FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Tailor 23.11.05 16:40
« Re:
To Bruno: Mas pravdu, nechat auto bezet studene na volnobeh asi neni dobre, je daleko lepsi, aby se motor zahral pri rozumne jizde nad 2000 otacek. Toto jsem praktikoval u predchozich aut s benzinovymi motory s uspechem. Asi ale pri silnem mrazu bude krome kratkeho zapnuti svetel pred startovanim z duvodu oziveni baterie vhodne pockat chvilku s klickem v poloze pred startovanim, kdy dochazi k ohrevu asi vstrikovaci soustavy (indikovano na palubnim pocitaci rozsvicenou spiralou).
Ja jezdim nejcasteji na kratsi vzdalenosti nebo naopak na vzdalenosti nekolika set kilometru. Pri tech delsich jezdim rychle a predpokladam, ze se odstrani usazeniny v motoru. Temer vyhradne tankuji u Shellu. -
Tailor 23.11.05 16:14
« Otacky motoru
To bruno: Samozrejme ze normalne nejezdim na 1500 otacek, jenom v pripade popojizdeni po rovine v kolone, ktere jsou bohuzel v miste kudy jezdim cim dal castejsi. Normalne i po zajeti jezdim mezi 2000 - 3000 otackami. Mam Ford Focus Kombi 2.0 TDCi o vykonu 100 kW se sestistupnovou prevodovkou. -
« Re:
No tak jazdit na 1500 otáčkach, to ten motor musi plakať...
ono je jzdit a jazdit, pokial len udrzujes ryzhlost, tak tomu 2.0 vo Focuse to urcite neublizi. Otazka je, co usadeniny v systeme. To by mohlo byt zaujimave mat studiu, kedy sa s jednym autom bude jazdit vyslovene v otackach cca 1500-2500/ 1200-2200 benzin/ diesel a potom druhe auto nepojde benzin od 3000 a diesel od 2000. V akom stave by tie motory boli po 20, 50 a 100tkm ? -
« Kufr u Focusu
Včera jsem se byl podívat na 5dveřový Ford Focus s plnohodnotnou rezervou v kufru. Pod pneumatiku tam dali nějakou podložku a plochu kolem pneumatiky vyrovnali polystyrénovým výliskem s odkládacimi plochami. Dle mého názoru se objem kufru snížil tak na 300 l. Pokud jsem si dobře všiml, tak žádné jiné úpravy tam udělány z výroby nebyly, takže lze si dokoupit minirezervu a vše vrátit do původního stavu s tím, že objem kufru bude 385 l, tak jak udává výrobce. -
« Re: Spotreba 115k
podla mna mas spotrebu urcete o.k. Ked si l tych 9,3, tak si siel kusok aj 190 a to znamena asi na plyny plyn a t si aut scucne. Potom si siel asi velky kus 150-160. Ja neviem aku spotrebu by si asi chcel, ved to je benzin. Skus ist ustalene na tempomat 140 a daj vediet aka ti vysla spotreba. No a to Daewo moze pekne premeriavat :-) -
Tailor 07.11.05 08:59
« Zajizdeni
to 911: Nejdulezitejsi podle meho nazoru je nutno pomalu pridavat plyn pokud je motor studeny. Pokud bude velky mraz, bylo mi doporuceno nechat bezet motor naprazdno cca 2 - 5 minut a pak teprve vyjet. Po jeho ohrati (nebo alespon castecnem ohrati) jsem tak asi do 5000 km jezdil prevazne mezi 2000 - 3000 otackami. Ted v 10 000 km jsem zacal pri pomale jizde bez zrychlovani vyuzivat i otacky od 1500 a pri akceleraci pak az do 3500 (mozna nekdy vice). Pak jsem vypozoroval, ze je vhodnejsi nechat motor vice tocit a pri jizde do kopce zaradit radeji petku misto sestky. Obecne tedy pri vetsi zatezi radeji podradit, motor se toci daleko volneji.
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi -
"-- skrytý --" 06.11.05 15:50
« Spotreba 115k
Nakoľko som kúpil FF II 115k potreboval by som radu ohladne spotreby zatial čo ju porovnávam s Daewoo nexia 1.5 glx kde sa neviem dostať nad 8,2 tak pri FF sa mi podarilo 9,3 a pri veľmi veľmi opatrnej jazde 7.6
pritom Daewoo (ináč firemné tak s ním jazdím viac ) mám 7,6-8,2 najčastejšie 7,9-8,0 . Trať je 20% BA a TT ostatok diaľnica BA-TT . musím podotknúť že spotrebu 9.3 bolo 50% BA ostatok dialnica BA-TT 1 cesta 150-160 časť dokonca 190 ostatné 140 na tempomat pri spotrebe 7.6 bola klas. zostava 20%-80% ale na križovatkách som sa rozbiehal ako posr... a na dialnici zo začiatku tempomat 120 potom bez max 120 hore briežkom aj 100, pritom na Daewoo jazdím 140 bežne(upresnenie 140-tj cca 138 pre prípadný radar) a konáhle som začal na FF normálnejšie tak spotreba hneď skočí na 8,0.
