FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.01.08  17:33

    « Re: Turbo benzín

    To opravdu není normální motor když má 85kW a 155Nm. To mělo moje Mondeo 1999 ale z motoru 1. EFi. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.08  14:34

    « Re: Turbo benzín

    [odkaz]

    a podla mna to nie je normalny motor... ma variabilne casovanie nasavacich i vyfukovych ventilov...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.01.08  13:58

    « Re: Turbo benzín

    mehturt: Koukal jsem na graf 1.6 a 2.0 z nové Laguny (protože Ford křivky nezveřejňuje) a tam je u 1.6 ve 2000ot pokles o 13% oproti maximu a ve 3000ot pokles o 7%. U 2.0 je ve 2000ot pokles o 18% a ve 3000ot pokles o 8%. Takže máš asi nenormální motor. >:D

    Koukal jsem i na mé staré MOndeo a to má ve 2000ot pokles o 19% a ve 3000ot pokles o 10%. Takže si važ motor co máš. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 29.01.08  22:33

    « Re: Turbo benzín

    superkutil: A hlavně, většina lidí jezdí jak s benzínem tak dieselem v rozsahu 1800-3000ot a tam má diesel největší moment, zatímco benzín ho má okolo 4000ot.

    Moj motor 1.6 Ti-VCT, teda normalny benzin, ma pri 2000 otackach 93% maximalneho krutiaceho momentu.. od 2000 do 4500 to potom narastie len o 7%.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.01.08  11:25

    « Re: Marketing

    BoBa: Vždycky jsem chtěl silný auto. Začínal jsem na 40kW a skončil na 138kW. Jenže provoz na silnicích tak zhoustl a v okolí Prahy rostou omezení rychlosti na 40 a 30km/h rychleji jak stromy v lese. Navíc všude kamióny. Abych je předjel, tak by byl potřeba výkon ještě větší a hlavně 4x4 protože už mi to přední kola nepřenášejí. Takže to není ani tak o stárnutí jako o ubývání silnic a přibývání parkovišť. :-) Navíc Mondeo mi nestačí velikostí kufru (nevejde se tam pořádně ani showboard, který se do předchozího Mondea vešel) a ergonomií interiéru. Proto toho S-MAXe. ;-) No a taky rozdíl spotřeby 5,9 nebo 7,2 litru.

    yoyo: Ten Scenic nejdřív měnili zadní nápravu, ale dnes je to již samostatná modelová řada.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.08  10:04

    « Re: Marketing

    superkutil, pozri sekciu peugeot 307, zistis, ze nejaky ten rocik som sa na 307sw vyvazal... dlhsi razvor oproti klasickej 307ke, a odpocet dph boli zamienkou... ale dovodom bolo to, ze sa mi auto neskutocne pacilo aj paci (verzia pred faceliftom)

    a ano, podobne je to s c-maxom, pripadne vsetkymi crossovermi, ale tymto ich nezatracujem. len pisem, ze s plnenim pneu dusikom, ako i tymito vozmi je to najma o marketingu. ale cely svet je taky, konzumny. cely svet, to znamena i ja...

    uplne zmenit podovzok? neverim. nemam sice overene informacie, ale neverim. inak by nebol fakt, ze c-max, s40, mazda3, fofoII, maju vsetko rovnaky zaklad, len inak naladeny podvozok. nie kompletne zmeneny. detto audi a3, golf, octavia a neviem aky seat. rovnaka plosina, ine auta, ine charakteristiky, ale hlavne
    usetrene naklady...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.08  09:59

    « Re: Marketing

    2 superkutil: "Dnes bych bral raději slabší motor a vyšší karosérii" Koukám že stárneš ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.01.08  08:59

    « Re: Marketing

    yoyo: Myslíš si totéž o C-MAX a S-MAX? Nevím, zda jsi někdy ve vyšším autě jel, ale je to úplně něco jiného. A ta trocha plechu a skla znamená úplně změnit podvozek a těžiště aby se auto chovalo rozumně. Kdysi měl Renault Megane a myslel, že na jeho podvozku postaví Scenic. A díky tomu první Scenicy stály za prd. Dnes už má Scenic úplně jiný podvozek jak Megane.

