FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Tailor 26.11.06 19:13
« Skladacka
to nobody128: To moje co jsem popsal byla skladacka. Cekal jsem na ni 3 mesice.
to pulse: oproti puvodnimu predpokladu ujedu cca 20 000 km za rok, coz je zrovna hodnota, kdy se naklady na 2.0 TDCi rovnaji nakladum na 2.0 v benzinu. Navic krome ujetych kilometru neni nikde zapocitano jake potencialni problemy budou s dieslem. Co se tyce spotreby za posledni mesic musim konstatovat, ze zejmena pri castych a kratkych jizdach v okoli Prahy, coz mne potkalo, je spotreba nafty (jezdim na Shell power diesel) hodne vysoka. U mne cca 9 litru na 100. U benzinoveho dvoulitru by byla asi jen o malo vyssi. Navic dvoulitr je stara neznicitelna konstrukce. -
« Bez nadpisu
dvoulitr v benzinu - mne ne, ja bych take bral akcni nabidku cenove zvyhodneni je opravdu maximalne vyhodne( až 131 200 Kč), mne naopak pride 1.8 TDCi 100/115PS jako vemi povedeny motor pro toho kdo bude jezdit casto dluhe trasy je idealni ma pekny zatah od 1800 ot, je s nim radost radit.
pro mene km 1.6 16v pekne se toci, oboje s Trend+. -
Tailor 26.11.06 12:12
« Sleva
Podle me zkusenosti dava vetsinou prodejce slevu ve forme vybavy navic zdarma (napr. tazne zarizeni, handsFree sadu, stresni nosic, ...). Ja jsem mel takovou podobnou slevu, ktera se ale eliminovala nepresnostmi v ceniku, protoze jsem nepockal a kupoval auto mezi prvnimi. (napriklad jsem si musel priplatit za hlinikova kola, ktera jsem nechtel a ktera jsou dnes ve standartu, pod pojmem plnohodnotne nahradni kolo prodejce nemyslel to hlinikove a byl tu dalsi priplatek).
Kdyz provedu rekapitulaci veci navic (vyskove nastavitelne sedadlo spolujezdce s bederni operkou, stabilizacni system, plnohodnotne hlinikove nahradni kolo, pricniky stresniho nosice, odnimatelne tazne zarizeni, metaliza, priplatek za radio s MP3, a sada peti sestnactipalcovych ocelovych kol s obutim na zimu) dostal jsem se na castku pres 800 000 Kc.
Kdybych auto kupoval dnes a vybral jsem si opet Ford Focus, urcite bych zvolil model z akce, ktery bych si dovybavil pouze o automatickou klimatizaci, handsfree sadu, stabilizacni system, tazne zarizeni a pokud by na tom trvala manzelka tak o metalizu. Stresni lyziny ve stavajicim provedeni bych nekupoval, protoze maji jen nekolik malo pouzitelnych poloh. Misto toho bych trval jen na pricnicich, ktere maji standartni polohu vhodnou temer pro vse.
Jedinny problem je nabidka motoru ve sleve. Docela mi tam chybi dvoulitr v benzinu. -
"-- skrytý --" 25.11.06 16:55
« Bez nadpisu
yoyo hmotnostny index by mozno nebol az taky problem ale musel by si preciachovat tachometer, pretoze by obvod kolesa bol mensi, a ukazoval by ti viac, uz teraz to dost klame (60ka je takmer pri 70ke), staci si zapnut testovaci rezim na palubaku.
kazdopadne ked chces do extremu - daj si 19'' :-) napr: tu alebo tu aj ked to uz pomaly budes jazdit na rafoch :)undefined -
"-- skrytý --" 25.11.06 14:36
« Re: Palce, palce
zaznamenal som podobny jav... :-) v zakrutach sa auto skor smyka cez predne kolesa, nez v pripade letnych 205/55 r16... tiez som uvazoval nad 17", resp. 18"... auto vyzera po tom rozhodne lepsie... a este k tomu tmavosede, resp. skoro cierne... k mojmu ciernemu pantherovi by to islo viac..
ale co sa pneu tyka, mozno by som skusil aj ine pneu - na 16ky. 205/45 r16. len neviem, ako smiesne by to vyzeralo... asi dost. a tiez by bolo tazsie najst vyhovujuci hmotnostny index... -
"-- skrytý --" 25.11.06 14:29
« Povinne svietenie
mozno mi poradite... podla nasho (SR) zakona 315/96 Zz je od 15.10. do 15.3. povinnost svietit "ustanovenym osvetlenim" (par.30 ods.1)...
ale neviem, co presne znamena ustanovene osvetlenie...
stacia mi len predne stretavacie svetla??? alebo musia byt zapnute i zadne obrysove svetla...
co v pripade tzv. dennych svetiel (audi, a.i.)? -
"-- skrytý --" 23.11.06 08:41
« Bez nadpisu
FordFocus Ja som spravil presne to iste, rozhodne sportovejsej jazde to velmi ubralo, viac sa to aj naklana v zakrutach, ale zas musim povedat, ze komfort sa zvysil, teda na prejazdoch cez rozne jamy a nerovnosti. Neviem kadial jazdis, ale aspon v Bratislave to celkom dobre citit. Ked si spomeniem ake jamy boli minulu zimu/jar, tak este budes rad, ze mas 15ky. :-) -
« Palce, palce
Prezul som letné 16-ky na zimné 15-ky. Bol som zvedavý, ?i sa zvýši "komfort jazdy" - vždy a všade sa hovorí a píše, že menší ráf = hrubšia guma = vyšší komfort ale o ?osi sa znížia "športové možnosti" jazdy.
