FIAT CROMA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
- FIAT CROMA 22.02.2005 09:55
- nová Croma 27.04.2005 22:31
- Croma 29.05.2005 23:46
- Re: Croma 30.05.2005 13:11
- wolff 30.05.2005 17:50 wolff
- testy 30.05.2005 20:14 modus ponens
- AF 30.05.2005 20:34 JTF
- Bez nadpisu 30.05.2005 22:14 wolff
- Bez nadpisu 31.05.2005 00:07 wolff
- Bez nadpisu 31.05.2005 00:09 wolff
- Bez nadpisu 31.05.2005 14:18 wolff
- Bez nadpisu 31.05.2005 14:58 wolff
- to Matus a af 31.05.2005 22:20
- Bez nadpisu 31.05.2005 22:37 wolff
- Bez nadpisu 01.06.2005 08:38 JTF
- Bez nadpisu 02.06.2005 13:59 wolff
- Bez nadpisu 02.06.2005 15:07 wolff
- Bez nadpisu 02.06.2005 15:10 wolff
- Bez nadpisu 02.06.2005 18:35
- Bez nadpisu 02.06.2005 22:48
- Bez nadpisu 03.06.2005 15:04 wolff
- Kvalita 04.06.2005 20:59
- Croma 04.06.2005 21:18 JTF
- Bez nadpisu 06.06.2005 13:38 wolff
- Bez nadpisu 06.06.2005 17:41
- Objektivita auto.cz 07.06.2005 10:50
- croma 07.06.2005 23:08
- Bez nadpisu 08.06.2005 05:52
- Bez nadpisu 08.06.2005 08:44 wolff
- auto.cz 08.06.2005 08:45
- Croma - osobní zkušenost 08.06.2005 11:42
- to magic 08.06.2005 12:45 wolff
- NIcKON 08.06.2005 13:22
- Bez nadpisu 08.06.2005 13:44 wolff
- Bez nadpisu 08.06.2005 14:04 wolff
- croma 08.06.2005 20:53
- Bez nadpisu 08.06.2005 21:51 wolff
- CROMA x MEDIA 08.06.2005 22:27
- Bez nadpisu 09.06.2005 09:55 wolff
- Bez nadpisu 10.06.2005 07:54
- CROMA ve FIAT IMOFA dnes! 10.06.2005 23:13
- Croma 13.06.2005 21:24
- to Beaver2000 13.06.2005 22:50
- Bez nadpisu 13.06.2005 23:32 Lubos.1
- Bez nadpisu 14.06.2005 11:44 wolff
- to: magic 14.06.2005 14:57
- NIcKON versus FIAT & fan 14.06.2005 15:33
- CROMA a názorový spor 14.06.2005 18:25
- Bez nadpisu 15.06.2005 00:56 wolff
- Re: CROMA a názorový spor 15.06.2005 07:52
- Bez nadpisu 15.06.2005 12:04 wolff
- Re: Re: Croma - osobní zkušenost 20.06.2005 10:04
- Cena Fiatů 23.06.2005 09:23
- Bez nadpisu 23.06.2005 13:00
- Bez nadpisu 26.06.2005 11:59 wolff
- Max 01.07.2005 10:54
- Test v AMS 01.07.2005 14:46
- Croma 07.07.2005 10:26
- Croma 1,9 JTD 16V 31.08.2005 12:13
- sekvencny automat 19.09.2005 14:57
- Bez nadpisu 27.09.2005 13:21 RRAAFF1
- Bez nadpisu 27.09.2005 14:29
- Prima 08.10.2005 19:28
- Fiat Croma 8 tto V 22.10.2005 15:02
- fiat croma vahadla 25.10.2005 14:42
- crash test 26.10.2005 15:17
- Bez nadpisu 26.10.2005 16:00 wolff
- EuroNCAP 27.10.2005 08:21
- New Croma 10.12.2005 19:28
- RE: New Croma 15.08.2006 08:06
- jak vam slapou CROMY? 06.01.2010 17:35 Pavell_KR5
-
-
-
« Re: Re: FIAT CROMA
Myslel som tak vseobecne s cromami... ale ja mam konkretne 2.0ie Turbo, rocnik 88, teraz 190 tis km. ma to krasnych 155 koni a ten pocit, ked zaberie turbo je uzasny... najazdil som zatial asi 5tis km a uplne v pohode... trochu na nej hrdzaveju blatniky, ale to je vseobecny problem crom...-
"-- skrytý --" 23.02.2005 20:18
« Re: Re: Re: FIAT CROMA
Bejko : jestli mam byt strucny tak pozitiva jsou : vnitrni prostor i na zadnich sedadlech, velky kufr, vybava, slusny jizdni vlastnosti (zadni viceprvkova naprava), dobre naftovy motory, dynamika motoru 2.0T, cena nahradnich dilu.
Negativa : koroze (mimo pozinkovane verze, nikdy jsem nedokazal zjistit, odkdy Fiat mel pozinkovanou karoserii), motor 2,0 - spotreba + dynamika, interier, predni svetla.
Celkove je to fajn auto za rozumnou cenu. Druha generace je v mnoha smerech lepsi.-
« Re: Re: Re: Re: FIAT CROMA
mam pocit, ze uz od tej prvej generacie to je z casti pozinkovane... a to co nie je, tak to uz hrdzavie... zadne blatniky, podbehy... ale kasna ma az tak velmi netrapi, svagor karosar, a ten zvysok zatial uplne suhlasi... obrovske, dynamicke, s rozumnou spotrebou... ja zatial jazdim v priemere za 7.9 co pri 2.0 Turbo je slusne... a to mam 50% mesto...
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 28.04.2005 01:10
« Re: nová Croma
Údajně se má začít prodávat v červnu v Německu.
Dobrej webík je www.fiatcroma.com , fakt pěkně udělaný, verze, rozměry, parametry motorů, zrychlení.... Taky se mi Croma líbí, interiér vypadá velmi dobře, jsem zvědavej kolik bude stát u nás. Ideální bude asi nafta 1.9 150HP (0-100 za 9.6). Benzín 2.2 MPI je na tom trochu hůř - má 147HP (0-100 za 10.1). Nafta 2.4 200HP je jen v automatu (6 speed, sekvence,0-100 za 8.5), bude asi o dost dražší.-
"-- skrytý --" 26.05.2005 08:49
« Re: Re: nová Croma
to r.c.:V Belgii bude v prodeji od 1.cervna.Videl jsem ji fakticky a musim rict, ze je to moc pekne auto.Nekde jsem uz cetl ceny pro CR myslim, ze zacinaji na 629 000kc-1,8 16V(bude az v lednu 2006) 649 000kc-1,9JTD 8V 689 000kc-1,9JTD 16V atd.Uz zaklad ma bohatou vybavu aut.klimu,7xairbag,CDMP3 atd.Jde jen o to zda aspon 2roky nepockat az se vychytaji mouchy.Preci jen, je to uplne novej model ;-)-
"-- skrytý --" 26.05.2005 10:49
« Re: Re: Re: nová Croma
Před 10 dny byl můj prodejce (Fiat Imofa) v I na předváděčce New Cromy. Podle něj, když všechno dobře půjde, tak bude v CZ představena kolem 10. června a v prodeji bude letos na podzim. Cena za benzin, tuším 2litr, má začínat na 690t Kč. To je info, které mám já.
Prezentace na netu je super, je to fakt velký Fiat a zase nabitý elektronikou a novinkama. Ohlasy jsou různé, je nominovám do soutěže nejkrásnější auto roku. Je ještě větší než Stilo MW a to není malé auto 8) -
« Re: Re: Re: nová Croma
Zas tak nový model to není - základ je z Opelu Signum. A myslím si, že rok stačí - alespoň moje Idea to dokazuje.
-
-
-
-
Re: Croma
Prave som si precital test Cromy tu na auto.cz a vazne neviem, zasnem nad tolkou ocividnou snahou o nadrzanie jednej strane ..
