FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 23.01.08 16:16
« hrdzavý výfuk
Zdravím,
máte niekto problém s koróziou výfuku? Môj Focus ma za sebou tri zimy a vyzerá dosť žalostne. Prederavený ešte nie je, ale zo steny sa už odlupuje hrdza. Dávam mu tak pol roka a môžem páliť do servisu. Rovnako som si tu všimol príspevok, kedy bol výfuk hrdzavý krátko po kúpe. To nám tam montujú pekné ležáky.
Už počujem tú odpoveď v servise: to je normálne....
duro -
"-- skrytý --" 23.01.08 13:41
« benzin x nafta
Zdravím. Zatím jsem přelouskal něco málo přes 1000 příspěvků z tohoto vlákna, další mě zatím čekají :)Zarazila mě jedna věc - někdo tvrdil, že při ročním průběhu 20000 km se mu začíná vyplácet 2.0 tdci oproti 2.0 benzinu. Zajímaly by mne tedy vaše zkušenosti s "extra" náklady na naftu. Já mám za rok tak 15000, což hovoří pro benzín, ale způsobem jízdy jsem spíš nafťák, při normálně jízdě spíš podtáčím a prostě bych si rád naftu vyzkoušel.Díkes -
"-- skrytý --" 23.01.08 10:39
« centralne zamykanie + prhliadky
Neviem ci to je len sila zvyku, ale stale po zamknuti auta kontrolujem vsetky dvere ci su fakt zamknute.Nastastie! Uz dva krat sa mi totiz stalo, ze po zamknuti ostali dvere vodica odomknute.Dali sa v pohode otvorit a ani alarm sa nespustil po ich otvoreni.Mate s tym niekto nejaku skusenost?
A co sa tyka tych garancnych prehliadok, uz s predoslym autom (Seat Leon)som zacal chodit do servisu kde som, bol cely cas pri aute.Ked sam sa ich spytal ze ako je to mozne ze to beru tak v pohode, tak mi len vraveli, ze zakaznik ma pravo byt pri svojom aute ked sa s nim nieco deje. Ta bezpecnost to je len taka vyhovorka.Hocikedy predtym som mal pocit ze auto len stoji v dielni a normohodiny naskakuju. No a ja to potom cele cvaknem. Skratka kto ma nechce z rozneho dovodu pustit do dielne s tym ja koncim. A pojdem inde. tak sa nedajte :-) -
misoo 23.01.08 09:54
« Re: zakrytie senzora
co sa tyka toho dazdoveho senzoru, tak uz z principu si neviem predstavit ako senzor vyhodnoti kedy prsi malo a kedy vela... ako je mi jasne asi ako to pracuje, ale vzhladom na nekonecne mnozstvo odchyliek a nestandardnych javov by som mu vobec nevycital, ze obcas zablbne...
myslim si, ze aj v rolse automaticke stierace budu stierat minimalne dost nepredvidavo :-) -
"-- skrytý --" 23.01.08 07:38
« Re: zakrytie senzora
Tiez mi to poradili v Ba na Fordackom supporte.Aj som to z vonku prelepil,ale blbol mi potom aj senzor dazda.Stieral uplne zmetene,tak som to odlepil.Skoda,ze su oba senzory/dazd aj svetlo/ umiestnene v jednom a nedaju sa separatne deaktivovat.
Mne osobne dazdovy tiez obcas zablbne,ale to nieje iba u Focusa,ale u vsetkych aut.
Mna stale dost stve,ze mi nevedia poradit ohladne DAY LIGHT RUNNING LIGHT.Priprava tam na to je,len nikto nevie/ani vo Forde/,ake rele treba na poziciu R15 osadit.Ohladne toho FL modelu od 04/2007 celkovo vela veci nevedia. -
"-- skrytý --" 22.01.08 23:27
« zámok kufra
áno na combi FF mám tiež problém, že zateká poza plastovú lištu. Mne to tečie do osvetlenia ŠPZky. transparentné krytky týchto svetielok už nie sú číre, ale červeno-hnedé (asi hrdza, špina). raz mi to už vyskratovalo nejakú poistku. na garančke mi vymenili sklíčko, žiarovku a kontakt.
Keď som im o pol roka ukazoval, aké je to zatečené, nech to vymenia, povedali "na záručnú opravu potrebujeme odovzdať starý pokazený diel". Rozumej zozelenený (pôvodne medený) kontakt.
