FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« vyhřívané čelní sklo
díky za všechny odpovědi, ještě by mě zajímala minimálně jedna věc: jak jste, kdo máte, spokojeni s vyhřívaným čelním sklem z hlediska účinnosti a jak moc vnímáte ty dráty uvnitř. viděl jsem to teď na autě na salónu a zdálo se mi, že i když sedím normálně za volantem, tak je to velice výrazný a že to vnímám, i když se snažím koukat do dálky. mohlo to být samozřejmě neobvyklými světelnými podmínkami .....
dík -
"-- skrytý --" 20.01.06 12:45
« 2.0 benzin alebo nafta
sedaki: ak by som najazdil 15.000 km rocne, tak by som zobral benzin a usetrene prachy dal do vybavy, alebo do vrecka na benzin :)
ja najazdim rocne 35.000 km, sukromne, takze u mna bolo velmi rychlo rozhodnute po jednoduchej analyze: mesacne usetrim na PHM viac ako je rozdiel medzi 1.6 diesel a 1.6 benzin v leasingovaj splatke. -
"-- skrytý --" 20.01.06 12:33
« Re: re:
ja som bol tiez rozhodnuty kupit 1.6Ti-VCT, ale ked som sa v tom viezol, zdalo sa mi to na benzin hlucne a samozrejme v tom bol aj zvyk na dynamiku dieselu, tak som nakoniec zobral 1.6TDCi 80kW a som dost spokojny, zvuk, kultivovanost chodu su takmer ako u toho benzinu aj teraz ked su mrazy.
k tomu oleju, orig. ford olej je lacnejsi ako neorig, tak nie je dovod davat iny a potom to vsetko musi ist v ramci zaruky ak sa nieco pokazi. mne sa to nejak nezda, plast do motoru.. ale zas naco by predajca bez dovodu ociernoval svoje produkty.
viem, ze v CZ je 1.6TDCi len 66kW, tak ja by som potom zobral 2.0TDCi, je to dobry motor a s predajom nebude ziadny problem. ked som ho kupoval, bol som z toho vyberania tak unaveny, ze som uvazoval aj o vybave sport a 2.0 benzine, a aj mne to predajca neodporucal, ze sa to potom bude tazko predavat. ale urcite to bude spolahlivy motor. -
« re:
No já byl rozhodnut pro 1.6 Ti-VCT, ale zpráva toho prodejce mě dost nahlodala, nevím proč by to říkal, kdyby to nebyla pravda(zkušenost). Pro upřesnění: výrobce, když ten problém nastane, se prý vymlouvá, že ten motor potřebuje superkvalitní olej, kterému se mu v konkrétním případě nedostalo. :x
Jelikož mi nábídli dost velkou slevu, tam myšlenku focusu rozhodně neopouštím, nicméně váhám mezi dvoulitrovým benzínem a dieselem. Najezdim tak 15.000 km ročně, takže na palivu v případě dieselu tolik neušetřim, ale o tom dieselu aspoň vím, že ho v testech chválej (je to peugeot, že?), a to za pružnost a co hlavně - kultivovanost, tichost. Jelikož ale jezdim m.j. hodně na krátký trasy - denně 2 km do práce a 2 zpět, bojim, se, aby to ten motor nezničilo :?: Myslim, že 2.0 benzín by mohl bejt taky dobrej, v tomto režimu větší výdrž, dostatečná síla, ale jednak se o něm člověk nic nedočte, jednak se s ním nejspíš jen horko těžko sveze (tipuju, že se s tim prodá tak do 5% focusů), určitě tam bude i o dost horší cena u dalšího prodeje.... Potřeboval bych rozřešení :D -
Tailor 20.01.06 09:40
« 1.6 Ti-VCT
sadaki: Je to pro mne zajimava informace. Asi ve snaze maximalne usetrit se pouzivaji plasty i tam, kde by byt nemely. Jinak jeste k ostanim motorizacim. Podle mych zkusenosti se snazi vsichni dealeri nabizet naftove motory a to nejen u Fordu. Pokud zakaznik trva na benzinu, pak zalezi vetsinou uz jenom na jeho rozhodnuti. Me osobne dealer zrazoval od benzinu 2.0 107 kW (ovsem ve prospech dieslu 2.0) se slovy, ze se jedna o motor starsi konstrukce. Na druhou stranu jeho kombinovana spotreba (podle vyrobce neco malo pres 7 litru) je velmi optimisticka. Myslim, ze bych dokazal jezdil svym stylem tak za 8 - 9 litru na jakykoliv benzin (nejen nafta pouze u Shellu). Kolega, co ma zkusenosti s mondeem, rika, ze je to drzak na kterem se nema co pokazit . Osobni zkusenost ale nemam. -
« 1.6 Ti-VCT
Tchán byl včera u dealera Fordu a prý velice zasvěceně působící zaměstnanec mu líčil, že motor nadepsaný v titulku není nejlepší volba, jelikož v jeho systému časování ventilů se krom jiného nacházejí nějaké součástky z plastických hmot, které poměrně rychle odcházejí - s čímž už se tam prý setkali - což má za důsledek, že motor sice pracuje, ale ne tak již to pokročilé časování ventilů - zkrátka, že to ford na první pokus nějak nezvládl. Slyšel jste někdo o tom?