V autobilde hovorili o Crome ako o vynimocne kvalitnom aute, ktore sa kvalitou materialov a spracovanim skor hodi ako konkurent BMW5 a Mercedes E a nie ako konkurent Passata. Ale ceskym redaktorom sa spracovanie Fiata nepozdava, samozrejme nema na VW (koho ineho vsakze) a aj niektore materialy su "lacne". Znamku za dielenske spracovanie dostala 7, pricom Matiz (Spark) ma 8 a Passat 10. Skratka cesky test.
A dobra pikoska bola aj v stati aj o jazdnych vlasnostiach. Vraj Croma nema na VW a Ford s vyspelymi stvorprvkovymi napravami. Asi im "usiel" fakt, ze Ford a Fiat pouzivaju 5 prvkove napravy a VW len 4 prvkovu a realita je taka, ze jazdne vlastnosti Cromy (Opel Vectra, Saab 9-3) su daleko lepsie ako vlastnosti VW konkurencie ..-
"-- skrytý --" 30.05.2005 15:03
« Re: Re: Croma
to: 1.6dynamic & ALL
Nedá mi to, abych se nepřidal. Páni redaktoři českých (možno aj slovenských) médií dělají vše proto, aby si o nich lidé (co přemýšlí) mysleli, že jsou placení jednou velkou evropskou firmou, která musí prosazovat své výrobky stůj co stůj. Už mě tím vážně se... >:-[] Teď je to New Croma, předtím to bylo Stilo atd. Prostě, když přijde Fiat nebo někdo s něčím co VW nepovažuje za vhodné pro svého zákazníka (jeho výrobky to nemají, protože kdyby to měly, tak budou ještě dražší), potom všechny výrobky konkurence jsou sice "zajímavé a v něčem málo dobré", ale oni jsou přece nejlepší, bohužel lidé na tuto mediální metodu stále ještě slyší :-(
Novou Cromu jsem viděl jen na fotkách a na webu, super kára :!:
Ať nám Stila jezdí 8)-
-
« Re: Re: Re: Re: Croma
Tak teď trochu reality, s Cromou jsem jezdil minulý týden, s verzí 2.2 v automatu a 150 Ps JTD se šestikvaltem. O 2.2 se zmiňovat nebudu, je to totální mrtvola a dost dobře nechápu, proč si sakra vybrali k testu tento motor, když je jasné, že většina prodejů bude právě JTD 16V. Snad aby tomu autu bylo možno co nejvíc vytknout. JTD 16V je velmi příjemné a auto velmi svižné. No a teď ke zpracování, vím, že mám trochu jednostranný pohled, ale i tak, zpracování je špičkové, o nějakém nelícování nemůže být absolutně řeč, doporučuju u dealerů vyzkoušet, kdo neviděl neuvěří. Špičkově utlumený podvozek spolu s výborným interierem, kde ani při jízdě stovkou přes rozbité cesty nic neslyšíte. Stejnou trasu sem absolvoval s P 407 SW a ten má jízdní vlastnosti dost horší a navíc se na nerovnostech ozývaly nějaké pazvuky z prostoru kufru, nebo zadních sedadel, nevím přesně. Nechápu, co redaktoři AUTO CZ hodnotily, ale vzhledem k tomu, že nebylo uvedeno nic konkrétního, tak buď měli nějaké auto z předsérie, čemuž ovšem nevěřím, nebo prostě LŽOU, a tomu zase věřím... Sem se rozohnil, ale běžte si auto vyzkoušet a dáte mi zapravdu...-
matuS 30.05.2005 18:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Croma
O 2.2 se zmiňovat nebudu, je to totální mrtvola a dost dobře nechápu, proč si sakra vybrali k testu tento motor, když je jasné, že většina prodejů bude právě JTD 16V
lebo je to spickovy motor.
a to ze je spickovy motor smejd je problem talianov. za toto by som redaktorov nevinil.
cisto mestska jazda ich vysla na 13 litrov. klamu?
taku spotrebu mam s 3litrovym motorom ktory ma o 60koni viac a automaticku prevodovku.
preco tam radsej nedali alfacku 2.5 v6 alebo 2.0 v6 turbo.. -
« Re: pro af
K tomu motoru - dal jim Fiat ČR na výběr, nebo prohlásil, že buď tento motor, nebo nic? Jak znám Fiat ČR, tak b) je správně.
A k technice VW - zkuste se zeptat, jestli klimatizace nového Passata umí foukat chladný vzduch na tělo řidiče a ZÁROVEŇ teplý spolujezdkyni na nohy...
Když jsem se díval na nového Golf+, tak jsem se na to zeptal prodejce. Vytřeštil oči a vyhrkl: Vy beste to tak chtěl? Odpověděl jsem, že to tak mám. Nevěřil, takže se na to šel do Idey podívat. Dorazil jsem ho informací, že stejně to má i Panda...
-
-
-
-
-
wolff 30.05.2005 17:50
wolff
Páni redaktoři a autoři testu Fiat Croma. Prosím Vás. Ukažte mi, kde je v Cromě špatné slícování. Na Vašich stránkách máte mnoho fotek, pečlivě sem je všechny prošel, ale špatné slícování (jako např. u VW Golf V), nebo světla jako ze SEATU a nebo divně umístěný tlačítko výstražných světel sem nenašel. Tlačítka jsou evidentně všechny v přímém dosahu ruky řidiče, takže o špatné ergonomii nemůže být řeč, ačkoliv uznávám, že rozmístění prvků (je jich totiž mnohem víc) je jiné než u Škody Octavia, či Superb, či VW Passat, tudíž to byl pro Vás zjevně nezvyk. Mimochodem 4-prvková zadní náprava u VW je opravdu geniální (co sem měl starou mazdičku, tak ta to měla před 15 lety...), takže opět jste předvedli výkon hodný Oscara. Nedivil bych se, kdyby jste zkrachovali, ne kvůli tomu, že by se Vám nechtělo pracovat, ale kvůli tomu, že Vám už nikdo nepujčí na test auto. Pak už Vás ani VW nebude živit, protože Vás nebude potřebovat. S pozdravem WOLFF..... -
modus ponens 30.05.2005 20:14
testy
Nechapem, co sa tak vsetci rozculujete. Politika VW koncernu je dlhe roky znama a okrem toho aj logicka. Co ine im ostava, ked chcu predavat svoje drahsie (a pravdepodobne aj horsie) auto? Treba to brat ako pokus o vtip v inak nezazivnej spleti otrepanych fraz. :-)
Na druhej strane, budme radi, ze podobne predaje ako Skoda/VW nema spominany Fiat/Toyota/Mazda a pod. Akonahle sa tak stane, verim tomu, ze sa situacia otoci, nasi oblubeni vyrobcovia spohodlneju/zleniveju (staci sa pozriet na pristup Renaultu/Peugeotu k hojne sa rozmnozenym zakaznikom) a bude to len na nasu skodu. Hmm? ;-)
Drzim Crome palce, aby sa jej podaril aspon taky vykon ako Stilu vo svojej triede. -
JTF 30.05.2005 20:34
AF
Proč myslíš, že nemohlo jít o Cromu z předserie? Pamatuji si, když jsem se byl při uvedení Stila na trh svézt, tak jse´m taky řídil předváděčku a bylo to znát.-
wolff 30.05.2005 22:16
« Re: AF
Ale celkem to nasere, když si v každém českém motoristickém časopise přečteš, že máš vlastně v garáži za půl milionu šmejd nejvyššího kalibru... >:D Prostě mi chvilku tvalo než sem si zvykl, že jezdím v nejhorším autě co je na trhu. Že vlastně i trabant je lepší, neb je německý(obzvláště s vynikajícími VW motory...) :D
-
-
wolff 31.05.2005 00:07
Bez nadpisu
No takových vychytávek ma Fiat spoustu. Jenže ta kvalita zpracování. A pak je to Fiat. Takovej Volkswagen, ten má teprve vychytávky. Třeba ten úžasnej znak v předních světlech za čirou optikou. Po tom tuzerovo srdce zaplesá...A na bloku motoru obrovský nápis MADE IN GERMANY. Ale to tam teď má FIAT taky >:-[]-
« Re: Kvalita zpracování
Měl jsem na tři dny půjčený Opel Meriva, vlastním Fiat Idea. Můj pohled na Merivu jsem napsal do českého fóra na www.stilo.org, ale co se týká dílenského zpracování, má Meriva co dohánět a na Ideu nemá. Počet nejrůznějších záslepek po celém autě, ostré plechy v místech, kudy se má vyměňovat prasklá přední žárovka, v podstatě nulové odkládací prostory v autě, displej autorádia je tak utopen, že půlku jednoho řádku prostě nevidím, atd.
