FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 01.08.06 13:18
« Re:
Mam FII HB Ghia 1.6 TiVCT 85 kW a mam pocit ze motor sa teraz v lete pri pustenej klime (auto dual) tvari, ako keby mal zdochnut alebo co... ak chcem ist sviznejsie, nedajboze predbiehat, musim ho vytacat nad 4 tis. otacok...
Spotrebu mam 8.1 litra, motor sice nedusim, ale zasa ze by som jazdil jak el diablo tak to zasa nie, normalna standardna jazda, proste asi pri 1.6 benzine treba ratat ze tie spotreby nebudu oslnujuce...
Myslim ze na takto tazke auto treba aspon tento motor, ak su koruny, mozno naozaj ta 1.8 diesel lepsia volba aj s ohladom na ceny PHM
Moje postrehy k FII, budem sa snazit byt objektivny:
+ podvozok, jazdne vlastnosti, priestor vpredu (majma do sirky), presna prevodovka (aj ked sa s nou treba naucit, najma 3 st. mi robil problemy na zaciatku), pocit bezpecia, konfortnejsie pruzenie - teda na forda, mame v rodine Fusion a to je riadny kostitras....
- v zadu nie su kotuce, bubny su hrdzave (boli uz pri kupe auta, vyzera to na diskoch zle...) a tym samozrejme potreba viacej zatahovat rucnu brzdu, co bol pre mna nezvyk
- palubny pocitac, jeho funkcie su naozaj len zakladne (1 x mi zblbla kontrolka stavu paliva, nacerpal som, ale nejako sa jej nechcelo pohnut ani po resetovani pocitaca, ani po znovu nastartovani, uz som sa chcel povadit na pumpe ze ci neklamu pri vydaji paliva, ale siel som sa previest okolo pumpy a asi po 5 km jazde a naslednom opatovnom nastartovani to uz fungovalo, zatial ok)
- piestik pri otvarani dierok kufra vrzga a takisto ked otvaram kufor po dazdi, voda z teseni vytecie do kufra...
- stredova konzola mohla by kapanek uzsia, pri dlhej ceste si vzdy otlacim koleno (aj pri jazde na tempomat, mam 183 cm)
- vyzera to ze slaba stranka bude servis v BA.... totizto pri parkovani som trosku oskrel zadny naraznik o kvetinac (tu mala svinu som nevidel...), je plastovy, tak som tu jamku chcel dat len zagitovat a nafarbit a technik mi na to povedal ze to sa neoplati, ze to zvykne odpadnut, ze by to stalo asi 5 tis. (pritom je to oskrretie velka asi ako 10koruna) a ze odporuca radsej vymenit cely naraznik co je okolo 20 tis...
eto vsjo, snad niekomu pomoze
rasto -
"-- skrytý --" 31.07.06 09:43
« Bez nadpisu
pulse skusenosti s 1.8 tdci 85kW - precitaj si cele forum, je tu dost postrehov, myslim, ze takmer vsetky su pozitivne.
1.6 85kW sa nepredava, aspon nie na slovensku, tu sa predava 1.6 80kW a tusim iba s automatickou prevodovkou CVT. pozeram, ze v anglicku maju aj manualnu 5 stupnovu. -
« Bez nadpisu
nema nahodou nekdo zkusenosti s focusem II s mororem 1.8 tdci 85 kw? pripadne jeho porovnani s motorem 1.6 85kw
Jam ma delsi skusenost s 1.8 musim rice ze jenom velmi pozitivni, 1.6 znam C-maxe take to neni spatne ale ja bych asi volil tu 1.8. Ale nemam k tomu nejaky uplne racionalni duvod;) krom toho ze jsem s ni toho najezdil vice.
