FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 23.06.07 14:17
« Re: klima vs. vykon
Ahoj, ja mam 1.6 74kW s manualni klimou a zapnuta urcite pri jizde citit je, to se neda nic delat. Mam poznatek ze dvou okamziku, kdy je to citit nejvic...pri rozjezdu je treba pridat vic plynu a pak tesne za 4000 ot jde pomaleji do otacek. -
"-- skrytý --" 23.06.07 11:25
« Re: klima vs. vykon
Ahoj, mám tento motor /1,6Ti-VCT/ale ve Focusu C-max. Klimatizace po zapnutí je samozřejmě poznat, ale není to moc patrné, časem to skoro nepoznáš. U předchozí Octavie 2.0i to bylo znát určitě podstatně víc a při zapnutí auto citelně přibrzdilo.
Z vlastní zkušenosti jsem s motorem spokojen, dobrý výkon i obsah, tichý, lehce běží do otáček a na druhou stranu táhne i v nízkých otáčkách. Ale 1,6 diesel je u Forda dost povedený a určitě ho lze jen doporučit. Záleží kolik a kam jezdíš a kolik chceš investovat, no a každý dává přednost něčemu jinému. -
"-- skrytý --" 23.06.07 10:29
« Re: klima vs. vykon
johny, jasne ze to citit. ono to auto uz i bez klimy nie je ziaden rychlik... a klimu citit dost. ked musim predbiehat, tak ju radsej vypinam, ak potrebujem predbehnut co najrychlejsie.
na tej 1,8 som jazdil a prekazalo mi, ze bolo treba casto radit. zdali sa mi kratke prevody. ale ja nie som fanusikom dizlov, takze toto ma ber s rezervou.
edit mam 1,6 Ti-VCT a fofo 5dv hatchback -
"-- skrytý --" 22.06.07 19:55
« klima vs. vykon
Zdravim,
planujem kupu noveho focusu a vyberam si medzi 1.8tdci a 1.6ti-vct a jednou z veci ktora by ma zaujimala je aky dopad bude mat zapnuta klima na vykon motora 1.6 ti-vct.
Hladal som to aj vo fore ale mozno nepozorne no nenasiel som konkretny priklad.
Prosim kto mate motor 1.6ti-vct napiste mi ako ovplyvni zapnuta klima vykon auta.
Na 1.6 starej Octavke zapnutie automatickej klimy dost citit tak som zvedavy ci to potrapy aj novy motor focusa.
Vdaka -
"-- skrytý --" 22.06.07 18:13
« Re: Problem s razenim
Davide, řešil jsem malinko podobný problém jako ty. Mě to dělalo pouze ze dvojky na trojku, řekl bych že občas. Ale popsal bych to spíše jako nepřesnou dráhu páky, kdy jsem jí musel "pomoct" a ještě kousek vychýlit, aby se tam ta trojka dostala. Stávalo se mi to hlavně, když jsem chtěl razantně předjíždět, podřadil na dvojku, vyrazil a při dokončení manévru tam chtěl dát trojku. Tedy přeloženo do češtiny - když jsem řadil podvědomě, protože jsem musel hlídat provoz, předjížděné vozidlo ap. Při klidné jízdě jsem to moc nezaznamenal, asi jsem se "naučil" řadit jak to převodovka potřebuje. Mám teď najeto 10000, subjektivně mám pocit, že se to snad zlepšilo.
Byla to jedna z mála věcí, která mě trochu nepříjmně překvapila, ale nejsem si jistý, zda se s tím servis bude ochotný zaobírat. Uvidíme, zda se ozve ještě někdo další. -
"-- skrytý --" 22.06.07 17:00
« Problem s razenim
Chci se zeptat, jestli ma nekdo zkusenost s problemy s razenim prevodovych stupnu.
Mam 1.6 74kw benzin z, 3/2007, najeto mam 5500km a problem je ze jde spatne radit 3. stupen, a to jak ze 2. tak ze 4., radici paka proste jde pres odpor a nekdy to jde az na druhy pokus. Jinak radi dobre, takze predpokladam ze je v necem chyba. Cekal jsem ze si to "sedne", ale 5500km uz je dost a kazi mi to radost z jizdy. Navsteva servisu me asi nemine, ale chtel bych pred tim jeste slyset nejaky nazor.
Obecne mam k servisum velkou neduveru, podle me umi tak maximalne vymenovat dily, ale prijit na zavadu nebo neco opravit, to je problem.
Nakonec se zeptam, jestli mi nekdo doporuci, nebo naopak, nejaky servis v Praze, okoli a v sev. cechach. Za prispevky dekuji. -
"-- skrytý --" 20.06.07 10:35
« Re: Ford - dovolená, 1.6, 100k, Kombi.