-
-
wolff 31.05.2005 00:09
Bez nadpisu
No apokud jde o fiat ČR, tak an tom autě je dobře patrné, že to v ČR vůbec nebylo a bůhví jestli ti naší místní experti to auto vůbec na vlastní oči viděli (neb když jim vadily převysy Cromy, tak se těším na převysy u Passatu a u Bory (Jetty)... >:D Na SPZ je jasně psané www.fiat.sk...Jen tak na okraj... Ty fotky sem si prohlížel opravdu pečlivě. hledal sem tam tu velmi špatnou kvalitu zpracování a svtěla ze seatu... >:-[]-
« Re:
matus: nevím co to kecáš? Zaprvé je to motor Oplu, takže je to těžko problém Italů a špičkový rozhodně není, pokud to bereš v nabídce, tak špičkový je rozhodně 2.4 JTD.
Jarous: že nešlo o žádné auto z předsérie vím celkem jistě, protože sem ty auta viděl a viděl jsem i tohle konkrétní testované na slovenských SPZ. Test proběhl určitě u nás, vzhledem k tomu, že česko a slovensko je jeden trh tak se tyhle testovací auta různě mění. U Stila to bylo něco jiného a ty první kusy skutečně nebyly nic moc...
Jestli jim dal Fiat na výběr to nevím, spíš bych řekl, a je to velmi pravděpodobné, že auto.cz chtělo mít za každou cenu první test u nás a tak vzalo auto, které tam zbylo, protože JTD se točí po různých VIP prezentacích a školeních dealerů. A nebo prostě zaspali, a jiné, zajímavější provedení už měli zamluvené ostatní novináři. Každopádně to považuju za nefér, protože prodeje tohoto modelu budou tak 15% z celkového mixu.
Jo a jinak, slyšeli jste, že dieselové motory do Cadilacu pro evropský trh budou od Fiatu?-
matuS 31.05.2005 09:08
« Re: Re:
co kecam? :-) si podrazdeny ako skodovkar...
ten motor spickovy je, pretoze je najsilnejsi benzinovy v ponuke. takze je na spici. to ze je od opla nic nemeni na veci. nemal ho tam fiat davat. je to problem fiata!
BTW mam doma papierove hodnoty oboch motorov, tak 1.8 ma o 10k menej a o 20Nm menej ako 2.2 ale za to v nizsich otackach (o 200ot)
takze ten 2.2 motor tam vidim ako maximalne nepodareny marketingovy tah.
ak ten motor nikto nebude kupovat, tak opat nechapem naco ho tam fiat montuje a preco ho dal na test takemu vyznamnemu serveru ako auto.cz...
mali tam dat sestvalec a s najvyssou vybavou by mohli zasahovat o triedu vyssie...-
« Re: Re: Re:
Významnému serveru??? No tak ten si představuju trochu jinak. A jak to asi s tím daním k testu je, jsem snad napsal níže celkem dost jasně, ne? A nevím, proč by to měl být nepodařený marketingový tak, je to přesně naopak, ten motor je na vývoji nestál ani euro, tak proč by ho tam nedávali a nerozšířili nabídku. Navíc při cenovém rozdílu od 1.8 10.000,- o něm bude řada lidí min. přemýšlet, to ale nic nemění na tom, že je ten motor na prd. A podrážděný skutečně nejsem, možná na tupost druhých...-
-
« Re: Re: Re: Re: Re:
dokaz o neobjektivite ceskych redaktorov z auto.cz
[odkaz]
citat nemecky MOT (11/2005):
Fiat hat 2003 mit dem Panda einen qualitätsprozess gestartet. Beim Croma, so scheint es, rollt dieser nun auf Hochtouren.
Hinter dem Lenkrad entsteht fast das Gefühl, es mit einem Audi A6 oder BMW 5er Konkurrenten zu tun zu haben und nicht mit einem Gegner des Passat, Vectra oder Mondeo. Bis auf ein paar plastikartige Holzimitate ist alles piekfein. Die sorgfältig aufeinander abgestimmten, edel strukturierten und bis ins Detail sauber verarbeiteten Materialien demonstrieren, mit welcher Ernsthaftigkeit die Italiener den neuen Einstieg ins D- Segment betreiben. Nie hatten die Innenarchitekten ein glücklicheres Händchen
preklad:
Fiat zacal s Pandou kvalitativny proces. Pri Crome bezi tento na plne obratky. Za volantom takmer vznika pocit, ze mame do cinenia s konkurentom AUDI A6 alebo BMW 5 a nie s vyzyvatelom Passata, Vectry alebo Mondea. Az na par plastovych imitacii dreva je vsetko vkusne. Starostlivo na seba napasovane, uslachtilo vyzerajuce a do detailu spracovane materialy demonstruju s akou vaznostou beru "Italiener" vstup do D segmentu.
co bolo na auto.cz:
Plasty uvnitř působí na pohled přiměřeně kvalitně, avšak detailnější zkoumání odhalí jejich místy pokulhávající opracování - několik nepřiléhajících hran a odbytých krytek. Další zbytečně ztracené délky na německé soupeře… Mnohé je ale odpuštěno za nadčasově elegantní vzhled, oživený originálními detaily...blablabla-
-
« Re: Idea
myslis Auto Moto und "Spot" ;-)
jedna rada, pozri sem:
[odkaz]
citat:
S výkonom 98 koní zvládne Idea základnú šprintérsku disciplínu (0-100 km/h) v slušnom čase - 11,5 s - a na našom testovacom okruhu sa časom 36,5 s zaradila do lepšej polovice testovaných vozidiel.
Hadam si nemyslis, ze nemci niekedy napisu aj pravdu ? Podla mna je to na mini MPV vyborne ..
a este pozri na [odkaz]
jeden chlapik ma Ideu a mal na 3 dni pozicanu Merivu a porovnal ich.-
« Re: Re: Idea
Fiat hat 2003 mit dem Panda einen qualitätsprozess gestartet. Beim Croma, so scheint es, rollt dieser nun auf Hochtouren.
Fiat započal v roce 2003 s typem Panda kvalitativní proces. U typu Croma, zdá se, pozdvihuje tento proces na ještě vyšší úroveň.
Hinter dem Lenkrad entsteht fast das Gefühl, es mit einem Audi A6 oder BMW 5er Konkurrenten zu tun zu haben und nicht mit einem Gegner des Passat,
Za volantem dostáváte pocit, že máte co do činění s konkurentem Audi A6, nebo BMV 5-kové řady a ne s protivníkem Passata, Vectry nebo Mondea.
