FORD FOCUS II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.10.08  08:37

    « Re: Nárast spotreby!

    RobodCi: Aha, myslel jsem, že Megane byl 75kW. Kolega ho čipnul na 96kW/307Nm a jezdí super. Spotřeba zůstala zachovaná a parametry má výrazně lepší jak 1.6TDCI.

    Co se týče metodiky měření spotřeby, je to tak, že je to spotřeba měřená v laboratoři na motoru mimo auto. Jsou to 3 simulované režimy a je to nejmenší možná spotřeba. To znamená, že v praxi je to minimálně o 1litr více a to ještě při ekonomické jízdě. Hlasy volají po uvádění skutečné spotřeby, ale do toho se automobilkám nechce a není jasné, jak to měřit.

    Vzhledem k tomu, že se v nwejlepším případě dostáváte na spotřebu kterou já mám u Mondea 2.2TDCI, je jasně vidět, že větší objem nemusí být větší spotřeba. Já ale po problémech s naftou (Shell) přidávám do nafty VIF.
  • 00 Reagovat !

    foto mates2

    mates2 08.10.08  21:13

    « spotřeba

    mam 2.0TDCi loni chorvatsko zhruba 5.0-5.5l/100km, letos 6.5l/100 a nevim proč ale po chorvatský OMV pumpě mě přišlo, že to nejede a žere a ještě motor "klepe". do práce jezdim po pražskym okruhu zhruba za 5.5/100km nejezdim však rychlejc jak stovkou. na vysočinu ke tchyni a na šumavu na chalupu to jezdí zhruba za nějakejch 6/100.
    přijde mě to naprosto v pořádku desetiny neřešim nemam palubní pc a mam klid. co jsem si všimnul, přezul jsem z goodyear NCT5 (tušim) na Excellent a šlo to zdruba o 0.5l nahoru. tak nevim jestli to nedělá ten asymetr. vzorek běhounu
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 08.10.08  21:07

    « Re: Spotreba - reálny výsledok.

    Hmm k tomu jsem došel taky... :-(
  • 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 08.10.08  18:49

    « Spotreba - reálny výsledok.

    Takže po minulej reálke 6.11 na jednu nádrž som sa rozhodol urobiť tú naj spotrebu čo to auto zvládne. Na plynový pedál som sa skoro iba pozeral...a mal som i dve dlhé trasy - pondelok do BA a potom ešte do Malaciek a domov(sumárne cca 340km).
    Utorok zasa BA a ešte po Bratislave a Petržalke a domov. Diaľnice zväčša tempomat a väčšinu času medzi 100-120km/h. Na palubáku zliezla Average fuel na 5.1 ale reálny údaj po natankovaní znel 5.72L/100km - žiaľ. Takže teraz mám dojem, že je úplne zbytočné akokoľvek šetriť, keď maximálny rozdiel čo dosiahnem je ani nie pol litra na sto km. A to za absenciu radosti z jazdy URČITE nestojí!!!
    :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 03.10.08  18:52

    « Re: Nárast spotreby!

    Podľa mňa je možné zrovnávať všetky motory rovnakého druhu/benzín-benzín, diesel-diesel/ ak sú približne rovnakého objemu - čo v tomto prípade je porovnateľné(1.5dCi=1461cm, 1.6TDCi=1560cm3). Čo sa týka pomeru hmotnosti na výkonové možnosti motora nie je to tak - Mégane sedan II vážil 1280kg a k dispozícii som mal iba 60kW a 200Nm. FFII kombi váži 1310kg a v motore má 80kW s väčším krútiakom - čiže horšie bol na tom ten Megan. Aj keď 30kg nepovažujem v tejto triede za hmotnostný rozdiel.
    Ale i tak z toho vychádza - žiaľ pre mňa o poznanie lepšie 8-s.
    No máte pravdu s tou žravosťou a ešte s väčšou pri studenom motore. Odkedy som písal o úspornej jazde - jazdím síce bez radosti, ale so snahou dosiahnuť ten najlepší výsledok - takže momentálne PP údaj 5.5 priemerka a bol som už i na 5.3, ale mestské "okruhové" jazdy cca 2x denne po cca 5km majú takýto dopad.
    Otázne je ako dlho sa dá jazdiť so sebazaprením a bez akejkoľvek radosti. Vlastne to vyzerá, že napriek tomu lepší výsledok, ako cca 5.5L na stovku tu proste neurobím/keď už je tu ochladenie/. A v Mégane som za 4.5 jazdil bez pohľadu na peňaženku - s radosťou z jazdy...hoci i tak normálne. Žiadne úlety či šialenosti.
    No musím sa priznať, že som veril údajom v TP a tam je 4.9L/100km, ale tomu nerozumiem - veď na to existuje nejaká metodika, aké zloženie pomeru jazdy mesto, medzimesto i diaľnica a studené i teplé štarty!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.09.08  16:32