A ještě dotaz: máte někdo zkušenost s benzínem 2.0 107 kw? Spotřeba, hlučnost.... - asi se jich moc neprodává, žádné testy sem nenašel.
Dík -
Tailor 16.01.06 08:46
« ford focus 1.6 TDCi 80 kW
sadaki: V nabidce tento motor je pouze u provedeni C-Max, kde s nim panuje velka spokojenost (viz tema C-Max). Sam ho povazuji za dostacujici motorizaci z hlediska vykonu a i dobrou z hlediska spotreby. Navic bude k dostani i s filtrem pevnych castic a bude plnit EURO 4.
Moje zkusenosti s prodejem ale ukazuji na to, ze lze koupit pouze variantu, ktera je v nabidce pro CR. Sam jsem pri koupi sveho focusu mel vybranou variantu TREND z nemeckych stranek s motorem 2.0 TDCi, ale zde jsem musel koupit Ghia, ktera mela navic nektere veci, ktere jsem nechtel (napr. automaticke sterace mne opravdu lezou na nervy).
Stejna situace bude taky u slevove akce. Zde je podle mne nejvyhodnejsi benzin 1.6 s variabilnim casovanim ventilu o vykonu 84 kW. -
« Bez nadpisu
ahoj, chtěl bych se zeptat, zda někdo ví, jestli je možné v ČR přímo od importéra objednat motor 1.6 TDCi 80 kw, v ofic. ceníku nefiguruje (s manuálem), přitom mně by se zdál optimální volbou (1.8 TDCi má prý poměrně vysokou spotřebu). druhá otázka je na zkušenosti, zda ford poskytuje na focusy slevy, tak jak to činil např u mondeí (a teď myslim na model, který bych nakonfiguroval a objednal, např. nějakou ghiu, která v žádné ofic. akci není). Dík -
"-- skrytý --" 13.01.06 10:50
« Zamok dveri batoziny
zdravim vsetkych! chcem sa spytat, ci nemate v dnesnych dnoch v "klucke"/spinaci otvarania batozinovych dveri namrazu. mne sa tam zo dna na den vyskytla... zatial vsetko funguje, ale tu namrazu pod gumovym krytom citit a nie je to najprijemnejsie. -
"-- skrytý --" 02.01.06 20:22
« Re: Stabilizacni system
jirkaf:
presne ten problem so mal na mysli - pravy dolny roh... otrasne. je to rozmiestnenim vyduchov fukajucich na sklo - su dva uprostred - to hovori za vsetko :-(
ESP je urcite super vec (nemam :-(), len to netreba prehanat - zakony fyziky tym neobides. a to prebliknutie - nebol to iba ASR (protipreklzovy system), ktory byva sucastou kompletu ESP? lebo ESP zasahuje najma v zakrutach, pri smykoch. pripadne, ako si spominal pri predbiehani v snehovych jazykoch.
TTV:
posledne dva tyzdne som jazdil malo a kratke vzdialenosti (vianocne a novorocne navstevy :-)) a spotreba 8,6.
all:
strasne dlho trva, kym sa zohreje motor! robi to i vam alebo mam snad zly termostat? auto mam v polootvorenej garazi - teplota podla PP okolo 0°C, nastartujem, chvilku necham na volnobeh (otvorim si branu) a potom idem cca 1 km (cez dedinu) na nizsi prevodovy stupen mensou rychlostou (2-3 -> max 40kmh).
skusal som to i s celkom vypnutou ventilaciou/kurenim a vysledok rovnaky - po prejdeni 15 km a teda pri dorazeni do ciela motor nemal viac, nez 60°C...
este by som aj rad vedel, ako zistim, kedy bolo moje auto vyrobene? (v pripade potrebneho update-u sw) -
"-- skrytý --" 02.01.06 17:42
« Re: Stabilizacni system
esp je rozhodně věc, která se do auta vyplatí pořídit (já ji bohužel nemám, ale po absolvování kurzu bezpečné jízdy ("škola smyku") vím, že v dalším autě bude na 100 %), ono ho nevyužiješ jenom v zimě, ale v jakékoliv extrémnější situaci na silnici...
z negativních vlivů esp bych rozhodně obavy neměl
jinak právě problikáváni kontrolky ti dá znamení, že už jedeš na hranici adheze a je to signál k tomu, aby člověk za volantem zmírnil... pokud to přehlédneš, tak to pak poznáš jako u auta bez esp -
Tailor 02.01.06 16:19
« Stabilizacni system
Chtel bych rict, ze stabilizacni system u meho fordu Focus se vyborne osvedcil pri jizde ve snehu na horske silnici, kdy ostatni museli nasadit retezy a mne to jelo porad jen s obcasnym poblikavanim zluteho auta, coz indikuje aktivaci ESP. Myslim, ze je to velmi dobry pomocnik i pri zhorsenych podminkach na normalnich silnicich, kdy je potreba se pri predjizdeni dostat pres snih mezi jizdnimi pruhy.
