FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Moik 10.03.08 21:38
« Re: Kroutící moment .-)
Já jsem mluvil o TM motoru,Superkutil to převedl na TM na kole auta, kde už bral v potaz i převodovku.
Nm je prostě moment (ne síla), který působí na závaží, aby se otáčelo kolem osy dlouhé 1m. Dobrej příklad mi přišel s bubnem o průměru x m ,na kterém visí závaží - na "vis" nebo pohyb závaží je potřeba stejný TM (podle hmotnosti závaží a průměru bubnu), na jeho zrychlení nebo zpomalení je potřeba větší/ menší.
Výkon je TM*otáčky/konstanta
Když je TM na hřídeli při 10ot 10Nm, tak výkon (v kW) je 10Nm*10ot/9550
Když dáš převodovku 2:1,tak to bude stejně: 20Nm*5ot/9550
Výkon se nezmění, TM vzroste - diesly mají těžší převodovky.
Díky té vaší přestřelce jsem se to na internetu naučil sám.. díky ;-) -
misoo 10.03.08 17:22
« Re: Vytlmenie kufra
manco: tie klasicke co sa pouzivaju na nozicky nabytku, stoliciek atd... dostat to v baumaxe, hornbachu... a stoji to nejaku stovku-dve. maju rozne tvary, ja som pouzil kruhove, priemer kruhu asi tak 1 - 1,5 cm
ako vravi lomo: to tesnenie bolo to co sa pouziva do okien -
superkutil 10.03.08 11:39
« Re: Kroutící moment .-)
omega = 2PI/T
P = M . omega = M . 2PI / T (T - perioda (otáčky/čas))
M = r . F
P = F . v
P = M . v / r kde r je konstanta (poloměr kola)
To znamená, že výkon je moment x rychlost x konstanta. Tak nevím co řešíš.
Výkon je moment x otáčky / čas. Ne jenom moment x otáčky. Moment x otáčky je práce. DIM děláš v tom zmatek. -
"-- skrytý --" 10.03.08 09:12
« vrzganie tesnenia dveri repete
pani, podarilo sa vam nieco vyriesit s vrzganim tesnenia dveri?
kedze mi za 3 mesiace konci zaruka, tak rozmyslam ci si to nechat vymenit alebo co vlastne... mazanie gum silikonovym olejom nepomaha, resp. pomoze nakratko a niekde vobec -
misoo 09.03.08 19:26
« Vytlmenie kufra
Cafte, dnes som sa konecne dostal k vytlmeniu drnciacich plastov v oblozeni kufra. Kto ma s tymto problemy, treba nakupit samolepiace filce a samolepiace tesnenia na okna. Potom dat dolu styri kusy plastoveho oblozenia (najvacsi spodok, boky a vrchnu cast. Najprv sa odsrobuju dva sroby (6-uhlovy srobovak) ktore su v madlach ktorymi sa zatvara kufor, potom vrch a nakoniec boky. Vsade su kvalitne kovove klipsy, takze sa nebat a silno no zaroven citlivo ich strhnut. Pri otvorenych dverach - velky spodok tahat smerom dolu a boky a vrch smerom k sebe akoby do stredu okna. Tesnenim a filcom netreba setrit, treba oblepit kazdy vycnelok, alebo aspon tie co najviac trcia. Zopar samolepiasich filcov som nalepil aj priamo na kov - na dvere. Opat radost jazdit aj po nasich "kvalitnych" cestach ! :yes: ;-) -
superkutil 08.03.08 09:38
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
Moment ti mluví o síle motoru v určitých otáčkách, ale nemluvi o tom, jak při tom rychle jedeš. A díky převodovce můžeš mít na kolech obrovskou sílu, ale auto pojede pomalu.
Výkon hovoří o tom po jakou dráhu za čas bude ten moment působit.
Nejjednodušší je si představit, že máš dvě stejná auta a v jednom benzínový a v druhém dieselový motor. Pokud budou mít oba motory stejný výkon při stejné rychlosti (i když bude v různých otáčkách motoru) tak budou působit obě auta stejným momentem na kola.
Ale už nemusí mít stejné zrychlení, to je dané momentovou křivkou motoru.
A protože většina lidí jezdí v otáčkách 2000-3500ot. tak samozřejmě v tomto rozsahu turbodiesel táhne víc, ale pokud by řidiči benzínových motorů využívali plného rozsahu otáček, tak budou stejně rychlý jak s TD.
Např při předjíždění je nutné u TD během předjíždění řadit, protože motor s rostoucími otáčkami rychle ztrácí sílu a přestává zrychlovat a moment na kolech je menší než při přeřazení na vyšší stupeň.
Naopak benzínový motor má při předjíždění stejný moment po celou dobu předjíždění a nemusí se řadit.
vcedula to výborně a srozumiteně popsal. Z toho je jasné, že i když u TD je uveden obrovský maximální moment, tak ve skutečnosti moment na kolech je stejný jako u benzínu, který má mnohem menší maximální moment motoru.
Nejlepším řešením jsou motory TSI které spojují výhody benzínu i dieselu. A spotřeba je u nich velmi závislá na stylu jízdy.
S tím souvisí i hodnoty spotřeby uváděné výrobci aut, které neodpovídají skutečnosti, protože jsou to laboratorní hodnoty nejnižších spotřeb pro dosažení požadovaných ustálených rychlostí na rovině a často bez vlivu odporu vzduchu. -
"-- skrytý --" 07.03.08 22:09
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
odpoved je vo vyzname slov
kuritaci moment = aku krutiacu silu dokaze spravit motor v danom momente
vykon - aku celkovu silu dokaze motor vyprodukovat v case.