Vectra oder Mondeo. Bis auf ein paar plastikartige Holzimitate ist alles piekfein. Die sorgfältig aufeinander abgestimmten, edel strukturierten und bis ins
Až na pár plastově vyhlížejících náhražek dřeva je všechno precizní. Starostlivě k sobě připasované, šperkařsky uspořádané a do
Detail sauber verarbeiteten Materialien demonstrieren, mit welcher Ernsthaftigkeit die Italiener den neuen Einstieg ins D- Segment betreiben. Nie hatten die
detailu čistě zpracované materiály demonstrují, s jakou vážností míní Italové svůj nástup do D-segmentu trhu. Ještě nikdy neměli
Innenarchitekten ein glücklicheres Händchen
návrháři interiéru šťasnější ruku. -
matuS 31.05.2005 14:22
« Re: Re: Idea
precital som si tu porovnavacku - velmi dobre napisane, tak triezvo a povedal by som aj objektivne.
jednoducho opel hra tretie husle co sa tyka kvality, na tych autach sa az strasidelne setri vsade...
aby nejaky opelista neutocil, tak to nieje uzaver z toho clanku, je to len potvrdenie faktu -
-
-
-
-
-
-
-
-
wolff 31.05.2005 14:18
Bez nadpisu
Jak sem psal dřív...Taky sem si tu práci dal. no mě se nelíbí úplně ten kryt na ty kolenní airbagy, ale na to naši novináři nejsou zvyklí, VW jej prostě nemá...Uznávám, že ten není 3x povedený...Ale když tam kvůli bezpečnosti být musí...U VW by asi měl menší mezery a nebo by tam byl zrovna napasovanej tak, že ba ani nevystřelil... >:D . Tak fakt nevím... Skoro bych je dal k soudu pro nekalosoutěžní jednání...Ale vy víte, že by se to blbě dokazovalo, že? A monitor snese všechno... >:-[]-
« Re:
Jasně, ten sedmý airbag sem taky zkoumal, ale vzhledem k tomu, že jej ostatní nemají, tak bych se zdržel komentáře o tom, jak to má vypadat. Ale jinak, např. slícování světla, blatníku a kapoty je bezchybné, jo trošku mě taloši nasrali, že přední kapota nemá plynové zpěry, nepochopitelné, když třeba Stilo je má...
-
-
wolff 31.05.2005 14:58
Bez nadpisu
V C5 sem to neviděl...No možná máš pravdu. No rozhodně nekritický nejsem, napsal sem, že se mi to nelíbí, ale je to v místech, kde mě to zase až tak moc netrápí...Ale na tu C5 se mrknu... -
to Matus a af
co se tady hádáte :?: Chce to vždy psát v klidu né?!
Ještě k tomu 2,2 motoru. Proč si myslíte, že je tak špatný? Má vůbec fiat tak vysokoobsahové motory? Ať už jde o benzín nebo naftu. Croma bude určitě těžké auto, tak tam budou muset být těžší motory.
Ať nám to jezdí. -
wolff 02.06.2005 13:59
Bez nadpisu
Je to doma!!!!Chevy Spark má lepší dílenské zpracování než CROMA!!!!Jo poď!!!Hoši děkujem, hoší děkujem, hoši děkujem, hoši děkujem... :shock:-
modus ponens 02.06.2005 14:22
« dielenske spracovanie
Moze mi niekto vysvetlit, co sa pod tymto magickym slovnym spojenim ukryva? Doteraz mi to nie je celkom jasne... :?-
« Re: dielenske spracovanie
Cokoliv si představíš, každopádně italové to maj nejhorší na světě a němci nejlepší ve vesmíru :D -
« Re: dielenske spracovanie
Tak to jsi na špatném fóru, tady to taky nikdo neví >:D Zkus to v redakci...
A teď trochu vážně - já pod tím vnímám "kvalitu montáže a kvalitu použitých materiálů". Takže pokud má auto záslepky všude, kam se podíváš (třeba když jedna zakrývá místo na ovladač zrcátek pro "britská" auta), plechy v motoru jsou začištěné tak, že doktorovi musíš pracně vysvětlovat, že sis fakt nechtěl podřezat žíly, ale jen jsi měnil žárovku na silnici a to auto je tak blbě udělaný, že to jinak než beze stop na rukou nejde, když výhled na displej autorádia ti zčásti zakrývá kryt před sluníčkem a když vnitřní plasty jsou nastříkány "stříbřenkou", tak to mi jako solidní dílenské zpracování moc nepřijde.
Ale protože hodnocení dílenského zpracování toho auta našimi novináři je hodnoceno výše (např. 9/10 na auto.cz) než hodnocení jiného vozu, který nyní používám (ten má jen 8/10 na auto.cz), tak tomu asi nerozumím.
-
-
-
wolff 02.06.2005 15:07
Bez nadpisu
A ty si Victore nepamatuješ, jak strkali euro do přístrojovky u (tvé) Idei mezi přístrojový štít a středový panel? (na AMS.de myslím). Tak to je špatné dílenské zpracování...Víš...Vezmou pravítko a měří škvíry v slícování přístrojové desky. A kdyby to Euro tam náhodou nešlo dát, tak ho tam natlučeme kladivem... A pak to vyfotíme z pořádné dálky...Aby to nebylo vidět. A nebo to ani nefotíme, jen to napíšeme, však to neděláme zadarmo a blbí už stejně ví, že FIAT je šmejd...:D To, že u div(w)ných aut sem tam něco odpadne a nebo zůstane v ruce, už nehraje roli... A pokud by náhodou nic ve Fiatu nezůstalo v ruce, tak se trochu přitlačí a nebo zatáhne, 100 kg hovádko utrhne všechno, jen musí chtít. A dělají se testy před notáři? Nedělají...A k záslepce - Pokud je ta záslepka hezká a není tam žádná škvíra, tak to není špatné dílenské zpracování, víš? A kdyby náhodou odpadla, tak ji tam dám zpátky a nepíšu o tom, ne? Takže tak nějak...
Si vzpomínám, jak byly první obrázky Maserati 4-dveře, tak tady "odborníci" psali, že je to hezké,ale je to Ital a to zpracování PLASTOVÉ přístrojové desky bude stát za h.... Bohužel si někteří nepovšimli, že je to celé z kůže... >:D Ale i tak je to blbě sešitý!!! >:-[] -
wolff 02.06.2005 15:10
Bez nadpisu
S čím přehání? S tím, že Italové to mají nejhorší na světě? Ano mají...A němci nejlepší ve vesmíru? Ano mají, dyť jsou ...Psal o tom druhu Nitzche... :-)
Life is HARD >:D :!:
Love is easy :*) :?:-
matuS 02.06.2005 15:20
« Re:
neviem co pisu nemci ale v poslednom cisle AMS (slovenska mutacia nemeckeho casopisu) je test noveho passata a tam konstatovali pokles kvality palubovky oproti predchadzajucemu passatu.
a zasa treba uznat, ze u golfIV a predchadzajucom passate bola palubovka skutocne na vysokej estetickej urovni aj na omak. konieckoncov, velmi podobnu palubovku ma aj stilo a odvtedy sa konecne da na fiat pozerat aj zvnutra... -
« To wolff
:D >:D >:D >:D >:D
Ty ses nám ale rozjel!!!
Ne, af přehání (až si někdy myslím, že to má v popisu práce :-) ).
Ale já jsem psal, že dílenskému zpracování nerozumím, že podle mých zkušeností auto Made in Bochum má horší dílenské zpracování než to Made in Torino. Ale objektivní redakce Auto.cz (+ její kompletní konkurence v CZ, papírová i virtuální) má na to názor odlišný, tak se prostě musím já mýlit.
Já uznávám jejich názor, ale přeji redaktorům, aby si vyměnili potkávačku u O.M. (v Británii u V.M.) pouze s povinnou výbavou. A motor můžou mít klidně studený. Stejně bych to chtěl vidět, myslím, že bych se bavil...
-
-
Bez nadpisu
Já přeháním? Ale no tak, to musím všude psát smajlíky, aby bylo poznat že si dělám srandu??? Ale jo, sem neobjektivní, já prostě němce nemám rád, a netýká se to jen aut. A na druhou stranu miluju klasické Mercedesy ze sedmdesátých let a dva doma mám, pak se ve mě vyznej... >:D Jinak dnes mě Stilo vyšplouchlo, jel sem domů 250 km na odtahovce, motor kaput... :-( Až budu vědět víc, dám vědět. -
Bez nadpisu
U frantíků sem byl párkrát pro auta, takže dojmy spíš neutrální, ale němce fakt nemusím, snad až na jednoho známého, ale on je původem polák, takže to není čistý němec, nemám rád jejich mentalitu a tak...
