FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.08  09:44

    « Re: Kroutící moment .-)

    Kutil:Nemam chut dalej rozvijat akademicku debatu....ale ake sa nad tym zamyslis tak prides na nasledovne:

    Majme silu ktora posobi po ramene 1m => TM = 1Nm ak rameno je dlhe 3 m => TM = 3 Nm => ze je to sila * dlzka tj sila * draha

    TM udava aku pracu je schopna dana sila vykonat a teda Nm je inou jednotkou Joule tj. jednotka prace.

    Ak tato praca sa vykona za cas, tak podiel vykonanej prace a casu je vykon. V konecnom dosledku staci sa pozriet na konkretny vypocet, ktory som uviedol.

    Vykon sa udava vo W, co je praca vykonana za 1 sekundu tj. jednotku 1 W mozeme vyjadrit ako 1 J/s podobne ako rychlost m/s.
    Ak tuto hodnotu vynasobime 3600 (pocet sekund v hodine) dostaneme 3600 J/h tj. 3600 W/h tj 3.6 kW/h podobne ako sa prepocita rychlost na km/h

    Takze nie je pravda ze sa udava " práce v kWh." !!!!
    Vykona sa moze udavat aj v kW/h a je to vykon ktory bol odovzdany nie za 1 sekundu ale za 1 hodinu.

    Myslim, ze by toto forum nie je o fyzike.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.03.08  08:37

    « Ach ne, už zase? (Re: Kroutící moment)

    Tak kutil zaspamoval další téma. Upřímnou soustrast všem focusákům. Dokud mu bude někdo na jeho "momenty" odpovídat, tak se ho nezbavíte. Tipuju tak ještě 2-3 stránky.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.03.08  00:16

    « Re: Kroutící moment .-)

    To mkovesi: Hm, tam jde o to, že to m v Nm není ta dráha O (máš zřejmě na mysli úhlovou dráhu), ale je to právě to rameno na kterém síla působí. Je to vlastně dané definicí momentu - síla na ramenu. A udává se v Nm místo v N právě proto, že při stejném momentu čím je delší rameno, tím je menší síla.

    Pokud by ale Nm byl skalár tj. sila po drahe, rovnal by se moment práci. ;-)

    A co hovoří Wikipedia:

    Moment síly je vektorová fyzikální veličina, která vyjadřuje míru otáčivého účinku síly.

    Moment síly je definován jako součin síly a kolmé vzdálenosti osy síly od daného bodu. Velikost momentu síly tedy závisí na velikosti síly a na vzdálenosti od osy otáčení (čím dále, tím větší moment síly).


    Co to tady píšeš?

    vykon sa spravidla udava v kW hodinach

    Výkon se udává ve watech nebo kW, práce v kWh.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.03.08  23:57

    « Re: Kroutící moment .-)

    To Moik:
    Znamená to ale, že výkon je potom xkW za jednu minutu při otáčkách xn? Řekl bych, že spíš ne...

    je to koplikovanejsie, mas otacky za minutu ... dalej potrebujes vediet obvod, vykon sa spravidla udava v kW hodinach tj. nie v prepocte na minuty

    nech rameno je 1m obvod je cca 6,28m k tomu 1000 otacok za minutu pri posobeni sily 10 N tj. 10Nm....
    to mas 60 000 otacok za hodinu * 6.28 m = draha = 376800m
    to je draha po ktorej posobila sila 10 N pocas 1 h....
    vykon je teda 3768000 W/h tj 3768 kW/h resp. 1.0466 kW
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.03.08  23:40

    « Re: Kroutící moment .-)

    To Kutil:
    Opravujem: Praca je sila po drahe za cas... Nm/s
    malo byt: Vykon je sila po drahe za cas... Nm/s

    Dalej Tvoje:
    TM je sice Nm ale je to vektor, takže je to síla kolmá na rameno a ne síla po dráze.

