FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 28.01.08  20:45

    « Re: pneu

    Ano plni se dusikem...cca 20-25Kc jedno kolo.
    A podle me se to nevyplati, max. u zavodnich vozu, kde je kazda tisicina dobra.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.08  19:52

    « Re: pneu

    Můžete někdo neznalému vysvětlit, jakýmže to plynem se plní pneu (dusík?) ?
    Vzduch je také směs plynů. A řekl bych, že to, že tlak v pneu drží déle nebo méně déle, není v tom, co do pneumatik nafuníš,ale možná v něčem jiném. Ale je to můj laický názor.Chemie a fyzika nejsou moje silné stránky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.01.08  13:42

    « Re: Turbo benzín

    Krokouš: To byl jen příklad. Pokud vezmu 6ti kvalt Mondeo, tak točí 1500 - 3500ot od 90-210km/h. Takže ten menší rozsah otáček až zas tolik nevadí.

    A hlavně, většina lidí jezdí jak s benzínem tak dieselem v rozsahu 1800-3000ot a tam má diesel největší moment, zatímco benzín ho má okolo 4000ot. Pokud by se u benzínu používaly otáčky okolo největšího momentu, to znamená 4000-6000ot. tak to bude srovnatelné a nové benzínové motory jsou pro tyto vysoké otáčky zpřevodované. Ale samozřejmě, že ve vysokých otáčkách bude výrazně vyšší spotřeba. I když to je také otázka, protože dle testů je někdy lepší točit benzínový motor ve vyšších otáčkách s menším zatížením než ho dusit v nízkých s velkým zatížením.

    Už aby byly benzínové motory s turbem. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.08  13:20

    « Re: pneu

    pirri, ak prezuvas gumy, nie cele kolesa, zrataj si, co ta vyjde lacnejsie - ci fukanie plynom alebo o malilinko vacsie opotrebenie gum....

    sam ti neviem podat jednoznacne stanovisko - ved v obycajnom vzduchu je tiez dusik, dokonca 70% :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.08  13:09

    « pneu

    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s pneu..jestli máte v pneu vzduch a nebo plyn. Případně co si myslíte že je lepší. U prodejce jsem se na to ptal a jasná odpověd mi na to nebyla dána.. Uvažuji o tom,že bych nechal pneu na focusu přefouknout plynem místo vzduchu. vím že u vzduchu se muselo čas od času dofoukávat,ale co jsem jezdil dosud na plynu,tak ten docela držel celoročně...teda vždy do doby než jsem přezouval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.08  23:31

    « Re: Turbo benzín

    EE mě to jede na 5 tku při 1500 - 6000 otáčkách 50 - 210 kmh :-) Ale to je jedno. Nechci nikomu vymlouvat že má turbo kamna.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.01.08  21:33

    « Re: Turbo benzín

    Krokouš: Ber to tak, že ten tvůj orchestr točící v rozsahu 2000-6000ot jede na 5ku 40-180km/h a kamna točící 1500-3500 jedou na 5ku 40-180km/h. Jenom nejdou tolik do otáček. :-)

    Jinak mám zkušenost s Subaru Forester 2.5Turbo a ten táhne od 2000-7000ot. A je to fakt paráda. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.08  11:13

    « Koľko ľudí, toľko chutí...

    no to pozeram, aka diskusia sa tu rozbehla... taka nikdy nekonciaca... :-)

    asi by bolo treba skusenosti niekoho, kto jazdil (nie sa viezol) v turbodizli, v dizli, v benzine i turbobenzine. a najlepsie by bolo, ak by to bolo jedno auto :-))) kvoli akej-takej porovnatelnej hmotnosti.

    ja osobne suhlasim s nazorom antonia. podla sprevodovania clovek citi/neciti zatah, ale rychlost je niekde inde. stalo sa mi, ze po skusenostiach iba s benzinmi som sadol do turbodizlu a pred predbiehacim manevrom som stlacil pedal, a kedze sa mi zdalo ze netaha, podradil som, no nizsi prevodovy stupen uz koncil s dychom... tak som si potom na rovinke pridaval a sledoval rucicku. zvyknuty z benzinu s kratkymi prevodmi som si neskor uvedomil, ako je sprevodovany dany dizel.

    moje zazitky s roznymi motormi su take, ze pri benzine (fofo 1,6 tivct) jazdim blaznivo, pri 1,8 tdci akosi automaticky viac defenzivne. pri 3,0d bmw nastavim tempomat na rychlost nad povoleny limit a o ine sa nestaram...

    turbobenzin som este neskusil, i ked som koketoval s myslienkou kupi 2,0turbo, s 200 konikmi, ale nez som sa rozhybal, vyriesilo sa to same za mna :-)

    podla mna je to typ motora (turbobenzin), kde sa da jazdit i na spotrebu, resp. s beznou priemerkou, ale kazde stlacenie akceleratora hovori "este, este..." a vtedy euforia nahradza vnimanie spotreby.

