FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.08  13:21

    « kvalitní servis na Vysočině

    Dobrý den, poraďte prosím, který autorizovaný servis Ford je na Vysočině kvalitní.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 07.08.08  13:05

    « Re: Servisný interval?

    jinak, že to neukazuje ten stav oleje to bych si i zvykl, neupozorňuje na servisní interval, no dobrá, ale že mi neukáže ani to že mám nefunkční žárovku v předním světlometu tak to mi vadí to uměla i naše dvanáct let stará služební vectra.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 07.08.08  13:01

    « Re: Servisný interval?

    taky mi ten nouzový režim naskočil v chorvatsku a to několikrát, bydleli jsme na brele a tam ty prudké kopce vyjídět se studeným motorem bylo opravdu na odrovnání motoru. Mimo to jsem natankoval nějakou dost obyč. naftu a auto se nedokázalo z nízkých otáček vůbec dostat, bylo lenivé, při trochu větší snaze o akceleraci kopalo a tlakově vystřelovalo kouř z výfuku, jako kdyby byl ucpaný egr ventil - atd. Jinak turbo mi dělalo taky paseku, když jsem auto koupil z Němeca, tak tam asi v bazaru nějaký pátek stálo a auto lenivělo a turbo potom vůbec nepracovalo, v servise mi to nějak rozhýbali a už je dobrý. Ale s tou chybou motoru se můžeš setkat u fokuse v dieselu i při běžném provozu, protože je motor slabý v nízkých otáčkách a pohyb auta se dostavuje až při záběru turba, cheš-li prudce zrychlit a zle odhadneš záběr spojky tak v nízkých otáčkách ho můžeš "udusit" a chyba motoru je na světě. Já mám 1,6 tdci 80 kw a za studena po městě je to hrůza, delší trasy jsou o.k to si auto chválím. Jináč rozjezd do křižovatky se zaplou klimou raději nezkouším, nechci-li aby mi někdo ze zadu nakopl kufr. Co se týče řazení tak buď můžu jet po městě 50 km na trojku nebo 60 km na čtyřku. Dál mě dost točí ten velký skok mezi jedničkou a dvojkou, pokud to na jedničku dost nerozjedeš a hned tam valíš dvojku a tlačíš na plyn ať se to pohne z místa můžeš právě způsobit to udušení a vyskočí ti hláška na pc. Toť moje zkušenosti
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.08.08  12:04

    « Re: Servisný interval?

    Kontorla hladiny oleje je myslim specialita Renaultu, nikdo iny to nema.
    Spotrebu mam mezi 5,7-6,0l/100km, ale je to z min. 60% mesto a pak z asi 30% dalnice. (1,6 TDCi 66kW, 5DV)
    No a o "nouzovem rezimu" motoru sem spis cetl ve zde foru o Mondeiich (pak myslim jeste ve foru o motoru 2,0TDCi taky zde), me se zatim nestalo...a doufam ze nestane (38000 natocino)
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 07.08.08  10:52

    « Servisný interval?