    A pokud je někdo za těch pár centimetrů ochoten tolik připlatit, tak to asi nějaký důvod má. :-)

    Já jsem chtěl S-MAX a kvůli motoru vzal Mondeo, ale když si postavíš vedle sebe Mondeo a S-MAX, tak vypadají skoro stejně. S-MAX je o 15cm vyšší u řidiče, ale kufr má vyšší jen o 6cm. Jinak stejné. a přece když vlezeš dovnitř, tak je to úplně něco jiného. Ten prostor a výhled co je v S-MAX u Mondea nikdy mít nebudeš. Dnes bych bral raději slabší motor a vyšší karosérii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.08  02:13

    « Re: pneu

    dalsia nekonecna diskusia...

    podla mna je to cisty MARKETING... tak ako vsetky vozy typu 307SW. oproti 307 ma navyse trochu skla a plechu. co je najlacnejsie na voze... drahe veci, ako elektronika, tie su zhodne... ale cena??? marketing...

    detto golf PLUS. a ine..
  • « 00 Reagovat !

    foto Cico

    Čičo 28.01.08  22:25

    « Re: pneu

    Dusík. Že vraj menšie zahrievanie=menšie zmeny tlaku, žiaden kyslík=pomalšie starnutie gumy atď... Vzduch v atmosfére má 78% dusíka. Že by tých 22% percent malo až taký vplyv a ak áno stojí to za tie peniaze?
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 28.01.08  20:45

    « Re: pneu

    Ano plni se dusikem...cca 20-25Kc jedno kolo.
    A podle me se to nevyplati, max. u zavodnich vozu, kde je kazda tisicina dobra.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.08  19:52

    « Re: pneu

    Můžete někdo neznalému vysvětlit, jakýmže to plynem se plní pneu (dusík?) ?
    Vzduch je také směs plynů. A řekl bych, že to, že tlak v pneu drží déle nebo méně déle, není v tom, co do pneumatik nafuníš,ale možná v něčem jiném. Ale je to můj laický názor.Chemie a fyzika nejsou moje silné stránky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.01.08  13:42

    « Re: Turbo benzín

    Krokouš: To byl jen příklad. Pokud vezmu 6ti kvalt Mondeo, tak točí 1500 - 3500ot od 90-210km/h. Takže ten menší rozsah otáček až zas tolik nevadí.

    A hlavně, většina lidí jezdí jak s benzínem tak dieselem v rozsahu 1800-3000ot a tam má diesel největší moment, zatímco benzín ho má okolo 4000ot. Pokud by se u benzínu používaly otáčky okolo největšího momentu, to znamená 4000-6000ot. tak to bude srovnatelné a nové benzínové motory jsou pro tyto vysoké otáčky zpřevodované. Ale samozřejmě, že ve vysokých otáčkách bude výrazně vyšší spotřeba. I když to je také otázka, protože dle testů je někdy lepší točit benzínový motor ve vyšších otáčkách s menším zatížením než ho dusit v nízkých s velkým zatížením.

    Už aby byly benzínové motory s turbem. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.08  13:20

    « Re: pneu

    pirri, ak prezuvas gumy, nie cele kolesa, zrataj si, co ta vyjde lacnejsie - ci fukanie plynom alebo o malilinko vacsie opotrebenie gum....

    sam ti neviem podat jednoznacne stanovisko - ved v obycajnom vzduchu je tiez dusik, dokonca 70% :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.08  13:09

    « pneu

    Dobrý den, chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s pneu..jestli máte v pneu vzduch a nebo plyn. Případně co si myslíte že je lepší. U prodejce jsem se na to ptal a jasná odpověd mi na to nebyla dána.. Uvažuji o tom,že bych nechal pneu na focusu přefouknout plynem místo vzduchu. vím že u vzduchu se muselo čas od času dofoukávat,ale co jsem jezdil dosud na plynu,tak ten docela držel celoročně...teda vždy do doby než jsem přezouval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.08  23:31

