FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martas2005 05.04.08 17:44
« Re: kola (elektrony) pro fofo
no vida, diky za nazor. mas nejaky foto s temi Dezent? Ja (pokud neorig) beru Ronal R38 nebi Borbet LS (a ty uz jsou cenou dost blizko orig). Dezenty se mi libi Nka. V obchodu, kam koukam jsou matky v cene, takze dalsi + pro neorig. A u toho ET mas urcite kola mimo povolena v TP, jsem zvedav, co ti reknou na garancce. ALe mozna se to dozvim driv, az jim tam privezu svoje neorig. na prezuti :-) I kdyz ve Fordu, kam jezdim takovyhle veci moc neresi. -
"-- skrytý --" 05.04.08 11:03
« Re: kola (elektrony) pro fofo
No ja pridam svou zkusenost s koly na leto. Vybral jsem Dezent F 16x7 ET 43, original kola mivají u Fordu maly ET takze jsou pak utopený, ale to je na kazdym co se mu libi.
Obecně original kola nejsou nic lepšího než neoriginal.
Koukal jsem na tvýho focuse a předpokládám že když jsi to koupil na plecháčích tak tam maš taky fordovu specialitku a to matice na plech. kola který se dle Fordu na Alu kola použít nesmí. Ptal jsem se v servisu a je to že ta matka má jen krátkej dosedací kužel, takže jsem koupil matky orig. Ford - 57kč/kus, matka je normální, závit skrz...radost jsem z toho neměl. Navíc ze skušeností od Land Roverů vím, že Ford má jeste jeden typ matek, který na sobě mají nerez čepičku, tak vypadají jako šroub...ale stojí skvelých 220kč/kus.
P.S. Mám 19t.km a taky půjdu na garančku, kromě vrzání sedačky a pedálů nic. Spotřeba kolem 8, ale kdyz vynuluju pal.poč. a jedu 100km okresky tak klidně 6.5.
Jen pro info, z hlediska platnosti záruky je tolerance překročení termínu garančky 1500km/1 měsíc. -
martas2005 05.04.08 10:30
« kola (elektrony) pro fofo
Nazdar Focusaci. Dlouho jsem tu nebyl a ted resim letni kola pro mazlika. Moc se mi libi original Ford ve stylu ST, drive je mel jen Smax, ted jdou koupit i pro FoFo. Ale ta cena! Neoriginal jsem vybral taky pekne, ale mit uprostred kola logo Ford je holt jiny kafe. Co vy na to? Jak jste resili dokup, pokud jste elektrony nemeli z vyroby?
PS: Jdu na prvni garancku, mam najeto 18t a porad parada. Jen ta spotreba doufam trochu klesne, aktualne prumer od zacatku 8,35. -
Moik 13.03.08 21:02
« Re: Kroutící moment .-)
Michasiek:
Mám motor o max TM 320Nm při 1900 ot a max. výkonu 100kW při 4000ot.
Já tvrdím, že si z těchto údajů lze dopočítat výkon při 1500ot,aniž znám TM při 1500ot..
Superkutil:
IMHO (už nemusíme dál diskutovat):
To, kdy motor nejlépe táhne říká max. výkon, ne max TM. Motor závodního auta se drží co nejtěsněji v otáčkách max výkonu a ne max. momentu, to je myslím jasný důkaz. Že pro rozjezd a běžný provoz je důležitý průběh výkonu i TM nepopírám,to je pravda.
A už to tu omíláme dokola, ale moment opravdu není síla ani ve své ani v jiné podstatě. Je to prostě moment síly.
-
"-- skrytý --" 13.03.08 11:50
« Re: Kroutící moment .-)
Jen tak pro upřesnění:
P=M*omega
omega=úhlová rychlost=2*pí*otáčky za sekundu
To moik: Výkon při 7000ot/min by nebyl 220 kW, protože při těchto otáčkách nebude točivý moment 300 Nm
Musí se dosazovat otáčky přislošné danému točivému momentu a naopak.