    Mám ešte otázku - v Mégane II 1.5dCi sedan i Cliu II 1.5dCi som mal meranie hladiny oleja pri štarte motora - nič také tu nevidím - nemá FF2 vôbec meranie hladiny oleja? Musím pozerať mierku? A tiež interval na výmenu - oleja - žiadna indikácia? Myslím na prejdené km. Niežeby som ho závažne potreboval, ale aby sa mi zasa niečo nerozsvietilo ako v nedeľu večer v na ostrove Rab v chorvátsku - pri obchádzaní skupinky chodcov na mojej pravej krajnici oproti prichádzalo auto - tak som tesne za serpentínou do kopca pritlačil plyn (ale nie na podlahu!)- motor mohol mať nanajvýš 3000otáčok na dvojke a odrazu "píp" červená kontrolka vpravo pri displeji a nápis "Engine systems fault"- a znížený výkon.... V pondelok som obehal jediné dva servisy na ostrove s PC diagnostikou jeden mal Guttmann Megamacs ale našlo iba kód poruchy "P242F" a nevedel to vymazať ani nájsť v zozname kódov porúch a v druhom prišiel mládenec s pre mňa neznámym softom/vizuálne a v tom strese - 700km od domu s rodinou-som si nevšimol čo to bolo/ a nenašiel tam ani FF2 s motorom 1.6TDCI G8DB - tak to riešil cez Fiestu 1.6TDCi ale bez udania výkonu..a našiel to isté a ešte jednu závadu kategórie "U" komunikačné...a rozobral mi plynový pedál(odvtedy mi ide zťažka akoby zadŕha systémom "zatlač-poskočím nižšie" ale nie celkom plynule) - kamoš doma v SR z ELIT-u cez mobil - mi povedal do telefónu, že P242F je vysoký tlak v sacom potrubí, teda buď zlý snímač tlaku, alebo iný súvis - pre chorvátov "puno zraka v sanji". Aspoň že ani jeden servis nechcel ani kunu, keď to neodstránili hoci jeden so mnou strávil pol hodinu a ten druhý vyše hodinu...čo by sa mi v SR asi nestalo. Teda som šiel domov horšie ako s hladkým dieslom - kopček a dvojka trojka...diaľnica šla vcelku fajn až na zrýchlenie snáď 55sekúnd na stovku...ale hlavné je že sme došli - a v poriadku. Doma som skočil do "svojho" servisu k Jarovi Krajčimu (majster SR v PAV, [odkaz] a on hoci nemal svojho fachmana na diagnostiku syna Andreja - bol na dovolenke napojil sa s Texa-ou a závadu vymazal. Povedal, že je to kvôli veľkému kopcu a záberu turba - teda nie že to tak má byť, ale tak sa to stalo - vraj nezregulovalo turbo a tlak v sacom potrubí narástol na okamih a RJ zapla "ochranu" motora... Divné je že sa to nezresetovalo po vypnutí motora a že to dokonca nešlo vymazať ani Guttmannom a ani tým druhým softom. Texa to vedela bez problémov a keď sa mi to objaví zas a Andrej bude v práci nájde príčinu. Neteší ma to ale som rád, že tu mám aspoň ľudí čo autami a motormi doslova žijú a to u nich platí doslovne. často u nich "končia" autá čo nevedia vyriešiť v značkových servisoch...s najrôznejšími závadami.
    PS: Tiež ma nepotešila spotreba - oproti Méganu 1.5dCi tá istá trasa čo na konci júna a začiatku júla a FF2 vypil o viac ako 30litrov nafty navyše, hoci údaj palubáku bol 4.4 priemerka. Vyzerá to že na plnú nádrž prejdem cca 800km a to má byť 53litrov nafty. V mégane som na 60litrov prešiel reálne 1300km a viac. 8-s :no:
    Ako ste na tom so spotrebou vy? Reálne - myslím plná nádrž/vynulovanie denných km/vyjazdenie a pri tankovaní opäť vynulovanie - a potom presný údaj z pokladničného bloku z benzínky a prense prejdené km - exaktná hodnota spotreby.
    mal niekto podobné problémy s hláškou Emgine systems fault? Dík za odpovede...
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 07.08.08  09:48

    « Spojkový pedál - pazvukovité vŕzganie...

    No nemal som čas viac sa tomu venovať - iba som obzrel ten mechanizmus...ale v chorvátsku na dovolenke - mám chuť nastriekať tam teflónový (biely) mazací tuk ARAL v spreji na reťaze motocyklov - asi to vyskúšam - ale aj miesto prenosu - taká dutinka v ktorej je mechanizmus tiahla k spojke.
    PS: Včera som odmastnil všetky tesnenia okolo všetkých dverí..takže uvidíme.
    PS2: Vybral som svetielka na zadnú špz - obe mali znaky hrdze - takže tam naozaj zateká - "investoval" som tam WD40 i Konkor..ale mám trochu obavy o ten spínač v kľučke otvárania piatych dverí - ako naň a k nemu? Myslím ako ho ochrániť proti vode čo tam teda odniekiaľ zateká?
    PS: Zadné gumy - budem musieť asi laborovať - s tým tlakom zadných pneu, lebo je to kombi a navyše pneu(Michelin Pilot tuším Exalto) sú kategórie "W" takže ak sa nemýlim rýchlosť 240km/h..teda extra tvrdé bočnice a teda i nekomfortná reakcia. Doposiaľ som si vždy kupoval kategóriu "V". Ale to skákanie ako koza na nerovnostiach - to označenie sedí. Inak na diaľnici je viac ako doma...aj na dobrom povrchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 07.08.08  09:35

    « Natáčacie AFS halogény...

