FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 08.08.08  10:03

    « Re: Natáčacie AFS halogény...

    Ve´d vyskúšaj a zistíš - ja tiež vravím iba za to auto čom som jazdil. Asi ide o to neoslňovať oprotiidúce autá napríklad pri maličkom manévri "myšičke" na rovnej ceste..neviem - logicky by to snáď i mohlo fungovať aj doľava. Ale zdá sa mi že i v návode na Focus sa píše, že idú iba doprava(ale to je pocit- nemám teraz návod pri sebe).
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 08.08.08  09:17

    « Re: kvalitní servis na Vysočině

    Nevím, odkud jsi, ale jednoznačně nejlepší servis okolo Jihlavy je FoPo, ale Počátky. Rozhodně se obloukem vyhni Tipě i v Jihlavě i v TR i ve ZN, se všemi mám špatnou zkušenost. FoPo Pelhřimov moc neznám, ale Počátky jsou balada, kdyby takový byly všechny servisy, Ford by kraloval. I dobrý ceny. Velí tam tomu opravdu šikovnej a vstřícnej technik pan Samek a je to jen servis a mezisklad ND, ne prodejna.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 08.08.08  09:15

    « Re: Natáčacie AFS halogény...

    Byl jsem si jistý, že se natáčí na obě strany, ale nehádám se o to. Je možný, že se natáčí jen doprava, ale co levotočivé zatáčky?
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 08.08.08  00:03

    « Spotreba - výsledok...

    ..ale iba ilustračný - na 208,7km tuším 12.51 L.nafty čo vyzerá na 5.995 litra na sto km - čo je pre mňa po dvoch motoroch 1.5dCi jednoducho hrôza! To už stráca význam nafta..Ale polovičku tej trasy po natankovaní v maď. na poslednej Shellke na diaľnici neďaleko Komáromu a dnes Shell NR som šiel "bez" turba v núdzovom režime - aj keď s ľahkou a mimoriadne citlivou nohou/a palubák udáva hodnotu priemerky 4.4L!!!/. Bolo mi ho ľúto a aj som sa chcel "úzkostlivo lipnúc na živote" dostať stoj čo stoj domov
    ;-)
    Uvidíme teraz - vyhodnotím väčší úsek.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.08.08  21:22

    « Re: "Núdzový režim"

    robodCi: Kontrolka zhaveni je videt pouze v zime. V lete neni sance zachytit (sviti asi 0,5s :-) )

    lulipin: Tak to asi jo, to mam podobne. Bez zatahu turba to moc nejede...ale jestli to taky nebude zpusobene tema 16V, jkel sem jeste s 1,8TDDi ve Fieste a ta subjektivne nepotrebovala tolik honit do otacek.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 07.08.08  20:03

    « Re: Servisný interval?

    Dong1:jo myslím že je to tak ok, tuto zkušenost potvrzuje více řidičů. No myslím že jsem to s tím rozjezdem a klimou trochu nadsadil, ale se zaplou klimou a studeným motorem musím přidat více plynu při rozjezdu do křižovatky. A to jistě není způsobené turbem, protože na jedničku to ani snad do záběru turba nejde rozjet. Tady spíš vadí ten velký skok mezi jedničkou a dvojkou co se týče spřevodování, aspoň já to tak cítím.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 07.08.08  17:39

    « Reakcia motora za studena...

    Inak tiež nezhliadam rozdiel medzi studeným a teplým motorom - čo sa týka ochoty zrýchľovať...a ak tak iba minimálne. INak tiež nemá problém ani s klímou - na rozdiel od Mégana, ale tam som mal 60kW, takže to je logické. Práveže tu ten turbo"kopanec" príde aj s klímou. Aj ke´d reálne ešte nezrýchľujem - lebo chcem najskôr vymeniť rozvody a kladku alternátorového/klímového remeňa lebo kmitá.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 07.08.08  17:28

    « "Núdzový režim"

