FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Jak spravne zajet Focus2 2.0 TDCi?
potreboval bych poradit. nikdy jsem nejezdil s dieslem, proto bych od zkusenych uvital radu jak nejlepe zajet tento motor aby nebyl linej ci se naopak moc nenechal vytacet. je nejake obecne pravidlo jak moc casto radit a kdy pri dieslech?
diky moc za informace -
Tailor 04.11.05 08:06
« Plnohodnotne nahradni kolo
to cptn: plne souhlasim. Nahradni kolo je nutnost. Ostatne nevim, kde by mi spravili kolo treba vecer v sobotu nebo nedeli, kdyz budu mit defekt treba pri ceste na dovolenou. Normalni vzdalenost kam ted jezdime je asi 1000 km, ktere potrebuji ujet za den. Ja mam, jak jsem uz driv psal, plnohodnotne hlinikove kolo na leto i plnohodnotne ocelove kolo na zimu. Jinak mam stejne auto Ford Focus Kombi 2.0 TDCi, najeto 10 000 km a po rozpacitem zacatku s dieslem maximalni spokojenost. -
« Rezerva - plnohodnotná, či ne ..
Ahoj,
pro všechny, kteří se rozhodují nad rezervou - malá zkušenost:
Byla zima, na silnicích břečky a spousty sněhu ve vyšších místech, stále snažilo. Já vyrážel v pátek v šest po práci směr Harachov - mám to cca 300km. U Mohelnice defekt, ale jen měl jsem jen nouzovou rezervu, takže rozhodování: 1) dojet na náhradní, max. 80km/h, dalších cca 230km, počítat s jinými jízdními vlast v zimě, každej den o víkednu jezdit lyžovat taky pouze s náhradním kolem... nebo 2) najít v sedum večer v pátek pnesuervis - koupit tam gumu (ale zas namají ty, na kterých jezdíš, nemáš žádnou slevu - namísto pneuservisu známém), navíc je to taky pěkne velké zdržení.
Zvolil jsem za 2) - operace přezutí si vzala 1,5 hodiny, mezitím uzavřeli mohelnický tunel, takže další objížďky a hledání cesty - narozdíl od plánového příjezdu cca v 22h, jsme přijeli 02:00. . . . což člověka otráví, navíc, když jde o jeho zasloužený volný čas po týdenní tvrdé práci..
Kdybych tehdy měl plnohodnotnou rezervu, max. za 15 minut jedu dál... A pohoda.
(jinak teď mám FOCUS II TDCI2.0 KOMBI - a jsem výrazně spokojen - najeto cca 16.000, mám PLNOHODNOTNOU REZERVU!!, jinak lehká kola 16"/205, kupováno u výborného prodejce - FORD Kotojedy (Kroměříž)) -
"-- skrytý --" 24.10.05 21:23
« Re: Re: Re: Focus
tak to nabuduce pojdem dat do servisu tu vo viedni, qoli usetrenym 20 euram do bratislavy nepojdem..
dlho som sa neozval, vela prace a idem teraz navyse este na 3 tyzdnovu dovolenku..
v znackovych servisoch by to ojebavat nemali, aj ked dost tazko sa overuje taka vymena peloveho a vzduchoveho filtra ked to priamo nevidis.. -
"-- skrytý --" 24.10.05 17:50
« Re: Re: Focus
Ja v servisu v Bruselu 147eur a olej tam dali Motorcraft Formula 5W 30.Dlouho si se neozval bluedreame :-) , jinak si myslim, ze budes jeste spokojenejsi a spotreba pujde jeste o chlup dolu.Dle meho nazoru si ten motor sedl nekde kolem 30000km a ted uz se mi to ustalilo( mam nejeto 38500km) a ceka me druha vymena.Jen doufam, ze to tady v CR nejak neojebou(v Bruselu jsem popijel kafe a pres sklo jsem mel moznost tak na 4m videt co prave s autem delaji). -
"-- skrytý --" 24.10.05 13:14
« Re: Focus
mam teraz cez 20.000 km a je ako novy, teda skor lepsi ako novy, motor je zajazdeny, znizila sa spotreba aj hlucnost, v interieri ziadne pazvuky, som velmi spokojny.
