FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto dreede

    dreede 25.01.08  12:51

    « Re: stará téma

    No som šťastným majiteľom fofo2 1.8TDCi kombi. Presedlal som z 2,0 benzinu 100kW. Mal som rovnakú dilemu ako vy, čo riešite nafta vs. benzin. Jazdím veľa medzimesto všetko cesty 1. 2. triedy. Benzín som nemohol točiť stále aby som sa vyrovnal TDIčkam a komfort jazdy (hluk) bol pri takej jazde rapidne nízky. Práve preto som začal uvažovať o nafte. Momentálne mám najazdené cca 550km, auto je ešte surové, netočím cez 3000, jemne s plynom ale napríklad predbiehanie kamiónov je omnoho komfortnejšie ako s benzínom. Pri kúpe som nebral do úvahy koľko najazdím a či sa mi to oplatí finančne. Nemusia všetci kupovať ropáka iba kvôli ekonomike, ale kvôli tomu bežnému jazdeniu, keď je takmer vždy k dispozícii dostatok kruťáku... Teraz už chápem prečo mi vždy krochťáky uskočili pri predbiehaní, hoci som to potom pri točení k 6000 dohnal. Som maximálne spokojný a nemenil by som. Mimochodom priemerná spotreba je 6,4L so 150km najazdenými po meste.

    mkovesi: Vo svojich výpočtoch ale nerátaš so sprevodovaním. Podstatný je výkon a kruťák na kolese. A ten diesel má približne 2/3 prevod narozdiel od benzínu, takže si tých napríklad mojich 280Nm vynásob 2/3 a vyjde Ti koľko máš približne na kolese. Ide o výsledné priebehy na kolese, kde ich ma diesel ostré a benzín vyrovnanejšie. V rýchlosti som nenašiel nič lepšie, tak aspoň takto: [odkaz]

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  12:45

    « Ajaj

    Omlouvám se za začátek nekonečné debaty, fakt jsem nechtěl, aby se to strhlo tímhle směrem. V prapůvodním dotazu mi šlo spíš o rozdíl v nákladech na údržbu benzin/nafta. Palivo si lehce spočítám, ale s údržbou nafťáka zkušenost zatím nemám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  08:25

    « Re: stará téma

    To Krokous: Ano turbo s benzinom je parada. Dovolim si len poznamocku: rozsah pouzitelnych otacok je na benzinu vacsi na turbo benzinu este vacsi, ale dolezite je aj to aky je rozsah rychlosti pri otackach a aky je priebeh krutiaceho momentu.
    Napr. Benzin nech ma 2000 - 6000 co je 4000 otacok
    Tdiesel 1800 - 4000 co je 2200 otacok ale ak obe auta na danom prevodovom stupni maju cca podobny rozsah rychlosti
    benzin 40 - 120 km/h
    TD 50 - 120 km/h
    tak potom nie je problem ci benzin alebo TD...
    Ak bezny benzin ma max. kr.moment na 3500 a max vykon na 6000 a TD na 1800 a 4000 tak naopak dynamika je v prospech TD, lebo TD sa pohybuje medzi max.kr.momento a max. vykonom na 50 - 120 km/h a benzin na 70 - 120 km/h, co je uzsi rozsah rychlosti....

    Samozrejme Tbenzin max. kr.momentom pri 1600 a max vykonom pri 6000 je dynamika v prospech Tbenzinu.... 32km/h - 120 km/h
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  06:49

    « Re: stará téma

    No ono to ale už zas tak dlouho platit nebude. Turbo benzínů přibývá jak hub po dešti. Díky honbě za snižováním emisí. A víme, že se to netýká jen velkých motorů, ale turbo už např. Fiat chystá i do 600 ccm motoru kterej má mít 80 koní :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 25.01.08  00:03

    « Re: stará téma

    Hej, vecsinou sa porovnava benzin a turbo-diesel :-) ale to su nekonecne debaty
    Ja ked som si siel kupit Focusa, som sa viezol v 1.6 Ti-VCT a potom v 1.8 TDCi, a ked som sa v tom TDCi previezol tak som si povedal ze benzin uz nikdy viac :-) Akoze mal som z neho velmi dobry dojem :-)
    Ale kupil som benzin a zatial nelutujem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  23:47

