FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Tailor 01.09.05 08:11
« Bez nadpisu
to impaler: jsem na tom se svym Focusem stejne. Protoze automaticke sterace mam automaticky z vybavy Ghia, nezbylo mi nic jineho nez si na ne zvyknout. Musim rict, ze mi dnes uz vubec nevadi. Jenom mam obavu ze zimniho provozu, kdy velmi casto sterace primrznou a jeden jejich pohyb pri nastartovani motoru by mohl mit dost spatne nasledky. Hold bude potreba je uvolnit vzdy jeste pred startovanim, respektive pred zastrcenim klice do spinaci skrinky.
Tempomat jsem taky nekoliktrat zkusil, ale prijde mi porad k nicemu. Jak dlouho dnes, kdy je skoro porad velmi husty provoz se jede stejne rychle. Pridavani rychlosti pomoci tlacitek je co se tyce ovladani alespon pro mne nesrovnatelne horsi nez provadeni naprosto presnych korekci pomoci plynoveho pedalu -
impaler 31.08.05 16:10
« Tempomat a automatické stěrače
Nevím teda, jak Focus, ale přece to nebude jiné...můj tempomat vypíná jen brzda nebo spojka (př. tlačítko), plynem lze normálně přidat a po uvolnění se tempomat vrátí na nastavenou rychlost.
Jenom je třeba si uvědomit, že pedál musí níž, než se zdá, aby překonal polohu, do které by byl sešlápnutý pro dosažení aktuální rychlosti/otáček manuálně (tedy ne ručně, ale nožně...pedálně? :)). Tempomat sám pedálem myslím nehýbe (v Oktávce prý ano?).
Automatické stěrače považuju proti původní představě za velmi "vymazlenou vychytávku". Stačí jet 1300 km za velmi proměnlivého deště-slunce-deště-slunce-...., jezdit po městě za deště do tunelu-ven-do tunelu-ven...paráda, funguje bezvadně. Protivné je, že není-li to vypnuto, ohlásí se při příštím startu jedním setřením, sucho nesucho, navíc člověk vypadá jako idiot. -
Tailor 31.08.05 16:07
« Servisni akce
Dostal jsem dopis od Ford Motor Company s.r.o. Thamova 16, Praha 8 abych se dostavil na zminenou vymenu tesneni. V hlavicce dopisu stoji :
"5C002 - Focus & Focus C-MAX - vniknuti vody do el. motoru zadniho sterace - Bezpecnostni servisni akce"
Ja mam auto vyrobene letos nekdy na prelomu ledna a unora, mozna se jedna jen o nejakou serii vozidel -
"-- skrytý --" 31.08.05 14:48
« Re: Zkusenosti s focusem s motorem TDCi
ja uz mam 16.000km, nejak dost jazdim v poslednej dobe :-) s tym tesnenim sa mi nikto neozval, tak to budem musiet proaktivne zistovat ja v servise.. no maila alebo list mohli napisat.
all: ked bude nejaka zvolavacka alebo "hromadna" zavada, dajte to tu vediet, aby vedeli o tom aj ti, ktorym sa zo servisu neozvu.. -
Tailor 31.08.05 13:45
« Zkusenosti s focusem s motorem TDCi
Muj Focus 2.0 TDCi Kombi (100 kW) ma uz najeto pres 8000 km. Po dovolene, pri niz jsem ujel cca 2300 km, je uz asi opravdu zajety a konecne jsem se dockal toho, co jsem ocekaval po precteni testu. Motor bezi po zahrati prijemne tise, ma obrovskou silu. Pri zpatecni ceste z dovolene jsem ujel asi 1100 km za 12 hodin vcetne zastavky na jidlo s mirnym prekracovanim maximalni povolene rychlosti a rychlosti cca 150 - 160 km/hod v usecich v Nemecku, kde zatim neni omezeni. Pritom jsem dosahl prumerne spotreby 5,8 l nafty / 100 km.
Pristi tyden jsem objednan do servisu na vymenu tesneni hridele elektromotoru zadniho sterace na zaklade vyzvy vyrobce, podle ktereho by mohla spatnym tesnenim vniknout do elektromotoru voda. (tyka se to Fordu Focus se zadnim steracem a take C Maxe).
