FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 30.04.08 21:53
« servo
je to rozne. stale viac a viac sa snazim zistit kedy, v akych chvilach to robi, ale nema to logiku. Proste to raz piska a raz nie, v krajnych polohach. Ked tu niektori pisu ze sa to aj im stava, kaslem na to. Inak zrovna vcera som bol v servise, zacali mi vrzgat tycky riadenia. Najskor som bol vo Forde BA kde mi povedali ze to je potrebne co najskor opravit a cena by bola cca 7500Sk. Tak ma skoro obarilo. V mestecku kde byvam som si nasiel autoservis, pozreli sa mi na to a dohodli sme sa na cene 3500Sk. V den opravy mi servisak vola, ze tam nie je ziadna vola v tyckach ze su dobre len to vrzga, tak ze to premaze. Uvidime ako dlho to vydrzi, ale z ceny 7500 to spadlo na 400Sk co je samozrejme super. Este mozem byt spokojny ze ten servisak bol taky laskavy a dal mi vediet co je vo veci. Niektori by to proste vymenili, a kaslali by na to ci to je potrebne alebo nie. Tak tolko moja prihoda. Vsetkym vela zdaru. -
-
"-- skrytý --" 21.04.08 11:59
« servo
to lomo a misoo, dik za odpoved, uz som sa zlakol, ze bude treba opravovat, prip. menit servo co nie je otazka par korun. Dokonca som dostal odpoved od Victora, ze aj on to ma a dokonca od opravy serva, ale kvoli nieco inemu, mu to aj tak robi to iste.
mao -
superkutil 21.04.08 09:43
« Re: z C-MAX do Focusu
Byla to odpověď pro WinDiesel který reagoval na odpověď na dotaz od Moik který se ptal na výhody MPV oproti Focus II který si koupil. A tady máš tu souvislost. :-) Ony ty příspěvky jsou dostupné i ve stromu ale chybí tu možnost zobrazení ve stromu. Pak by to bylo třeba přehlednější. :-! -
superkutil 20.04.08 17:01
« Re: z C-MAX do Focusu
Ale já nemám problém s posilovačem ve Fordu, jen v tom posledním Mondeu. V tom předchozím i ve Fiestě i v Escortu s tím problém nemám. Jezdím i s Renaultem a tam točíš volantem jedním prstem a žádný problém s necítěním silnice není. Totéž platí o novém C-MAXu kde jde řízení také zlehka a vliv na cítění silnice to nemá. U Mondea to na místě dlaní pomalu neutočíš. Třeba S-MAX jde takhle točit v pohodě. Nemám nic proti Fordům, beru subjektivní pocit. Netvrdím, že v mém Mondeu je posilovač v pořádku. Zkusím si ještě jiné Mondeo ze stejné série jako je to moje. A když si myslíš, že posilovač je v Mondeu dostatečný, tak proč se do nových Fordů dává posilovač výkonnější a elektrický?
Prošel jsem web a narazil jsem na hodně příspěvků kde si uživatelé také stěžují na ztuha jdoucí řízení u Mondea. Např:
Zdravim, mám Mondeo chvíli a kromě kdysi Taunuse jsem Forda neměl. Připadá mi, že servo jde docela ztuha, neboť na místě když chci točit dlaní, moc to nejde. Mám ještě Opla a tam jde točit pomalu prstem. Může v tom být nějaká zrada (signalizuje třeba něco málo oleje v servu?), nebo má Ford servo tužší?
nebo
Fordy mají o poznání tužší posilovač řízení, což je pouze otázka zvyku.
nebo
Posilovač řízení je narozdíl od volkswagenů tuhý a na volant je třeba občas vynaložit dost síly.
nebo
Příliš tuhý posilovač
S měkčím podvozkem nekorespondoval tuhý posilovač řízení, který neposkytoval dobrý pocit kontaktu s vozovku. Tuhý posilovač mi nevadil ve vysokých rychlostech na dálnici, naopak v běžném provozu a především ve městě spíše znepříjemňoval život, protože jsem se musel s volantem neustále přetahovat. Tuhý posilovač si dokážu představit u sportovně střiženého automobilu, testované Mondeo toho se sportovním vozem mnoho společného nemělo. -
WinDiesel 20.04.08 16:29
« Re: z C-MAX do Focusu
Kutile, myslím že to zde již mohlo být řečeno... Buď řídíš nějaké úplně jiné auto, nebo jsi marťan.
"Posilovač je slabý..." - ty voe, jak ti to jinak říci??? Nastavení posilovače a nastavení řízení u Fordů je nejlepší co existuje v mainstreamu. Kdyby jsi měl silnější posilovač, ztratil by jsi potřebnou zpětnou vazbu, "necítil" by jsi silnici. Ale to je ti škoda vysvětlovat. Ty jsi kup novou Hondu Accord, ta už za tebe už bude i řídit, to by jsi mohl být spokojen. Kutile, zamysli se nad sebou - :no: -
superkutil 20.04.08 00:49
« Re: z C-MAX do Focusu
Moik: Koukal sem a ty rozměry kufrů a ten Focus ho má fakt z Focusu, Mondea a C-MAXe nejširší. C-MAX ho má vysoký ale krátký a úzký. Mondeo ho má úzký a hodně nízký ale o 15cm delší jak Focus.
Na tvou otázku můžu odpovědět po zkušenosti s Renaultem Grand Scenicem který je něco mezi C-MAX a S-MAX. Pokud jde o ty vlastnosti, tak je to lepší přístup k dětem když jsou v sedačkách, nemusíš se tak shýbat, děti mají lepší výhled, mají vlastní sklopné stolky, do kufru je lepší přístup, víko kufru je výš a v případě deště se pod víko kufru dá schovat líp. Navíc je možnost 7mi sedaček. Dále za výhodu považuju lepší nastupování a vystupování a vyšší posez (ale to už s dětma nwemá nic společného).
Měl jsem Mondeo kombi benzín z roku 1999 a bylo perfektně ovladatelné, použitelné jak na dálnici tak na okreskách, pro klidnou jízdu i pro ostrou jízdu.
Teď mám Mondeo 2006 s 2.2TDCI a auto je super na dálnici a při klidné jízdě. Ale ostrou jízdu po okreskách moc nezvládá, má problémy zatáčet, posilovač je slabý a tak je řízení namáhavé. TDCI mi rozumně táhne v rozsahu 1700-2700ot a tak je nutné pořád řadit, navíc než se turbo roztočí, tak to chvíli trvá a to už má zase motor otáčky kdy už netáhne. Jezdil jsem s novým Mondeem 2.0TDCI a tam se motor chová líp a táhne do vyšších otáček. Je víc podobný benzínu a také rychleji zabere.
Z tohoto pohledu je Focus asi skutečně lepší, protože má nejširší kufr, delší jak C-MAX a přitom je lehčí a kratší jak Mondeo takže se na okreskách lépe chová.
Porovnával jsem i C-MAX a S-MAX a s C-MAXem se mi jezdilo líp jak s Mondeem, ale nejezdil jsem po dálnici. S-MAX mi připadá obrovský, ale ovládání je stejně příjemné jako u C-MAXe a navíc je tam obrovský kufr.