Na upresnenie motor má najazdené 11000 km a nakoľko to bola predvádzačka kúpil som ho s 8830 km
Za každú radu budem vďačný popr. skúsenosť po koľko km začne klesať spotreba.
Ináč som s ním veľmi spokojný. -
« Jak spravne zajet Focus2 2.0 TDCi?
potreboval bych poradit. nikdy jsem nejezdil s dieslem, proto bych od zkusenych uvital radu jak nejlepe zajet tento motor aby nebyl linej ci se naopak moc nenechal vytacet. je nejake obecne pravidlo jak moc casto radit a kdy pri dieslech?
diky moc za informace -
Tailor 04.11.05 08:06
« Plnohodnotne nahradni kolo
to cptn: plne souhlasim. Nahradni kolo je nutnost. Ostatne nevim, kde by mi spravili kolo treba vecer v sobotu nebo nedeli, kdyz budu mit defekt treba pri ceste na dovolenou. Normalni vzdalenost kam ted jezdime je asi 1000 km, ktere potrebuji ujet za den. Ja mam, jak jsem uz driv psal, plnohodnotne hlinikove kolo na leto i plnohodnotne ocelove kolo na zimu. Jinak mam stejne auto Ford Focus Kombi 2.0 TDCi, najeto 10 000 km a po rozpacitem zacatku s dieslem maximalni spokojenost. -
« Rezerva - plnohodnotná, či ne ..
Ahoj,
pro všechny, kteří se rozhodují nad rezervou - malá zkušenost:
Byla zima, na silnicích břečky a spousty sněhu ve vyšších místech, stále snažilo. Já vyrážel v pátek v šest po práci směr Harachov - mám to cca 300km. U Mohelnice defekt, ale jen měl jsem jen nouzovou rezervu, takže rozhodování: 1) dojet na náhradní, max. 80km/h, dalších cca 230km, počítat s jinými jízdními vlast v zimě, každej den o víkednu jezdit lyžovat taky pouze s náhradním kolem... nebo 2) najít v sedum večer v pátek pnesuervis - koupit tam gumu (ale zas namají ty, na kterých jezdíš, nemáš žádnou slevu - namísto pneuservisu známém), navíc je to taky pěkne velké zdržení.
Zvolil jsem za 2) - operace přezutí si vzala 1,5 hodiny, mezitím uzavřeli mohelnický tunel, takže další objížďky a hledání cesty - narozdíl od plánového příjezdu cca v 22h, jsme přijeli 02:00. . . . což člověka otráví, navíc, když jde o jeho zasloužený volný čas po týdenní tvrdé práci..
Kdybych tehdy měl plnohodnotnou rezervu, max. za 15 minut jedu dál... A pohoda.
(jinak teď mám FOCUS II TDCI2.0 KOMBI - a jsem výrazně spokojen - najeto cca 16.000, mám PLNOHODNOTNOU REZERVU!!, jinak lehká kola 16"/205, kupováno u výborného prodejce - FORD Kotojedy (Kroměříž)) -
"-- skrytý --" 24.10.05 21:23
« Re: Re: Re: Focus
tak to nabuduce pojdem dat do servisu tu vo viedni, qoli usetrenym 20 euram do bratislavy nepojdem..
dlho som sa neozval, vela prace a idem teraz navyse este na 3 tyzdnovu dovolenku..
v znackovych servisoch by to ojebavat nemali, aj ked dost tazko sa overuje taka vymena peloveho a vzduchoveho filtra ked to priamo nevidis.. -
"-- skrytý --" 24.10.05 17:50
« Re: Re: Focus
Ja v servisu v Bruselu 147eur a olej tam dali Motorcraft Formula 5W 30.Dlouho si se neozval bluedreame :-) , jinak si myslim, ze budes jeste spokojenejsi a spotreba pujde jeste o chlup dolu.Dle meho nazoru si ten motor sedl nekde kolem 30000km a ted uz se mi to ustalilo( mam nejeto 38500km) a ceka me druha vymena.Jen doufam, ze to tady v CR nejak neojebou(v Bruselu jsem popijel kafe a pres sklo jsem mel moznost tak na 4m videt co prave s autem delaji). -
"-- skrytý --" 24.10.05 13:14
« Re: Focus
mam teraz cez 20.000 km a je ako novy, teda skor lepsi ako novy, motor je zajazdeny, znizila sa spotreba aj hlucnost, v interieri ziadne pazvuky, som velmi spokojny.
teraz som uz dal zimne gumy a sedi lepsie ako s letnymi aj pri 18°C. Neviem cim to je, ale tie pneu Pirelli P6 co tam boli od vyroby, nic moc. Asi tam uz dali nejake "expirovane" alebo II. triedu, fakt si to neviem vysvetlit, lebo v rozmere 195/65 R16 som s nimi spokojny velmi nebol a pritom boli v testoch jedny z nejlepsich. Teraz tam mam na zimu Goodyear Ultra Grip 7 a rozdiel je fakt citit napr pri jazde po tram kolajach, predtym som po nich lietal zo strany na stranu a teraz idem po nich ako po asfalte.
a este bol som teraz na prehladke po 20.000 km a stala ma 5.600,-SKK. Kolko ste platili vy?
-------------
Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 100kW - brezen 2005