FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.08  09:16

    « Ekonomika

    Vůbec neřeším nějaké spory ohledně "krouťáku", požitku z jízdy, záběru odspoda ap. Pro mě je auto nutný prostředek k životu (nechci zde rozebírat důvody proč) a spotřeba je pro mě důležitá. Taktéž ostatní provozní náklady. Prostě nejsem ten typ, který chce rvát do auta víc peněz než je nezbytně nutné. Uznávám, že na řadu vychytávek bych si velice rychle zvykl, ale ty peníze do toho nemíním investovat. Už jenom např. metalíza za příplatek. Auto mě stojí na sídlišti a abych trnul, kdo mi to obejde? Atd., atd. Tím, ale neberu ostatním radost z těchto věcí a vůbec bych se neodvážil někoho v diskuzi kárat za to, že třeba hledí na spotřebu. Tak asi tolik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.08  00:06

    « Re: Turbo benzín

    To Mkovesi: radost z jízdy je podle tebe to že mě motor táhne v rozmezí 2000 ot? To je teda hodně málo.
    Ne nemůžu souhlasit. S naftou se pro radost opravdu jezdit nedá pokud ta radost není založena pouze na nízké spotřebě. Já tady ale mluvím o radosti z jízdy ve formně opravdového orchestru pod kapotou kterej táhne od 2000 a nevadne ani při 5000 ani při 6000 a zastaví se těsně před sedmi. Tohle nikdy žádné turbokamna nebudou umět.
    Navíc ten těžkej předek taky rozhodně žádným sportovním výkonům v zatáčkách nepomůže. Nafta a sportovní jízda nikdy nepůjdou dohromady. Vždycky to bude prostě z nouze ctnost.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.01.08  22:39

    « Re: Turbo benzín

    Problém turbomotoru je spotřeba. Když se podíváte třeba na 1.4TSI 125kW, tak je schopný jezdit od 6,61 do 10,7litru. Takže spotřebu neušetří, ale požitek z jízdy super.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  20:21

    « Re: Spotřeba

    Naprostý souhlas. Osobně vlastním Volvo 850 T5R. Je to kombajn o 300 PS. Kdo nezažil konstantní zátah turbobenzínu, tak vůbec neví o oc přichází. Mimo město jezdám kolem 10, ve městě kolem 14. Ve srovnání s předchozím autem (Opel Vectra) mám měsíční náklady na palivo o 1000,- Kč vyšší. Přestal jsem kouřit a ušetřil jsem 2000,- měsíčně. Takže s klidem živím auto s pořádným výkonem, se kterým je radost předjíždět a vůbec jezdit. Mámke v rodině turbokamna (Octavia 19 PD 96 kW). Má to sice zátah, ale než se člověk naděje, tak vytočí motor na necelé 4000 tisíce a je po výkonu. Takže pokud s tím chce člověk jezdit svižně tak pořád řadí jak magor. Už chápu proč to má 6-ti rychlostní převodovku. Sice to umí jezdit za 6,5 litru, ale přesto bych to nechtěl. Jízda v tom není požitek. Je to pouze přepravník osob. ten kdo má k autům vztah, tak si turbokamna nemůže koupit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  19:43

    « Re: Turbo benzín

    To Krokouš: Aj ten kto jazdi usporne a setrne si moze z casu nacas zajazdit pre radost, akurat to nerobi vzdy ;-)

    Aj s naftou sa da jazdit pre radost.... ked perovnam benzin (nie turbobenzin) a TD s rovnakym vykonom, tak s TD si mozem uzit mozno viac radosti ako s benzinom....