    ..áno literatúra uvádza, že je to H7 za šošovkou - kým nesvietia nerozoznáte ich od xenónov - snáď iba detailom - štrbinka okolo šošovky je širšia aby umožnila natáčanie..ale. Natáčanie má fungovať IBA doprava. Ak nie na AFS svetlometoch po vymontovaní je možné ich prepnúť na svietenie pre jazdu v ľavom jazdnom pruhu /v anglicku,.../ a tak mi napadlo či tú páčku na boku svetlometu, ktorou sa to prepína nemáš v akejsi medzipolohe. PS: Na to FF2 šli bezpečne IBA doprava. Veď ak niekto pootočí volantom doľava pri zapnutých svetlách a naštartovanom motore tak budeš vidieť či je to realita. Pri hodinách sa ti to mohlo zdať dynamicky trochu iné...
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.08.08  22:02

    « Re: F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    Jo Focus má natáčecí halogeny za čočkou, vzdáleně to může někomu připomínat xenony, hlavně když to nesvítí. Ale je to halogenová žárovka, její kužel světla nevyrábí parabola, ale čočka. Jinak ty natáčecí se natáčí ze středové polohy na obě strany, vlevo i vpravo. Když jsem to zkoušel, bylo mokro a na úplně novým úseku široké silnice po tmě jsem hodil Focuse do smyku - opravdu honem nevíte, co dělat, protože ty světla se točí podle volantu a ne podle toho, kam míří čumák, jak jsme zvyklí, zajímavá zkušenost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.08.08  14:32

    « Re: F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    RobodCi: Spojkovy pedal trapi aj mna. Rozpraval som sa o tom so servisakom z Fordu. Vraj to uchytenie pruziny na pedale robi tie problemy. Oprava vraj trva aj hodinu, je to dost piplacka (treba vybrat cely pedalovy blok). Skusal som to WD40tkou ale nezabrala. :-(
    A tie poskakujuce zadne kolesa: skus ich spravne dofukat podla doporucenia(tabulka na LP dverach). Ked ich mas prefuknute, tak auto skace ako diva koza...
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 01.08.08  15:29

    « Re: A je to tady

    jo jo, je to facelift, len to mali v ramci propagandy nakazane propagovat ako novy model :-)
    zmeny su len klasicke faceliftove - novy cumak, drobne zmeny v interiery... + nove ticky stabilizatorov na zadnej naprave.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.07.08  09:42

    « Re: F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    TIe natacacie xenony - neviem ale tu ich pokial viem neponukaju a uz sa to na fore rozoberalo - vid cennik [odkaz] - mozes si vybrat bud natacacie halogeny, co sa volaju AFS alebo bixenonove.

    no no ak nemas to dvojite zamykanie tak zrejme nebude ani ten alarm, no ale ved skus vyskusat dat ruku cez otvorene okno po zamknuti auta, aktivovanie alarmu trva cca 30 sekund po zamknuti.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 29.07.08  23:32

    « Re: F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    Ďakujem za rady..medzitým večer som sa dočítal že treba odmastniť tesnenia dverí takže ak zajtra večer nejdem do chorvátska tak sa tomu budem venovať..
    Natáčacie? Montujú - jedného som pozeral a jazdil na ňom(dovoz španielsko, ten môj prišiel v minulý utorok z nemecka)a mal natáčacie xenóny - natáčali iba doprava logicky ale skúšal som to a bolo to vidno ako sa natáča šošovka.
    Tak dvojité zamykanie - ASI - tiež nemám, lebo zamyká na prvé stlačenie diaľkového a smerovky bliknú pri zamknutí 2x a pri odomknutí raz.
    Dnes som vymenil olej+filter, vzduchový filter a keď som videl ako vyzerá tak predsalen vymením aj paliváč. Má to nejakú technickú "finesu"? Alebo klasika - pozeral som že dolu tú plechovú konzolku-držiak na kryt motora a potom tri skrutky a je "môj". PO výmene filtračnej vložky a asi i gumičky ešte ju nemám kúpenú..asi zaplniť čistou naftou po vrch že? Alebo netreba . stačí dlhšie počkať pred naštartovaním s rozsvietenými kontrolkami, čerpadlo z nádrže to dotlačí?
    Viete niekto radu/grif - ako von budíky? Robí mi to pravidelne po pár minútach svietenia pravá polovička otáčkomera prestane svietiť..
    Brú noc a ešte raz dík.Robo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.07.08  17:20

    « Re: A je to tady

    FF III som nazval ja. Skor by sa hodilo FF II po facelifte ? Zmeny sa vsak trocha dotkli aj zadnej casti. Mozno aj preto recenziu zaradili do kategorie FF II
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.07.08  09:54