    ..no nie že by to napísalo niekde v informačnom centre - iba cítiš, že motor ide akosi "divne" - on vtedy ide buď podľa núdzových hodnôt uložených v dátových blokoch RJV, alebo ti - tak ako tomu bolo v mojom prípade akčným členom - klapkou v saní za intercoolerom škrtí prívod vzduchu do motora ABY OCHRÁNIL MOTOR. Nejde mi však do hlavy, prečo keď sa tie podmienky pominuli ten signál nepominul sám "od seba", alebo po vypnutí motora - je to nelogické "chovanie". Ibaže neviem či je to tak zadané v RJV - pretože ako vieme, Ford si k tomuto motoru dáva vlastné RJV a nepoužíva tie čo majú PSA, alebo je to nejaká abnormalita v tomto prípade.
    Núdzový režim je prevádzka motora s vyblokovanými niektorými meraniami - ktorých údaje nahrádzajú hodnoty z blokov uložených dát, ktoré bezpečne nedosahujú medzné hodnoty a neumožnia teda ani poškodiť motor ako celok či niektorú jeho súčasť. V Renaulte sa prejavuje preblikávaním kontrolky žeravenia a samozrejme stratou výkonu - keď som mal nové Clio zopár ráz mi to prišlo až kým nezistili, že vo firme robili káblový zväzok pre plynový pedál akýsi kratší a pri vyšlapávaní spojky sa celý namáhal a narúšal kontakt plyn.pedála. Prevliekli ho inakiaľ a už nikdy problém - o pol roka to mal kamoš s benzínovou 1.2 16V.
    Apropo´ - kontorlka žeravenia - ešte nikdy som ju nevidel rozsvietenú - vy áno?
    PS: Ďakujem za odpovede.
  • « 00 Reagovat !

    foto mehturt

    mehturt 07.08.08  16:23

    « Re: Servisný interval?

    stav oleja a kedy treba ist na prehliadku ukazuje aj Peugeot
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.08.08  16:03

    « Re: Servisný interval?

    lulipin: A si si jisty ze ti to turbo opravili spravne? Ja takove problemy nemam a to to mam o dost slabsi. I za studena se mu da slapnout za krk a jede stejne jako ohraty (ale nema se to delat tak to nedelazm :-) ) Klimu snad ani nepoznam, v mestkych rychlostech urcite ne.
    P.S: Ale duvod mozna bude v tom ze sem presedlal z Fabie 1,4MPi :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.08  13:21

    « kvalitní servis na Vysočině

    Dobrý den, poraďte prosím, který autorizovaný servis Ford je na Vysočině kvalitní.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 07.08.08  13:05

    « Re: Servisný interval?

    jinak, že to neukazuje ten stav oleje to bych si i zvykl, neupozorňuje na servisní interval, no dobrá, ale že mi neukáže ani to že mám nefunkční žárovku v předním světlometu tak to mi vadí to uměla i naše dvanáct let stará služební vectra.
  • « 00 Reagovat !

    foto lulipin

    lulipin 07.08.08  13:01

    « Re: Servisný interval?

    taky mi ten nouzový režim naskočil v chorvatsku a to několikrát, bydleli jsme na brele a tam ty prudké kopce vyjídět se studeným motorem bylo opravdu na odrovnání motoru. Mimo to jsem natankoval nějakou dost obyč. naftu a auto se nedokázalo z nízkých otáček vůbec dostat, bylo lenivé, při trochu větší snaze o akceleraci kopalo a tlakově vystřelovalo kouř z výfuku, jako kdyby byl ucpaný egr ventil - atd. Jinak turbo mi dělalo taky paseku, když jsem auto koupil z Němeca, tak tam asi v bazaru nějaký pátek stálo a auto lenivělo a turbo potom vůbec nepracovalo, v servise mi to nějak rozhýbali a už je dobrý. Ale s tou chybou motoru se můžeš setkat u fokuse v dieselu i při běžném provozu, protože je motor slabý v nízkých otáčkách a pohyb auta se dostavuje až při záběru turba, cheš-li prudce zrychlit a zle odhadneš záběr spojky tak v nízkých otáčkách ho můžeš "udusit" a chyba motoru je na světě. Já mám 1,6 tdci 80 kw a za studena po městě je to hrůza, delší trasy jsou o.k to si auto chválím. Jináč rozjezd do křižovatky se zaplou klimou raději nezkouším, nechci-li aby mi někdo ze zadu nakopl kufr. Co se týče řazení tak buď můžu jet po městě 50 km na trojku nebo 60 km na čtyřku. Dál mě dost točí ten velký skok mezi jedničkou a dvojkou, pokud to na jedničku dost nerozjedeš a hned tam valíš dvojku a tlačíš na plyn ať se to pohne z místa můžeš právě způsobit to udušení a vyskočí ti hláška na pc. Toť moje zkušenosti
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.08.08  12:04

    « Re: Servisný interval?