Stilo: rozpadla se svíčka na čtvrtém válci a spadla do válců, auto jede na tři, takže buď propálený píst, nebo ventil, každopádně hlava dolů a uvidíme. Svíčky tam byly 10.000 km, sem pěkně nasraný...-
« Re: af a Francie
A kam pro ta auta jezdíš? Jestli do Alsaska, Jury nebo dalších pohraničních oblastí, tak tam je to v pohodě. Zato centrální Francie (Ille de France), tam je to něco. Jakmile neumíš francouzky líp než oni, tak se s tebou často odmítají bavit, Fiat s CZ na zadku na ně působil jak červený hadr na býka.
Loni potkali dost Francouzů o dovolených. Ty co jsme potkávali v jižních Čechách, tak byli v podstatě nadšení, jak je u nás hezky, jak máme upravené vesnice a jak to tady v podstatě funguje (čekali "krajinu po bitvě"), ve Středomoří se pak ti, kteří se chtěli dát do hovoru, živě zajímali o dění u nás a když se dozvěděli, že Češi jsou v daném hotelu druhou největší skupinou, tak jim docházelo, že u nás hlad fakt není.
A co se týká "národní čistoty" - ve střední Evropě, tedy od Champagne po Lvov, resp. od Baltu po Dalmácii, težko nejdeš někoho, kdo by neměl prababičku nebo pradědečka "odjinud". Takže pojem "národnost" je IMHO nicneříkající.
-
-
Kvalita
A je to zase tu! Nová Croma má nekvalitne spracovaný interiér a zle zlýcované plasty a ja som si išiel oči vyočiť a nikde som túto nekvalitu nevidel, dokonca si tento motor 2,2 dovolil zožrať v meste viac ako desať litrov! Proste akýkoľvek nový Fiat to má ťažké a to ešte ani nie je poriadne na svete. To narážam na "objektívny" test na tomto serveri. Servílnosť proVW orientovaných "odborníkov" nemá konca. Nedávno na Motorvision /DSF/ testovali Fiat Stilo Schumacher Multijet /140K/, to, že ho porovnávali priamo s Ferrari a v tomto "súboji" samozrejme neobstál je zbytočné komentovať ale keď už nič iné nenašli tak ako príklad "nekvalitného" spracovania interiéru ukázali rozopnutý kožený obal na radiacej páke, ktorí je možné jedným pohybom ruky zavrieť!! Motoru /ktorí je o dve generácie dopredu v porovnaní s ich TDičkami samozrejme nemohli a ani nemali čo vytknúť/. Servílnosť týchto "koncernových" novinárov je o to smiešnejšia, že nesporné kvality Cromy uznali aj v jeho teste na serveri auto-motor-sport.de. Pri vývoji tohto fiatu boli prizvaný práve odborníci na kvalitu z Japonska, ale to týchto pisálkov nezaujíma a ani to nechcú vedieť. -
JTF 04.06.2005 21:18
Croma
MAX: Já už to vzdal, když tento server začínal, vedl jsem tu slovní s přestřelky o kvalitách italských aut. Vždycky se někdo najde, kdo je "chytrej". Dnes na ČT1 byl test Cromy 1.9JTD 16V. Mimo jiné jí chválili za dobré zpracování! V podstatě jí vytkli jen jednu věc - a to málo výsuvné zadní opěrky hlav. Tak si vyber.-
« Re: Croma
Samozrejme žiadne auto nie je dokonalé, len sú smiešne tie presne nalinajkované frázy o nekvalitne spracovanom interiéri a zle zlícovaných plastoch u talianskych áut a hlavne u fiatu. Dokonca tu niekto napísal, že nový Matiz dostal vyšiu známku kvality spracovania ako Croma čo je už naozaj smiešne, aj keď je zaujímavé si prečítať viacej testov toho istého auta napr. s inou motorizáciou pričom sa známkovanie v jednotlivých kategóriach nezhoduje aj keď sa jedná o to isté auto. Samozrejme je to subjektívne.-
"-- skrytý --" 06.06.2005 11:23
« Re: Re: Croma
Kolegové Fiaťáci,
nemá cenu se tady i jinde rozčilovat nad tím, co "odborníci v médiích" napíšou o libovolném Fiatu. Lidem bude ještě dlouho trvat, než pochopí, že není rozhodující to, co jim řekne tisk/rozhlas/televize, ale že je třeba zvednout pozadí a obejít prodejce aut, auto si pořádně prohlédnout a vyzkoušet, v této době je to běžná praxe. A sbírat informace z co největšího okruhu.
To chce klid, však víme odkud vwítr fouká.
Ať nám Fiaty jezdí 8)
-
-
-
Objektivita auto.cz
a je to tu. Na rakuskom Auto Touring pisu toto:
[odkaz]
Hodnotenie 100%
Es beginnt beim Einsteigen: Bei 1,60 m Höhe muss man sich nicht zusammen krümmen, man setzt sich einfach nieder – und fühlt sich wohl. Hervorragende Verarbeitungsqualität kennzeichnet die übersichtliche Armaturenlandschaft. Ungewohnt das Zündschloss zwischen den Vordersitzen. Es stammt von Saab, genau wie der Croma die Plattform mit Saab 9-3 und Opel Vectra teilt, die jüngst gekündigte Kooperation mit GM lässt grüßen. Bemerkenswert: das extrem niedrige Geräusch-Niveau und die aufwändige Sicherheitsausstattung mit bis zu neun Airbags.
v kratkosti: vynikajuca kvalita dielenskeho spracovania, prehladna palubna doska a extremne nizka hladina hluku ..-
« Re: Objektivita auto.cz
[odkaz]
Interiér působí nefalšovaně luxusním dojmem, materiály nejsou ošizené a vše je vyrobeno s nebývalou pečlivostí.
Myslim, ze "nezavisli odbornici" z auto.cz by si mali spytovat svedomie. Vsetci (nemci, rakusania, idnes.cz) vidia vynikajucu kvalitu spracovania, len podla auto.cz Croma straca par delek na nemeckou konkurencii. Pritom samotni nemci uznali, ze Croma ma vyssiu "kvalitu spracovania" ako Passat, Vectra a da sa porovnavat s kvalitou BMW 5 a AUDI A6
-
-
croma
Dnes jsem si opět najel na auto.cz na pokec o cromě, tak tam byla poznámka o novém 2,4 multijeck motoru, který bude velký konkurent němcům. Tak nevím jestli to byla ironická poznámka nebo, že by obrat? :shock: Už se těším až bude Croma v autosalonu. Zajdu hned aspoň vyzkoušet. Na nákup zatím nemám. :( -
wolff 08.06.2005 08:44
Bez nadpisu
No co by ses chtěl rozčilovat? prosím tě mi řekni co je v Cromě za technologii? Žádná, tak vidíš. Takovej Passat, ten má led diody!!!!!To je technologie...Ach jo. Taky sem rezignoval. Už na to nemám žaludek... :( -
auto.cz
"Stejně jako nedávno testovaná nová Croma, i Sonata poskytuje za necelých 700 tisíc (v základním provedení dokonce za necelých 600) rozměry a pohodlí luxusní limuzíny, ovšem „jen“ s úrovní techniky a výbavy, obvyklou v nižších třídách .."
Svoj nazor na "nezavislost odbornikov" z auto.cz som si uz urobil .. podla mna toto je prilis, toto uz hranici s ohovaranim.
9xairbag, 6 stupnovy selespeed, Connect Nav+, 200 konovy Multijet, 18tky kolesa, vzadu 5 prvkovy multilink - to vsetko je bezne (hlavne u Passata) hahaha.
Skuste sa opytat "odbornikov z auto.cz" ci vie Passat alebo Golf fukat studeny vzduch soferovi na tvar a teply spolujazdkyni na nohy ;-) (vie to aj Panda, nielen Stilo a Croma)
Je to uz tak, vyspelu techniku ma len Sovietsky Zvaz (doplnte si tam co treba, podla toho komu prave lezieme do zadku)-
« Re: auto.cz
Skuste sa opytat "odbornikov z auto.cz" ci vie Passat alebo Golf fukat studeny vzduch soferovi na tvar a teply spolujazdkyni na nohy Wink (vie to aj Panda, nielen Stilo a Croma)
Koukám, že mé školení prodejce VW na téma "Jak má fungovat dvouzónnová klima" se ujalo i jinde a má se čile k světu.