    Ano TM je vektor (ak Ta zaujima smer), ktory posobi po obvode kruhu (draha je kruh)... hodnota TM, ak ma nezaujima smer (vektor len udava smer) je skalar a teda Nm tj. sila po drahe

    ak si vyratas kolko krat sa otoci koleso posobenim sily F po obvode tj s momentom M za casovu jednotku s obvodom O (draha) mas posobenie sily po drahe O * pocet odoceni za casovu jednotku tj. vykon.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.03.08  21:40

    « Re: Kroutící moment .-)

    Je to o terminologii. Otáčky jsou vlastně frekvence. Základní jednotka je Hz (1/s) a další jednotka otáčky za minutu (ot./min)

    Moik: Nepochopil jsem co jsi chtěl říct tím příkladem s výkonem. Tou silou na páce jsem jen reagoval na to co napsal mkovesi:

    TM je v jednotkach Nm tj. sila po drahe alebo kg*m*m/s*s
    Praca je sila po drahe za cas... Nm/s
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 11.03.08  20:44

    « Re: Kroutící moment .-)

    Hádaj se tu dva jednoocí ;-)

    Moment je moment, síla je síla. Moment není síla, od toho je moment. Jen pro lepší pochopení se tomu říká "síla na páce"

    Myslím, že vzoreček v sobě už jednou čas obsahuje = ot/min, není to tak? Na to už tu upozorňoval DIM.
    Motor má 300Nm max. kroutící moment:

    P=300Nm*1900ot/min
    ------------------
    9550

    P= 59,68Kw při 1900ot/min
    Při 7000ot/min je to teoreticky 220kW

    Edit: teď jsem si přečetl příspěvek mkovesi - souhlas. Znamená to ale, že výkon je potom xkW za jednu minutu při otáčkách xn? Řekl bych, že spíš ne...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.03.08  13:14

    « Re: Kroutící moment .-)

    mkovesi: A jéje. Zkus si projít toto [odkaz] a zadej hledat práce.

    Práce je síla po dráze a nezáleží na čase.

    Výkon je práce za čas.

    TM je sice Nm ale je to vektor, takže je to síla kolmá na rameno a ne síla po dráze.

    U otáček je zmatek. Otáčky totiž můžou být jako počet otočení o 360° nebo počet otočení za čas. Je to binec v české terminologii, plete se otočení a otáčka. Ve své podstatě se otáčky motoru udávají v otáčkách za minutu označované jako RPM (revolutions per minute). Díky tomu je výraz otáčky použitý ve dvou významech. Viz [odkaz]

    Takže se tímto všem omlouvám za chaos v otáčkách, ale v tom ostatním nejedu, tam dělají chaos jiní. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  23:20

    « Re: Kroutící moment .-)

    ...chlebik nezlacnie, pani moji....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  22:44

    « Re: Kroutící moment .-)

    To Kutil: Co mas stale s otackami a otackami/ cas.... co su to otacky????? ak tam neudas za aky cas, tak je to len pocet otoceni a nie otacky.... tak isto ako rychlost..... tiez nehovoris, ze rychlost lomeno cas.... ale rychlost...resp. m/s alebo km/h ale ak myslis rychlost tak nehovoris rychlost za cas...
    otacky sa udavaju v jednotkach 1/t kde t je sekunda, alebo minuta alebo hodina..... tj. rozmer otacok je cas na minus 1.

    Nemiesaj uz tie jednotky... TM je v jednotkach Nm tj. sila po drahe alebo kg*m*m/s*s
    Praca je sila po drahe za cas... Nm/s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.03.08  22:09

    « Re: Kroutící moment .-)

    Moment (Nm) je vektor a jedná se o sílu působící na jeden konec otáčející úsečky jejíž druhý konec je ve středu otáčení. A teď to nejdůležitější, síla působí kolmo na úsečku. Už jsem tu zažil i případ, že si někdo myslel, že ten Nm je síla * dráha, tedy práce. ;-)

    Takže moment je síla na páce.

    A Moik, bacha na to že otáčky jsou dělené časem. Výkon je TM*otáčky/(konstanta*čas) a ne TM*otáčky/konstanta, to je práce. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.03.08  21:38

    « Re: Kroutící moment .-)

    Já jsem mluvil o TM motoru,Superkutil to převedl na TM na kole auta, kde už bral v potaz i převodovku.

