FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 29.09.08  19:57

    « Re: Nárast spotreby!

    No asi máš 1.6TDCi 80kW a to je o 20kW víc jak 60kW na Tvém Meganu a to je o 30% víc a jestlis jezdil za 4,5 tak za 5,85 tak to je...

    Já mám 100kW a jezdím tak za 6,3. Zkušenost mám takovou /i s Tvým motorem), že za studena je nepochopitelně rozežranej, musí se lechtat, aby jel za 8 po městě

    Mám ale dojem, že z těch nových motorů je to standard - daň za výkon
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.09.08  10:07

    « Re: Nárast spotreby!

    Ahoj, mám Mondeo 2.2TDCI a auto mi nechtělo táhnout nad 3000ot. spotřeba byla 7-8,5 litru. Při hodně lehké noze jsem průměrně jezdil za 7litrů. Ve 40000km mi odešel EGR ventil a po výměně najednou auto začalo mnohem lépe jezdit a spotřeba klesla na 6,5litru. Při lehké noze se dá jet pod 6litrů. Takže byl asi EGR vadný už při koupi nového vozu.

    Také jsem porovnával spotřeby Mondea s různými TDCI motory. A v rozdíl spotřeb je minimální, takže na spotřebu má mnohem větší vliv hmotnost vozu, odpor vzduchu a styl jízdy než objem motoru.

    U C-MAXe je průměrná spotřeba 6,26litru nafty, u 1.6TDCI 66kW je 5,63 a u 1.6TDCI 80kW je 5,92litru. U 2.0TDCI je 6,7litru.

    Ale rozsah u 1.6TDCI je 4,66 - 7,45 u 2.0TDCI je 5,6 - 7,82.

    Tím jen chci říct, že 1.6TDCI je mnohem citlivější na plyn a že maloobjemový diesel není až tak zárukou nižší spotřeby, je důležitý hlavně styl jízdy. Zakony fyziky obejít nejdou, každé zrychlení, jizda ve vyšších otáčkách a jízda nad 100km/h se na spotřebě projeví.

    A ještě k tomu Meganu, nepíšeš, co jsi měl za motor. Pokud by to byla 1.5dCi, tak bych to věřil, u 1.9dCi je to už na hraně. Kolega ho má a v pohodě jezdí za 5,5 ale míň je problém. A hmotnost vozu hraje mnohem menší vliv jak odpor vzduchu. C-MAX je zřejmě moc velká bedna a nebo jezdíš moc rychle. :-)

    A ten FAP filtr fakt zvyšuje spotřebu, ale ještě více jí zvyšuje emisní norma. Moje auto nemá FAP filtr a přesto stejný motor s EURO3 má o 1litr nižší spotřebu jak s EURO4. Prý musí být pro zlepšení emisí vyšší spotřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.08  08:38

    « Re: Nárast spotreby!

    Ja ma C-Max 1.6 TDCi 80kw bez FAP, dlhodoba spotreba za celych 40000 km je 4,97 L/100km. Poslednych 880km bola premerna spotreba 5.2 (podla PP 5,5)- to ale boli kratke trasy cca 30% do 2km a zvysok 8-30 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.08  07:22

    « Re: Nárast spotreby!

    Len by som rad vedel,ako si prisiel na to,ze rocne minies o 20-ku viac na naftu... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.09.08  19:24

    « Re: Nárast spotreby!

    Aha, to je možné. Nicméně mám pocit, že se dá přenastavit časování vstřikování (maximální extrém 1 Finsko, maximální extrém 2 Maroko). Tím by se možná něco uspořit dalo...
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 28.09.08  12:38

    « Re: Nárast spotreby!

    Začínam mať dojem, že 6L u Focusu nebude problém, ale je to problém pre mňa...tie peniaze "navrch" viem využiť aj inak pre moju rodinu - 15-20tis.Sk nie je až tak zanedbateľný balíček.
    No myslím si že je to aj "príspevok" časticového filtra - rozprával som sa aj s hlavným odborníkom na diagnostiku u fy. Homola autoservisná technika ing. Beňkom a potvrdil mi, že to isté auto s FAP filtrom a bez/tzn. EURO 4 alebo EURO 5/ je rozdiel cca liter v neprospech časticového filtra u osobáku.
    A ja tam FAP filter žiaľbohu mám.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 28.09.08  12:31

    « Re: Nárast spotreby!