[odkaz] -
« Bez nadpisu
lomo,patl:
Dovolim si s vami nesuhlasit. Vlastnim F I s tymto motorom-vid podpis. O citlivosti na naftu viem svoje. ;-) Museli mi menit vstrekovace a repasovat vysokotlake cerpadlo, cena 21t kc (nove vstrekovace)+15t kc (repase cerpadla u Bosha) = 36t kc :shock: - nastastie v reklamacii po kupeni jazdeneho vozu to platil predavajuci.
Venoval som sa tejto problematike cca 4 mesiace. Konzultoval s odbornikmi, riesil na forach... . Mimochodom auta, ktore boli prevadzkovane v D (F I) nemali ziaden problem, pretoze nafta je tam kvalitnejsia ako nasa SK, CZ (nejedna sa o necistoty, ale o pomer prisad, aditiv).
TDDi motor nemal ziadne problemy s citlivostou na naftu, je to vyhradny problem TDCi motorov (koli typu vstrekovacov) a tento problem bol rieseny az u F II no neviem presne ako. TDCi 85 kW motor sa zacal vyrabat koncom roku 2001 ( nie som si isty- 09/2001) a neskor aj slabsia verzia 74 kW.
Tankujem vyhradne na benzinke s muslou v znaku, vacsinou (ak ho maju) V-Power Diesel-jedina nafta, ktora je dovazana a nie vyrabana v nasich rafinerkach. -
patl 27.07.06 00:45
« Bez nadpisu
hami: lomo ma pravdu, s tryskama by problem uz byt nemel, nicmene fritovaci olej bych do toho nelil :-) Chce to jezdit na kvalitni naftu, coz ostatne plati o vsech commonrailech.
Schvalne jsem se dival do manualu a 1.8 tdci je tezsi o 36kg oproti 1.6 tdci, coz se mi pri celkovy hmotnosti auta cca 1.5t nezda tak moc. V D se 1.8 neprodava, v Cechach zase neni 1.6 80kW, v Beneluxu a Francii jsou v prodeji vsechny verze. Cert se v tom vyznej.
Jinak pro me je focus hlavne spolehlivej delnik, mam ho od brezna a prvnich 15000 km bez problemu, naprosta spokojenost (klepu na drevo). -
"-- skrytý --" 26.07.06 22:33
« Bez nadpisu
hami ano, v nemecku sa to nepredava (asi by sa ani nepredalo), mna napriklad uz od toho dieslu odradio to, ze voci tym ostatnym dieslom je hodne tazsi, takze hrozi vacsie opotrebenie prednych pneu, vyssia spotreba, ...
pokial viem, tie trysky uz vyriesili aj v starom focuse (od roku 2003), problem bol s tymi motormi 1.8 co sa oznacovali ako TDDi (robili sa do 2003), pri TDCi uz odstranili, ale co presne to bolo ti nepoviem... :( -
« Bez nadpisu
to patl:
Dakujem za vysvetlenie, teraz je to uz jasne. Mimochodom na mojom starsom focuse s "tym istym motorom" bol problem so vstrekovacmi (citlivost na naftu). Ako je vyrieseny tento problem na F II, inym typom vstrekovacov alebo?
Na vysvetlenie:
snazim sa pozhanat vsetky dostupne informacie ohladne F II 1.8 TDCi pre mojho kolegu, ktory toto auto vlastni (vo vybave sport), ale nema momentalne pristup na internet. Spominal mi, ze s tymto motorom sa F II napr. v D nepredava a prave tam on zije. Pre nas oboch je FOFO tak trochu aj zaluba a nie len dorpavny prostriedok.