    « servisne prehliadky

    Viete niekto povedat co vsetko sa ma vymenit/pozriet po jednotlivych servisnych prehliadkach? (20, 40, 60 tisic, ... )? Resp. co robili na jednotlivych servisnych prehliadkach vam?

    Menili niekomu aj brzdovu kvapalinu?

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.09.08  09:00

    « Re: Nárast spotreby!

    RobodCi: Nemůžeš porovnávat 1.5dCi a 1.6TDCI. To je jako by jso porovnával TDI a TDCI. 1.5dCi je špičkový motor, v který doufá Renault a který má speciálně v Meganu extrémně zajímavou spotřebu. Také si s ním Reault dlouho hrál. 1.5dCi je velmi dobře naladěn a je tam i dobře sladěný plynový pedál se vstřikováním a regulací turba. Na rozdíl od Renaulta Ford neumí dělat pořádné diesely a tak motory shání kde může nebo cpe nové technologie do svých starých motorů. V případě tvého Focusu je auto na motor dost těžké a veliké a ford udělal motor tak, aby byl pro auto dostatečně pružný. Ale dle zákonů fyziky to znamená i žravý. Navíc Ford dělá to, že i při malém sešlápnutí plynu začne vstřikovat hodně paliva, aby jsi měl pocit, jak to krásně jede. Na další sešlápnutí plynu ale už motor moc nereaguje. Navíc kvůli emisím a FAP se zvýšila spotřeba (byť je to divné, ale díky vyšší spotřebě jsou nižší emise). Pokud jsi chtěl nízkou spotřebu, měl jsi si koupit TDI nebo Scenic s dCi, ale určitě ne TDCI. Pokud by jsi zrychloval jen velmi pomalu a dodržoval předpisy, tak věř, že ti spotřeba klesne. Já s Mondeem dokážu jezdit za 5,3 a to je to 2.2TDCI a Mondeo je velká bedna.

    Na požitek z jízdy jsi si měl koupit 2.0TDCI, spotřeba nebude o tolik vyšší ale to zrychlení bude super. Přostě u dieselů platí víc jak jinde, že objem ničím nenahradíš a ani nadupané turbo ti nezajistí přebytek vzduchu, který diesel potřebuje. Znám člověka se starým dieselem 3.0D a ve velkém autě má spotřebu 5litrů. Prostě ty maloobjemové diesely jsou komplikovanější. Zeptej se lidí, co mají 1.4TDCI třeba ve Fiestě. Nejede, ale žere. Průměrná spotřeba 5,1litru :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 30.09.08  00:25

    « Re: Nárast spotreby!