    « Re: Turbo benzín

    EE mě to jede na 5 tku při 1500 - 6000 otáčkách 50 - 210 kmh :-) Ale to je jedno. Nechci nikomu vymlouvat že má turbo kamna.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.01.08  21:33

    « Re: Turbo benzín

    Krokouš: Ber to tak, že ten tvůj orchestr točící v rozsahu 2000-6000ot jede na 5ku 40-180km/h a kamna točící 1500-3500 jedou na 5ku 40-180km/h. Jenom nejdou tolik do otáček. :-)

    Jinak mám zkušenost s Subaru Forester 2.5Turbo a ten táhne od 2000-7000ot. A je to fakt paráda. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.08  11:13

    « Koľko ľudí, toľko chutí...

    no to pozeram, aka diskusia sa tu rozbehla... taka nikdy nekonciaca... :-)

    asi by bolo treba skusenosti niekoho, kto jazdil (nie sa viezol) v turbodizli, v dizli, v benzine i turbobenzine. a najlepsie by bolo, ak by to bolo jedno auto :-))) kvoli akej-takej porovnatelnej hmotnosti.

    ja osobne suhlasim s nazorom antonia. podla sprevodovania clovek citi/neciti zatah, ale rychlost je niekde inde. stalo sa mi, ze po skusenostiach iba s benzinmi som sadol do turbodizlu a pred predbiehacim manevrom som stlacil pedal, a kedze sa mi zdalo ze netaha, podradil som, no nizsi prevodovy stupen uz koncil s dychom... tak som si potom na rovinke pridaval a sledoval rucicku. zvyknuty z benzinu s kratkymi prevodmi som si neskor uvedomil, ako je sprevodovany dany dizel.

    moje zazitky s roznymi motormi su take, ze pri benzine (fofo 1,6 tivct) jazdim blaznivo, pri 1,8 tdci akosi automaticky viac defenzivne. pri 3,0d bmw nastavim tempomat na rychlost nad povoleny limit a o ine sa nestaram...

    turbobenzin som este neskusil, i ked som koketoval s myslienkou kupi 2,0turbo, s 200 konikmi, ale nez som sa rozhybal, vyriesilo sa to same za mna :-)

    podla mna je to typ motora (turbobenzin), kde sa da jazdit i na spotrebu, resp. s beznou priemerkou, ale kazde stlacenie akceleratora hovori "este, este..." a vtedy euforia nahradza vnimanie spotreby.

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.08  10:46

    « rýchlosť

    treba sledovať tachometer a nedať sa oklamať pocitom "zatláča ma do sedačky"...teda ak porovnávame akceleráciu diesela a benzínu. (turbobenzín kvôli úplne inej cenovej kategórii..aspoň u focusu neporovnávam).

    najnovšia skúsenosť zo školy šmyku v piešťanoch - bol som zúfalý po brzdení pred prekážkou a nášlednom zošlapnutí plynu (odozva motora (nie turba) je cca 1 sekunda)...mal som pocit, že strácam čas.

    výsledok bol taký, že najlepší čas mal superb TDI, druhý som bol ja TDCI 1.8.
    benzíny ostali vzadu. aj keď mali pocit, že im plyn reaguje na každé brnknutie do pedálu.

    športová jazda-benzín
    používanie auta v dnešnej dobe -tdci
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.08  18:36

    « Re: Turbo benzín

    To Krokouš:
    Vsak som pisal, ze turbo benzin je niekde inde aj vykonom aj s otatnymi parametrami snad okrem spotreby. :-)
    Obcas jazdim so sluzobnym oplom s benzinakom s porovnatelnim objemom a vykonom ako moje auto a ma cca 150 kg menej ako moje, ale viac srandy si snim urcite neuzijem... je pri nizkych otackach dost lenive. Na pruznejsiu jazdu je potrebne tocit minimalane 3500 (max krutiaci pri 3900) az po 6000 (max vykon) co je 2500 otacok naproti mojim 1800 (max krutiaci) az 4000 (max vykon) co je 2200 otacok.
    Hoc kedy ho necham za sebou.....
    Ale volnobeh je zamozrejme prijemnejsi v Oply
    Samozrejme turbobenzin je o niecom inom...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…