Zo zámkom som zatiaľ nemal problém.
Už som premýšľal tú lištu zatesniť...ale čo narobím, keď silikón sa neznesie s lakom auta??? -
"-- skrytý --" 22.01.08 23:22
« zakrytie senzora
mne ponúkali zakrytie senzora dažďa a svetla už pri predaji. ale prišlo mi to dosť amatérske. Kúpiš si výbavu so senzormi a potom ich znehodnotíš. Keby to aspoň nejako preprogramovali..ale zalepiť ich???
ja sa práve teším z funkcie senzora, napr. keď na diaľnici niekoho dobehnem bez zásterok, krásne stierače zrýchlia na maximum a keď sa ten nespratník stratí, tak krásne zase spomalia. je to plus pre bezpečnosť!
Pri svetelnom senzore by som ocenil, keby skôr indikoval tmu. Teraz v zime samozrejme svietime stále ale v lete (platí iba pre Slovensko) idem na senzor. Niekedy je dosť šero a on stále nesvieti, blbec!
-
"-- skrytý --" 22.01.08 23:16
« dažďový senzor
myslím, že senzor aktivuje stierače podľa plochy, ktorá je "zakrytá" vodou. čím väčšia plocha senzoru je zakrytá, tým rýchlejšie sa pustia stierače.
Z uvedeného vyplýva - mrholenie = malé kvapky = pomalý chod stieračov a veľké intervaly.
Lejak = veľké kvapky = rýchly chod stieračov.
a kolečkom na páčke nastavujem citlivosť senzora. teda keď ho otočím úplne k sebe, tak je citlivý aj na maličkú kvapku a hneď spúšťa stierače.
Tak to funguje mne. Aj keď občas si zastiera len tak z pasie :-) a všimol som si, že ak s autom stojím (pri naštartovanom motore), tak sa predĺži interval medzi zotretiami na maximum. keď sa pohnem z križovatky, tak zotiera zase podľa senzora. -
"-- skrytý --" 22.01.08 21:42
« Dešťový senzor
Pánové tak k tomu senzoru deště asi toto. Měl jsem s ním problémy také, ale tak nějak jsem se pustil do opravy sám s tím, že jej zkusím pouze očistit a zase vrátit. Kupodivu to bylo úspěšné, protože jsem zjistil, že senzor byl ke sklu špatně přimotnován. Jeden z těch kovových háčků nebyl dostatečně zacvaknutý a mezi senzorem (jeho měkkou silikonovou plochou) a sklem byla velká vzduchová bublina o velikosti tak 3x1 cm. Od té doby žádný problém a senzor pracuje velice dobře.
Bylo to totiž způsobeno špatnou montáží senzoru na nové sklo. To bylo nutné vyměnit na mém autě když ještě sloužilo jako předváděcí. -
"-- skrytý --" 22.01.08 09:05
« Nefungujúci zámok veka batož. priestoru
Zdravím,
mám u môjho FF2 kombi posledné mesiace problém s otváranim veka batožinového priestoru. Po otvorení centrálom, sa stáva že spínač na dverách nereaguje. Príčinou bude pravdepodobne vnikanie vody. Medzi karosériou a plastovou lištou (nad EČ) vznikla totiž medzera, kadiaľ môže voda bez problémov vtekať. Máte, prípadne mali ste niekto niečo podobné? Dať to urobiť na garančku by asi nemal byť problém. Dík za odpovede.