    Nm je prostě moment (ne síla), který působí na závaží, aby se otáčelo kolem osy dlouhé 1m. Dobrej příklad mi přišel s bubnem o průměru x m ,na kterém visí závaží - na "vis" nebo pohyb závaží je potřeba stejný TM (podle hmotnosti závaží a průměru bubnu), na jeho zrychlení nebo zpomalení je potřeba větší/ menší.

    Výkon je TM*otáčky/konstanta

    Když je TM na hřídeli při 10ot 10Nm, tak výkon (v kW) je 10Nm*10ot/9550
    Když dáš převodovku 2:1,tak to bude stejně: 20Nm*5ot/9550
    Výkon se nezmění, TM vzroste - diesly mají těžší převodovky.

    Díky té vaší přestřelce jsem se to na internetu naučil sám.. díky ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 10.03.08  17:22

    « Re: Vytlmenie kufra

    manco: tie klasicke co sa pouzivaju na nozicky nabytku, stoliciek atd... dostat to v baumaxe, hornbachu... a stoji to nejaku stovku-dve. maju rozne tvary, ja som pouzil kruhove, priemer kruhu asi tak 1 - 1,5 cm
    ako vravi lomo: to tesnenie bolo to co sa pouziva do okien
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.03.08  13:56

    « Re: Kroutící moment .-)

    Ach jo, u motorů se otáčky tak nějak udávají ot/min., že ano.

    Nech to být..............

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.03.08  11:39

    « Re: Kroutící moment .-)

    omega = 2PI/T

    P = M . omega = M . 2PI / T (T - perioda (otáčky/čas))

    M = r . F

    P = F . v

    P = M . v / r kde r je konstanta (poloměr kola)

    To znamená, že výkon je moment x rychlost x konstanta. Tak nevím co řešíš.

    Výkon je moment x otáčky / čas. Ne jenom moment x otáčky. Moment x otáčky je práce. DIM děláš v tom zmatek.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.03.08  10:46

    « Kroutící moment .-)

    Kutile, ty už filozofuješ i tady ?? Výkon je moment x otáčky !!! Otáčky !!! Ne rychlost !!! Otáčky !!! Ještě jednou ?? :-) Tak jo : kroutící moment x OTÁČKY. Ne rychlost .... Už ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  09:12

    « vrzganie tesnenia dveri repete

    pani, podarilo sa vam nieco vyriesit s vrzganim tesnenia dveri?

    kedze mi za 3 mesiace konci zaruka, tak rozmyslam ci si to nechat vymenit alebo co vlastne... mazanie gum silikonovym olejom nepomaha, resp. pomoze nakratko a niekde vobec
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  09:09

    « Re: Vytlmenie kufra

    tusim misoo myslel tesnenie co sa bezne pouziva na dvere/okna (kupis v hociktorych domacich potrebach). byva to v roznych farbach a hrubkach a existuju aj gumene, nielen penove.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.03.08  06:52

    « Re: Vytlmenie kufra

    miso: co si pouzil za material ako samolepiace filce ?
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 09.03.08  19:26

    « Vytlmenie kufra

    Cafte, dnes som sa konecne dostal k vytlmeniu drnciacich plastov v oblozeni kufra. Kto ma s tymto problemy, treba nakupit samolepiace filce a samolepiace tesnenia na okna. Potom dat dolu styri kusy plastoveho oblozenia (najvacsi spodok, boky a vrchnu cast. Najprv sa odsrobuju dva sroby (6-uhlovy srobovak) ktore su v madlach ktorymi sa zatvara kufor, potom vrch a nakoniec boky. Vsade su kvalitne kovove klipsy, takze sa nebat a silno no zaroven citlivo ich strhnut. Pri otvorenych dverach - velky spodok tahat smerom dolu a boky a vrch smerom k sebe akoby do stredu okna. Tesnenim a filcom netreba setrit, treba oblepit kazdy vycnelok, alebo aspon tie co najviac trcia. Zopar samolepiasich filcov som nalepil aj priamo na kov - na dvere. Opat radost jazdit aj po nasich "kvalitnych" cestach ! :yes: ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…