    « Re: stará téma

    Píšeš staré téma, ale vidět, že v tom taky nemáš úplně jasno. Za to, že máš k dispozici maximální kroutící moment už od nízkých otáček nevděčíš naftě, ale turbu. Ale používání nafty ti neberu. Někdo radši holky jinej zase vdolky.
    V naftě jsem měl tu čest něco najezdit, ale prostě to není můj šálek kávy. Kroutící nízká spotřeba je to jediné pozitivní. Bohužel jak píšu níž tak se nemůžu zbavit dojmu, že pro mnoho lidí je to dnes to nejdůležitější. U nafty mi vadí nízký rozsah využitelných otáček cca od 1800-4000 pak je mrtvo, navíc větší složitost motoru o vysokotlaku ani nemluvě. Benzín je jiné kafe a když se k tomu přidá turbo tak např. můj motor má max. krouťák od 1650 do 4500 ale zátah nepolevuje ani v 6500. Může se tímhle pochlubit nějakej diesel?
    Pochopitelně je to vykoupeno spotřebou, ale o tom už jsem svoje napsal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  23:14

    « stará téma

    vždy keď sa začne téma diesel vs. benzín, tak sa to tu rozprúdi.
    čo svedčí o tom, že polovica ľudí má rado naftu a druhá benzín.
    debata o tom, čo je výhodnejšie a výpočty typu km/ročne, vstupná cena, cena servisu...je úplne zbytočná. Veď jazda s dieselom je úplne iná ako s benzínom. Treba si to vyskúšať (aspoň mesiac) a potom sa rozhodnúť.

    mám diesel a užívam si ho (krútiaci moment využívaš pri každom zošlapnutí pedálu, zatiaľ čo maximálny výkon iba občas). A krútiaci moment je pri dieseli dostupný stále

    všeobecne platí, že kto si raz vyskúša dobrý diesel (nie nejaký 55kw), tak sa k benzínu nevráti.

    koľkí z vás, čo preferujú benzín už mali dlhšie v užívaní diesel?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  22:46

    « Re: Spotřeba

    velmi dobre napisane. Vravim to iste. Ja spotrebu pod 10 litrov dostanem len obcas, lebo ja mam auto na jazdenie a zabavu a nie na setrenie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  17:59

    « Spotřeba

    Pánové, co se týká té spotřeby tak fakt nechápu proč tu řešíte jestli někdo jezdí o litr víc nebo míň. To si všichni kupujete auta proto, abyste se pak předháněli kdo má nižší spotřebu a stresovali se že vám to žere víc než psali někde v testu? Na to mám dobrou radu. Nekupujte si žádné a budete mít spotřebu 0....
    Poslední dobou mě připadají ty závody ve spotřebě jako nějakej novej sport nebo co. Není to snad jedno jestli mě to žere 6,5 nebo 7,5? Už jste si spočítali kolik vám to udělá měsíčně korun? A kolik pak utratíte s prominutím za blbosti?
    Mám dojem, že někdo by byl i ochotnej vyměnit auto za jiné, protože má o 1 litr menší spotřebu...
    Je mi jasné, že ne každý je ochotný jezdit se spotřebou 10-11 litrů mimo město jako já. Ale mám pocit že hromada lidí strašně touží po tom mít auto aspoň se 100kw motorem, ale nechce pak platit spotřebu.
    Nic ve zlém, ale celá ta diskuze o spotřebě mě připadá zcestná. A jak říká jeden můj známej. Kdo chce opici, musí mít na banány.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  17:43

    « Re: Nafta v Benzin

    Jasné, myslel som priemer v meste. Či máš 1,2 alebo 1,6, vždy máš v meste od 8 do 10 l, to ma nemusí nikto presviedčať,to je fakt. Nehovorím mimo mesta, tam sa dá aj okolo 6. Zato novšie vyjdu aj s priemerkou okolo 6 l, myslím, že Kia Cee´d 1,4 CVVT, má slušnú spotrebu, počul som od novinárov, že mali priemer 5,5 l. Takže tak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  17:36

    « Servisní prohlídka

    Jak jsem slíbil tak moje zkušenosti se servisem při první prohlídce jsem stručně napsal zde (úplně dole)
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  14:33

    « .

    Jen chci korigovat to tvrzení o podtáčení. Nejsem žádnej barbar a nenutim benzíňák, aby tahal od 1500 ot. Jen prostě, když jedu třeba mimo město, tak to jen tak šolíchám, sotva nad 2000 ot. a kochám se :)Jenže to je režim, kdy se autu nechce moc zrychlovat a zpomalovat bez podřazení zas nehodlám já. Moje jediná výraznější zkušenost s naftou je Oktávka II, tuším 84 kW+chip, šestikvalt. A byla to pohodička, alespoň co se týká motoru. Takže spíš se kloním k dieslu, ptám se na vaše názory a přemýšlím.Zdar
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  13:20

    « Re: Nafta v Benzin

    To by si mi prosim mohol popisat ako dokazes v meste jazdit za 4.1l/100km v zime, pretože ja aby som sa dostal pod 6l v meste sa musim velmi snazit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  13:14