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.08  10:46

    « rýchlosť

    treba sledovať tachometer a nedať sa oklamať pocitom "zatláča ma do sedačky"...teda ak porovnávame akceleráciu diesela a benzínu. (turbobenzín kvôli úplne inej cenovej kategórii..aspoň u focusu neporovnávam).

    najnovšia skúsenosť zo školy šmyku v piešťanoch - bol som zúfalý po brzdení pred prekážkou a nášlednom zošlapnutí plynu (odozva motora (nie turba) je cca 1 sekunda)...mal som pocit, že strácam čas.

    výsledok bol taký, že najlepší čas mal superb TDI, druhý som bol ja TDCI 1.8.
    benzíny ostali vzadu. aj keď mali pocit, že im plyn reaguje na každé brnknutie do pedálu.

    športová jazda-benzín
    používanie auta v dnešnej dobe -tdci
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.08  18:36

    « Re: Turbo benzín

    To Krokouš:
    Vsak som pisal, ze turbo benzin je niekde inde aj vykonom aj s otatnymi parametrami snad okrem spotreby. :-)
    Obcas jazdim so sluzobnym oplom s benzinakom s porovnatelnim objemom a vykonom ako moje auto a ma cca 150 kg menej ako moje, ale viac srandy si snim urcite neuzijem... je pri nizkych otackach dost lenive. Na pruznejsiu jazdu je potrebne tocit minimalane 3500 (max krutiaci pri 3900) az po 6000 (max vykon) co je 2500 otacok naproti mojim 1800 (max krutiaci) az 4000 (max vykon) co je 2200 otacok.
    Hoc kedy ho necham za sebou.....
    Ale volnobeh je zamozrejme prijemnejsi v Oply
    Samozrejme turbobenzin je o niecom inom...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.08  09:16

    « Ekonomika

    Vůbec neřeším nějaké spory ohledně "krouťáku", požitku z jízdy, záběru odspoda ap. Pro mě je auto nutný prostředek k životu (nechci zde rozebírat důvody proč) a spotřeba je pro mě důležitá. Taktéž ostatní provozní náklady. Prostě nejsem ten typ, který chce rvát do auta víc peněz než je nezbytně nutné. Uznávám, že na řadu vychytávek bych si velice rychle zvykl, ale ty peníze do toho nemíním investovat. Už jenom např. metalíza za příplatek. Auto mě stojí na sídlišti a abych trnul, kdo mi to obejde? Atd., atd. Tím, ale neberu ostatním radost z těchto věcí a vůbec bych se neodvážil někoho v diskuzi kárat za to, že třeba hledí na spotřebu. Tak asi tolik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.08  00:06

    « Re: Turbo benzín

    To Mkovesi: radost z jízdy je podle tebe to že mě motor táhne v rozmezí 2000 ot? To je teda hodně málo.
    Ne nemůžu souhlasit. S naftou se pro radost opravdu jezdit nedá pokud ta radost není založena pouze na nízké spotřebě. Já tady ale mluvím o radosti z jízdy ve formně opravdového orchestru pod kapotou kterej táhne od 2000 a nevadne ani při 5000 ani při 6000 a zastaví se těsně před sedmi. Tohle nikdy žádné turbokamna nebudou umět.
    Navíc ten těžkej předek taky rozhodně žádným sportovním výkonům v zatáčkách nepomůže. Nafta a sportovní jízda nikdy nepůjdou dohromady. Vždycky to bude prostě z nouze ctnost.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.01.08  22:39

    « Re: Turbo benzín

    Problém turbomotoru je spotřeba. Když se podíváte třeba na 1.4TSI 125kW, tak je schopný jezdit od 6,61 do 10,7litru. Takže spotřebu neušetří, ale požitek z jízdy super.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  20:21

    « Re: Spotřeba

    Naprostý souhlas. Osobně vlastním Volvo 850 T5R. Je to kombajn o 300 PS. Kdo nezažil konstantní zátah turbobenzínu, tak vůbec neví o oc přichází. Mimo město jezdám kolem 10, ve městě kolem 14. Ve srovnání s předchozím autem (Opel Vectra) mám měsíční náklady na palivo o 1000,- Kč vyšší. Přestal jsem kouřit a ušetřil jsem 2000,- měsíčně. Takže s klidem živím auto s pořádným výkonem, se kterým je radost předjíždět a vůbec jezdit. Mámke v rodině turbokamna (Octavia 19 PD 96 kW). Má to sice zátah, ale než se člověk naděje, tak vytočí motor na necelé 4000 tisíce a je po výkonu. Takže pokud s tím chce člověk jezdit svižně tak pořád řadí jak magor. Už chápu proč to má 6-ti rychlostní převodovku. Sice to umí jezdit za 6,5 litru, ale přesto bych to nechtěl. Jízda v tom není požitek. Je to pouze přepravník osob. ten kdo má k autům vztah, tak si turbokamna nemůže koupit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  19:43

