FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.03.08  22:09

    « Re: Kroutící moment .-)

    Moment (Nm) je vektor a jedná se o sílu působící na jeden konec otáčející úsečky jejíž druhý konec je ve středu otáčení. A teď to nejdůležitější, síla působí kolmo na úsečku. Už jsem tu zažil i případ, že si někdo myslel, že ten Nm je síla * dráha, tedy práce. ;-)

    Takže moment je síla na páce.

    A Moik, bacha na to že otáčky jsou dělené časem. Výkon je TM*otáčky/(konstanta*čas) a ne TM*otáčky/konstanta, to je práce. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.03.08  21:38

    « Re: Kroutící moment .-)

    Já jsem mluvil o TM motoru,Superkutil to převedl na TM na kole auta, kde už bral v potaz i převodovku.

    Nm je prostě moment (ne síla), který působí na závaží, aby se otáčelo kolem osy dlouhé 1m. Dobrej příklad mi přišel s bubnem o průměru x m ,na kterém visí závaží - na "vis" nebo pohyb závaží je potřeba stejný TM (podle hmotnosti závaží a průměru bubnu), na jeho zrychlení nebo zpomalení je potřeba větší/ menší.

    Výkon je TM*otáčky/konstanta

    Když je TM na hřídeli při 10ot 10Nm, tak výkon (v kW) je 10Nm*10ot/9550
    Když dáš převodovku 2:1,tak to bude stejně: 20Nm*5ot/9550
    Výkon se nezmění, TM vzroste - diesly mají těžší převodovky.

    Díky té vaší přestřelce jsem se to na internetu naučil sám.. díky ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 10.03.08  17:22

    « Re: Vytlmenie kufra

    manco: tie klasicke co sa pouzivaju na nozicky nabytku, stoliciek atd... dostat to v baumaxe, hornbachu... a stoji to nejaku stovku-dve. maju rozne tvary, ja som pouzil kruhove, priemer kruhu asi tak 1 - 1,5 cm
    ako vravi lomo: to tesnenie bolo to co sa pouziva do okien
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.03.08  13:56

    « Re: Kroutící moment .-)

    Ach jo, u motorů se otáčky tak nějak udávají ot/min., že ano.

    Nech to být..............

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.03.08  11:39

    « Re: Kroutící moment .-)

    omega = 2PI/T

    P = M . omega = M . 2PI / T (T - perioda (otáčky/čas))

    M = r . F

    P = F . v

    P = M . v / r kde r je konstanta (poloměr kola)

    To znamená, že výkon je moment x rychlost x konstanta. Tak nevím co řešíš.

    Výkon je moment x otáčky / čas. Ne jenom moment x otáčky. Moment x otáčky je práce. DIM děláš v tom zmatek.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.03.08  10:46

    « Kroutící moment .-)

    Kutile, ty už filozofuješ i tady ?? Výkon je moment x otáčky !!! Otáčky !!! Ne rychlost !!! Otáčky !!! Ještě jednou ?? :-) Tak jo : kroutící moment x OTÁČKY. Ne rychlost .... Už ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  09:12

    « vrzganie tesnenia dveri repete

    pani, podarilo sa vam nieco vyriesit s vrzganim tesnenia dveri?

    kedze mi za 3 mesiace konci zaruka, tak rozmyslam ci si to nechat vymenit alebo co vlastne... mazanie gum silikonovym olejom nepomaha, resp. pomoze nakratko a niekde vobec
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  09:09

    « Re: Vytlmenie kufra

    tusim misoo myslel tesnenie co sa bezne pouziva na dvere/okna (kupis v hociktorych domacich potrebach). byva to v roznych farbach a hrubkach a existuju aj gumene, nielen penove.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  06:52

    « Re: Vytlmenie kufra

    miso: co si pouzil za material ako samolepiace filce ?
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 09.03.08  19:26

    « Vytlmenie kufra

    Cafte, dnes som sa konecne dostal k vytlmeniu drnciacich plastov v oblozeni kufra. Kto ma s tymto problemy, treba nakupit samolepiace filce a samolepiace tesnenia na okna. Potom dat dolu styri kusy plastoveho oblozenia (najvacsi spodok, boky a vrchnu cast. Najprv sa odsrobuju dva sroby (6-uhlovy srobovak) ktore su v madlach ktorymi sa zatvara kufor, potom vrch a nakoniec boky. Vsade su kvalitne kovove klipsy, takze sa nebat a silno no zaroven citlivo ich strhnut. Pri otvorenych dverach - velky spodok tahat smerom dolu a boky a vrch smerom k sebe akoby do stredu okna. Tesnenim a filcom netreba setrit, treba oblepit kazdy vycnelok, alebo aspon tie co najviac trcia. Zopar samolepiasich filcov som nalepil aj priamo na kov - na dvere. Opat radost jazdit aj po nasich "kvalitnych" cestach ! :yes: ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.08  10:53