Vopred dakujem za kazdu informaciu. -
patl 25.07.06 22:34
« Bez nadpisu
hami: Je to tak jak pise lomo, pro FII jsou nasledujici diesely:
1.6 66kW - euro 4
1.6 80kW - euro 3, s filtrem euro 4
1.8 85kW - euro 4
2.0 100kW - sestikvalt, tusim taky euro 4
Moik: Jestli je to vevnitr trend tak je to jasny, ten je zvenku cernej :-) Nevim co mas za kastli, ale kombiky maji kotouce vzadu uplne vsechny. -
« Re:
Citacia:
ICASK: 1.8 tdci je pokracovani fordovskych verzi dieselu 1753 cm3, osmiventil s litinovym blokem, variabilni turbo, euro 4 emise. 1.6 tdci je spoluprace s PSA (stejnej motor maji citroeny, peugeoty, volvo 40/50, mazda 3), sestnactiventil, celohlinikovy, variabilni (80kW) nebo pevne (66 kW) turbo. euro 4 emise ma slabsi verze, silnejsi jen s filtrem pevnych castic.
to patl:
Neviem ci som to spravne pochopil. Pre 1.8 TDCi plati, ze 74 kW verzia splna euro 4 bez filtra pevnych castic a 85 kW verzia splna euro 4 iba s filtrom pevnych castic (samozrejme u FO II), alebo to plati pre 1.6 TDCi?Diki za odpoved. -
"-- skrytý --" 24.07.06 23:11
« Bez nadpisu
Moik - ake plasty mas na mysli ? interier, alebo tie klucky ? plasty by mali byt co sa tyka materialu vsetky rovnake, maximalne sa budu mozno farebne trochu lysit. nemam na mysli teraz dekorativne prvky ako oblozenie radia a podobne, to ma ambiente cierne, sport a tusim aj trend a titanium strieborne a ghia imitaciu dreva. vsetko samozrejme plasty. kazdopadne katastrofa sa nekona ani v ambiente, skus si posediet v predajni v ambiente a v ST, rozdiel okrem sedaciek a volantu nebude az taky ako by sa mohlo zdat ! ;-) -
patl 24.07.06 15:39
« Bez nadpisu
Moik: Nevim, ja bych to moc neresil. Sam mam trend, kamoska si koupila ghii a treba u zrcatek je podle me jedinej rozdil v tom, ze jeden kus cernyho plastu ma ghia nalakovanej. Kliky mi prijdou tvarem stejny, u ridice je na ghii navic nejakej cudl a jsou lakovany. Asi budou jen dve verze. Vevnitr ma ghie na stredovym panelu nic moc imitaci dreva, trend svetle sedej plast, ambiente plast tmavej jako zbytek palubky (podle toho by se mozna dalo poznat, z ceho vzniknul "tvuj" focus). Osobne jsem rad, ze jsou zrcatka a listy na dverich cerny, aspon nebude videt, az to na parkovisti nekdo odre. A na stribrnym aute to vypada dobre :-) -
Moik 24.07.06 14:11
« Plasty
Ahoj, možná se stanu za chvíli členem tohoto threadu, mám vyhlídlýho Focuse II rv 2005 1,6TDCi80Kw, nemá špatnou výbavu, ale základ je asi Ambiente - má černý zrcátka a kliky. Bude to mít vliv na kvalitu plastů ve srovnání s verzí Trend? (Ghia má plasty lepší, vím) Je to nějaká katastrofa oproti té Ghii? -
patl 21.07.06 17:12
« Bez nadpisu
ICASK: 1.8 tdci je pokracovani fordovskych verzi dieselu 1753 cm3, osmiventil s litinovym blokem, variabilni turbo, euro 4 emise. 1.6 tdci je spoluprace s PSA (stejnej motor maji citroeny, peugeoty, volvo 40/50, mazda 3), sestnactiventil, celohlinikovy, variabilni (80kW) nebo pevne (66 kW) turbo. euro 4 emise ma slabsi verze, silnejsi jen s filtrem pevnych castic.
praveze tu na forach pisali ludia o zlych skusenostiach s trnavskym servisom.
to co ti technik povedal je uplna pravda aj s tou cenou, pretoze by to musel nechat prestriekat, co nieco stoji... tusim maju cenu 800Sk/hod + material
ked to chces opravit kup si tu lakovaciu tuzku (stoji 300Sk) a zafarbi to nou
kupovat novy naraznik kvoli oskreniu je uplne blbost