Obavu vsak mam, ze diky automatickemu zasahu ESP, si nemusim vzdy uvedomit, ze se pohybuji na hranici adheze (nevsimnu si probliknuti auta na pristrojove desce).
Otazkou je take situace, kdyby to ESP nezvladlo, jestli pak jeho cinnost nebude naopak pusobit negativne proti mym zasahum jako ridice. -
Tailor 02.01.06 15:40
« Zamrzani predniho skla
to yoyo: Jezdim denne za kazdeho pocasi a pokud nemam zapnuto vyhrivani predniho skla (pouzivam pouze pro prvotni rozmrazeni), tak mi pri snezeni nebo desti se snehem zamrzaji dolni rohy predniho skla (pravy vic). Konce steracu pak drou o led a asi se pritom dost nici.
I kdyz nasmeruji teply vzduch na okno a zvysim otacky ventilatoru, moc to nepomaha. Mam automatickou klimatizaci a jedinny zpusob, jak toho dosahnout, je podrzet tlacitko ofukovani okna tak dlouho az se zvysi otacky vetilatoru. (musim konstatovat, ze u predchozi Octavie I bez klimatizace jsem se s takovym problemem nikdy nesetkal. Rozmrazovani vsak trvalo o dost dele, protoze jsem nemel vyhrivane predni okno)
Dalsi mozna pricina bude v tom, ze snih stirany z okna se hromadi v jeho dolni casti, odkud se nemuze dostat pryc. Kdyz se odstrani pred jizdou vsechen snih rucne i v prostoru mezi kapotou a oknem, situace se o dost zlepsi, protoze stirany snih ma kam padat. -
"-- skrytý --" 31.12.05 16:39
« Predne sklo a sneh
zdravim vsetkych! a prajem vela stastia, zdravia, uspechov a vela bezproblemovych kilometrov v novom roku 06!
vcera pocas tej fujavice som bohuzial musel ist na cesty-necesty... (aspon som vyskusal retaze) a velmi mi vadilo, ako primrza sneh ku sklu. vyhrievanie vobec nevedelo (vyhrievanie ventilaciou) rozpustit sneh pod stieracmi, ani na bokoch, kadial prechadza pravy stierac... a to som kuril tak, ze som bol iba v koseli v aute a teply vzduch bol nasmerovany len na celne sklo...
som zvedavy, ako budu stierace po zime vyzerat. -
"-- skrytý --" 29.12.05 21:07
« Kontrolka bezpecnostneho pasu
ak vas obtazuje zvukova signalizacia nezapnuteho bezpecnostneho pasu, pootocne klucik do polohy II a pas 9x zapnite a odopnite. po tomto sa ozve zvukova signalizacia, ktora potvrdzuje vypnutie kontrolky. zapnete ju rovnakym sposobom.
tymto nechcem nikoho nabadat na nezapinanie si bezpecnostnych pasov!!!! poznam ludi, ktorym zachranili zivot...
edit: kontrolka dialkovych svetiel vam v noci neprekaza? mne svieti strasnou intenzitou priamo do oci... -
"-- skrytý --" 23.12.05 19:29
« Re: klima
ja ju zapinam raz za dva tyzdne, aby sa zachovala funkcnost... tie pliesne, mikroby sa (pre)mnozia v nevyschnutej klime - treba klimu vypnut cca 10 km pred odstavenim auta.
inak, neodporucam zapnut klimu na vysusenie okien pri dazdi, ak staci teply vzduch z ventilatora.
vela dobrych informacii je tu v diskusii Klimatizacia, na tychto strankach.
Bude to individuální, stejně jako pro jiné prvky. Nutno se projet, nejlépe v různých světelných režimech.
Já osobně jsem si uvědomil až po několika dnech, že to tam je vidět (samozřejmě jsem věděl, co v autě budu mít). Vystupuje to především proti bílé, tedy mlha a sníh. Pro mě pořád jednoznačně převažuje užitek nad touto lehkou nevýhodou.
Nemám s tím absolutně problém, jen radost, protože to odmrazuje mnohem líp než vymrzlá ruka se škrabkou.
Samozřejmě škrabka nastupuje, jakmile je na skle souvislý přimrzlý krunýř - na základě rad odsud nestojím před jízdou na volnoběh, to to radši trošku ošmrdlám a jedu, vyhřívání dořeší rychle zbytek.
Taky mám zatím jen hypotézu, že to způsobuje zvláštní znečištění skla zevnitř. Dlouho jsem se snažil stěrači otřít takové zaschlé, víceméně vertikální klikaté tenoučké hady - až pomohla hadra zevnitř. Na žádném jiném autě jsem to neviděl, ale čert ví. Možná jak kondenzuje vlhkost při tom vyhřívání a hned se zas odpařuje - ale žádné čůrky vidět nebývají, to zas ne... Pro mě ale taky nic hrozného, rozhodně to neutírám před každou jízdou.