To jsem rád, školení uvolňuji pod licencí GPL :-). Děkuji za doplnění informací o Pandě - myslel jsem si, že to tak je, ale Pandu s dualklimou jsem na živo neviděl a nebyl jsem si jistý.
A pro Fiat ČR bych tu měl námět na slogan: Na klima v Pandě vám ani pasát nedosáhne. Speciální série vozů Fiat s opravdovou dvouzónovou klimatizací, nyní již od xxx xxx Kč.
Pro Neználky - pasát je vítr, nikoliv větry:-)-
"-- skrytý --" 08.06.2005 11:56
« Re: Re: auto.cz
Chlapi, klídek! Ti německočeský novináři nám prokazují neuvěřitelnou službu - vždyť u nás jsou Fiaty (hned po Polsku) nejlacinější v Evropě! Jen ať píšou a kritizujou "dílenské zpracování", třeba budou ceny ještě o něco nižší. A kecy o nespolehlivosti sice asi trochu mrzí ty, kteří kupují Fiaty jako nová auta a pak je s velkou ztrátou prodávají. Ale my, kteří kupujeme ojetiny je musíme podporovat, protože jetej Fiat znamená nejmíň peněz za nejvíc muziky! Jinak jsem taky dělal v jedný redakci "motoristického časopisu" (teda spíš lifestylového obrázkového periodika pro malé děti) a musím vám říct, že si za ty kecy může Fiat sám. Protože se k novinářům chová přezíravě, hnusně, nevstřícně, pasivně, atd. Mám doma spoustu dárků od AC&C (specializovaná agentura na Public Relations pro koncern VW), od Mercedesu, BMW, Hondy...byl jsem na spoustě "výletů", rautů, testováních, zájezdech, dovolených, atd. od různých automobilek - kromě Fiatu. Dostal jsem od nich jednou jednu jedinou dvoudecku coly. Žádný prezent, žádná žranice, žádný triko, žádná taška, hodinky, hodiny, buzola, knížka, DVD, kalkulačka, krokoměr, kufřík, čepice...se od Fiatu nikdy nekonaly. Ani malej modýlek mi nikdy nedali. Svině lakotný! Tak kdo by o tý firmě psal pozitivní věci? Novináři jsou banda vyžírků, kteří mají sice sotva gympl a vědomosti o autech má každý studen prváku na SPŠS podstatně lepší, ale mají mizerný platy a obrovskou moc. A to Fiat ještě jaksi nepochopil. A dokud se k nim nebude chovat servilně až podlézavě, nebude je každý týden někam zvát, obdarovávat, uplácet, doslova vnucovat k testům auta (která budou speciálně pro ten účel vyrobena a budou mít najeto do 5.000 km a ne desetitisíce km bez servisu), potom se ty kecy možná změní. Zatím to ale tak nevypadá ... podle mého názoru a hlavně podle názoru The Financial Times je právě PR asi hlavním vysvětlitelným důvodem mizerné prodejnosti Fiatů ve světě. K tomu stačí přidat mizerný poprodejní servis a dementy na lokálních zastoupeních, a výsledek je každoročně jasně vidět na prodejní bilanci. Ty au'táky s prodejností jaksi paradoxně vůbec nesouvisí, protože podle Timesů (a podle mě taky) patří každý jednotlivý model Fiatu ve své kategorii k absolutní špičce (dnes už krom Punta, to už poněkud zastrává). Novináři prostě vytvořili Fiatu vlastní image: i kdyby ty auta byly ze zlata, Fiat se prostě nekupuje. Není to IN.
-
-
-
Croma - osobní zkušenost
Zaujat rozpory mezi zde uveřejněným testem a názory diskutujících, jsem si jel novou Cromu projet. Měl jsem štěstí na stejný motor - tedy 2,2 16v, a je docela dobře možné, že jsem dokonce natrefil na stejný exemplář; byl ve středním provedení Dynamic, na slovenských registračních značkách a měl stejnou barvu. Nechám stranou design, který mě neoslovil, a přejdu rovnou dál. Předesílám, že jako soukromé auto mám Fiat a po něm přijde další Fiat, tolik k mému názoru na tuto značku.
Při prvním pohledu interiér vypadá luxusně a obrovsky, materiály působí na pohled kvalitně, palubní deska je elegantní a opravdu hezká. Sedadla ale nejsou tak pohodlná, jak vypadají, zejména boční vedení jim trochu chybí. Nejdou taky v dostatečném rozsahu seřídit, takže přítelkyně, měřící 158 cm, nenašla polohu, při které by zároveň dobře viděla ven a dosáhla bez problémů na pedály i volant. Všechno je uvnitř hezké a efektní, ale například si není kam odložit kafe nebo mobil (mám BT handsfree), není kam schovat velkou mapu a do kapes ve dveřích se také skoro nic nevejde. Kufr je obrovský, ale jeho hrana je hrozně vysoko, ale podlaha za ní naopak zase velmi nízko. Prý to řeší vkládací podlážka, jenže za příplatek; což mě u auta za bezmála tři čtvrtě milionu docela překvapilo. V zavazadelníku si není kam pověsit tašku s nákupem, jako v kámošově Oktávce.
Posezení je skutečně pohodlné pro všechny cestující, všude hodně světla a prostoru, o sedačky se dá skutečně opřít. Jako řidiče mě potěšil hezký a podařený volant a pohledná přístrojovka, ovšem zarazily mě skutečně odfláknuté páčky pod volantem - ošklivé a s divnými dorazy; moje staré Tipo mělo podstatně lepší a navíc podsvícené. Taky by se mi líbil trojblik, v Oktávce jsem si na něj zvykl velmi rychle. Při stahování okének je potřeba příslušný spínač zmáčknout velmi silně, přičemž z něj často sklouzne prst (je oblý, nevím proč) a bolestivě narazí do ostré hrany přiléhajícího plastu, která tam podle renomovaných zahraničních automagazínů vůbec není. A takových drobností je tam víc - ovládací tlačítka centrálního zamykání vymýšlel idiot - jedním se odemyká a druhým zamyká, jenže obě jsou naprosto stejná, na odvrácené straně středového panelu od řidiče, a k tomu hrozně maličká. Ve městě se automaticky zamykám, pokud se auto zamyká samo (Croma to nedělá), tak to vítám.
Jízda se mi líbila - narozdíl od Stila plynulá a klidná, opelovský motor svým komfortním charakterem Cromě pasuje. Ovšem nejede tak, jak bych čekal od 108 kW, a po městě při trošku dynamičtější jízdě žere 13 litrů (podle palubního počítače), což se mi zdá dost. A opravdu jsem na to moc nešlapal, protože jsem k tomu velkému a oblému autu měl respekt.
Hezky to houpe, přes kočičí hlavy se přenáší plavně a nic nebouchá, plasty trochu skřípou, ale to jsem zažil zatím ve všech Fiatech, takže jsem se nad tím nepozastavil, navíc to bylo opravdu jen trochu. Autu se nechce moc zatáčet, elektrický posilovač řížení chvílemi nestíhá a navíc ve volantu není úplně přesně cítit, co se v řízení děje. Hrozné je taky parkování - vůbec jsem nevěděl, kde mi končí auto, parkovací asistent se nekonal, a navíc jsem měl strach z obou dlouhých převisů (prý mají oba přes metr). Netroufl jsem si s tím zajet do podzemních garáží, ani zaparkovat k obrubníku, abych něco neodřel.
A nakonec - slušná výbava, za ty peníze dokonce výborná, ale šestistupňovou převodovku, devět airbagů, ani Connect Nav+, které tu někdo zmiňoval, jsem v ní nenašel, naopak mě zarazilo, že je nutné doplácet za boční ochranné lišty, plnohodnotné náhradní kolo, či zmíněnou vkládací podlážku. A speciálně se mi nelíbilo rádio - sice je v základním provedení s CD a tuším šesti reproduktory, ale hrálo jak z plechovky a v testovaném kuse odmítalo načíst jakékoliv CD a byl jsem odkázaný jen na rádio, které normálně téměř neposlouchám. Samotné rádio je navíc hodně nepodařená změť ošklivých nepřesných tlačítek a vůbec se do elegantní palubovky nehodí.
