FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 29.09.08 10:07
« Re: Nárast spotreby!
Ahoj, mám Mondeo 2.2TDCI a auto mi nechtělo táhnout nad 3000ot. spotřeba byla 7-8,5 litru. Při hodně lehké noze jsem průměrně jezdil za 7litrů. Ve 40000km mi odešel EGR ventil a po výměně najednou auto začalo mnohem lépe jezdit a spotřeba klesla na 6,5litru. Při lehké noze se dá jet pod 6litrů. Takže byl asi EGR vadný už při koupi nového vozu.
Také jsem porovnával spotřeby Mondea s různými TDCI motory. A v rozdíl spotřeb je minimální, takže na spotřebu má mnohem větší vliv hmotnost vozu, odpor vzduchu a styl jízdy než objem motoru.
U C-MAXe je průměrná spotřeba 6,26litru nafty, u 1.6TDCI 66kW je 5,63 a u 1.6TDCI 80kW je 5,92litru. U 2.0TDCI je 6,7litru.
Ale rozsah u 1.6TDCI je 4,66 - 7,45 u 2.0TDCI je 5,6 - 7,82.
Tím jen chci říct, že 1.6TDCI je mnohem citlivější na plyn a že maloobjemový diesel není až tak zárukou nižší spotřeby, je důležitý hlavně styl jízdy. Zakony fyziky obejít nejdou, každé zrychlení, jizda ve vyšších otáčkách a jízda nad 100km/h se na spotřebě projeví.
A ještě k tomu Meganu, nepíšeš, co jsi měl za motor. Pokud by to byla 1.5dCi, tak bych to věřil, u 1.9dCi je to už na hraně. Kolega ho má a v pohodě jezdí za 5,5 ale míň je problém. A hmotnost vozu hraje mnohem menší vliv jak odpor vzduchu. C-MAX je zřejmě moc velká bedna a nebo jezdíš moc rychle. :-)
A ten FAP filtr fakt zvyšuje spotřebu, ale ještě více jí zvyšuje emisní norma. Moje auto nemá FAP filtr a přesto stejný motor s EURO3 má o 1litr nižší spotřebu jak s EURO4. Prý musí být pro zlepšení emisí vyšší spotřeba. -
RobodCi 28.09.08 12:38
« Re: Nárast spotreby!
Začínam mať dojem, že 6L u Focusu nebude problém, ale je to problém pre mňa...tie peniaze "navrch" viem využiť aj inak pre moju rodinu - 15-20tis.Sk nie je až tak zanedbateľný balíček.
No myslím si že je to aj "príspevok" časticového filtra - rozprával som sa aj s hlavným odborníkom na diagnostiku u fy. Homola autoservisná technika ing. Beňkom a potvrdil mi, že to isté auto s FAP filtrom a bez/tzn. EURO 4 alebo EURO 5/ je rozdiel cca liter v neprospech časticového filtra u osobáku.
A ja tam FAP filter žiaľbohu mám. -
RobodCi 28.09.08 12:31
« Re: Nárast spotreby!
Geometria je ok - bol som hneď po dovoze - všetko v zelených políčkach a strede tolerancií..takže tým to nebude.
Ale ak bude na motore všetko bez závady, tak potom je strašidelne smädný pri studenom motore - teda kým nemá RJV signál o dosiahnutí pracovnej teploty a teda začne normálne dávkovať palivo - tzn. malý predvstrek, hlavný vstrek a maličký post vstrek. Kým nemá signál o splnení pracovnej teploty motora dávkuje väčšie dávky, ale iba dve a väčšia je v postvstreku..kde "iba" vyvinie teplo a nezvyšuje otáčky... Ale tak či tak som tou spotrebou brutálne sklamaný, veď v TP je údaj 4.9L/100km. pri mojich cca 25tisíc km ročne to predbežne vytiahne z mojej peňaženky o 15. až 20.000.-Sk za naftu. To nie je zanedbateľné. Vážne vravím, že reálna letná spotreba v Mégane sedan(ľahší iba o 30kg) s kufrom o objeme 520L bola 4.3-4.5L a zimná 4.7-4.9L/100km. -
RobodCi 26.09.08 10:20
« Nárast spotreby!
Tak som zhrozený..ostatná spotreba - (reálka, tzn. km versus litre z pokl.bloku) výsledok 6.11. Na full nádrži som urobil 729km nie celkom do dna, lebo dotankovával som 44L+nejaké drobné a teraz mi už ukazuje palubák spotrebu 6.3!!! hrôza - to je vplyv ochladenia?