Jinak jsem si uz na nove auto zvykl a jsem velmi spokojen zejmena s vlastnostmi podvozku, ktery zajistuje temer stoprocenti odolnost vuci bocnimu vetru a je prijemne tuhy. -
tulák 20.07.05 22:38
« Re: Re:
Ďakujem za názor, zdá sa, že som už rozhodnutý. Ráno idem so zálohou na Focus. Pred týždňom som jazdil na staršej Corolle 1,4 VVTi - dojem bol dosť mizerný, ale dosť k tomu prispelo zle nastavené sedadlo. Corolla 1,4 D-4D v pondelok dojem výrazne napravila a tiež predajca zo Žiliny, ale pocity z Focusu sú proste vynikajúce. Navyše je to nové auto a súčasná Corolla má už svoje odjazdené. Dôležitý je pre mňa aj pocit masívnosti/bezpečia. K rozhodovaniu prispelo i výrazné zníženie poistky nakombinovaním rôznych akcií a mojej osobnej zľavy.
Tá akcia "first edition" dobieha, ešte sú tam 3 kusy 1,6 TDCi HB, aspon tak tvrdil predajca. -
"-- skrytý --" 20.07.05 10:22
« Re:
tulak: mam skusenost iba s focusom II 1.6TDCi, mam najazdenych 12tkm, takze dlhodobe udaje o spolahlivosti nemam, v servise som bol 2 krat kvoli drobnostiam, ktore sa vyriesili na pockanie, v zaruke.
spotreba 6.2, s tym, ze to nesetrim, na octavke 1.9TDI 66kW som mal spotrebu 6.9 a ten motor bol/je etalonom uspornosti.
corolla je auto o minimalne 0.5 generacie pozadu, je mensia vnutri a aj kufor ma "velky" ako fabia. jazdne vlastnosti hovoria vyrazne v prospech focusa. design je subjektivna zalezitost, v ktorej tiez jasne vedie focus. takisto brzdy u corolly nic moc.
v prospech corolly hovori fakt, ze je na trhu dlhsie a ma vychytane muchy.
ja som mal tiez v uzkom vybere aj corollu, rozhodol som sa pre focusa a rozhodne nelutujem, urobil by som to rozhodnutie znovu. -
tulák 20.07.05 09:11
« Bez nadpisu
Zdravím všetkých! Chcem kúpiť menší diesel a výber som zúžil na Focus 1,6TDCi Trend (653000Sk) a Corollu 1,4D-4D Terra (585000Sk). Má niekto skúsenosti s oboma? Jazdím cca 20-40tis./rok. Ide mi predovšetkým o bezpečnosť a spoľahlivosť. Stojí za to ten cenový rozdiel? -
Tailor 16.05.05 08:19
« Bez nadpisu
TTV: Kdyz jsem v prosinci minuleho roku objednaval Focus II rozhodoval jsem se ve finale mezi TDCi 2.0 100 kW a benzinem 1.6 84kW. Cenovy rozdil byl tehdy asi 100 000 Kc. Motor 1.6 podle testu ma vynikajici spotrebu diky plynule promennemu variabilnimu casovani jak sacich tak i vyfukovych ventilu a oproti nafte samozrejme neni citlivy na kvalitu paliva. Navic dnes existuje velmi vyhodna nabidka pro benzinove motory. Za asi 38 000 k vybave trend lze dokoupit TOP packet s automatickou dualni klimatizaci a hlavovymi airbagy. Takto vybavene auto odpovida i mym predstavam. Navic automaticke sterace, ktere mam ve vybave ghia, nepovazuji za vyhodu. Byl jsem vzdycky zvykly si ridit stirani sam. Taky tempomat mi prijde jako zbytecnost. Kdyz jsem ho nastavil na 130, tak jsem potreboval kazdou chvili zvysovat rychlost na predjeti. Kdyz jsem ho nastavil na 160 zase jsem musel kazdou chvili brzdit. Pri ovladani na volantu navic je navic potreba se na chvilku podivat na 5 ovladacich tlacitek, coz podle mne odvadi pozornost od rizeni. Obe mnou zvolene varianty by byly kandidaty na koupi i dnes. Ta benzinova je ale v soucasnosti podle mne opravdu dobra koupe. -
« 1.6 100k
Cenovy rozdil u nas je nezanedbatelny. 115k jsem uz zkousel, byl jsem spokojen. Jsem zvedav na ten 100k, budu mit moznost ho vyzkouset.
