FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.08  11:56

    « Re: C-MAX vs Focus II combi

    Vite co rozhodlo u me, ze jsem se rozhodl pro C-Maxe? Porad jsem byl na vazkach, protoze C-Max vychazel jako drasi varianta. Sedl jsem si do Focuse II a zavrel dvere - konala se rozhodujici vec a to, ze mi to sevrelo nohy pod volant a volnost nohou byla pryc ... Zvykly do te doby na vetsi auta me tohle bohuzel dostalo. Pak jsem si sedl do C-Maxe a desil se co bude. Ono tam asi o moc vice mista neni, ale jak clovek sedi vyse a trochu v jinem posazu, tak bylo vse v poradku (no tak jeste bych tam privital take vice mista, ale to auto zas tak velke neni), takze ta stisnenost ve Focusu II me pomohla se rozhodnout pro C-Max. Presne jak tady pisete, kufr v C-Maxu je velky, ale spise vyssi na vysku a v tomto je kombik praktictejsi ... A nekdo tady vzpominal radici paku, ze ji ma rad na zemi, to jsem si rikal taky a ted na tu v C-Maxu nedam dopustit. Maxe mam presne rok, co jsem ho koupil jako trileteho v Nemecku. Do teto doby maximalni spokojenost!
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 09.02.08  19:54

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    Kupoval jsem CVT pro mámu, chvíli jsem s tím jezdil a jednoznačně mě to nadchlo. Spotřeba cca 0,5l nahoru. Na křižovatce bez spěchu a vytáčení všem udejede...

    Nikdy jsem s ní ale nespěchal, tak nevím, jak by se mi to líbilo...

    Jinak není to úplně klasický variátor, protože pokud na to nešlapeš, využívá 7 pevně nastavených délek převodů a tím dosahuje toho, že se motor chová jako u manuálu - zrychluje, zvyšují se otáčky. Variaátor se u Fordova CVT používá pro opravdu neznatelné řazení a pro rychlé rozjezdy a razantnější zrychlování.

    Ad řazení - tahle převodovka vlastně neřadí, mění délku převodů a proto ani nelze mluvit o plynulosti a rychlosti řazení, ke ztrátě toč. momentu nedochází.

    Nevím jak je to se spolehlivostí, ale komfort je 1a a protože mám možnost jezdit s 2,0TDI DSG, můžu říct, že mi CVT sedí více. Nevýhoda je snad v tom, že když v 0kmh dupneš naplyn, trvá 1/4sec než se motor roztočí a převodovka z vysokých ot. doopravdy zabere a vyšší spotřeba.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.08  17:13

    « Nádrž

    Nevíte jestli je u Focusu nádrž trochu chráněná před krádeží benzínu stylem vyvrtání díry do ní? A vůbec - nádrž je plastová?

    Ptám se proto, že mi tento týden zloději vyvrtali díru do nádrže Felicie a vypustili benzín. Nejhorší je, že jezdím na LPG, takže toho benzínu mohlo vytéct tak 5 litrů, ale ta oprava. Je to sice na jiné téma, ale mám nabídku to zavařit. Co Vy na to.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.02.08  11:16

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    Beru to tak, že tím že je motor více ve voze, tak je líp zatlumený než když je vysunutý dopředu. Alespoň mi to tak vždy přišlo.

    Co se týče převodů, tak jsem se ptal pár výrobců a argumentoval 6kou jako úspornou rychlostí, ale všichni se ohání, že aby měla 6ka sílu, musí být víc zpřevodovaná, že by to pak v kopcích nejelo a naopak z kopce by auto jezdilo moc rychle. Takhle oni zajistí, že nad maximální rychlostí už motor nemá sílu auto zrychlovat. Ale znám plno lidí, kteří by brali 6ku jako přidanou rychlost k 5ti kvaltu, která by jim jen umožnila jezdit po dálnici s nižšími otáčkami motoru. Snížilo by se opotřebení motoru, emise, hluk, spotřeba atd.

    Nemáte někdo v autě variátor? Jak se s ním jezdí?
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 08.02.08  11:06

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    superkutil:
    myslis akoze napr. v c-maxe je motor viac "schovany" ? stale nechapem :-)
    a s tymi prevodmi mas pravdu, robia to teraz vsetko na kratko. pri 130kmh mi toci takmer 4000 ot. a to je dost. osobne povazujem za prijatelny hluk vo svojom aute tak do 150-160kmh, potom uz je to pocut, ze to proste reve... ale beriem to tak, ze to auto a motor neni primarne stavany na dialnicu, tak to ani neriesim.
    moik:
    ano ? to je zaujimava informacia :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.02.08  23:19

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    Tím že je motor víc schovaný se dá lépe odhlučnit. Alespoň mám takovou zkušenost. Jinak moje staré Mondeo točilo 4000ot ve 160km/h na 5ku a bylo to super! Nechápu, že teď dělají všichni ty 5ky tak do rychla. Pokud to netáhne, tak člověk může vždycky podřadit, ale když to na 5ku řve, tak už se nedá dělat nic.

