FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« klima
Vi nekdo, zda je vhodne v pripade digitalni klimatizace nechat ji stale zapnutou, nebo se ma nyni v zime ponechat vypnuta. V servisu doporucovali ji tak 1x v mesici zapnout. Tim se ma snizit riziko vytvareni plisne a tedy pak i neprijemneho pachu pri opetovnem zapnuti klimy. V manualu je vsak nekde uvedeno, ze je doporuceno ji mit stale zapnutou. Ona je asi pri velmi nizkych teplotach stejne vypnuta. Pri urcite teplote pak zrejme pouze odvlhcuje vzduch. Pokud je setrvale zapnuta, cirkuluje stale vzduch a pak asi nehrozi vytvareni plisni.
Ma v tom nekdo jasno? -
"-- skrytý --" 22.12.05 17:31
« 6,5 l
na 100 km, priemerna, na jednu nadrz:
- dlhe trasy, denne najazdim cca 300 km +-
- dialnica max 100 - 110, mimo mesta 80 - 90, mesto podla limitov
- jazdim zvacsa sam (obvykle mam o 1-2 mm viac zjazdene po sezone prednu lavu a zadnu pravu pneu nez ostatne dve :-))
- jazda s lahkou nohou, predvidanie, brzdenie motorom...
inak dialnica 120-130 + mesto = 7,4...
cakam, ze spotreba klesne, motor ma len par km...
pneu 195/65 R15, Michelin Pilot Alpin, palivo 95 okt. -
« Re:
Mám 1,6 Ti-VCT, najeto 8500km, spotreba uz sla pod 8l. Prevazne jezdim mesto kde stojim casto v zacpe. Jedu-li mimo mesto delsi trasu, pak kdyz jedu hodne setrne, veme si to i 6,2l. Pokud si chci uzit jizdy, využít vlastnosti motoru, a nekontroluji spotrebu, pak to same jedu i pres pres 8l. -
« Re:
mas uplnu pravdu. dnes som vyskusal brzdoveho asistenta ked si jeden * v kamione zmyslel ze odboci a to tak, ze si nadide do vedlajsieho pruhu aby sa zmestil do zatacky...samozrejme ze to nedal najavo inak len prudkou zmenou smeru, priznam sa, mal som co robit... a potom do mna poobede skoro vpalila zabka v garazi v auparku, ked jej nedoslo, ze ked chce zaparkovat na mojom mieste, z ktoreho som prave vychadzal, tak ma z neho najprv musi pustit prec...takze dnes uz radsej ani nesadnem do auta, mam uz toho celkom dost... 8-s takze tak. mozno si takeho prihody zasluzia aj samostatnu temu, tu treba riesit novy focus :D -
"-- skrytý --" 21.12.05 16:21
« Bez nadpisu
obzvlast nechutni su vodici kamionov... je mi jasne, ze su v casovom strese a casto sami musia ist mimo predpisov, aby vobec stihali, ale 80 cez mesto???
je to i touto uponahlanou dobou. vsade sa najde vela zlych vodicov.
len v suvislosti s brzdami som si spomenul na moje zazitky... -
Tailor 21.12.05 10:50
« Chovani ridicu
to yoyo: Musim ac nerad s Tebou souhlasit. Cim dal vice lidi si mysli, ze si na silnici mohou delat co chteji. Velmi casto se setkavam s tim, ze ridici v miste, kde se neda predjizdet jedou umyslne pomalu a v miste, kde by se predjet dalo, vzdy pridaji plyn, aby ho znemoznili. Popisovany pripad s predjetim a naslednym zabrzdenim povazuji za vrchol sprostactvi, stejne tak jako kdyz ridic, ktereho predjizdim, slapne na plyn a muze mi tak pripravit slozitou situaci pri zarazovani zpet.
Ridim uz 35 let. Auta drive nemela tak silny motor jako dnes a bylo vzdy povazovano za slusnost umoznit predjeti autu, ktere chce predjet, jakmile to bude mozne i za cenu ze dam nohu z plynu.
Dnes, i kdyz mam velmi silne auto (Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 100kW) a jezdim mimo mesto bezne o 30 km vic nez dovoluji predpisy (ve meste dodrzuji povolenou rychlost), bych si nikdy takove jednani nedovolil. Pokud jsem obeti takoveho chovani ze strany ostatnich ridicu, snazim se za kazdou cenu uchovat si chladnou hlavu a vykaslat se na to. Na druhou stranu je ve me obrovska touha dat takovemu blbci nekde na parkovisti do drzky. -
"-- skrytý --" 21.12.05 09:34
« Bez nadpisu
tak je pravda, ze predne brzdy beru cca 80% sil (v zavislosti od zatazenia vozidla).
a aspon nebudu problemy s piskajucimi brzdami (ako maju citroeny a peugeoty :)), i ked felicie mali vzadu tiez bubny a tie pri pusteni brzdy zapiskali :-) malichernost...?