Jinak by me zajimali zkusenosti tech co uz tech 100k maji, jak je ten motor pruzny, jaka je spotreba ...... Skoda ze diesel je cenove jinde.
Predem diky za vas prispevek -
"-- skrytý --" 14.05.05 17:34
« 1.6 100k
neviem aky jecenovy rozdiel, ale ja osobne by som si radsej doplatil na 115k, je to konstrukcne modernejsi motor a auto je na viac rokov, takze sa tato "investicia" podla mna vyplati. ja osobne som sedel iba v 115k verzii a ja mam 110k 1.6TDCi. -
"-- skrytý --" 14.05.05 09:34
« Bez nadpisu
Mám na Vás jednu prosbu na jeseň chcem kúpiť auto po dlhom výbere to bude asi Ford Focus II nad čím váham je či sa vôbec oplatí ísť na 1,6 115k
papierovo je ten rozdiel zanedbatelný momentálne mám k dispozíci auto s výkonmi 90k 137 Nm pri 3400 z 0-100 12,2s je to už 10r. auto ale výkonom a akceleráciou som viac menej spokojný ak má niekto skúsenosť s FII 1,6 100k budem mu povďačný. Pri testoch som skúšal FII 1,4 a 1,6 115k
1,4 bol slabý hlavne pri akcelerácií na dialnici a na miernom "kopci" (výjazd z dialnice) bolo cítiť že už nemá rezervu v akcelerácií pri 1,6 115k to nebol problém ale nakľko sa mi nepodarilo zohnať 100k neviem to posúdiť. Inaáč pocit z jazdy je fantastický a subjektívny pocit je ako by som riadil auto minimalne o triedu vššie .
Za váš postreh vám vopred´ďakujem. -
Tailor 10.05.05 15:55
« Vytekajici kapalina z nadrzky ostrikovace
to bluedream: minuly tyden mi po rychle projete zatacce auto napsalo, ze nemam kapalinu v ostrikovaci. Dolil jsem asi hodne, neni mozno vizualne poznat kolik je kapaliny v nadrzce, protoze ta je cela schovana. Kdyz jsem pak nekde zaparkoval, tekla mi kapalina pod pravym prednim kolem.
Zajel jsem do servisu, kde mne objednali na patek. Po patecni oprave jsem se zeptal mechanika, ktery mi sdelil, ze se pretesnila nejaka hadicka. Prejimaci techmik mi pak zacal vysvetlovat, ze autu nic nebylo, ale ze po ostrikovani je normalni ze kapalina stekajici ze skel odteka pod pravym prednim kolem. Nicmene od te doby mi nic netece (ujel jsem asi 600 km)
P.S.
Nemam ostrikovace svetlometu -
"-- skrytý --" 10.05.05 09:21
« netesna nadrzka kvapaliny ostrekovacov
na nemeckom fore som objavil vela staznosti majitelov noveho focusu na netesnost nadrzky na kvapalinu ostrekovacov. ked sa naleje do plna a trochu pojazdi po zakrutach, tak kvapalina vyteka von. ta chyba je uz aj u mna a podla typka, ktory to trochu skumal, tak sa to objavi u vsetkych focusov ktore maju aj ostrekovace svetlometov, t.j. 5L nadrzku. Navyse mi pravdepodobne nefunguje ani signalizacia nizkeho stavu kvapaliny do ostrekovacov.
vo forde o tomto probleme vraj nevedia, ale u volva je tento problem znamy.
tempomat: čti znovu níže, mluvím o přidávání pedálem plynu. Tlačítka jsou jen korekce, používám např. tehdy, když chci jet těsně pod 150 třeba. :)
Samozřejmě jen tehdy, když je relativně prázdno. Záleží, kdo kdy kde jezdí, já to využívám jen na dálnici, ale relativně často. 1000 km a více nohu opravdu unaví a já si tempomat nemůžu vynachválit - i když je pravda, že se stále ještě opatrně učím a mám trochu strach z delší reakce "odložené" nohy při nutnosti brzdit.