    Geometria je ok - bol som hneď po dovoze - všetko v zelených políčkach a strede tolerancií..takže tým to nebude.
    Ale ak bude na motore všetko bez závady, tak potom je strašidelne smädný pri studenom motore - teda kým nemá RJV signál o dosiahnutí pracovnej teploty a teda začne normálne dávkovať palivo - tzn. malý predvstrek, hlavný vstrek a maličký post vstrek. Kým nemá signál o splnení pracovnej teploty motora dávkuje väčšie dávky, ale iba dve a väčšia je v postvstreku..kde "iba" vyvinie teplo a nezvyšuje otáčky... Ale tak či tak som tou spotrebou brutálne sklamaný, veď v TP je údaj 4.9L/100km. pri mojich cca 25tisíc km ročne to predbežne vytiahne z mojej peňaženky o 15. až 20.000.-Sk za naftu. To nie je zanedbateľné. Vážne vravím, že reálna letná spotreba v Mégane sedan(ľahší iba o 30kg) s kufrom o objeme 520L bola 4.3-4.5L a zimná 4.7-4.9L/100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto oIoo

    oIoo 27.09.08  18:33

    « Re: Nárast spotreby!

    klidně to může být naftou, míchá se tam ta bionafta nezapomeň.
    šest litru není taková hrůza, jestli máš focus nebo cmax
  • « 00 Reagovat !

    foto oIoo

    oIoo 27.09.08  18:33

    « Re: Nárast spotreby!

    klidně to může být naftou, míchá se tam ta bionafta nezapomeň.
    sest litru není taková hrůza, jestli máš focus nebo cmax
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.09.08  17:39

    « Re: Nárast spotreby!

    Pozor na gumy. Se špatnou geometrií mi narostla spotřeba o 1 litr. Po udělání geometrie jsem zpět na 6,3 l. Městký styl jízdy, nezahřátý motor také udělají hodně.
  • 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 26.09.08  10:20

    « Nárast spotreby!

    Tak som zhrozený..ostatná spotreba - (reálka, tzn. km versus litre z pokl.bloku) výsledok 6.11. Na full nádrži som urobil 729km nie celkom do dna, lebo dotankovával som 44L+nejaké drobné a teraz mi už ukazuje palubák spotrebu 6.3!!! hrôza - to je vplyv ochladenia?
    Môj štýl jazdy, sa dá označiť za skôr racionálny - na Mégane II(1.5dCi, 60kW) som mával reálku 4.2-4.6. Zima 4.8-4.9 litra. Na 60litrovej nádrži som jazdil 1.300km.
    Teraz na 53litrovej nádrži ak urobím 800km som rád! Teda v úvodzovkách rád. :-(
    Máte s tým niekto "skúsenosti"? Podozrievam nejaký snímač teploty motora(alebo podobné čosi) čo vstupuje do RJV a klame motor, že nie je teplý aj ke´d je. Ale na palubke ten meria dobre... PS: Ešte čosi - v lete aj po pomerne krátkej /a nedosiahnutí pracovnej teploty motora/jazde mi po vypnutí motora aj klímy predtým, alebo i bez jej zapnutia, zostával v prevádzke ventilátor chladiča asi jednu minútu. Urobil mi to i včera po dlhšej dobe - bolo teplejšie.
    Ďakujem za rady, či tipy.
    Koľko najazdíte na jednej nádrži vy? 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.09.08  11:07

    « Re: zápis do servisnej knižky

    Dik, za info, len som si chcel potvrdiť vaše skúsenosti. Jasné že sa jednalo o opravu v tzv."základnej záručnej dobe", áno, dali mi podpísať papiere o výmene uvedeného zariadenia, len mne vždy príde čudné, že papier na ktorom chce hoci kto môj podpis, ja chcem mať z tohoto minimálne kópiu. No nič, dúfam že všetko bude šlapať ako má, a porucha sa po čase nebude opakovať. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 05.09.08  22:28