Napr. ked by si potreboval presunut auto z bodu A do bodu B a potreboval by si na celu tu pracu silu 500 kW, tak s 50 kW autom by si na to potreboval 2x taky cas ako so 100 kW. A to, ze aky krutiaci moment mas ti je na nic. Jedine na rozbeh by si ho potreboval. Ale akonahle by sa auto hybalo, tak ti je to jedno. -
Moik 07.03.08 21:38
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
Ten vzoreček vceduly je ten, o kterým jsem mluvil. ŽE turbo zvyšuje TM je asi jasný a netýká se to jen dieselů.
Proč se vlastně používá výkon motoru jako ohodnocení motoru, když TM má vlastně o něco vyšší vypovídací schopnost?
edit: no vlastně nemá :-)
1.8i-Vtec od Hondy má stejný výkon jak 2,2D, ale asi poloviční TM (vrůzných otáčkách) a při tom s tím autem umí zahýbat stejně. -
"-- skrytý --" 07.03.08 19:02
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
Caf Misoo. Bol som s Antoniom u Koisa v Banovciach a ukazal nam video s motorbrzdy, co si mu poslal. Iná paráda >:D . Kolesá mas naozaj perfektne :yes: A teraz k servisu, osobne som s nimi spokojny. islo o prehliadku po 160 000 km na mojej benzinovej 1,6. Okrem standardnych veci, ktore treba vymenit ako vzduchovy, pelovy, olejovy filter, motorovy olej, rozvody remen + kladka, mi rovno vymenili aj klinovy remen + kladka a kvoli vacsej spotrebe oleja - cca. 0,3 dcl na 1000 km, vymenili aj simeringy. Co je vsak najdolezitejsie, do servisu som prisiel len tak tak lebo do kopca pred Svinnou som isiel na vytocenu 3 ledva 80 !. Motor nemal vobec vykon. V Blave sa nikto nevedel vyjadrit a nevedeli co treba robit. Riesenie bol Kois v Banovciach. pricina straty vykonu bola v upchatom vyfukovom potrubi. Pri 145 000 km sa mi menil katalyzator. Stary sa rozsypal a bohuzial izolacia vo forme "sklennej vaty" putovala potrubim az sa stalo, ze sa nahromadila v predposlednom tlmici. Nastastie to islo vybrat a nemusel sa menit cely vyfuk. Fofo zase slape ako hodinky >:D . Takze spokojnost. :yes: Neodbornost BA Fordu sa potvrdila aj potom, co mi u Koisa skontrolovali brzdy. Vysledok bol, ze kotuce su opotrebene 3 mm pod limitom vymeny, takze v BA to pekne odsrali. Aj tak ma milo prekvapilo, ze kotuce vydrzali 160 000 km. Takze teraz mam aj nove kotuce + platnicky. Motorovy priestor vyvapkovali a vysusili. Pri preberani auta to vyzeralo ako z fabriky. :-) -
"-- skrytý --" 07.03.08 13:57
« Re: Vykon 1,6Ti-VCT
este doplnim:
moment naftovych motorov je charakteristcky tym, ze ma velky nastup v nizkych otackach a po nich rapidne klesa. Benzinove motory maju krutiaci moment velmi vyrovnany od nizkych az po vyskoe otacky. Grafy, ktore su publikovane na webe alebo materialoch automobiliek, treba brat s rezervou, pretoze vascinou neukazauju na osi Y (smerom hore) od hodnoty 0 Nm, ale povedzme od 100 Nm, takze je na grafe vidiet, ako sa pohybuje krutiaci moment v rozmedzi 100 - 150 Nm. Pri pohlade 0 - 100 by bol ten priebeh omnoho hladsi.
Vykon sa pocita tymto vzorcom:
Power [kW] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 9549
Power [PS] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 7019
Este si treba uvedomit, ze uvadzaju sa vykony a krutiace momenty motora, nie celeho auta (teda ovplyvnenie prevodovkou a pod). Sprevodovanie benzinovych motorov byva kratsie ako naftovych a tym naftove motory stracaju vyhodu krutiaceho momentu. Napr. 1.6 TiVCT ma na trojke prevod az po koleso (kolko krat je potrebne otocit motorom, aby sa 1x otocilo koleso) 5.7 otacok a 1.8 TDCI ma 4.6 otacky, teda benzin ma o 1.25 kratsi prevod a tym padom aj vacsi krutiaci moment z motora posobiaci na koleso. Benzinovy motor dokaze vdaka vyssim otackam jazdit na nizsom prevode vacsou rychlostou ako naftovy motor a tym padom mat aj vacsi krutiaci moment posobiaci na koleso. Priklad pri 80 km/hod:
1.6 TiVCT na dvojke ma cca 145 Nm a prevod 8.3 = 1203 niecoho
1.8 TDCI ma na trojke cca 250 Nm a prevod 4.6 = 1151 niecoho
Nieco mozme nazvat sila prenasana na napravu. Takze v tomto pripade je vidiet, ze benzin prekonal naftu, aj ked pri vyssich otackach, kedy benzin zozerie 14 litrov a nafta 8.
Som teraz velmi mudri, ked som posledne dni studoval :-)
Takže moment je síla na páce.
A Moik, bacha na to že otáčky jsou dělené časem. Výkon je TM*otáčky/(konstanta*čas) a ne TM*otáčky/konstanta, to je práce. >:D