Hm, tak to je fakt celkem dost..........já mám najeto 150 km, takže zatím raději nic hodnotit nebudu, ale pokud to na dálkových trasách vezme kolem 8 až 9 litrů, tak to není tak málo....... a nebo už jsem tak deformovaný tím dieslem, že co je na 6 litrů je moc :-) Samozřejmě, vyšší pořizovací cena, pojistky atd. to zase vyvažují zpátky.
Jel jsem teď vpředu jako spolujezdec a docela jsem nepochopil, proč je dveřní madlo tak strašně protaženo dopředu pod nohy , kde vadí . -
martas2005 19.06.07 22:01
« Re: Ford - dovolená, 1.6, 100k, Kombi.
Tak to jsou celkem dobre zpravy. Ceka me za 2 tydny neco podobneho, alespon vim, na co se pripravit :-) Dneska jsem dal Pha-Blava-Pha s prumerem 93 km/h - vetsinou na dalnici tempomat na 140, obcas vylet ke 160. No a prumer bylo celkem cistych 9. Jeli jsme ve 3 lidech a prijde mi to celkem dost. Podle okamzite spotreby muzu potvrdit, ze tak do 110 to jde, ale pak spotreba vyleti. Tu delsi cestu budu mit jeste kola na strese, tak jsem zvedavej, jak si poradi 100k se stoupanim v Brenneru... -
"-- skrytý --" 19.06.07 14:42
« Ford - dovolená, 1.6, 100k, Kombi.
Tak jsem se vrátil z dovolené od moře. (Itálie, jižní Apulie, Gallipoli).
Najeto 3600 km, celková spotřeba 7,82 l/100 km, 75% cesty s klimatizací, 320 kg živé váhy a asi tak 100 až 120 kg zavazadel. spotřeba kolísala podle způsobu jízdy - i s klimatizací a do 120km/hod (tachometrových) to bralo do 7 litrů, ale při 150 až 160km/hod (to jsme si troufnuli pouze v itálii) to šlo na 9 litrů a nějaké drobné.
Bral jsem to jako test, abych si mohl udělat pro další dovolenou finanční rozvahu, jestli je lepší jet co to dá a s větší spotřebou najednou nebo jet pianko a někde si zaplatit nocleh.
Na 110% splnilo mé očekávání - perfektní auto na dálkovou jízdu, neskutečný komfort. Skoro pořád to jelo na 5. převodový stupeň, i stoupání na rakouské dálnici. Jakmile je tam nad 3000 ot., tak to má neskutečnou sílu. V různých diskuzích se objevuje názor, že je výkon pro Focuse II poddimenzovaný, ale po této cestě si to nemyslím.
Teď mám najeto 10000, tak si udělám zase spotřebu, jestli se konečně dostanu na oněch 6,7 l. -
superkutil 19.06.07 09:24
« Re: 1.8 TDCi
Ahoj, mám sice Mondeo 2.2TDCI, ale kolem spotřeby to bude podobné. Měl jsem ji vysokou a tak jsem se snažil to točit co nejmíň, 1,2 a 3 jen do 1500ot. 4 do 2000 a držet to kolem 2000ot. To byla spotřeba pod 6litrů. Jakmile jsem to přišláp nebo vyjel na dálnici tak šla rychle nahoru až se zastavila u 7,5. Pak jsem ale jednou jel ze Šumavy do Prahy, šlapal na to co to dalo a spotřeba byla pod 6,5litru. Spotřeba by asi měla být nejmenší, když bude nejvyšší účinnost motoru a kdy se bude vytvářet jen takový výkon jaký je třeba. Ale kdy je taková situace? Je lepší motor držet v otáčkách nebo ho dusit u volnoběhu? Vím, že u benzínu je lepší ho držet v otáčkách, ale TDCI bych spíše řekl držet u volnoběhu. Jinak po 1000km mám spotřebu 6,5 což na takovou krávu jako je Mondeo vážící 1,5t a s motorem 2.2 zase není tak moc. -
"-- skrytý --" 18.06.07 16:59
« 1.8 TDCi
Miro Ba - tú spotrebu poznám :-( mal som ju asi prvých 5000 km, potom to pomaly išlo dolu. Najviac po 13000 km na priemer 6,9.
Dnes mám 26 000km a priemernú 6,5 l. Mám pocit, že každým mesiacom ešte klesá o 0,1 l, takže uvidíme.
To, že forďácke dízle majú vyššiu spotrebu ako TDI bolo známe už predtým.
Ale pozor, keď chcem dokážem aj dnes spraviť spotrebu 7,5 l a nemusím ani závodiť, stačí jazdiť vždy zo studeným motorom (jazdy max. 10 min.) a rozbiehať sa s tehlou na plyne :-)...chápeš brácho? užívaj si turbo! ;-)