    « Re: zápis do servisnej knižky

    Do knížky ne, ale u Forda se o tom dovíš z jejich centrální databáze podle VIN. U toho budeš mít i stav km, kdy se to stalo. Prej Ford chystá změnu v té db, aby se tam zapisovaly i km při serviskách a ne jen garančních opravách.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 05.09.08  21:31

    « Re: zápis do servisnej knižky

    Nie - iba pravidelné servisné úkony, prípadne tzv."zvolávačky", kde ti upravia niečo čo je predmetom zmeny a potvrdia, aby si z toho dôvodu neprišiel o záruku neskôr - pri napr.reklamácii niečoho - zisťujú ak to bolo predmetom úpravy, alebo výmeny.
    Hovoríš asi o záručnej výmene alternátora. Ale každopádne máš mať - tak ako aj pri akejkoľvek inej reklamácii, či návšteve servisu doklad - zakázkový list s detailným opisom - čo bolo problém, čo menili či upravovali a na konci od teba podpísané, že si si prebral auto v dobrom stave...
    Tu pozor - raz mi nejaký pako v Renaultovom servise na Cliu namontoval montážne závesné oko na hlavu valcov(otázka bola prečo ho vôbec dával dolu!?) tak, že praskla hlava v mieste diery so závitom(lebo dementík chytil "golu" a točil a točil nerozmýšľal, že M-6 závit na čistej, novej hlave - "to musí ísť rukou") ale iba technologický náliatok - našťastie pri tej diere nebola žiadna dutina s olejovou či vodnou náplňou - takže to nebol nikdy neskôr problém..ale??? Radím vždy skontrolovať a podpísať prevzatie vozidla v poriadku,až keď si všetko prezriete a skontrolujete... >:-[] :no:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.08  19:01

    « zápis do servisnej knižky

    Zapisuje sa do servisnej knižky napr. výmena alternátora? Mám ročné auto a odišiel mi alternátor 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 02.09.08  20:35

    « Re: Rozsvietenie svetiel pri zapnutom "AUTO"...

    Bylo to obycejne 12V rele (rozpinaci tusim). Misto instalace bylo pod palubku, cisla pinu zadna (proste sme si nasli ten spravny zkouseckou), foto nemam pac auto sem uz prodal. Byla to Skodofka Fabia 1,4 MPi ...sem ti asi moc nepomohl co? :-)
    Rele se (roz)spinalo od cidla tlaku oleje (pozor ne od kontrolky, ta po 5s sama zhasne i bez startu), ktery spojoval na kostru. Bylo pripojene na pin, ktery je napajen po klicku. Pak uz stacilo jen pripojit spinaci cast rele na privody od spinace svetel (fabia nema na svetla relatka) a odelit diodama. Fungovlo to tak ze po nastartovani se svetla rozsvitila a po vypnuti motoru zase zhasla (rozsitit slo normalne, jen nesly prepinat dalkova svetla)
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 02.09.08  18:56

    « Re: Rozsvietenie svetiel pri zapnutom "AUTO"...

    "Svetlá od tlaku oleja"
    Môžeš upresniť typ relé, miesta inštalácie - čísla pin-ov - prípadne foto ak máš. PS: Aké auto - typ a motorizácia to bola?
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 02.09.08  18:41

    « Re: Rozsvietenie svetiel pri zapnutom "AUTO"...

    Práve preto ma prekvapuje, že Ford - VÝROBCA!!! automobilu sa uchýlil k takému lacnému riešeniu.. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 02.09.08  17:12

    « Re: Rozsvietenie svetiel pri zapnutom "AUTO"...

    Ja to mel jeste jednoduseji, spinalo se to s cidlem oleje. - je tlak, motor bezi. Cele zarizeni vyslo na 60Kc
    (spinaci rele a par dratku)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.09.08  15:44

    « Re: Rozsvietenie svetiel pri zapnutom "AUTO"...

    Jsou dvě řešení, to levnější a sprostší zapne světla hned jak se zapne zapalování. To druhé vymakanější a dražší kontroluje napětí v palubní síti a světla rozsvítí a po vzestupu napětí palubní sítě (motor běží).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…