FIAT CROMA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
Pavell_KR5 06.01.10 17:35
« jak vam slapou CROMY?
Zdar fiataci !-) Chystam se presedlat z milaska Marey SW 2.4JTD na neco mene ojeteho a pres ruzne Mondea, P407, C5 apod. jsem t.c. doputoval ke Crome. Nejvic se mi zamlouva 1.9JTD 16V.
Tak se ptam, jak vam to jezdi a jak jste s Cromou spokojeni? A jak vam to startuje v soucasnych mrazech a pri soucasne repkou "vylepsene" nafte? :-)
Dik za info. -
RRAAFF1 27.09.05 13:21
« Bez nadpisu
Jak jste se bavili o motoru 2,2,tak jestli ta vysoká spotřeba není dána starší koncepcí motoru bez přímého vstřiku.Opel má dnes 2,2 DIRECT 114KW,který je ve všem o poznání lepší.Nevíte tedy,zda je 2,2 16V ten s přímým vstřikem a nižším výkonem nebo je to ta "stará" 2,2 16V bez přímého vstřiku? -
« Re: Re: sekvencny automat
Selespeed je klasický automat s možností ručního řazení
Praveze urcite nie je. Selespeed zo Stila a Alfy je technologia z F1, je to prevodovka s ozubenymi prevodmi, ale kompletne od zaciatku navrhovana ako "roboticka".
Ale v Crome nie je Selespeed, je tam "sekvencna seststupnova prevodovka", podla definicie je to nieco ako Selespeed, ale preco to ma iny nazov ? Este skusim popatrat. -
« Re: sekvencny automat
Já sem jezdil s benzínovou Cromou v automatu ale nějak jsem nad principem nehloubal, tykže na tohle odpověď nevím, rozdíl mezi Selespeedem a Dualogicem je ten, že Dualogic je v podstatě manuální převodovka kde se o spojku a řazení stará elektronika a máš možnost řadit i ručně, Selespeed je klasický automat s možností ručního řazení. Ta benzínová Croma při ručním podřazování vcelku ochotně spolupracovala, brzdila motorem a tak, byl jsem příjemně překvapený. Nicméně nejsem odborník na automaty, takže přiznám, že o nich moc nevím. -
« sekvencny automat
af: mozes mi prosim ta vysvetlit ako funguje "sekvencny seststupnovy automat" v Crome ? Lamem si nad tym hlavu - je to take nieco ako 6-stupnovy Selespeed v Stile a Alfach ? Alebo nieco ako 5-stupnovy Dualogic v Punte a Idee ? A ake su vlastne medzi nimi rozdiely ? -
"-- skrytý --" 31.08.05 12:13
« Croma 1,9 JTD 16V
Dnes jsem byl na testovací jízdě s Cromou JTD 150 PS se šestistupňovým manuálem. Jelo to moc pěkně, točivý moment byl takový dost vyrovnaný, žádné "kopance " jako u TDI, zdál se mi zpřevodovaný dost do pomala, na 6 při rychlosti 170 točil jenom 3000. Zdálo se mi že má hodně krátkou jedničku, při pokusu od rychlejší odpich tam bylo hned 5000 a to už zareagoval omezovač :-) Vevnitř velmi tiché, těžko lze poznat, že se jedná o diesel (tak možná rozjezd 1,2), bzdy účinné,bez nějakého ostrého nástupu (i vzadu má chlazené kotouče)
Výbava lze objednat na co se dá jen pomyslet.
Uvažoval bych docela o 2,4 200 PS, ta se však dodává jen se 6 stupňovým sekvenčním automatem. No na tom by asi nebylo nic škodlivého, je tam vždy volba ručního sekvenčního řazení. Na to, že to není až tak velkánské auto, udávají papírovou spotřebu ve městě 11,5, což mi přijde docela dost. Máte už někdo s těmito motorizacemi 150 PS nebo 200 PS nějaké zkušenosti.
Myslím, že co se týká výkonů JTD a kultivovanosti chodu, mají se mnozí co učit a že v tomto segmentu vozů (pominu-li BMW , Audi ..) nemají svým výkonem konkurenci.