FORD FOCUS II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 09.07.07 20:17
« Re: 99 a 100 oktanovy benzin.
no, vykon motoru sa zvysenim oktanu zvysi. ved 2,5 l 5valec od volva vo FocuseII ST je toho dokazom. bezne frci pod 95oktanom 225 koni, natankuj 98cku a mas o 12 koni viac. ...citali ste slova automobilky...
btw. tieto roznooktanove benziny, a vselijake evo, v-power... a ine superturbospecial su odjakziva naplnom mnohych diskusii. a tiez nielen zvysenie vykonu - ozivenie v nizsich otackach, ale aj problematika nizsej spotreby.
-
Moik 09.07.07 12:22
« Re: 99 a 100 oktanovy benzin.
100okt. benzín nehoří líp, jen se vznítí až za vyššího tlaku. Letadla lítají na asi 80okt. benzín. Výkon motoru se zvýšením oktanu nezmění. Jak psal Sranki, motory s vyšším kompresním poměrem vyšší oktan. číslo u benzínu využijí. Nejlíp to bylo vidět na staré Š120 a Š120GLS, obyč 120 měla nižší kompresní poměr, nižší výkon a tankovala speciál (myslím že 91okt.) 120GLS měly vyšší KP, vyšší výkon a jezdila na SUPER (kolik oktanů? 95?) -
Sranki 09.07.07 10:47
« Re: 99 a 100 oktanovy benzin.
Bezsirny benzin neexistuje, existuje nafta s nizkym obsahom siry. U benzinu ziadna sira nie je, pretoze je to lahsia frakcia ropy ako nafta.
Otazka tankovania vysokooktanovych benzinov je stara ako auto samo ;-) Ak ti vyrobca nepredpisuje 98 tak nemas absolutne ziadny vyznam taknovat taky benzin. To iste sa tyka premenliveho casovania ventilov - to s tym nema nic spolocne. Ide predovsetkym o kompresny pomer. Vysoky kompresny pomer znamena vacsiu pravdepodobnost detonacneho spalovania pri vysokom zatazeni. Tankuj co mas napisane v navode na uzivanie, obcas V-power 95. Nic viac pre svoj motor nemozes v tomto ohlade urobit. Ak xces tankovat 98 tak mi tie prachy mozes rovno posielat na ucet - asi taky uzitok z toho budes mat >:D -
"-- skrytý --" 08.07.07 22:55
« Benzín
Rada, že se má občas natankovat 98 místo 95 je zcela nesmyslná u všech motorů s výjimkou Ti-vct, nebo jak se to píše. (Proměnlivé časování ventilů). Protože normální motor ty větší oktany nevyužije, nemá jak. Něco jiného je W-power ap. typy, kde je více aditiv, které dle výrobce rozpouští usazeniny a čistí tak spalovací prostor. Jestli je to pravda nebo obchodní trik nemohu posoudit.
O bezsírném benzínu nic nevím, takže k tomu se nevyjadřuji. -
"-- skrytý --" 08.07.07 18:26
« 99 a 100 oktanovy benzin.
V diskusii som sa docital, ze je pre zlepsenie jazdnych vlastnosti benz. motora vhodne obcas natankovat 98 okt. benzin, ale co poviete na 99 okt. bezsirny od Slovnaftu, resp. 100 okt. bezsirny od OMV. Neviem, ci tym neurobim motoru (1,6 Duratec 115 k.) medvediu sluzbu. Obcas by som si ho dal ak by som vedel, ze tym zvysim zivotnost motora a aj jeho jazdne vlastnosti. Viem, ze cim viac okt., tym lepsie spalovanie, ale vie si moj motor s takym niecim (bezsirny benz.) vobec poradit? Nebude mu vadit, ked budem raz tankovat 95ku s primesou siry a raz povedzme 100vku bez siry? Ak tomu niekto rozumiete, hodte sem prosim info, mozno bude viac takych, ktorych by to zaujimalo. -
lulipin 08.07.07 18:04
« chromový lem přední masky
vidím, že se tu rozvinula diskuze o chromových doplňcích, potřeboval bych sehnat chromové olemování, které bývá na přední masce např. u ghia verzí. Kupuji ojetého fofo II tm.šedá barva a nějak mi tam ten chrom už dopředu chybí. Spíš by mi bodlo nedávat za to tolik peněz u autorizovaných servisů. Díky předem za vaše rady. :yes: -
lulipin 08.07.07 18:04
« chromový lem přední masky
vidím, že se tu rozvinula diskuze o chromových doplňcích, potřeboval bych sehnat chromové olemování, které bývá na přední masce např. u ghia verzí. Kupuji ojetého fofo II tm.šedá barva a nějak mi tam ten chrom už dopředu chybí. Spíš by mi bodlo nedávat za to tolik peněz u autorizovaných servisů. Díky předem za vaše rady. -
"-- skrytý --" 07.07.07 18:52
« Re: Rámik ŠPZ
...from Ba, ale mne nejde ani tak o ten chróm, ako o to, aby značka dobre držala v tom plastovom rámiku, lebo mám taký pocit, že čo výrobca to milimetre hoe-dole a potom to vidno ako si ľudia pomáhajú...buď prevŕtajú značku, alebo to "vyriešia" plastovými sťahovacími páskami...vyzerá to otrasne.Ja som nartafil na taký rámik a značka drží LTT. No a iné plastové rámiky s väčším falcom som nevidel, iba pochrómované. -
"-- skrytý --" 07.07.07 16:41
« Re: Zima
Osobne bych zase volil uzsi pneu - tj 195. Zalezi, kde prevazne jezdis, a jak moc chces do zimnich pneu investovat. Kdesi jsem cetl, ze na snehu lepe zabiraji uzsi pneu.
Obavam se ale, aby se z toho nestal spor typu DieselxBenzin.
Ono v praxi je mozna i sporne zda ten maly rozdil pocitis. Jses-li bezny ridic.
Ja mam otestovane FireStone Winterhawk a jsem s nima naprosto spokojeny (s jinymi bych ale treba byl take ;-) ) -
"-- skrytý --" 07.07.07 13:30
« Re: Rámik ŠPZ
fofoghia, neviem, odkial si, ale napr v Malackach existuju obchodiky s autodielmi. vsetko pre auto. a v blave napr. na Bazovej. urcite toto maju i v hypermarketoch. ale ak by si chcel, odmontujem svoje, lebo sa mi to nepaci, ale nechce sa mi to davat dole kvoli lenivosti... namontoval mi to na vw brat, lebo sa mu to paci. -
"-- skrytý --" 06.07.07 17:11
« Rámik ŠPZ
FoFo 2800 km ide ok, nič neklepe nevŕzga...otázka do pléna má niekto namontovaný kovový rámik-držiak špz-ky? Mám na mysli trebárs plastový spodok, ale rámik kovový a naňom nanesená vrstva chrómu. No a samozrejme nejaké špec. skrutky,ktoré to držia, teda aspoň krížové...thorx a pod. Keď nie, tak kde v Ba kvalitný plastový rámik s imit. chrómu. Napíšte aj kde nie, podľa osobnej skúsenosti, lebo som sa stretol s prípadom,kedy po jednej-dvoch návštevách umývarky išiel chróm postupne dole...kujem.