    Naviac MB navrhol novy motor s objemom nad 2l s vykonom tusim nad 180 kw so spotrebou okolo 6l ale nepametam presne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  19:32

    « Re: stará téma

    To Dreede: Nemusim ratat sprevodovanie, kedze to z pohladu toho, co pisem nie je podstatne....
    Krutak na kolese je vlastne kopia krivky vykonu motora pri konktretnom zaradenom stupni.... ak mam motor s vykonom 100kW pri urcitej rychlosti napr. 90km/h a urcitom zaradenom stupni napr. 3st. tak mam jedno, ci je to z 360Nm a tazsim prevodom a nizsich otackach TD napr. 3000 alebo z 240Nm a 4500 otackach benzinoveho motora....
    Prave to sprevodovanie rozsiruje rozsah rychlosti TD pri uzsom rozsahu otacok a sucastne viac oslabuje krutak TD motora pri prenose na koleso voci spravodovanie u benzinu....

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  18:33

    « Turbo benzín

    Chlapi, turbo benzín je opravdu o něčem jiným než klasický atmosférák nebo turbo diesel. Zkuste to a budete unešení. Jsem rád, že se tento typ motoru konečně dostává do kurzu byť paradoxně kvůli emisím ale to už je jedno.
    Pokud ale pro vás je prioritní spotřeba a každej 0,5litru/100km tak potom asi nemáte auto pro radost z občasné sportoní jízdy a dynamiky ale pouze jako dopravní prostředek. To pak samozřjemě chápu proč má někdo naftu. Ale pro mě jsou auta srdeční záležitost takže proto mám na spotřebu takovej názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 25.01.08  16:56

    « Re: stará téma

    Já jsem dlouhodobý uživatel nafty a chci Tbenzín. Jezdím aspoň 150000km s TDDi, pak TDCi 96kW a pak 1,6TDCi 80kW.

    Krokouš, tyhle příspěvky se mi vůbec nelíbí, je přece 100% důležitý ušetřit 0,5l/100km. Podle nájezdu km to udělá nějakej ten tisíc a ten se můžu rozhodnout, jak utratím (já jsem se rozhodl, že za vyšší spotřebu, takže si svobodně vybírám turbobenzín). Ale dřív jsem se rozhodl, že ho dám na uštření na bydlení a později možná na vzdělání dětí.
    V kostce nesouhlasím, že JE TO JEDNO. IMHO není.

    Když budu mít jednou ten turbobenzín, stejně se budu snažit jezdit úsporně, je to pro mě sport, zábava. Snažím se každou cestu do Prahy bezpečně dojet bez sešlápnutí brzdy ;) Takovej sport no...
    Nic z toho nemyslím zle, není to pro naštvání...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.01.08  14:06

    « Re: stará téma

    Měl jsem Mondeo 1.8 benzín MKII 85kW a teď mám Mondeo 2.2TDCI 114kW. Nové Mondeo je těžší, takže je porovnání zkreslené. Ale zkušenost po 1 roce je taková:

    - diesel zabere v nízkých otáčkách, ale pak zvadne

    - pokud diesel netáhne, nemá cenu podřadit

    - diesel je méně pružný

    - s dieselem se dá jezdit od 1800ot a s benzínem taky, ale kde benzín začne zabírat, tam diesel vadne

    - diesel neřve ve vysokých rychlostech

    - spotřeba diesel je 7,2 a benzín byl 9,2 litru (ročně úspora 19tis).

    Takže závěr celkově:

    - pro sportovní a živou jízdu benzín a malé vzdálenosti

    - pro klidnou jízdu ustálenou rychlostí diesel a velké vzdálenosti

    A až sleze cena turbo dieselů, tak už nebude co řešit. Viz 1.4TSI 125kW >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto dreede

