 21.12.07  08:36

    « Re: plyn

    nevola sa hento "turbo diera"?
    inac podobne nieco sa stava aj mne s benzinovym motorom ked je este studeny, pri nizkych otackach trva kym zaberie.. konkretne ked vychadzam od domu na cestu, vela krat sa mi stalo ze som chcel rychlo vyrazit pred prichadzajucim autom ale ked som sa pohynal s malymi otackami tak to chvilku trvalo kym som sa rozbehol
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 20.12.07  22:35

    « Re: plyn

    antonio: trefne napisane >:D :yes:
    johny b sk: nemam diesla ale jazdil som co to. podla mna je to uplne normalne. len neviem presne ci ide o nastavenie elektroniky, alebo sa da to "oneskorenie" pripisat reakcnej dobe zopnutia turba. kto vie, nech povie ! celkom by ma to zaujimalo ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.07  22:11

    « plyn

    ano, tiež som sa na začiatku musel učiť rýchly rozjazd. sprava prichádza auto, naraz pustíš spojku a stlačíš plyn....nastane 1-2 sekundy slimačie tempo...ideš zošedivieť, auto sa blíži... a potom zatiahne turbo, hodíš tomu autu trochu sadzí, urobíš obláčik a zmizneš brutálnym zrýchlením.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.07  21:13

    « Re: opozdeny plyn

    ok :-) zvyknem si, ale mas aj ty taky opozdeny plyn? ked stlacis plynovy pedal idu ti tiez otacky nahor az po chvilke? ja nechodim tiez pod 1600 len ked idem z jednotky na dvojku mam na jednotke takmer 3000 otacok a po preradeni na dvojke nejakych 1250 :-) takze sa snazim pomahat spojkou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.07  20:31

    « opozdeny plyn

    johny B, mám ten istý motor. zvykni si. ja to tiež stále hovorím kolegovi čo má benzín, že sa mu lepšie robia "odpichy" z križovatky. chce to radiť pri vyšších otáčkach ako benzín. 1100 otáčok je primálo, chce to aspoň 1600.čau
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.07  16:08

    « opozdeny plyn

    Zdravim,
    mám nový focus 1,8tdci nabehané asi 1450km a všimol som si, že plyn je trošku opozdený. Chcem sa spýtať či je to normálne. Pri stlačení plynu zareaguje až tak po sekunde-dvoch. Až potom otáčky idú nahor. Je to veľmi o zvyku pretože na benzíne som nič podobné nezaregistroval a hlavne pri radení dvojky keď auto pri 20Km/h točí asi 1100 otáčok sa mu snažím pomôcť spojkou. Veľmi tažko sa to však triafa kvôli tomu opozdeniu.
    Neviem či si mám len zvyknúť alebo kontaktovať predajcu.
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 20.12.07  02:17

    « Re: volant

    hehe >:D
    asi to spravim tak, ze rano necham odmontovat volant v summite ba a auto riadne zamknem a zoberiem volant na ocalunenie a vecer pridem s volantom a nech mi to nahodia a bude.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.07  12:28

    « Re: volant

    misooo ked vsetko zlyha, karbobruska to vyriesi :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…