    Kontorla hladiny oleje je myslim specialita Renaultu, nikdo iny to nema.
    Spotrebu mam mezi 5,7-6,0l/100km, ale je to z min. 60% mesto a pak z asi 30% dalnice. (1,6 TDCi 66kW, 5DV)
    No a o "nouzovem rezimu" motoru sem spis cetl ve zde foru o Mondeiich (pak myslim jeste ve foru o motoru 2,0TDCi taky zde), me se zatim nestalo...a doufam ze nestane (38000 natocino)
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 07.08.08  10:52

    « Servisný interval?

    Mám ešte otázku - v Mégane II 1.5dCi sedan i Cliu II 1.5dCi som mal meranie hladiny oleja pri štarte motora - nič také tu nevidím - nemá FF2 vôbec meranie hladiny oleja? Musím pozerať mierku? A tiež interval na výmenu - oleja - žiadna indikácia? Myslím na prejdené km. Niežeby som ho závažne potreboval, ale aby sa mi zasa niečo nerozsvietilo ako v nedeľu večer v na ostrove Rab v chorvátsku - pri obchádzaní skupinky chodcov na mojej pravej krajnici oproti prichádzalo auto - tak som tesne za serpentínou do kopca pritlačil plyn (ale nie na podlahu!)- motor mohol mať nanajvýš 3000otáčok na dvojke a odrazu "píp" červená kontrolka vpravo pri displeji a nápis "Engine systems fault"- a znížený výkon.... V pondelok som obehal jediné dva servisy na ostrove s PC diagnostikou jeden mal Guttmann Megamacs ale našlo iba kód poruchy "P242F" a nevedel to vymazať ani nájsť v zozname kódov porúch a v druhom prišiel mládenec s pre mňa neznámym softom/vizuálne a v tom strese - 700km od domu s rodinou-som si nevšimol čo to bolo/ a nenašiel tam ani FF2 s motorom 1.6TDCI G8DB - tak to riešil cez Fiestu 1.6TDCi ale bez udania výkonu..a našiel to isté a ešte jednu závadu kategórie "U" komunikačné...a rozobral mi plynový pedál(odvtedy mi ide zťažka akoby zadŕha systémom "zatlač-poskočím nižšie" ale nie celkom plynule) - kamoš doma v SR z ELIT-u cez mobil - mi povedal do telefónu, že P242F je vysoký tlak v sacom potrubí, teda buď zlý snímač tlaku, alebo iný súvis - pre chorvátov "puno zraka v sanji". Aspoň že ani jeden servis nechcel ani kunu, keď to neodstránili hoci jeden so mnou strávil pol hodinu a ten druhý vyše hodinu...čo by sa mi v SR asi nestalo. Teda som šiel domov horšie ako s hladkým dieslom - kopček a dvojka trojka...diaľnica šla vcelku fajn až na zrýchlenie snáď 55sekúnd na stovku...ale hlavné je že sme došli - a v poriadku. Doma som skočil do "svojho" servisu k Jarovi Krajčimu (majster SR v PAV, [odkaz] a on hoci nemal svojho fachmana na diagnostiku syna Andreja - bol na dovolenke napojil sa s Texa-ou a závadu vymazal. Povedal, že je to kvôli veľkému kopcu a záberu turba - teda nie že to tak má byť, ale tak sa to stalo - vraj nezregulovalo turbo a tlak v sacom potrubí narástol na okamih a RJ zapla "ochranu" motora... Divné je že sa to nezresetovalo po vypnutí motora a že to dokonca nešlo vymazať ani Guttmannom a ani tým druhým softom. Texa to vedela bez problémov a keď sa mi to objaví zas a Andrej bude v práci nájde príčinu. Neteší ma to ale som rád, že tu mám aspoň ľudí čo autami a motormi doslova žijú a to u nich platí doslovne. často u nich "končia" autá čo nevedia vyriešiť v značkových servisoch...s najrôznejšími závadami.
    PS: Tiež ma nepotešila spotreba - oproti Méganu 1.5dCi tá istá trasa čo na konci júna a začiatku júla a FF2 vypil o viac ako 30litrov nafty navyše, hoci údaj palubáku bol 4.4 priemerka. Vyzerá to že na plnú nádrž prejdem cca 800km a to má byť 53litrov nafty. V mégane som na 60litrov prešiel reálne 1300km a viac. 8-s :no:
    Ako ste na tom so spotrebou vy? Reálne - myslím plná nádrž/vynulovanie denných km/vyjazdenie a pri tankovaní opäť vynulovanie - a potom presný údaj z pokladničného bloku z benzínky a prense prejdené km - exaktná hodnota spotreby.
    mal niekto podobné problémy s hláškou Emgine systems fault? Dík za odpovede...
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 07.08.08  09:48

    « Spojkový pedál - pazvukovité vŕzganie...