-
"-- skrytý --" 13.03.08 11:49
« Točivý moment
Jen tak pro upřesnění:
P=M*omega
omega=úhlová rychlost=2*pí*otáčky za sekundu
To moik: Výkon při 7000ot/min by nebyl 220 kW, protože při těchto otáčkách nebude točivý moment 300 Nm
Musí se dosazovat otáčky přislošné danému točivému momentu a naopak.
-
superkutil 12.03.08 21:52
« Re: Kroutící moment .-)
To Moik: TM je ve své podstatě síla. Je to síla * rameno na kterém působí ale protože síla působí na kružnici při rotačním pohybu, můžeš momentem tuto sílu popsat aniž by jsi znal průměr kružnice. Vem si situaci, že si na auto dáš větší kola, tak i když na kola bude působit stejný moment, tak u větších kol bude auto tlačené menší silou.
Pro zrychlení vozu je důležitý průběh momentu (nestačí ani maximální moment ani max výkon). Maximální výkon ti spíše říká, jaký je využitelný rozsah otáček motoru.
Výkon ti také říká, při jaké rychlosti bude auto tlačit jaká síla. Ta síla se odvíjí sice od momentu motoru, ale na kolech je moment motoru násobený převodovkou, takže hodnota maximálního momentu motoru spíše říká při jakých otáčkách má motor největší zátah. Z toho můžeš zjistit jakými rychlostmi je nejlepší na jednotlivé rychlostní stupně jezdit.
Možná vliv výkonu a momentu na zrychlení pochopíš, když si někde najdeš graf zrychlení při rozjezdu auta.
Pokud by byl moment v celém rozsahu otáček stejný, tak by ti opravdu stačil maximální výkon a otáčky maximálního výkonu. ;-)
Moment auto tlačí a výkon říká jak rychle ho může tlačit. >:D -
Moik 12.03.08 21:04
« Re: Kroutící moment .-)
Tak poslední příspěvky byly, řekl bych mimo osu, ale dole se dá dočíst, co to TM moment je a jaký má vztah k výkonu.
Asi nejdůležitější pro pochopení pro mě bylo, že moment není SÍLA, ale "moment síly".
Pokudchci po motoru nejlepší zrychlení,není důležitý max TM, ale otáčky max výkonu a max výkon.
-
superkutil 12.03.08 10:34
« Re: Kroutící moment .-)
To mkovesi: Nechci to už řešit, jen se podívej co jsi napsal.
1 W mozeme vyjadrit ako 1 J/s
a kousek dál napíšeš
3600 J/h tj. 3600 W/h
Ano pokud je 1W = 1 J/s tak je to 3600J/h. Ale protože definice W je J/s tak nemůžeš udávat výkon ve W/s nebo ve W/h ale výkon je prostě ve W.
A co se týče práce, tak je v J jak jsi sám napsal.
Pokud to tedy vezmu v jednotkách, tak Watt = J/s takže J = W.s a tak zjistíš, že se práce udává v J nebo v Ws (nebo kWh).
No nic, už tě nebudu trápit, toto téma opravdu není o fyzice. Kdyžtak koukni na Wikipedii. [odkaz] máš tam přepočet J a kWh.
Díky mehturt, alespoň někdo to chápe... -
mehturt 12.03.08 10:18
« Re: Kroutící moment .-)
Neviem o com bola povodne tato tema, ale pridam aj ja do ohna :-)
Draha v krutiacom momente (TM) je ina ako draha pri praci, vlastne to nie je draha ale vzdialenost od osi otacania, teda dlzka ramena. Aj ked jednotky su tie iste pri TM aj pri praci, ta vzdialenost je tam nieco ine a preto sa nedaju porovnat.
A toto je asi preklep: "3600 J/h tj. 3600 W/h".