    « Re: Nafta v Benzin

    Trošku uber u toho benzínu a města. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  13:09

    « Nafta v Benzin

    Ber naftu, pokiaľ sa nebudeš naháňať, spotreba je príjemne nízka, a aj pri svižnej jazde si stále do 6 l. Ja som tiež naftu nikdy nechcel a teraz by som nemenil. Radšej som si priplatil na začiatku a teraz nemám problém si hocikedy vyjsť len tak sa previezť, čo by som si pri benzíne asi nedovolil. Keď mám čas a idem niekde ďalej mimo mesta a neponáhľam sa, idem na spotrebu tak tie čísla o spotrebe radšej ani nenapíšem, lebo mi to ani neuveríš. Naftový motor je síce náročnejší na údržbu ale pokiaľ si dáš pozor na naftu,nebude problém. Ináč v meste mi vychádza max. 4,1 l/100 km v zime, čo s benzínom pri priemernej spotrebe 9-10 l je sakra rozdiel.Proste radosť jazdiť.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  09:32

    « spotřeba

    V minulosti tu někdo v diskuzi řešil, zda koupit Focuse jako služební, protože do kombinované spotřeby 6.7 se nevleze a bude prodělávat na cestovní náhradě. Chci jenom upozornit, že podle zákona se musí brát průměr všech tří hodnot, bez ohledu na metodiku, dle které byly tyto údaje stanoveny a potom tato hodnota vychází 6,96 l/100km, což je přeci jenom o cosi lepší údaj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  09:27

    « Re: benzin x nafta

    Dúležitý údaj při rozhodování je, o kolik peněz víc dám za dieselový motor, kolik km celkem mám v plánu s autem najet, zda ujedu alespoň tolik km, kolik je na servisní prohlídku. Protože známý má Oktávku v dieselu, byl na servisní prohlídce po 30tkm (má tzv. variabilní časový interval = určující jsou pouze km) a dal za to něco kolem 5600,- . Já jsem byl s focusem benzín po 1 roku, ale najel jsem jenom 16000 km a platil jsem 2860,-. Takže když to vztáhnu na km, tak nás to vyšlo oba dva stejně. A jeho spotřeba je někde jinde než moje, bohužel. Jenže pokud bych chtěl stejné auto v dieselu, tak tuším, že bych si musel připlatit asi 60000,-, to znamená při mém nájezdu bych nejméně 5 roků "splácel" investici. A to nemluvím o tom, že 5500 km byla dovolená a zbytek stylem 1x až 2x za týden 100 km, zbytek týdne 4 km ráno tam, 4 km zpět, sem tam ještě rozděleno zastávkou v obchodě atd. Takže režim pro diesel krajně nevhodný. Toť můj názor na věc.
  • « 00 Reagovat !

    foto mates2

    mates2 24.01.08  07:33

    « Re: benzin x nafta

    neni mě známo , že by nějaký motor měl rád podtáčení. každej 4ventil at nafta nebo benzín má svoje otáčky ve kterejch se má pohybovat. styl jízdy , kterej popisuješ se dal uplatnít u motoru typu 2.5 -3.0 diesel a výkonu 60 koní. ty skutečně jezdili tzv. na volnoběh .
    tvoje dilema mohly vyřešit některá čísla světu motorů kde se podobným tématem zabývali i když nutno dodat u některých modelů dost zavádějícím způsobem.
    jinak se to dá celkem snadno spočítat km /spotřeba/cena + servisní intervaly a náklady .
    známej má focus I 1.6b jezdí kilometry zhruba co uvádíš se spotřebou mimo město 6.5l/100. auto absolutně bez problémů naprosá spokojenost
    o 2.0tdci je tu vlákno , tenhle typ mam auto jako takový bez problémů spotřeba dle stylu jízdy 5-7l , po roce opětovné špatné starty dle technika ze servisu Valoušek špatně startuju, takže auto je v pořádku a * jsem já.
    jinak bez problémů mam na najeto 53tis/28 ročně
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 24.01.08  00:04

    « Re: benzin x nafta

    Japhy, pokud jsi zvyklý motor podtáčet, nekupuj si naftu, nemá to ráda. Jinak podle mě se do 25000 vyplatí benzínový motor a začínám tvrdit, že spotřeba dnes u auta hraje malou roli v nákladech na provoz... stačí např. jedna nádrž špatné nafty a hned máš u dieselu 60k navíc, výměna filtru pevných částic apod. navíc na přední nápravě leží až o 100kg více....apod. Šel bych do benzínu
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  23:40

    « vyfuk

    Nestraste s tym vyfukom.To aby som siel zajtra lahnut pod auto ze ako to tam vyzera...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…