duro -
"-- skrytý --" 22.01.08 00:55
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Zdravím všetkých,
ako to tu tak čítam, tak pravidlo č. 1 nikdy nenechávajte auto v servise samo. Nikdy sa nenechajte oblbnúť tým že to čo Vám povedia že Vám vymenili, Vám aj naozaj vymenili.( vo FoFo II je to napr. peľový filter, ktorý sa Vám nebude určite chcieť skontrolovať, pretože dostať sa k nemu je takmer nereálne)A ak Vám aj budú ukazovať veci aké boli zanesené alebo zničené, tak oni ich tam jednoducho majú neuveriteľné množstvo. Verte mi: doma mame skodovku, ja mam focus II, vo firme mame citroen a peugeot. Takže napr. V citroene sme mali auto, pretože nám nefungoval budík na teplotu - auto bolo asi dva tyždne po záruke 39 tis km , ale budík nam vymenili s tým že sme zaplatili iba polovicu, že aky su oni perfektný a ako nam vyšli v ústrety. O dva dni sme tam boli znovu, pretože ten budík nevymenili, iba do neho pošprtali a naskočil. Ibaže o tie dve dni sa zasa pokazil, tak ho nakoniec vymenili za tú polovičnú cenu na čom som sa dobre pobavil pretože od nás nemohli opýtať dvakrát to isté. V Škodovke sme este nemali nejaký zásadný problém až na to ža nám počas záruky neodstránili závadu, na ktorú upozorňoval výrobca a teraz od nás chcú nejakých 13 tis za výmenu nejakej súčiastky v sacom potrubí. auto je tri mesiace po záruke a má 59 tis km. Dalej máme Peugeot ten má 300 000 tis km, ale už 120 000 km nevie žiaden servis odstrániť vadu na prednom náboji, pretože sa prehrieva z nejakých záhadných príčin. Ale že to nie je až taký problém, že to môžeme používať ďalej bez toho aby sa niečo stalo. Ja neviem ale bol som s tým v troch servisoch a v každom mi povedali to isté. Záhadou je že ani jeden mi nepovedal vymeňte si celý náboj cca od 10 do 40 tis, záleží od rozsahu čo všetko by som menil, a budete mať pokoj. A teraz??? Mám Fofo 2.0 Tdci a počítač mi vypisuje chybu motora. Bol som vo forde a povedali mi že je to aditívum do paliva a že to má iba tento typ motora a že to treba vymeniť, pretože mi časom môžu odísť katalizátory a že cena za sadu t.j 5l aditíva + 2 x hadička je 13.000.- sk. Mne sa zdá, že je to trochu priveľa. Ak máte nejakú skúsenosť dajte mi vedieť, majú to aj niektoré peugeot a citroen s takýmto motorom. V každom prípade máte právo byť pri každej servisnej prehliadke, alebo aj inom úkone čo sa na Vašom aute robí, pretože to vyplíva zo zákona. Určite ak máte možnosť neopúštajte v servisoch svoje auto z očí. Za radu ohľadom aditíva vopred dakujem. -
Moik 21.01.08 21:07
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Chlapi TipaF mě s Focusem II přesvědčila o tom, že se musím poohlédnout jinde, na jednu servisku připadly asi 3 návštěvy při kterých opravovali, co nadělali, například více oleje - ani nechci domyslet, proč...
Jsem absolutně spokojený ve FoPo Ford v Žirovnici - je to více-méně jenom servis, ne prodejna, tu mají v Pelhřimově a je to tam vždy vše, můžu být u toho a dobrý ceny. OPravdu doporučuju...
Moje pekelný zkušenosti jsou s tipaf Jihlava.
K těm senzorům stěrač ů když senzor úplně odpojíte, tak se kolečko citlivosti změní v kolečko délky stíracího cyklu - je to asi lepší řešení jak poblázněnej senzor. Chci ještě zkusit zakrýt senzor úplně, protože mám pocit, že to taky fungovalo s tím kolečkem a navíc pořád svítily světla. -
"-- skrytý --" 20.01.08 14:43
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Chlapi, vy mě docela děsíte. Já,bloud, myslel, že doba zdivočelého kapitalismu a zlatokoppectví už je pryč, a že začíná konečně platit: "Náš zákazník - náš pán!" Kde to, kurnik, jsme? Raději nechci slyšet odpověď.
Ale teď vážně, myslím, že už to, že v servisu nic nenamítají,chce-li být zákazník u prohlídky svého vozu, něco napoví o jeho serióznosti. Vůbec by mě zajímalo,zda je servis povinen tomuto přání vyhovět nebo,zda jde jen o jeho dobrou vůli. Asi spíše to druhé,že? -
"-- skrytý --" 20.01.08 09:43
« Re: Přítomnost u servisní prohlídky
Samozřejmě, každá výmluva dobrá. On by taky zákazník těžce nesl, když by viděl, že se prohlídka dá udělat za 30- 40 minut, ale servis si účtuje 1,6 hodiny. A to ještě v ceně, která je 3násobkem běžné mzdy včetně odvodů státu. A jak mám údaje, tak těm zaměstnancům se až tak horentní sumy neplatí. Ještě štěstí, jak jsem psal, že existují garážníci, kteří dělají za menší peníz, ale hlavně jim platíš dobu, po kterou opravdu dělali. A navíc ti řekne co udělal a proč. ještě strpím asi jednu prohlídku ve značkovém a konec.
[odkaz]