teraz som uz dal zimne gumy a sedi lepsie ako s letnymi aj pri 18°C. Neviem cim to je, ale tie pneu Pirelli P6 co tam boli od vyroby, nic moc. Asi tam uz dali nejake "expirovane" alebo II. triedu, fakt si to neviem vysvetlit, lebo v rozmere 195/65 R16 som s nimi spokojny velmi nebol a pritom boli v testoch jedny z nejlepsich. Teraz tam mam na zimu Goodyear Ultra Grip 7 a rozdiel je fakt citit napr pri jazde po tram kolajach, predtym som po nich lietal zo strany na stranu a teraz idem po nich ako po asfalte.
a este bol som teraz na prehladke po 20.000 km a stala ma 5.600,-SKK. Kolko ste platili vy? -
"-- skrytý --" 16.09.05 12:23
« Re: Plnohodnotne koleso a Ford Focus celkovo
johnwalker:
presne tak, na zlatych pieskoch mi boli ochotni dat zlavu v hotovosti max 2% a podobnu strategiu som ocakaval aj u inych predajcov, takze rozhodla first edition zlava 83.000,-Sk. Keby som si auto "skladal", tak urcite dam aj ESP a 6 bagov (vo vybave trend su len 4) a ciernu farbu. teraz mam tmavomodru metalizu :)
ja by som tu podlozku vybral a 2 cm niecim vyplnil. zisk 7cm na podlahe za to rozhodne stoji, neviem aky je podorys, ale podla mna sa objem kufra moze takto zvysit aj o 50l. -
« Re: Plnohodnotne koleso a Ford Focus celkovo
To Bluedream:
Co sa tyka pneumatik 16", tak su defaultne vo vybave Ghia, kupoval som v auguste. Akciu som nebral, radsej som sa dohodol s predajcom v Trnave na hotovostnej zlave, ktora bola v podstate vo vyske First Edition (chcelo to ale dost presviedcania) a nakupil som si tam veci ktore som ja chcel (V Bratislave aj napriek o dost lepsiemu pristupu, neboli ochotni prilis zlavovat, aky by boli, tak by som urcite kupil od nich. Rozhodovali vsak peniaze). Co sa tyka kotucovych brzd, tak je to presne tak ako vravis (aj ked dost som sa casto stretol s prezentovanym nazorom ze su vdy vsade za kazdych okolnosti, co nie je pravda). T.j. az (napr.) s ESP su aj na zadnych kolesach kotuce. Ak mozes posli graf spotreby (prochaska@ktl.elf.stuba.sk). Vdaka.
To jirkaf:
Koleso, ktore mam ako rezervu sa tam vojde na sirku bez problemov. Problemom sa stala ta vyska naviac cca. 9 cm. Po obvode rezervy (pod kobercekom) vzniknu sice ulozne priestory - Ford tam dava tak hranty - vanicky, ale nie je to 100% ono. Vsimol som si ale jednu vec. Ked vytiahnem rezervu tak pod nou je taka penova podlozka (ako zachodova misa:)) na ktorej je cele to koleso postavene. Jej vyska je asi 7 az 8 cm. Neviem preco je to tak robene, ale ked ju vytiahnem a dam tam rezervu, tak vsetko to sadne asi o 7 cm dole. A vyzera to tak ako som si to predstavoval. Problemom je len uchytny srob (chcelo by to kratsi) a kobercek (tym ze sadol o sedem centimetrov nizsie, je na dlzku kratky. Mam zato, ze koberceky do kufra pre auto s plnophodnotnou rezervou a dojazdovou maju rozne dlzky(od nakladacej hrany po sedadla)). Ak pojdem najblizsie do Fordu ta sa na to spytam, pretoze nerozumiem, naco tam je ta penova podlozka po rezervou, s odhlucnenim to asi nema nic spolocne, pretoze ked tam miesto nej polozim rezervu tak sedi ako pribita a cela podlaha kufra je zdvihuta len o asi 2cm oproti povodnym 9cm. -
"-- skrytý --" 16.09.05 11:31
« Re: Plnohodnotne koleso
johnwalker: aj ja som chcel povodne plnohodnotnu rezervu, ale nakoniec som od toho upustil, lebo som si zistil, ze kufor bude fakt mensi aj pri zadani do vyroby. dalsi argument, ze na zimu budem mat 15" a na leto 16" takze by som musel menit aj rezervy a ani tak by som nemohol pouzit rezervne koleso, lebo tam bude ina vyska dezenu ako na ostatnych kolesach, takze vysledok by bol nakoniec rovnaky ako pri nudzovej rezerve.