vyrobca iste vie, co robi. snad to bude stacit i na taky jav vyskutujuci sa na dialnici, ked "spomalujete" najma ceskych (cest vynimkam) super-vodicov... na 307sw som pri prahe predbiehal kamion, 130kmh a dobehla ma vectra. trubil, blikal ako zmyslov zbaveny. vobec som sa mu tam nepichol, musel ist aspon 200. a pri tom predhenut kamion netrva dlho... no vzapati sa typek uz tak moc neponahlal. prebehol ma a sliapol na brzdu. zo 140 (tachometrovych) na 60... plne nalozene vozidlo - 5 osob, plny kufor. len som sa bal, aby ten kamion do nas nevpalil. nastastie vyhol...
necudujem sa, ze D1 potom oznacuju ako nebezpecnu. a na CZ cestach sa stava viac havarii, nez na SK.
toto som videl aj v BA, pri ZOO, mlynska dolina smer patronka. ja v pravom pruhu - 60, vedla mna auto - 60. za nim plno trubenia... blikania, ked trochu pridal, auto ho prebehlo a CZ vodic sliapol na brzdu. chlapik to neubrzdil...
zeby v CZ bezne? nechcem nikomu ublizovat, kazdy vie sam, ako jazdi. len som si v poslednej dobe vsimol, ze na SK cestach dialniciach, ked je nasnezene alebo ako nedavna hmla, tak slovaci maju vyhradeny pravy pruh a idu pomalsie, a kto ich predbieha, su zvacsa cesi... -
« Re: Re: Re: Re: posilnovac riadenia
hosi, na kotuce v zadu sa vyserte. Tie bubny tam fakt stacia. Skuste sa niekedy pozriet, kedy idu do smyku zadne na mokru. Mam kotuce a este tak nebrzdili, aby sa smykali. Na brzdnu drahu a bezpecnost tie bubny nebudu mat taky vliv pri tak lahkych autach. Aj ked ....... :-) -
"-- skrytý --" 20.12.05 22:37
« Re: Re: Re: posilnovac riadenia
zadne bubny mrzia aj mna, najma ked ostatna konkurencia v triede ma uz vsade kotuce.. ale nic nie je dokonale.. inak mne predajca povedal, ze vzadu su pri vsetkych tdci kotuce.. a ake bolo moje prekvapenie ked tam neboli.. najma ked to bol jeden z dovodov, ktory povodne rozhodol o naftovom motore.. -
"-- skrytý --" 20.12.05 01:30
« posilnovac riadenia
ako je to s nastavenim posilnovaca riadenia???
v casopisoch, testoch som cital, ze je nastavitelny. ale kde??? v navode sa pise len o nastaveniach prevodovky CVT cez palubny pocitac, posilnovac nie... :'-(
teda, pisu, ze nie je pre motory 1,4 a 1,6. blizsie specifikacie nie su k dispozicii, tak neviem, ci to plati i pre Ti-VCT, prip. TDCi. -
"-- skrytý --" 18.12.05 23:01
« Re: Re: servisne intervaly
:-) nemusis sa bat! rovnakym sposobom to das znovu spat. zasa postaci podrzat tie dve tlacidla na 4 sekundy a po tom uz odomykas vsetko na prvy sup.
ja som nasiel, ked som hladal ukazovatel servisnych intervalov. podrzal som tlacidlo resetovania "palubneho pocitaca" a otocil klucikom do polohy II. ked som po par sekundach tlacidlo pustil, nabehlo take testovacie onee :-)
pretocili sa vsetky ihly, kontrola vsetkych LED na palubovke, a plno inych... prepina sa medzi nimi stlacanim uz spominaneho tlacidla.
mne predajca povedal, ze serv. interval je 30.000 km !!! sakra...
a zistil som, ze nemam servisnu knizku. mam nejaky navod na servisne potreby, ale knizka pre zaznamy mi chyba. existuje nieco take???
EDIT: servisna knižka na ceste... :-) tel. s predajcom -
"-- skrytý --" 18.12.05 18:19
« Re: servisne intervaly
moj focus ma na servisnu prehliadku neupozornil. ale podla mna je to zbytocne, tych 20.000 sa da lahko zapamatat..
yoyo: este som to s tymi dverami neskusal, mam tiez SLG5, lebo neviem, ci sa to da rovnakym postupom vratit spat :)
nevie niekto nejake "tajne kody" na focusa II, ako bolo kedysi na oktavke servisne menu ak mala aj automaticku klimu..
pedrok ja som aj na starom aute v zime málo používal klímu (manuálnu) resp. skoro vôbec a nepocítil som nič ALE na jar som ju vždy dal prečistiť kvôli piesňam a nebolo to ani drahé ale presnú cenu si nepamätám