..
Môj subjektívny dojem - prechod z letných 205/55 R16 ContiSport na zimné 195/65 R15 Michelin Alpin A3 skuto?ne výrazne ubral zo "športových" vlastností auta ale ani najmenej nepridal na komforte.
..
Normálne uvažujem na jar zakúpi? 17-ky...
..
Otázka do fóra - jazdíte niekto na 17-kach, prípadne na 18-kach? Skúsenosti?
..
FF II. 1,6/85kW benzín, kombi. -
Moik 22.11.06 15:45
« Re: Re:
Já jednou jel p?ed kamarádem, on má FFII s 1,8TDCi 85kW, m?l jsem naložený auto a jelo mi to práv? o to h??, bylo to na dálnici za neustálýho dojížd?ní za kamiony a zase rozjížd?ní. 1,8TDCi je konstruk?n? dost starej motor, má mnohem menší využitelný otá?ky. Pokud se nepletu, tak je 1,8TDCi dokonce težší jak 2,0TDCi a o tom už vtestech píšou, že je na p?ední nápravu moc. Proto si myslím, že je 1,6TDCi 110k ideální motorizace pro FFII, svižnej motor, po?ád lehkej, nezat?žuje jízdní vlastnosti auta. -
patl 22.11.06 15:25
« Re:
Jurko: Slaby motor, no ja nevim. Kamaradka si ve stejnou dobu koupila toho samyho focuse jako ja, jen s motorem 1.6 tdci 66kW a musim rict, ze jsem byl prekvapenej, jak to pekne jede. Podle me jedinej rozdil bude znat do dlouhyho kopce nebo s hodne nalozenym autem a to ne nejak extra velkej. Kdybych nepotreboval auto na dlouhy dalnicni cesty, tak bych ho bral taky. Mam dojem, ze v manualu jsou rozepsany prevodovy pomery u vsech motoru a vsechny diesely krome sestikvaltu ve 2.0 tdci maji stejny prevodovky. -
-
"-- skrytý --" 21.11.06 11:02
« Re:
ja som z toho tiez sklamany... Predtym som mal Citroen C3 1.4HDi a za 2 roky a 133000km som nemal vazny problem. Ocakaval som, ze prejdem na ovela lepsie auto a namiesto toho mam hlucnejsie, rozvnako rozvrzgane auto (dokonca mam pocit ze C3 vrzgala na menej miestach), pristup ludi v servise bol tiez omnoho lepsi v Citroene. Nejako to uz ale dobojujem do skoncenia lizingu... -
"-- skrytý --" 21.11.06 10:52
« Bez nadpisu
mm483 no ja som cez vikend kontroloval a tiez mam chladiacej kvapaliny dako menej (je pod min) a znamy na C-maxe (tiez Ti-VCT) ma rovnako pod min (obe auta su cca pol roka stare).
mne dokonca aj chyba trochu oleja (pred asi mesiacom bol OK, a teraz ho mam po spodnu rysku ledva) najazdenych mam cca 14kkm
musim povedat, ze ma to dost sklamalo :-( na predchadzajucom aute (fiesta) som take veci vobec nepotreboval riesit.
Co sa tyka tych gum a obutia celkovo, tak si dovolim par slov :
Osobne mam 205/55/16 + eibach struny (na 2,5cm podlozky cakam). Tie struny velmi odporucam, hlavne koli progresivnemu charakteru tlmenia. To znamena ako vacsina z nas vie, ze na drobnych beznych nerovnostiach sa spravaju ako maksie a neni takmer poznat ze je auto znizene a tvrdsie, no pri razantnejsej jazde "zazracne" stvrdnu a auto nepustia do vacsich naklonov. Pri vysokych rychlostiach je s nimi auto velmi stabilne.
Designovo to vsak chce aspon 225/45/17,(bohuzial oficialne nestandardny rozmer, ale fyzicky odmerany a 100% bezproblemovy) ktore su pouzitelne este aj so strunami, vidim tam ale vyraznejsiu stratu komfortu, ale zato vynikajuce drzanie v zakrutach, perfektnu ovladatelnost a istotu za akejkolvek situacie. Ak niekomu nechyba komfort a chce svojho Focusa so sportovym podvozkom, tak odporucam tuto variantu.
Tie 225/40/18 su designovo idealne, avsak ked chce niekto auto pouzivat aj na normalne jazdenie v CR alebo SR, tak jedine bez strun. To vsak prijde o progresivny charakter pruzenia, cize pociti kazdu jamku, zato v zakrutach sa mu bude auto naklanat a na dialnici hupat. Je to na nich doslova natriasacka, citit tam kazdu jamku a rezonuje to celym autom. Tie by som odporucil jedine na 100% kvalitne cesty mimo CR/SR. Potom by aj struny mohli byt.
Fotky tych 19 co Lomo posielal, to ani nekomentujem, to musi byt brutus na takom niecom jazdit >:D A podla mna ten rozmer na Focuse uz ani nevyzera dobre, skor smiesne... :roll:
Toz tak moje nazory a skusenosti...