    dreede 25.01.08  12:52

    « Re: stará téma

    Zblblo mi to :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto dreede

    dreede 25.01.08  12:51

    « Re: stará téma

    No som šťastným majiteľom fofo2 1.8TDCi kombi. Presedlal som z 2,0 benzinu 100kW. Mal som rovnakú dilemu ako vy, čo riešite nafta vs. benzin. Jazdím veľa medzimesto všetko cesty 1. 2. triedy. Benzín som nemohol točiť stále aby som sa vyrovnal TDIčkam a komfort jazdy (hluk) bol pri takej jazde rapidne nízky. Práve preto som začal uvažovať o nafte. Momentálne mám najazdené cca 550km, auto je ešte surové, netočím cez 3000, jemne s plynom ale napríklad predbiehanie kamiónov je omnoho komfortnejšie ako s benzínom. Pri kúpe som nebral do úvahy koľko najazdím a či sa mi to oplatí finančne. Nemusia všetci kupovať ropáka iba kvôli ekonomike, ale kvôli tomu bežnému jazdeniu, keď je takmer vždy k dispozícii dostatok kruťáku... Teraz už chápem prečo mi vždy krochťáky uskočili pri predbiehaní, hoci som to potom pri točení k 6000 dohnal. Som maximálne spokojný a nemenil by som. Mimochodom priemerná spotreba je 6,4L so 150km najazdenými po meste.

    mkovesi: Vo svojich výpočtoch ale nerátaš so sprevodovaním. Podstatný je výkon a kruťák na kolese. A ten diesel má približne 2/3 prevod narozdiel od benzínu, takže si tých napríklad mojich 280Nm vynásob 2/3 a vyjde Ti koľko máš približne na kolese. Ide o výsledné priebehy na kolese, kde ich ma diesel ostré a benzín vyrovnanejšie. V rýchlosti som nenašiel nič lepšie, tak aspoň takto: [odkaz]

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  12:45

    « Ajaj

    Omlouvám se za začátek nekonečné debaty, fakt jsem nechtěl, aby se to strhlo tímhle směrem. V prapůvodním dotazu mi šlo spíš o rozdíl v nákladech na údržbu benzin/nafta. Palivo si lehce spočítám, ale s údržbou nafťáka zkušenost zatím nemám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  08:25

    « Re: stará téma

    To Krokous: Ano turbo s benzinom je parada. Dovolim si len poznamocku: rozsah pouzitelnych otacok je na benzinu vacsi na turbo benzinu este vacsi, ale dolezite je aj to aky je rozsah rychlosti pri otackach a aky je priebeh krutiaceho momentu.
    Napr. Benzin nech ma 2000 - 6000 co je 4000 otacok
    Tdiesel 1800 - 4000 co je 2200 otacok ale ak obe auta na danom prevodovom stupni maju cca podobny rozsah rychlosti
    benzin 40 - 120 km/h
    TD 50 - 120 km/h
    tak potom nie je problem ci benzin alebo TD...
    Ak bezny benzin ma max. kr.moment na 3500 a max vykon na 6000 a TD na 1800 a 4000 tak naopak dynamika je v prospech TD, lebo TD sa pohybuje medzi max.kr.momento a max. vykonom na 50 - 120 km/h a benzin na 70 - 120 km/h, co je uzsi rozsah rychlosti....

    Samozrejme Tbenzin max. kr.momentom pri 1600 a max vykonom pri 6000 je dynamika v prospech Tbenzinu.... 32km/h - 120 km/h
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  06:49

    « Re: stará téma

    No ono to ale už zas tak dlouho platit nebude. Turbo benzínů přibývá jak hub po dešti. Díky honbě za snižováním emisí. A víme, že se to netýká jen velkých motorů, ale turbo už např. Fiat chystá i do 600 ccm motoru kterej má mít 80 koní :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 25.01.08  00:03

    « Re: stará téma

    Hej, vecsinou sa porovnava benzin a turbo-diesel :-) ale to su nekonecne debaty
    Ja ked som si siel kupit Focusa, som sa viezol v 1.6 Ti-VCT a potom v 1.8 TDCi, a ked som sa v tom TDCi previezol tak som si povedal ze benzin uz nikdy viac :-) Akoze mal som z neho velmi dobry dojem :-)
    Ale kupil som benzin a zatial nelutujem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  23:47

