FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 24.01.07 21:46
« Re: Spotřeba
Díky, taky to nemám na zrovna na nákupy, bude jezdit až se z něj bude kouřit, škoda, že nemám na diesel.
Asi do toho pujdu, je to mazel :-) Za kolik jsi kupoval? Obstřelil jsem několik dealerů a zatim jsem se dostal na 435 se sadou Gold, metalízou a vyhřívaným předním sklem. Nevim jestli to je OK, nebo jestli se někomu podařilo srazit je víc?
Co na tu cenu říkáte vy ostatní??? -
"-- skrytý --" 22.01.07 16:52
« Bez nadpisu
yoyo : diky, je to folia, cena 1000,- aj s nalepenim. svetla su tmave, avsak pri zasvieteni je to na 99% jak bez folii. dobra vec ;-)
Focus : mrkni na www.ford-focus.cz , tam je toho plna pr... a autor stranok, Foki je fakt manik, vie zohnat mozne aj nemozne za normalne ceny :idea: -
Dong1 20.01.07 22:49
« Bez nadpisu
Kdyz tady ctu ty dohady o motorech, tak sem znovu vrazim clanek s lidovek.
Motory Ford TDCi
Společné označení, různé konstrukce
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstrukční řada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétně z roku 1989. Poprvé se objevil v Sieřře 1,8 TD, poté ve Fiestě, Escortu či Mondeu. Tato původní verze s nepřímým vstřikováním rozhodně nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válců, rozvodové řemeny, samotné motory trpěly rychlým opotřebením, ztrácely kompresní tlaky či se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazně modernizován, dostal přímé vstřikování paliva axiálním čerpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkově zesílenou a přepracovanou konstrukci. O spojení klikové hřídele a čerpadla se stará řetěz, čerpadlo s vačkovou hřídelí propojuje ozubený řemen. Přímý vstřik znamená výrazně nižší tepelné namáhání, takže ač stále litinová, tak již hlava válců nepraská. V této verzi měl motor označení TDDi a výkon 66 kW (na některých zahraničních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vstřikování common-rail Delphi a obchodní označení TDCi. Vstřikovací zařízení, které se ve větších motorech mondea TDCi (viz. níže) postaralo o jejich problematickou pověst, zde překvapivě nezlobí. V menším motoru není totiž zejména čerpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavně mazivost) je čerpadlo Delphi samozřejmě hodně citlivé, takže pozor na neznačkové čerpací stanice. Častěji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde mění s částí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje značnou kouřivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro současný focus, a to ve spojení s manuální převodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných částic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem (viz. níže).
2002
Motor: 2,0, 2,2, 2,4 TDCi, 16V
Výkony: 66, 85, 96, 104, 114 kW
Konstrukční řada: Puma
Aplikace: Mondeo (2,0, 2,2), Transit př. Pohon (2,0), Transit z. pohon (2,4)
Šestnáctiventilové čtyřválce řady Puma jsou poslední originální konstrukcí fordu na poli dieselové techniky. Samotný motor zahájil svoji kariéru v roce 2000, a to ve Fordu Transit a též v prvních modelech mondea. Používal vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44, nesl obochodní označení TDDi. Je to odolný motor s rovzody poháněnými bezúdržbovým řetězem. TDDi zde ukazuje na použití vysokotlakého přímého vstřikování radiálním čerpadlem Bosch VP 44. Na jeho adresu třeba poznamenat, že je obvykle spolehlivé, ale když už se pokazí, stojí to za to. Opravují jej nejlépe vybavené diesel servisy, práci jim komplikují nevyčistitelné kanály uvnitř tělesa čerpadla, kvůli kterým musí být často měněno celé těleso. Navíc nezřídka jebne jeho řidicí jednotce. Všechny závady tohoto čerpadla vyjdou vždy tak na 20 tisíc Kč (měření, rozebrání, díly, měření, nahrání kompenzace), což je třetina ceny nového.
Označení TDCi přišlo se vstřikováním Common rail od firmy Delphi. V prvním roce výroby se vyskytovaly značné problémy se zadíráním vysokotlakých čerpadel, kterým nestačila mazivost v ČR běžně dostupné nafty. Než Delphi počátkem roku 2003 začalo dodávat čerpadlo z odolnějších materiálů, vyměnil jej Ford v záruce některým lidem i několikrát. U vozů vyrobených do roku 2003 si rozhodně zkontrolujte, zda jim bylo po tomto datu čerpadlo měněno. Vůz s velmi nízkým počtem najetých km by totiž mohl mít stále původní velice choulostivé čerpadlo. Připomeňme, že kovové špony uvolněné při jeho zadírání zablokují i vstřikovače, takže výsledkem může být dosti drahá oprava, navíc dnes už po uplynutí záruky.
Pojem selhávání řídicích jednotek také není zcela přesný. Mondea TDCi vyrobená do data 15.02.2003 měla dvě řídicí jednotky – motoru (ECU) a vstřikování (EDU). Do 15.05 2002 byly vždy spojeny kabelem s pocínovaným konektorem. Rychlou degradací materiálu a zvyšováním odporu docházelo k různým chybám v komunikaci, blikání kontrolky žhavení, ztrátě výkonu. Od zmíněného data docházelo k nahrazování konektorem zlaceným (společně s oběma řidicími jednotkami, jejichž je konektor nedílnou součástí), a to jak ve výrobě, tak v rámci záruky. U vozů vyrobených do února 2003 si zkontrolujte, jak se věci mají. „Cínové“ jednotky totiž Ford měnil jen v případě problémů, nikoliv ploště. Vzhledem k tomu, jak drahé součásti to jsou, by bylo velmi nepříjemné muset je měnit po uplynutí záruční doby na své náklady.