s pristupom na zlatych pieskoch som spokojny, tam som auto kupil, mne zas tvrdili, ze s motorom 1.6tdci 80kW su kotucove brzdy na vsetkych kolesach, ked som auto dostal, boli vzadu bubny :-( kotuce su len pri na kombi alebo ked si objednam ESP, co som samozrejme zistil az vtedy, ked sa uz nedalo nic zmenit. ale nie je to az taky problem, ktory by vo mne vyvolaval nespokojnost. -
Tailor 16.09.05 11:23
« Plnohodnotne nahradni kolo
to johnwalker: Ja jsem si kupoval provedeni kombi. kde se vejde plnohodnotna rezerva do maximalniho rozmeru 16" - 205. Kolo s ocelovymi rafky se tam da prisroubovat normalne dodanym sroubem a pro kolo hlinikove stejneho rozmeru bylo nutno zakoupit novy sroub pro upevneni a jeho horni plast seriznout o 8 mm. Pokud by mel nekdo kola vetsi nedalo by se to umistit ani do provedeni kombi.
Pokud jsem se informoval na provedeni hatchback bylo mi receno, ze do stavajiciho prostoru se vejde pouze dojezdove kolo. Pokud bych chtel v tomto pripade pouzit plnohodnotne, tak podle jeho velikosti by se musela dat do kufru podlozka, ktera zveda celou podlahu. V tvem pripade asi o 9 cm.
Myslim si ale, ze by tech 9 cm se dalo vyuzit jako dalsi ulozne prostory v mistech kde neni pneumatika. -
"-- skrytý --" 16.09.05 11:20
« Re: Re: Re: Re: Trend+
johnwalker:
ad hlucnost pneu: ja mam R15 195/65, pneu pirelli p6, ja ich nepocujem, na jar chcem prezut na R16 205/55, tak potom budem vediet porovnat. vyste R16 dostali v ramci akcie first edition? ked som kupoval ja, boli este len R15. dufam, ze sa na jar dohodnem s predajcom na zlatych pieskoch na nejakej fajn cene :)
ad hlucnost motoru: mam 17000km, hlucnost nizsia, motor je kultivovanejsi, spotreba sa znizila o 0,4l/km na 5,8l/100km, mozem poslat graf z excelu. takze spokojnost.
ad tempomat vs spotreba: este som nerobil testy, ale vyskusam to. podla mna by tempomat mal spotrebu prave znizit, teda drzat na najnizsej hranici pri danej rychlosti. dnes pojdem po dialnici, tak to mozem otestovat.
inak som velmi spokojny, priestranne auto, vyborne riadenie (s tymto motorom je elektrohydraulicky posilovac, bol som otestovat audi A4 a bol som dost prekvapeny, ako tomuto autu so sportovymi ambiciami chyba pri riadeni spatna vazba), designovo mi sedi (design nie je vyrazny a "eye catching", ale bude "in" dost dlho, je zrejmy vplyv volva), vyborny motor splnajuci moje poziadavky a hlavne spotreba je super na vyse 1,3 tonove auto, pri dnesnych cenach PHM.