    « Re: stará téma

    Píšeš staré téma, ale vidět, že v tom taky nemáš úplně jasno. Za to, že máš k dispozici maximální kroutící moment už od nízkých otáček nevděčíš naftě, ale turbu. Ale používání nafty ti neberu. Někdo radši holky jinej zase vdolky.
    V naftě jsem měl tu čest něco najezdit, ale prostě to není můj šálek kávy. Kroutící nízká spotřeba je to jediné pozitivní. Bohužel jak píšu níž tak se nemůžu zbavit dojmu, že pro mnoho lidí je to dnes to nejdůležitější. U nafty mi vadí nízký rozsah využitelných otáček cca od 1800-4000 pak je mrtvo, navíc větší složitost motoru o vysokotlaku ani nemluvě. Benzín je jiné kafe a když se k tomu přidá turbo tak např. můj motor má max. krouťák od 1650 do 4500 ale zátah nepolevuje ani v 6500. Může se tímhle pochlubit nějakej diesel?
    Pochopitelně je to vykoupeno spotřebou, ale o tom už jsem svoje napsal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  23:14

    « stará téma

    vždy keď sa začne téma diesel vs. benzín, tak sa to tu rozprúdi.
    čo svedčí o tom, že polovica ľudí má rado naftu a druhá benzín.
    debata o tom, čo je výhodnejšie a výpočty typu km/ročne, vstupná cena, cena servisu...je úplne zbytočná. Veď jazda s dieselom je úplne iná ako s benzínom. Treba si to vyskúšať (aspoň mesiac) a potom sa rozhodnúť.

    mám diesel a užívam si ho (krútiaci moment využívaš pri každom zošlapnutí pedálu, zatiaľ čo maximálny výkon iba občas). A krútiaci moment je pri dieseli dostupný stále

    všeobecne platí, že kto si raz vyskúša dobrý diesel (nie nejaký 55kw), tak sa k benzínu nevráti.

    koľkí z vás, čo preferujú benzín už mali dlhšie v užívaní diesel?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  22:46

    « Re: Spotřeba

    velmi dobre napisane. Vravim to iste. Ja spotrebu pod 10 litrov dostanem len obcas, lebo ja mam auto na jazdenie a zabavu a nie na setrenie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  17:59

    « Spotřeba

    Pánové, co se týká té spotřeby tak fakt nechápu proč tu řešíte jestli někdo jezdí o litr víc nebo míň. To si všichni kupujete auta proto, abyste se pak předháněli kdo má nižší spotřebu a stresovali se že vám to žere víc než psali někde v testu? Na to mám dobrou radu. Nekupujte si žádné a budete mít spotřebu 0....
    Poslední dobou mě připadají ty závody ve spotřebě jako nějakej novej sport nebo co. Není to snad jedno jestli mě to žere 6,5 nebo 7,5? Už jste si spočítali kolik vám to udělá měsíčně korun? A kolik pak utratíte s prominutím za blbosti?
    Mám dojem, že někdo by byl i ochotnej vyměnit auto za jiné, protože má o 1 litr menší spotřebu...
    Je mi jasné, že ne každý je ochotný jezdit se spotřebou 10-11 litrů mimo město jako já. Ale mám pocit že hromada lidí strašně touží po tom mít auto aspoň se 100kw motorem, ale nechce pak platit spotřebu.
    Nic ve zlém, ale celá ta diskuze o spotřebě mě připadá zcestná. A jak říká jeden můj známej. Kdo chce opici, musí mít na banány.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.08  17:43

    « Re: Nafta v Benzin

    Jasné, myslel som priemer v meste. Či máš 1,2 alebo 1,6, vždy máš v meste od 8 do 10 l, to ma nemusí nikto presviedčať,to je fakt. Nehovorím mimo mesta, tam sa dá aj okolo 6. Zato novšie vyjdu aj s priemerkou okolo 6 l, myslím, že Kia Cee´d 1,4 CVVT, má slušnú spotrebu, počul som od novinárov, že mali priemer 5,5 l. Takže tak.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…