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    superkutil: vyborne napisane, presne tak. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.03.08  09:38

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Moment ti mluví o síle motoru v určitých otáčkách, ale nemluvi o tom, jak při tom rychle jedeš. A díky převodovce můžeš mít na kolech obrovskou sílu, ale auto pojede pomalu.

    Výkon hovoří o tom po jakou dráhu za čas bude ten moment působit.

    Nejjednodušší je si představit, že máš dvě stejná auta a v jednom benzínový a v druhém dieselový motor. Pokud budou mít oba motory stejný výkon při stejné rychlosti (i když bude v různých otáčkách motoru) tak budou působit obě auta stejným momentem na kola.

    Ale už nemusí mít stejné zrychlení, to je dané momentovou křivkou motoru.

    A protože většina lidí jezdí v otáčkách 2000-3500ot. tak samozřejmě v tomto rozsahu turbodiesel táhne víc, ale pokud by řidiči benzínových motorů využívali plného rozsahu otáček, tak budou stejně rychlý jak s TD.

    Např při předjíždění je nutné u TD během předjíždění řadit, protože motor s rostoucími otáčkami rychle ztrácí sílu a přestává zrychlovat a moment na kolech je menší než při přeřazení na vyšší stupeň.

    Naopak benzínový motor má při předjíždění stejný moment po celou dobu předjíždění a nemusí se řadit.

    vcedula to výborně a srozumiteně popsal. Z toho je jasné, že i když u TD je uveden obrovský maximální moment, tak ve skutečnosti moment na kolech je stejný jako u benzínu, který má mnohem menší maximální moment motoru.

    Nejlepším řešením jsou motory TSI které spojují výhody benzínu i dieselu. A spotřeba je u nich velmi závislá na stylu jízdy.

    S tím souvisí i hodnoty spotřeby uváděné výrobci aut, které neodpovídají skutečnosti, protože jsou to laboratorní hodnoty nejnižších spotřeb pro dosažení požadovaných ustálených rychlostí na rovině a často bez vlivu odporu vzduchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.08  22:09

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    odpoved je vo vyzname slov
    kuritaci moment = aku krutiacu silu dokaze spravit motor v danom momente
    vykon - aku celkovu silu dokaze motor vyprodukovat v case.

    Napr. ked by si potreboval presunut auto z bodu A do bodu B a potreboval by si na celu tu pracu silu 500 kW, tak s 50 kW autom by si na to potreboval 2x taky cas ako so 100 kW. A to, ze aky krutiaci moment mas ti je na nic. Jedine na rozbeh by si ho potreboval. Ale akonahle by sa auto hybalo, tak ti je to jedno.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.03.08  21:38

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Ten vzoreček vceduly je ten, o kterým jsem mluvil. ŽE turbo zvyšuje TM je asi jasný a netýká se to jen dieselů.

    Proč se vlastně používá výkon motoru jako ohodnocení motoru, když TM má vlastně o něco vyšší vypovídací schopnost?

    edit: no vlastně nemá :-)
    1.8i-Vtec od Hondy má stejný výkon jak 2,2D, ale asi poloviční TM (vrůzných otáčkách) a při tom s tím autem umí zahýbat stejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.08  20:03

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    chlapi, beriem ze Kois je Kois a tesite sa z toho, ale podla mna je to skor na zaplakanie, ked existuje iba jeden dobry servis na slovensku...
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 07.03.08  19:58

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Caf Ondro, som rad ze si rad. Co viac dodat, Kois je Kois...
    :-! :yes: ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.08  19:02