jedine, co planujem, je dat tam R16 205/55 namiesto terajsich R15 195/65 (budem mat aspon hlinikove kolesa na zimu:)), lebo mam dojem pri ostrejsom prechadzani zakrut, ze podvozok bol dimenzovany prave na R16.
dufam, ze auto bude sluzit tak ako doteraz a budem chodit iba na pravidelne servisne prehliadky. prve auto som mal fabiu a to som bol v servise ako doma, potom si skoda napravila reputaciu minulou generaciou octavie kombi, kde som nemal za 60.000km ani jeden problem, tak dufam, ze pri focusovi bude trend pokracovat :) -
« Plnohodnotne koleso
Caute,
mam takuto otazku. Pri kupe Forda II (hatchback) som uvazoval o kupe prlnohodnotnej rezervy. V BA na Zaltych Pieskoch (kde je inak velmi dobry pristup) mi tlacili do hlavy, ze ak sa auto zada do VYROBY (nakolko som k nemu chcel kupovat ESP a vyhrievane celne sklo a auta co mali uz vyrobene na sklade to (obycajne) nemaju), tak aj pri plnohodnotnej rezerve sa objem kufra nezmensi, ze je to spravene tak aby sa nezmensil (pokial je to zadane ako poziadavka do vyroby). Nakoniec som kupil, (kupoval som ale v Trnave co si myslim ze z pohladu toho, ze auto bolo sutocne zadane do vyroby je jedno) a na moje prekvapenie, ale v zmysle logiky, ten kufor bol zmenseny, nakolko prnohodnotna rezerva je o asi 9 cm sirsia a tym padom sa dno posunulo o cca. 9 cm nahor.
Mate niekto podobnu skusenost? -
« Re: Re: Re: Re: Trend+
johnwaker: bod 3., ono zvysuju priemernu spotrebu, ale zvysuju napr an priemernu rychlost. Ono asi jediny podstatny problem tempomatu vci vodicovy je ten, ze tempomat tlaci nastavenu rychlost kopec, nekopec a tak v takomto terene moze mat vyssiu spotrebu. Ty ako vodic sa pred kopeckom rozbehnes a nepretlacas sa za kazdu cenu, tempomat ano. Mne osobne pri jazde na tempomat vzdy vychadza vyssia spotreba ako ked to mam vse pod palcom ja, ale ten konfort za to casto stoji. Napr pri navrate z lyzovacky :-). Inak ten tempomat je aj dost nebezpecny, lebo uz niesi az tak zatiahnuty do riadenia. -
« Re: Re: Re: Trend+
To: Bluedream
ako je na tom hlucnost (FordFocus 1.6 tdci 110koni)??
1) Ja mam ten isty model (najazdene zatial cca. 1500) a najme penumatiky Sport continental R16 205/55 je pocut.
2) Co motor, objavili sa nejake zmeny v hluku (smerom k lepsiemu)?
3) Pocul som ze tempomat zvysuje spotrebu, ale to sa mi nezda, ake su vase skusenosti?
pritom Daewoo (ináč firemné tak s ním jazdím viac ) mám 7,6-8,2 najčastejšie 7,9-8,0 . Trať je 20% BA a TT ostatok diaľnica BA-TT . musím podotknúť že spotrebu 9.3 bolo 50% BA ostatok dialnica BA-TT 1 cesta 150-160 časť dokonca 190 ostatné 140 na tempomat pri spotrebe 7.6 bola klas. zostava 20%-80% ale na križovatkách som sa rozbiehal ako posr... a na dialnici zo začiatku tempomat 120 potom bez max 120 hore briežkom aj 100, pritom na Daewoo jazdím 140 bežne(upresnenie 140-tj cca 138 pre prípadný radar) a konáhle som začal na FF normálnejšie tak spotreba hneď skočí na 8,0.
Na upresnenie motor má najazdené 11000 km a nakoľko to bola predvádzačka kúpil som ho s 8830 km
Za každú radu budem vďačný popr. skúsenosť po koľko km začne klesať spotreba.
Ináč som s ním veľmi spokojný.