    Áno mal som motor 1.5dCi - najskôr v Cliu 48kW a z Komárna, kde som tankoval do Biogradu na moru(pod Zadarom) po starých cestách v r.2003 a naspať som to urobil na jednu nádrž 50l a reálka? 3.67L/100km. Tu som chodilbežne za 4litre. Potom Mégane II sedan s 60kW verziou 1.5dCi a reálka 4.5 plus mínu deci podľa štýlu jazdy. Najviac som mal 5.2 cestou z chorvátska v r.2007 ale 7km zápcha pred tunelom Sveti rok okolo dvoch hodín jednotka, neutrál,..klíma vonku 36°C a pred Zagrebom ešte 45minút zápcha a celú cestu v chorvátsku diaľnica 150 chvíľami 160-170km/h.
    Nuž ja viem že štýl jazdy má vplyv ale u toho motoru iba veľmi malý - naozaj. Ale drvivú väčšinu jazdím celkom normálne takpovediac predpisovo. Teraz jazdím najekonomickejšie ako sa len dá - ale to už je nuda - vynuloval som si spotrebu a teraz mi ukazuje 5.7L ale to potom nemá výkon motora žiadny zmysel...a radosť z jazdy - myslím normálnej jazdy, nie pretekár - iba pohoda - je celkom neznámy dojem. Cítim sa nijako...
    ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 30.09.08  00:11

    « Re: Nárast spotreby!

    No práve bez FAP. To je čiastočný "koreň úrazu" žiaľ...
    Inak tak tomuto celkom ani nerozumiem - je vôbec ekologické(podľa mňa nie) ak pod rúškom ekologizácie zvyšujeme spotrebu? A nie o malé percento. To je asi trapas, nie ak v "záujme" nižších splodín spotrebúvame viac fosílnych palív...
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 30.09.08  00:07

    « Re: Nárast spotreby!

    Ak si spočítaš 5.8 litra mínus 4.5litra a rozdiel vynásobíš cenou litra nafty a to krát 10máš rozdiel za tisíc km a keďže jazdím ročne cca 20 až 25tkm, tak rozdiel pri tejto spotrebe je 13.975.-Sk, ale to som nepočítal že to bude spotreba cez zimu značne vyššia(ako sa javí už teraz po ochladení iba veľmi miernom), a reálna priemerka bude teda vyššia a asi o zaujímavý "koeficient" tak je to približne tam. Hm?
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 29.09.08  19:57

    « Re: Nárast spotreby!

    No asi máš 1.6TDCi 80kW a to je o 20kW víc jak 60kW na Tvém Meganu a to je o 30% víc a jestlis jezdil za 4,5 tak za 5,85 tak to je...

    Já mám 100kW a jezdím tak za 6,3. Zkušenost mám takovou /i s Tvým motorem), že za studena je nepochopitelně rozežranej, musí se lechtat, aby jel za 8 po městě

    Mám ale dojem, že z těch nových motorů je to standard - daň za výkon
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.09.08  10:07

    « Re: Nárast spotreby!

    Ahoj, mám Mondeo 2.2TDCI a auto mi nechtělo táhnout nad 3000ot. spotřeba byla 7-8,5 litru. Při hodně lehké noze jsem průměrně jezdil za 7litrů. Ve 40000km mi odešel EGR ventil a po výměně najednou auto začalo mnohem lépe jezdit a spotřeba klesla na 6,5litru. Při lehké noze se dá jet pod 6litrů. Takže byl asi EGR vadný už při koupi nového vozu.

    Také jsem porovnával spotřeby Mondea s různými TDCI motory. A v rozdíl spotřeb je minimální, takže na spotřebu má mnohem větší vliv hmotnost vozu, odpor vzduchu a styl jízdy než objem motoru.

    U C-MAXe je průměrná spotřeba 6,26litru nafty, u 1.6TDCI 66kW je 5,63 a u 1.6TDCI 80kW je 5,92litru. U 2.0TDCI je 6,7litru.

    Ale rozsah u 1.6TDCI je 4,66 - 7,45 u 2.0TDCI je 5,6 - 7,82.

    Tím jen chci říct, že 1.6TDCI je mnohem citlivější na plyn a že maloobjemový diesel není až tak zárukou nižší spotřeby, je důležitý hlavně styl jízdy. Zakony fyziky obejít nejdou, každé zrychlení, jizda ve vyšších otáčkách a jízda nad 100km/h se na spotřebě projeví.