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    Caf Misoo. Bol som s Antoniom u Koisa v Banovciach a ukazal nam video s motorbrzdy, co si mu poslal. Iná paráda >:D . Kolesá mas naozaj perfektne :yes: A teraz k servisu, osobne som s nimi spokojny. islo o prehliadku po 160 000 km na mojej benzinovej 1,6. Okrem standardnych veci, ktore treba vymenit ako vzduchovy, pelovy, olejovy filter, motorovy olej, rozvody remen + kladka, mi rovno vymenili aj klinovy remen + kladka a kvoli vacsej spotrebe oleja - cca. 0,3 dcl na 1000 km, vymenili aj simeringy. Co je vsak najdolezitejsie, do servisu som prisiel len tak tak lebo do kopca pred Svinnou som isiel na vytocenu 3 ledva 80 !. Motor nemal vobec vykon. V Blave sa nikto nevedel vyjadrit a nevedeli co treba robit. Riesenie bol Kois v Banovciach. pricina straty vykonu bola v upchatom vyfukovom potrubi. Pri 145 000 km sa mi menil katalyzator. Stary sa rozsypal a bohuzial izolacia vo forme "sklennej vaty" putovala potrubim az sa stalo, ze sa nahromadila v predposlednom tlmici. Nastastie to islo vybrat a nemusel sa menit cely vyfuk. Fofo zase slape ako hodinky >:D . Takze spokojnost. :yes: Neodbornost BA Fordu sa potvrdila aj potom, co mi u Koisa skontrolovali brzdy. Vysledok bol, ze kotuce su opotrebene 3 mm pod limitom vymeny, takze v BA to pekne odsrali. Aj tak ma milo prekvapilo, ze kotuce vydrzali 160 000 km. Takze teraz mam aj nove kotuce + platnicky. Motorovy priestor vyvapkovali a vysusili. Pri preberani auta to vyzeralo ako z fabriky. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.08  13:57

    « Re: Vykon 1,6Ti-VCT

    este doplnim:

    moment naftovych motorov je charakteristcky tym, ze ma velky nastup v nizkych otackach a po nich rapidne klesa. Benzinove motory maju krutiaci moment velmi vyrovnany od nizkych az po vyskoe otacky. Grafy, ktore su publikovane na webe alebo materialoch automobiliek, treba brat s rezervou, pretoze vascinou neukazauju na osi Y (smerom hore) od hodnoty 0 Nm, ale povedzme od 100 Nm, takze je na grafe vidiet, ako sa pohybuje krutiaci moment v rozmedzi 100 - 150 Nm. Pri pohlade 0 - 100 by bol ten priebeh omnoho hladsi.

    Vykon sa pocita tymto vzorcom:
    Power [kW] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 9549
    Power [PS] = Torque [Nm] x Speed [1/min] / 7019

    Este si treba uvedomit, ze uvadzaju sa vykony a krutiace momenty motora, nie celeho auta (teda ovplyvnenie prevodovkou a pod). Sprevodovanie benzinovych motorov byva kratsie ako naftovych a tym naftove motory stracaju vyhodu krutiaceho momentu. Napr. 1.6 TiVCT ma na trojke prevod az po koleso (kolko krat je potrebne otocit motorom, aby sa 1x otocilo koleso) 5.7 otacok a 1.8 TDCI ma 4.6 otacky, teda benzin ma o 1.25 kratsi prevod a tym padom aj vacsi krutiaci moment z motora posobiaci na koleso. Benzinovy motor dokaze vdaka vyssim otackam jazdit na nizsom prevode vacsou rychlostou ako naftovy motor a tym padom mat aj vacsi krutiaci moment posobiaci na koleso. Priklad pri 80 km/hod:
    1.6 TiVCT na dvojke ma cca 145 Nm a prevod 8.3 = 1203 niecoho
    1.8 TDCI ma na trojke cca 250 Nm a prevod 4.6 = 1151 niecoho

    Nieco mozme nazvat sila prenasana na napravu. Takze v tomto pripade je vidiet, ze benzin prekonal naftu, aj ked pri vyssich otackach, kedy benzin zozerie 14 litrov a nafta 8.

    Som teraz velmi mudri, ked som posledne dni studoval :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 07.03.08  11:12

    « Re: focus a 18-ky

    zirafak11, alebo ludia co maju ST-cka, pozri na moje.auto.cz
  • 00 Reagovat !

    foto jarjarbinks

    jarjarbinks 07.03.08  09:59

    « focus a 18-ky

    máte někdo na focusu hliníkáče 18" ? jaká je jízda není to moc tvrdé ? zatím jsem jezdil na 16-kách a nevím zda na léto koupit 17 nebo 18" ?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…