Takže - tolik moje osobní zkušenost. Po přečtení mnoha ód v různých magazínech jsem se sice příjemně a opravdu pohodlně svezl, ale zároveň zažil zklamání z nedořešených detailů a nedotažené ergonomie. Při posuzování konkrétně provedení a umístění ovládacích prvků byli redaktoři Auto.cz ještě dost shovívaví, a ony nelícující plasty, které tu někteří přispěvatelé tak horlivě odmítají, jsou tam taky; stačí se podívat např. na palubní desku zespodu. Taky provedení koberečků v zavazadelníku nebo obtížné a složité sklápění zadních opěradel nepatří do jednadvacátého století a auta za sedmset tisíc.
Protože mám Fiaty rád a fandím jim, ostatně jak jsem zmínil v úvodu, jednoho doma mám a budu mít brzy dalšího, doufám, že moje zklamání se týká jen jednoho nepodařeného předsériového kusu, a rád se nechám zdejšími diskutujícími poopravit jejich lepšími osobními zkušenostmi s Cromou.-
« Re: Croma - osobní zkušenost
Nickon: K nastavení sedadel, Croma jako jedna z mála má výškově stav. sedačku ve dvou směrech a boční vedení bych nevyčítal, není to auto na závodění. Já v autě strávil zhruba hodinu a žádné nepohodlnosti sedadel jsem si nevšiml. Že není kam odložit kafe je bohužel pravda. Dvojité dno do kufru je možné doobjednat, tím hrana kufru zmizí, boční lišty jsou v ceně, připlácí se jen za lakované do barvy.
Žádný problém se stahováním oken jsem nezaznamenal, stejně jako ostrý plast.
Myslím, že se Croma zamykat sama bude, jen je to potřeba nastavit v PC, ale tohle nevím jistě, PC sem nezkoumal.
K motoru se vyjadřovat nebudu, udělal jsem to níže.
Že plasty skřípou ABSOLUTNĚ nesouhlasím, naopak, auto je velmi tiché a utlumené.
Magic: být věřící, tak řeknu Svatá pravda....-
« Re: Re: Croma - osobní zkušenost
Ad sedadla: Jsem trochu silnější a cítil jsem se v nich trochu nejistě. Jinak za dvousměrné seřizování sedáku Cromě dík, díky němu jsem si podepřel stehna. O druhém dnu za příplatek vím, jen jsem čekal, že prostřední výbava jej bude mít ve standardu. Ty lišty jsem přehlédl, máte pravdu. Ostatně černým bych dal přednost. S okny jsem bojoval, protože nebylo cítit, kdy se aktivovalo samočinné dovření, chybělo mi ve spínačích takové to druhé cvaknutí. A sklouzávaly mi z nich prsty. Jistě jsou to jen detaily, ale já je považuju za důležité. Plasty - zcela tiché nebyly, ale v tomhle případě už je to asi tvrzení proti tvrzení. A motor - sedl jsem do toho, co bylo. Ovšem i tak je to momentálně nejsilnější benzíňák a čekal jsem víc. Myslím, že koncernový pětiválec by Cromě slušel víc.
-
« Re: Croma - osobní zkušenost
S Cromou jsem ještě nejel, takže své poznatky směřuji na to, s čím se setkal.
Ve městě se automaticky zamykám, pokud se auto zamyká samo (Croma to nedělá), tak to vítám.
Dělá to Stilo i Idea, je nutné to nastavit (viz manuál). Základní nastavení je "nezamykat". Chápu, že předváděcí jízdu člověk netráví čtením manuálů, ale pak, když o něčem nevím, tak o tom nepíšu.
Hrozné je taky parkování - vůbec jsem nevěděl, kde mi končí auto, parkovací asistent se nekonal
Poslední auto, u kterého jsem jasně viděl, kde končí, byla Škoda 130 GL a Volga GAZ 24. Parkovací asistent (4 prvkový, "pípací") na Ideu je za 5000 Kč, na Cromu je za 10 000 Kč (Emotion v základu). S výhledem dozadu jsou na tom v podstatě všechna nová auta stejně a podívej se na jiné automobilky, kolik za asistent chtějí (Opel Meriva - 15 000 Kč za stejné řešení jako u Idey). Nabídka od Fiatu mi přijde kulantní.
A speciálně se mi nelíbilo rádio - sice je v základním provedení s CD a tuším šesti reproduktory, ale hrálo jak z plechovky a v testovaném kuse odmítalo načíst jakékoliv CD a byl jsem odkázaný jen na rádio, které normálně téměř neposlouchám. Samotné rádio je navíc hodně nepodařená změť ošklivých nepřesných tlačítek a vůbec se do elegantní palubovky nehodí.
Nezdá se mi to. Je to stejné rádio, jaké je v Idee, Lancii Muse (pouze jinak upravená maska), výroba Blaupunkt. Pokud odmítalo číst CD, šlo o vadný kus (nebyla ta CD s MP3?), zvuk jako z plechovky, nevím (nebyly naladěny střední vlny, nebyl prasácky nastavený ekvalizér?). Pochybuji, že by v Cromě byly horší repráky než v Idee, ale "z plechovky" to rozhodně nezní. Kdo chce HiFi, může za 10 000 Kč (což mi za subwoofer + 8 repro nepřijde tak moc).
Nesouhlasím se "změtí" ošklivých nepřesných tlačítek. Tlačítka jsou dost velká, dobře se a podle mě mají logické členění, rádio dost dobře využívá montážní výšku dvou ISO pozic - na rozdíl třeba od Merivy, kde na rádiu jsou obrovská samostatná tlačítka na příplatkové prvky výbavy (changer, board computer), ale předvolby na rádiu jsou prťavé. Ergomomie ovládání rádia u Fiatu (viz [odkaz] je podle mě daleko lépe vyřešena než u Merivy ([odkaz] displej je u Opelu samostatně)
Jestli se toto rádio nehodí do interiéru Cromu, nevím, neviděl jsem to na živo. Na fotkám mi to špatné nepřijde. Ale to je věc vkusu.-
« Re: Re: Croma - osobní zkušenost
S tím automatickým zamykáním máte možná pravdu, na přečtení manuálu skutečně nedošlo. Ale netvrdil jsem, že to nejde, jen že to Croma nedělá.
Při parkování působily největší problémy hlavně velmi dlouhé oba převisy. Nesouhlasím s tvrzením, že ze všech současných aut je vidět při parkování špatně, z mnoha hatchbacků nebo kombi s velkým zadním oknem je naopak vidět docela dobře. Z Cromy ale ne, zejména kvůli "bábovkovému" tvaru karoserie.
S nastavením rádia jsem si pohrál, takže špatným nastavením to opravdu nebylo. Ad rozložení tlačítek - to je subjektivní dojem, takže to asi nemá smysl řešit.-
« Re: Re: Re: Croma - osobní zkušenost
Vážený Beavere,
Tebe militantním fanouškem nenazývám, avšak s někým, kdo mě takovýmto způsobem uráží, opravdu diskutovat nebudu. Ostatně jak bych také mohl? Mám mu vyvracet jeho urážky? A jestli skutečně vyjádřil postoje vás, fanoušků, tak mezi "fanoušky" asi skutečně nemám co dělat.
Oháníš se právem na svobodné vyjádření názoru, ale přitom ty sám mi vnucuješ a podsouváš svoje stanoviska; cituji:
"...buď jsi neseděl v Cromě, ale někde opsal postřehy z médií nebo my jsme totálně slepí a zbaveni svéprávnosti..."
V Cromě jsem seděl, dokonce jsem ji i řídil, postřehy z médií jsem neopsal, takže jen proto vás podle Tebe prohlašuju za slepé a nesvéprávné? Takže než mě znovu začneš napadat, že neumím diskutovat, zameť si před vlastním prahem a nikoho, koho vůbec neznáš, nezahrnuj mezi "rádobyodborníky". Ostatně já si svoje stanoviska na jiných místech téhle emotivní diskuze hájím, stačí pořádně číst.