    No nemal som čas viac sa tomu venovať - iba som obzrel ten mechanizmus...ale v chorvátsku na dovolenke - mám chuť nastriekať tam teflónový (biely) mazací tuk ARAL v spreji na reťaze motocyklov - asi to vyskúšam - ale aj miesto prenosu - taká dutinka v ktorej je mechanizmus tiahla k spojke.
    PS: Včera som odmastnil všetky tesnenia okolo všetkých dverí..takže uvidíme.
    PS2: Vybral som svetielka na zadnú špz - obe mali znaky hrdze - takže tam naozaj zateká - "investoval" som tam WD40 i Konkor..ale mám trochu obavy o ten spínač v kľučke otvárania piatych dverí - ako naň a k nemu? Myslím ako ho ochrániť proti vode čo tam teda odniekiaľ zateká?
    PS: Zadné gumy - budem musieť asi laborovať - s tým tlakom zadných pneu, lebo je to kombi a navyše pneu(Michelin Pilot tuším Exalto) sú kategórie "W" takže ak sa nemýlim rýchlosť 240km/h..teda extra tvrdé bočnice a teda i nekomfortná reakcia. Doposiaľ som si vždy kupoval kategóriu "V". Ale to skákanie ako koza na nerovnostiach - to označenie sedí. Inak na diaľnici je viac ako doma...aj na dobrom povrchu.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 07.08.08  09:35

    « Natáčacie AFS halogény...

    ..áno literatúra uvádza, že je to H7 za šošovkou - kým nesvietia nerozoznáte ich od xenónov - snáď iba detailom - štrbinka okolo šošovky je širšia aby umožnila natáčanie..ale. Natáčanie má fungovať IBA doprava. Ak nie na AFS svetlometoch po vymontovaní je možné ich prepnúť na svietenie pre jazdu v ľavom jazdnom pruhu /v anglicku,.../ a tak mi napadlo či tú páčku na boku svetlometu, ktorou sa to prepína nemáš v akejsi medzipolohe. PS: Na to FF2 šli bezpečne IBA doprava. Veď ak niekto pootočí volantom doľava pri zapnutých svetlách a naštartovanom motore tak budeš vidieť či je to realita. Pri hodinách sa ti to mohlo zdať dynamicky trochu iné...
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.08.08  22:02

    « Re: F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    Jo Focus má natáčecí halogeny za čočkou, vzdáleně to může někomu připomínat xenony, hlavně když to nesvítí. Ale je to halogenová žárovka, její kužel světla nevyrábí parabola, ale čočka. Jinak ty natáčecí se natáčí ze středové polohy na obě strany, vlevo i vpravo. Když jsem to zkoušel, bylo mokro a na úplně novým úseku široké silnice po tmě jsem hodil Focuse do smyku - opravdu honem nevíte, co dělat, protože ty světla se točí podle volantu a ne podle toho, kam míří čumák, jak jsme zvyklí, zajímavá zkušenost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.08.08  14:32

    « Re: F.F. II. 1.6TDCi 80kW Titanium - bežné otázky - prosba o rady...

    RobodCi: Spojkovy pedal trapi aj mna. Rozpraval som sa o tom so servisakom z Fordu. Vraj to uchytenie pruziny na pedale robi tie problemy. Oprava vraj trva aj hodinu, je to dost piplacka (treba vybrat cely pedalovy blok). Skusal som to WD40tkou ale nezabrala. :-(
    A tie poskakujuce zadne kolesa: skus ich spravne dofukat podla doporucenia(tabulka na LP dverach). Ked ich mas prefuknute, tak auto skace ako diva koza...
  • « 00 Reagovat !

    foto misoo

    misoo 01.08.08  15:29

    « Re: A je to tady

    jo jo, je to facelift, len to mali v ramci propagandy nakazane propagovat ako novy model :-)
    zmeny su len klasicke faceliftove - novy cumak, drobne zmeny v interiery... + nove ticky stabilizatorov na zadnej naprave.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…