    A nejhorší je, že je to podobné i s 6kou. I tam je nejvyšší rychlost zpřevodovaná tak, aby byl maximální výkon při maximální rychlosti.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.02.08  19:47

    « 1,6 Ti-VCT

    Dnes mi říkal prodejce, že obě 1,6i mají po faceliftu delší převodovky. 1,6i je teďka někde mezi Focusem I a Focusem II před faceliftem.
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 07.02.08  14:52

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    manco: tak potom hej, netusil som ze si sa rozhodoval este pred "12 hodinovkami" ;-)

    superkutil: preco si myslis, ze mpv su lepsie odhlucnene ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.02.08  12:20

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    misoo: v case ked som to kupoval bola situacia ina (myslim tie 12h sluzobky), takze toto do mojho rozhovania vtedy nevstupovalo. teraz (su to uz 3 roky) je vsetko inak. jeden nikdy nevie...

    superkutil: pri 130 (GPS) je to zhruba 4000, ale cez nemecko... >:-[] ;-)

    je mi jasne, ze dalsie auto (aj vzhladom na prirastky do rodiny) bude nieco vyssie a naftovejsie :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.02.08  11:47

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    Kolik ti to točí, když máš pocit hluku? Na dálnice jedině diesel a když benzín, tak nějaký MPV, kde je motor lépe odhlučněný. A nebo si kupuj auta s 6ti kvaltem.
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 07.02.08  11:44

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    manco: ked jazdis dialnicne 12 hodinovky, tak to sa ti divim ze si vobec o benzine rozmyslal... 8-s

    yoyo: nedali ti tam 1,4-ku ? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.02.08  10:01

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    problem s hlukom nie je mozno tak hrozny, to auto je do 100-110kmh celkom prijatelne (co sa tyka hluku). Vzdy mam z auta takyto zly pocit, ked pridem domov po 12 hodinach jazdy po dialnici :-( Ale to bola moja chyba, ked som si myslel, ze moderna benzinova 1.6ka bude v pohode aj na dialnici. Mozno je to aj tym, ze som mal predtym diesel, ktory bol na dialnici v pohode. Zobral som si ponaucenie do buducna... S autom uz nebudem robit nic, nebudem donho investovat na 1 rok, co si ho este necham...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.08  22:39

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    hlucnost nejako neevidujem. ako som uz xkrat spominal, od motora urcite nie, preto som prekvapney, mancoo, ze mas taky problem.
    urcite by pomohlo, keby tam suruhovia zo saarlouisu dali aspon nejaky umelohmotny kryt, podla mna. misoo to vyriesil posvojom :yes:

    misoo, to znizenie prislo iba tak, naraz. po servisnej prehliadke... jasne, poviete, ze to je normalne, ved sa vymeni olej, filtre... ale nikdy som nezazil taky skok. a pritom vzduchovy filter ani nemenili... ktovie, mozno az pri tych 60.000 vymenili aj cely olej alebo olejovy filter. ak by to tak bolo, nebol by som prekvapeny. ku koisovi to auticko nechodi.
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 05.02.08  11:50

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    yoyo: spotrebu moc neriesim, ale potesi ked pojde dolu :-)
    mancoo: ja som s hlucnostou od motora velmi spokojny, v nizkych otackach ho pocut len minimalne a vo vysokych mam rad ked ho je pocut :-) mozno by si mal skusit ten tapacirung pod kapotou, ziadny zazrak, ale vo velkych rychlostiach to dost pomaha. ked bude teplo a sucho, chystam sa znutra vylepit vsetky podbehy, mal by sa znizit aj hluk od kolies, nie ze by som to nejako extra potreboval, ale ako vravia soudruzi z lexusu, tlmiaceho materialu neni nikdy dost >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  09:42

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    chlapi, fakt vam vasu spokojnost s tivct zavidim. spotrebu velmi neriesim, ale cakal som ze ked sa zabehne motor, tak aspon trosicku stichne. cakal som po 5000km, cakal som po 30000km, cakal som po 50000km ale ani po 85000km sa to nezlepsilo... Ani moje letne micheliny hluku moc nepomahaju - v aute mi to huci rovnako v lete aj v zime (UG7).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.08  20:18

    « Re: 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    pockaj, az budes mat 60.000km. potom klesne i spotreba.
    ked sa snazim teraz (95.000) nie je problem 5,1 mimo mesto... a 100kmh to samozrejme nie je...
  • 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 04.02.08  15:32

    « 1,6 Ti-VCT po 27tis. km

    Donedavna som si myslel, ze motory su zabehnute tak po 5-10 tis a reciam ze sa zabehnu az po 20-30 tis. km som moc neveril. Teraz mam najazdenych nieco cez 27 tisic km a prave sme sa vratili z vikendu v Terchovej (4 dospeli + plny kufor batoziny). Musim povedat ze motor ide stale lepsie a lepsie. Ked som siel kedysi nalozeny, tak bez vysokych otacok bieda. No teraz bolo citit zrychlovanie uz od 2 tis. ot. !! Normalne som nechapal. :-) :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 04.02.08  13:56

    « Re: C-MAX vs Focus II combi

    Kutile, dnes jsem potřeboval odvézt stůl..cca 150cm. Opravdu jsem ho do Maxe nedostal, když jsem sklopil zadní sedačky, zabraly tolik místa, že byl kufr malej, než abych je vyndával, naložil jsem to manželce do Forestera. Rozhodně ta "variabilita" zadních sedaček je v případě Maxe na škodu. Max je stejně dlouhej jak Focus 5D, kombík je o 20 nebo kolik cm delší - a to i v kufru...
    No S-Max je pro mě stejně jako pro Kutila moc obludnej. Cena taky na mě vysoká, ale to by se určitě už nějak dalo, kdyby neměl skoro 5 metrů a 1,7tuny :o
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.08  13:29

    « Re: C-MAX vs Focus II combi

    někdo má rád jabka a někdo hrušky >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 04.02.08  12:30

    « Re: C-MAX vs Focus II combi

    s-max je ale aj ina cenova kategoria :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…