    A ještě k tomu Meganu, nepíšeš, co jsi měl za motor. Pokud by to byla 1.5dCi, tak bych to věřil, u 1.9dCi je to už na hraně. Kolega ho má a v pohodě jezdí za 5,5 ale míň je problém. A hmotnost vozu hraje mnohem menší vliv jak odpor vzduchu. C-MAX je zřejmě moc velká bedna a nebo jezdíš moc rychle. :-)

    A ten FAP filtr fakt zvyšuje spotřebu, ale ještě více jí zvyšuje emisní norma. Moje auto nemá FAP filtr a přesto stejný motor s EURO3 má o 1litr nižší spotřebu jak s EURO4. Prý musí být pro zlepšení emisí vyšší spotřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.08  08:38

    « Re: Nárast spotreby!

    Ja ma C-Max 1.6 TDCi 80kw bez FAP, dlhodoba spotreba za celych 40000 km je 4,97 L/100km. Poslednych 880km bola premerna spotreba 5.2 (podla PP 5,5)- to ale boli kratke trasy cca 30% do 2km a zvysok 8-30 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.08  07:22

    « Re: Nárast spotreby!

    Len by som rad vedel,ako si prisiel na to,ze rocne minies o 20-ku viac na naftu... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.09.08  19:24

    « Re: Nárast spotreby!

    Aha, to je možné. Nicméně mám pocit, že se dá přenastavit časování vstřikování (maximální extrém 1 Finsko, maximální extrém 2 Maroko). Tím by se možná něco uspořit dalo...
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 28.09.08  12:38

    « Re: Nárast spotreby!

    Začínam mať dojem, že 6L u Focusu nebude problém, ale je to problém pre mňa...tie peniaze "navrch" viem využiť aj inak pre moju rodinu - 15-20tis.Sk nie je až tak zanedbateľný balíček.
    No myslím si že je to aj "príspevok" časticového filtra - rozprával som sa aj s hlavným odborníkom na diagnostiku u fy. Homola autoservisná technika ing. Beňkom a potvrdil mi, že to isté auto s FAP filtrom a bez/tzn. EURO 4 alebo EURO 5/ je rozdiel cca liter v neprospech časticového filtra u osobáku.
    A ja tam FAP filter žiaľbohu mám.
  • « 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 28.09.08  12:31

    « Re: Nárast spotreby!

    Geometria je ok - bol som hneď po dovoze - všetko v zelených políčkach a strede tolerancií..takže tým to nebude.
    Ale ak bude na motore všetko bez závady, tak potom je strašidelne smädný pri studenom motore - teda kým nemá RJV signál o dosiahnutí pracovnej teploty a teda začne normálne dávkovať palivo - tzn. malý predvstrek, hlavný vstrek a maličký post vstrek. Kým nemá signál o splnení pracovnej teploty motora dávkuje väčšie dávky, ale iba dve a väčšia je v postvstreku..kde "iba" vyvinie teplo a nezvyšuje otáčky... Ale tak či tak som tou spotrebou brutálne sklamaný, veď v TP je údaj 4.9L/100km. pri mojich cca 25tisíc km ročne to predbežne vytiahne z mojej peňaženky o 15. až 20.000.-Sk za naftu. To nie je zanedbateľné. Vážne vravím, že reálna letná spotreba v Mégane sedan(ľahší iba o 30kg) s kufrom o objeme 520L bola 4.3-4.5L a zimná 4.7-4.9L/100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto oIoo

    oIoo 27.09.08  18:33

    « Re: Nárast spotreby!

    klidně to může být naftou, míchá se tam ta bionafta nezapomeň.
    šest litru není taková hrůza, jestli máš focus nebo cmax
  • « 00 Reagovat !

    foto oIoo

    oIoo 27.09.08  18:33

    « Re: Nárast spotreby!

    klidně to může být naftou, míchá se tam ta bionafta nezapomeň.
    sest litru není taková hrůza, jestli máš focus nebo cmax
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.09.08  17:39

    « Re: Nárast spotreby!

    Pozor na gumy. Se špatnou geometrií mi narostla spotřeba o 1 litr. Po udělání geometrie jsem zpět na 6,3 l. Městký styl jízdy, nezahřátý motor také udělají hodně.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…