    « Re: F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    RobodCi - Xenony do fikusa natacacie nemontuju, mozes mat bud natacasie halogenove alebo potom xenony bez natacania.
    Alarm by si tam mal mat, hlavne ak mas dvojite zamykanie (musis 2x stlacit zamknutie aby ti blikli smerovky). Najlahsie zistis tak, ze otvoris okna, zamkes, pockas 30 sekund a potom strcis ruku do auta cez okno, ak sa pusti alarm, tak ho tam mas :).
    Vrzgajuce tesnenie dveri treba odstranit vycistenim a odmastenim tej plste na hornom okraji dveri.
    Svietiaci display - tusim svieti cca polhodinu po zapnuti.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 29.07.08  07:35

    « Re: F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    Na displej ti odpovim. Mel by svitit jeste asi 20min (taky nevim proc :-) )
    O tesneni se tu uz myslim psalo, tusim ze by melo stacit ocistit.
    O senzorech nic nevim, pac zadne nemam :-)
  • 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 28.07.08  23:21

    « F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    Tak som rozšíril Vaše rady - kombi z roku 2005 Titanium v koži.
    Prosba: vŕzganie spojkového pedála - WD40? Vazelína? Kam - problém je čap pedálu alebo brzdový spínač - jeho kontakt so silnou pružinou?
    Pazvuky z tesnenia dverí spolujazdca...podľa teploty okolia.
    Svietiace displeje aj po zamknutí auta diaľkovým - koľko to má svietiť? Ráno uvidím, ale tvárilo sa to že "nafurt"...
    Oranžové "svetielka" po ľavej a pravej strane telesa interiérového svetla pri vodičovi a spätnom zrkadle - v noci vidno pri zapnutom AUTO režime svetiel. Ako zistím či sú to senzory pohybu originálneho alarmu? Resp. či tam taký alarm je, alebo nie? Ako vraj uvádza literatúra... poprosím link, kde sa dá stiahnuť kompl. slovenský či český Návod na obsluhu...
    Tiež nemáte niekto návod na Navi Blaupunkt - originál z výroby. Mám aj DVD ale nemecké samozrejme a bez SR, ma´darska chorvátska..aj keď tam už roky chodím a nenosím si ani mapu..hihi.
    PS: Ako rozoznať či xenóny sú iba xenóny, alebo natáčacie xenóny? Lebo nateraz nenatáčajú >:D
  • 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 28.07.08  23:18

    « Prosba o rady - známe prejavy... FF2 1.6TDCi

    ..a ešte čosi - moja prvá jazda v noci - pri zapnutí sa kontroliek na prístrojovke pred štartovaním "blikli" i xenóny a rozsvietili sa...v režime "Auto": nepozdáva sa mi to.
    Ostatná question znie: Keď som naštartoval svietili napalubovke všetky číslice, po asi 2km už mi nesvietila polovička ľavého budíka/tuším otáčkomera/ tá bližšie k stredu - takže? Zlý kontakt? Studenáč? Ako vybrať prístrojové budíky? Ďakujem ak mi niekto poradí - prídem n ato i tak, ale dobrá rada hodná haldy času, ktorý ušetrí.
    PS: 1.6TDCi 80kW znie ako od VW a nie z PSA.
    Nateraz som sklamaný z podvozka (je to kombi n a16"originál Ford alu) - auto je nedotknuté - geometria nastavená, všetko v zelenom poli, učebnicový protokol - ale zadok "odskakuje" vždy na stranu kolesa, ktoré prešlo po nerovnosti či kanálovom poklope...to je to čo mi vadilo u Renaulta Clio II a aj Mégana II sedan - oba 1.5dCi. Čo s tým mám robiť? Dať nastaviť nie na stred tolerančných polí, ale skôr na maximálne plusové či mínusové hodnoty v rámci rozsahu tolerančných polí?
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 28.07.08  14:55

    « Re: A je to tady

    uz je FF III ? som nevedel... ;-)
    ale gratulujem, dobra volba ! :-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.08  13:25

    « A je to tady

    Musim sa pochvalit......moje doterajsie Fofo I nahradil uplne novy ....... Focus III >:D >:D . vytesujem sa ako maly chlapec.
  • « 00 Reagovat !

    foto mates2

    mates2 26.07.08  09:31

    « Re: spokojnost

    přes problém , bohužel déletrvající popsaný ve vlákně 2.0tdci jsem neměl žádný jiný. mam najet cca 70 000.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…