    « Re: Turbo benzín

    To Krokouš: Aj ten kto jazdi usporne a setrne si moze z casu nacas zajazdit pre radost, akurat to nerobi vzdy ;-)

    Aj s naftou sa da jazdit pre radost.... ked perovnam benzin (nie turbobenzin) a TD s rovnakym vykonom, tak s TD si mozem uzit mozno viac radosti ako s benzinom....

    Naviac MB navrhol novy motor s objemom nad 2l s vykonom tusim nad 180 kw so spotrebou okolo 6l ale nepametam presne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  19:32

    « Re: stará téma

    To Dreede: Nemusim ratat sprevodovanie, kedze to z pohladu toho, co pisem nie je podstatne....
    Krutak na kolese je vlastne kopia krivky vykonu motora pri konktretnom zaradenom stupni.... ak mam motor s vykonom 100kW pri urcitej rychlosti napr. 90km/h a urcitom zaradenom stupni napr. 3st. tak mam jedno, ci je to z 360Nm a tazsim prevodom a nizsich otackach TD napr. 3000 alebo z 240Nm a 4500 otackach benzinoveho motora....
    Prave to sprevodovanie rozsiruje rozsah rychlosti TD pri uzsom rozsahu otacok a sucastne viac oslabuje krutak TD motora pri prenose na koleso voci spravodovanie u benzinu....

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.08  18:33

    « Turbo benzín

    Chlapi, turbo benzín je opravdu o něčem jiným než klasický atmosférák nebo turbo diesel. Zkuste to a budete unešení. Jsem rád, že se tento typ motoru konečně dostává do kurzu byť paradoxně kvůli emisím ale to už je jedno.
    Pokud ale pro vás je prioritní spotřeba a každej 0,5litru/100km tak potom asi nemáte auto pro radost z občasné sportoní jízdy a dynamiky ale pouze jako dopravní prostředek. To pak samozřjemě chápu proč má někdo naftu. Ale pro mě jsou auta srdeční záležitost takže proto mám na spotřebu takovej názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 25.01.08  16:56

    « Re: stará téma

    Já jsem dlouhodobý uživatel nafty a chci Tbenzín. Jezdím aspoň 150000km s TDDi, pak TDCi 96kW a pak 1,6TDCi 80kW.

    Krokouš, tyhle příspěvky se mi vůbec nelíbí, je přece 100% důležitý ušetřit 0,5l/100km. Podle nájezdu km to udělá nějakej ten tisíc a ten se můžu rozhodnout, jak utratím (já jsem se rozhodl, že za vyšší spotřebu, takže si svobodně vybírám turbobenzín). Ale dřív jsem se rozhodl, že ho dám na uštření na bydlení a později možná na vzdělání dětí.
    V kostce nesouhlasím, že JE TO JEDNO. IMHO není.

    Když budu mít jednou ten turbobenzín, stejně se budu snažit jezdit úsporně, je to pro mě sport, zábava. Snažím se každou cestu do Prahy bezpečně dojet bez sešlápnutí brzdy ;) Takovej sport no...
    Nic z toho nemyslím zle, není to pro naštvání...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.01.08  14:06

    « Re: stará téma

    Měl jsem Mondeo 1.8 benzín MKII 85kW a teď mám Mondeo 2.2TDCI 114kW. Nové Mondeo je těžší, takže je porovnání zkreslené. Ale zkušenost po 1 roce je taková:

    - diesel zabere v nízkých otáčkách, ale pak zvadne

    - pokud diesel netáhne, nemá cenu podřadit

    - diesel je méně pružný

    - s dieselem se dá jezdit od 1800ot a s benzínem taky, ale kde benzín začne zabírat, tam diesel vadne

    - diesel neřve ve vysokých rychlostech

    - spotřeba diesel je 7,2 a benzín byl 9,2 litru (ročně úspora 19tis).

    Takže závěr celkově:

    - pro sportovní a živou jízdu benzín a malé vzdálenosti

    - pro klidnou jízdu ustálenou rychlostí diesel a velké vzdálenosti

    A až sleze cena turbo dieselů, tak už nebude co řešit. Viz 1.4TSI 125kW >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto dreede

    dreede 25.01.08  12:52

    « Re: stará téma

    Zblblo mi to :-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…