Môj štýl jazdy, sa dá označiť za skôr racionálny - na Mégane II(1.5dCi, 60kW) som mával reálku 4.2-4.6. Zima 4.8-4.9 litra. Na 60litrovej nádrži som jazdil 1.300km.
Teraz na 53litrovej nádrži ak urobím 800km som rád! Teda v úvodzovkách rád. :-(
Máte s tým niekto "skúsenosti"? Podozrievam nejaký snímač teploty motora(alebo podobné čosi) čo vstupuje do RJV a klame motor, že nie je teplý aj ke´d je. Ale na palubke ten meria dobre... PS: Ešte čosi - v lete aj po pomerne krátkej /a nedosiahnutí pracovnej teploty motora/jazde mi po vypnutí motora aj klímy predtým, alebo i bez jej zapnutia, zostával v prevádzke ventilátor chladiča asi jednu minútu. Urobil mi to i včera po dlhšej dobe - bolo teplejšie.
Ďakujem za rady, či tipy.
Koľko najazdíte na jednej nádrži vy? 8-s -
"-- skrytý --" 06.09.08 11:07
« Re: zápis do servisnej knižky
Dik, za info, len som si chcel potvrdiť vaše skúsenosti. Jasné že sa jednalo o opravu v tzv."základnej záručnej dobe", áno, dali mi podpísať papiere o výmene uvedeného zariadenia, len mne vždy príde čudné, že papier na ktorom chce hoci kto môj podpis, ja chcem mať z tohoto minimálne kópiu. No nič, dúfam že všetko bude šlapať ako má, a porucha sa po čase nebude opakovať. :yes: -
RobodCi 05.09.08 21:31
« Re: zápis do servisnej knižky
Nie - iba pravidelné servisné úkony, prípadne tzv."zvolávačky", kde ti upravia niečo čo je predmetom zmeny a potvrdia, aby si z toho dôvodu neprišiel o záruku neskôr - pri napr.reklamácii niečoho - zisťujú ak to bolo predmetom úpravy, alebo výmeny.
Hovoríš asi o záručnej výmene alternátora. Ale každopádne máš mať - tak ako aj pri akejkoľvek inej reklamácii, či návšteve servisu doklad - zakázkový list s detailným opisom - čo bolo problém, čo menili či upravovali a na konci od teba podpísané, že si si prebral auto v dobrom stave...
Tu pozor - raz mi nejaký pako v Renaultovom servise na Cliu namontoval montážne závesné oko na hlavu valcov(otázka bola prečo ho vôbec dával dolu!?) tak, že praskla hlava v mieste diery so závitom(lebo dementík chytil "golu" a točil a točil nerozmýšľal, že M-6 závit na čistej, novej hlave - "to musí ísť rukou") ale iba technologický náliatok - našťastie pri tej diere nebola žiadna dutina s olejovou či vodnou náplňou - takže to nebol nikdy neskôr problém..ale??? Radím vždy skontrolovať a podpísať prevzatie vozidla v poriadku,až keď si všetko prezriete a skontrolujete... >:-[] :no: -
Dong1 02.09.08 20:35
« Re: Rozsvietenie svetiel pri zapnutom "AUTO"...
Bylo to obycejne 12V rele (rozpinaci tusim). Misto instalace bylo pod palubku, cisla pinu zadna (proste sme si nasli ten spravny zkouseckou), foto nemam pac auto sem uz prodal. Byla to Skodofka Fabia 1,4 MPi ...sem ti asi moc nepomohl co? :-)
Rele se (roz)spinalo od cidla tlaku oleje (pozor ne od kontrolky, ta po 5s sama zhasne i bez startu), ktery spojoval na kostru. Bylo pripojene na pin, ktery je napajen po klicku. Pak uz stacilo jen pripojit spinaci cast rele na privody od spinace svetel (fabia nema na svetla relatka) a odelit diodama. Fungovlo to tak ze po nastartovani se svetla rozsvitila a po vypnuti motoru zase zhasla (rozsitit slo normalne, jen nesly prepinat dalkova svetla) -
superkutil 02.09.08 15:44
« Re: Rozsvietenie svetiel pri zapnutom "AUTO"...
Jsou dvě řešení, to levnější a sprostší zapne světla hned jak se zapne zapalování. To druhé vymakanější a dražší kontroluje napětí v palubní síti a světla rozsvítí a po vzestupu napětí palubní sítě (motor běží).
Já mám 100kW a jezdím tak za 6,3. Zkušenost mám takovou /i s Tvým motorem), že za studena je nepochopitelně rozežranej, musí se lechtat, aby jel za 8 po městě
Mám ale dojem, že z těch nových motorů je to standard - daň za výkon