Od února 2003 již Mondeo TDCi není méně spolehlivé, než jiné motory se vstřikováním common-rail, snad jen hůře snáší nekvalitní naftu (atypická konstrukce čerpadla Delphi). Začátečníkům u tohoto motoru může vadit poněkud nestabilní volnoběh, s vozem takřka nelze manévrovat bez přidání plynu, motor při rozjezdech snadno zhasne. I tento problém dospěl k řešení, a to s příchodem emisní normy Euro IV. Vyšší vstřikovací tlak, jemněji rozprašující trysky a elektricky řízené turbo Garret GT 20 dohromady způsobují další citelné zlepšení odezvy a také daleko stabilnější volnoběh. Na českém trhu se takto modifikovaná TDCi prodávají až nyní, ale pro ekologicky citlivé západní trhy byl motor 2,0 TDCi v této úpravě nabízen již od poloviny minulého roku. Elektricky řízené turbo poznáte od pohledu, má místo pneumatického aktuátoru žebrovanou řídicí jednotku s integrovaným servomotorem.
2003
Motor: 1,4 8V, 1,6 16V, 2,0 16V
Výkony: 50, 66, 81, 100 kW
Konstrukční řada: PSA
Aplikace: Fiesta, Fusion (1,4 8V, 1,6 16V/66 kW), Focus (1,6 16V/66 kW, 81 kW ve spojení s CVT, 2,0 16V), Focus C-Max (1,6 16V/81 kW, 2,0 16V)
Motory z konstrukční školy PSA jsou dvou konstrukčních řad. Agregáty 1,4 8V a 1,6 16V jsou blízce příbuzné, mají společný blok. Dvoulitr je svébytnou odlišnou konstrukcí.
Nejmenší a největší motor mají piezoelektrické vstřikování Siemens, které je v principu nejodolnější. Jeho vstřikovače se totiž objedou bez choulostivého hydraulického ovládacího mechanizmu (piezo-krystal má narozídl od solenoidu dost síly zavřít hlavní tlak), takže u nich mnohem méně hrozí závada nadměrného zpětného toku (přepadu). Na druhou stranu Siemens VDO jako jediný nemá žádný aftermarket, takže případné opravy spočívají ve výměnách celků a po uplynutí záruční doby by mohly být drahé.
Motor 1,6 TDCi v obou výkonových variantách je vybaven vstřikováním CR firmy Bosch. Čerpadlo CP3 je opravitelné, vstřikovače jsou dostupné levnější v exchange systému, navíc systém sám je ve spolehlivosti dobrým průměrem.
Doufam ze to pomuze :-) -
"-- skrytý --" 20.01.07 19:43
« sroub
lomo - no zadny dobry zpravy...ja mam kotouce a tak porad jeste doufam, ze to nejak pujde.
Pokud nic nesezenu tak se zkusim domluvit ve Fordu at ten zavit prorezou jeste jednou a daji jinou matku. Ale uvidim jak moc se jim to bude chtit delat...jednak prijdou o 4000 Kc a druha vec je zda to budou chti udelat kdyz je to jeste v zaruce.
Plechac ted drzi, ale elektron je tlustsi a to rikali, ze to asi drzet nebude tak jak ma... -
"-- skrytý --" 20.01.07 15:58
« Bez nadpisu
strhnuty zavit .. sice teraz z fleku neviem presne ako su tam tie srouby upevnene, ale ak si dobre pamatam, tak je v celku prizvarane na tej jednej polovici bubna (minimalne na zadnych kolesach kde mam bubny :-()
asi budes musiet obetovat tych 4000 :-(
a prerezat ten zavit nanovo nepojde ? je uplne strhnuty ? -
"-- skrytý --" 20.01.07 12:48
« sroub
Ahojte, bohuzel ne, nejedna se o strhlou matku, ale o strhly zavit primo na sroubu. Takze opravdu potrebuju sroub...a ten se pry neda koupit zvlast ,ale v celem dilu zadniho kola - cca 4000 Kc. :-(
Co se tyka matek - tak bezpecnostni uz mam a tim padem mam i nahradni matky. Ale sroub ne :(
Diky za ten graf - vypada to, ze je to ten muj motor. Jeste jednou diky ;-) Ja hledal kde mohl ale tohle jsem fakt nenasel :shock:
Obrazek nemuzu otevrit - pry nemam opravneni prohlizet tuto stranku -
"-- skrytý --" 20.01.07 11:36
« Re:
Focus, tak ani krivky nebudu... vsade v tych casakoch len slovne popisuju priebeh krutiaceho momentu a vykonu, krivky nie su nikde zobrazene.
edit:
ale na webe som nasiel toto:
[odkaz]
snad pomoze. normalne som dlho hladal... :-)
mas problemy s jednou z tychto skrutiek???
[odkaz]
podla tej ceny som usudzoval... ak mas odfaklenu len maticu, tak s jej zohnanim by nemal byt problem. pripadne kupit bezpecnostne a tym padom budes mat tri obycajne nahradne.
Ale např. u benzínu vyhřívané přední sklo nepovažuji za potřebné.
Dotaz pro majitele nových Fo: dají se ve stíracích lištách vyměnit jenom gumičky nebo se to musí kupovat celé?