Hezký den.
-
-
-
-
NIcKON
Neviem preco ale mam silny dojem ze autor s nickom "NIcKON" je nejaky insider z auto.cz. Kedze ako pise je fanusik Fiatu - je mi velmi divny ton akym pisal o Crome. Takto ziadny fanusik nepise.
"šestistupňovou převodovku, devět airbagů, ani Connect Nav+, které tu někdo zmiňoval, jsem v ní nenašel"
- k jeho vyhradam o vybave - jemne povedane snazi sa zavadzat, pretoze 6 stupnovy selespeed a 9x airbag sa kona, staci si zvolit spravnu konfiguraciu. Ja som nepisal ze ich ma kazda Croma.
"ony nelícující plasty, které tu někteří přispěvatelé tak horlivě odmítají, jsou tam taky; stačí se podívat např. na palubní desku zespodu"
- aha tak uz konecne vieme, kde tie nelicujuce plasty su!!! Dakujem !!!
"plasty trochu skřípou, ale to jsem zažil zatím ve všech Fiatech, takže jsem se nad tím nepozastavil, navíc to bylo opravdu jen trochu"
- tak fajn uz verim, ze redaktori z auto.cz neklamu. Ostatni redaktori z nemecka, rakuska a idnes.cz by mali ist k usnym lekarom. Co najskor. Ved budu asi hluchi ?!
Zacina to tu naberat divny smer - zrazu sa tu objavi nejaky fantom s 1 (slovom jednym) prispevkom, ktoru tu Cormu dokladne preklepal ..-
« Re: NIcKON
specialne niektore vety (vid nizsie) ma presviedcaju o tom, ze pan dotycny je z auto.cz:
Při posuzování konkrétně provedení a umístění ovládacích prvků byli redaktoři Auto.cz ještě dost shovívaví, a ony nelícující plasty, které tu někteří přispěvatelé tak horlivě odmítají, jsou tam taky; stačí se podívat např. na palubní desku zespodu.
doufám, že moje zklamání se týká jen jednoho nepodařeného předsériového kusu, a rád se nechám zdejšími diskutujícími poopravit jejich lepšími osobními zkušenostmi s Cromou
Měl jsem štěstí na stejný motor - tedy 2,2 16v, a je docela dobře možné, že jsem dokonce natrefil na stejný exemplář; -
modus ponens 08.06.2005 13:37
« Re: NIcKON
Zda sa, ze nam neostane nic ine, nez ist k predajcovi Fiatu a spravit si osobnu predvadzaciu jazdu. Mimochodom, to je vec, ktora mi v mnohych rubrikach MotorCafe chyba. Nadseni fanusikovia nejakej znacky ospevuju detaily a zastavaju sa vlastnosti modelu, v ktorom nesedeli a nesoferovali.
Tym nechcem povedat, ze v Crome tuto nikto nesedel. Treba vsak povedat, ze tu pritomna argumentacia ma "par krockov" k racionalnej konfrontacii vlastnych skusenosti s napr. uverejnenym testom na auto.cz.
Takze drzim Crome palce, aby v konkretnych testoch uspela a splnila ocakavania.
-
-
-
wolff 08.06.2005 14:04
Bez nadpisu
A nevěřím tomu, že by místní redaktoři neměli dost odvahy sem přispět pod svou hlavičkou a smýšlet si nicky...Musím se jich zastat...Opravdu-
« Re:
wolff: plne chapem ze sa Ti to nechce verit, je to naozaj silna kava. Ale ked si pozorne (aj dva-tri krat po sebe) precitas tie vety, co som "vypichol" - bude sa Ti to (mozno) zdat menej neuvertelne. Podla mna sa dotycny prezradil. Tie formulacie a ten vyber slov su nezvycajne :roll:
"redaktoři Auto.cz"
"které tu někteří přispěvatelé tak horlivě odmítají"
"rád se nechám zdejšími diskutujícími poopravit"
"jsem dokonce natrefil na stejný exemplář"-
« Re: Re:
Vážený dynamicu, vymýšlením toho, že jsem insider z Auto.cz, jsi už strávil docela dost času. Nechceš se raději pustit do diskuze o autě samotném? Přečetl jsem si celou diskuzi a ohledně Cromy jsem našel u Tebe jen citace, žádný vlastní názor.
-
-
-
croma
Přátele, jde vidět, že fiat má pouze dva tábory fonoušku. Ti, kteří můžou jen fiat a ty kteří ho nesášejí. Asi to tak má být. Až přijde croma na prodejny zajdu si jí také prohlédnout a pak poreferuji. Hlavně se musím podívat ne ten nesedící plast pod palubkou >:D Jinak jezdím ve stilu a s ním jsem spokojen.
Ať nám to jezdí.
P.S. stále, také přemýšlím proč fiat nepoužil své motory. Alfa má přece silné moto, né?-
modus ponens 09.06.2005 11:16
« Re: croma
vidět, že fiat má pouze dva tábory fonoušku. Ti, kteří můžou jen fiat a ty kteří ho nesášejí.
To je tak len na Fiat fore. Inak je Fiat uplne normalna znacka, ktora ma vela zastancov len na zaklade ich vlastnych dobrych skusenosti, prip. vysledkov racionalneho vyberu z ponuky na trhu. Isteze, mnohi sa nevedia zbavit predsudkov z dob, kedy mal Fiat slabsiu kvalitu, ale to je len ich problem. Trh sa meni a uz aj tolko zatracovani korejci dobiehaju (ak uz nedobehli) "vyspele" znacky. Preto ma prekvapuje, ked sa ludia pri kupe auta rozhoduju na zaklade takychto predsudkov a zazitych "pouciek" (VW a Skoda su ucebnicove priklady). Ale ako vravim, je to kazdeho osobny problem a kazdy ma pravo na svoj omyl. ;-)
-
-
"-- skrytý --" 08.06.2005 22:27
CROMA x MEDIA
to: ALL
každý máme svůj názor, máme na něj nárok. Za bernou minci můžeme vzít jedině osobní zkušenost a ta vytváří subjektivní názor a snahu o objektivní názor. V pátek jsem pozván svým prodejcem na jednu z prvních prohlídek Cromy v Praze. Jsem zapálený fanoušek FIATu, můj názor bude hlavně subjektivní, ale přesto se budu snažit o objektivitu. S lepší polovičkou se zaměříme na slicování všech dílů uvnitř i vně vozu, lak, ovládací prvky, ovladatelnost vozu, hlučnost a pohodlí při jízdě. Budeme fotit i natáčet, jak to bude hotové pošlu to každému, kdo mi dá svůj mail.
Samozřejmě to pošlu na stilo.org a vezmu s sebou na meet v BA.
Názory médií mě nechávají v klidu, doporučuji i vám ostatním >:D >:D >:D
to: NIcKON
kamaráde, že se s tím bojíš vjet do podzemních garáží nebo zaparkovat bez parkovacích senzorů, tak tím bych se tady/tedy moc nechlubil, nesvědčí to ani tak o výbavě vozu jako spíš o tvých řidičských kvalitách. Jsi-li alespoň průměrný řidič, tak zaparkuješ s libovolným osobním vozem na libovolném místě, kam se to auto fyzicky vejde (nic ve zlém :-! ) Dlouho jsem jezdil s malými auty, teď mám MWčko a žádný problém při parkování nemám (snad jen, že mi to déle trvá) a hůř se mi hledá místo na parkování u baráku >:D-
« Re: CROMA x MEDIA
Ono to v první řadě ale nebylo o tom, jaký má kdo názor, ale o tom, že se tady pár lidem nepozdával zde uveřejněný test, právě s porovnáním se zahraničnímy testy stejného auta. Nejde o to prosazovat svůj názor že Fiat je nejlepší na světě, ale i zapřísáhlý, ale soudný odpůrce Fiatu si po přečtení recenzí v zahraničí a tady musí udělat obrázek, že tady něco smrdí. Já nikomu neberu, že se svezl Cromou a nelíbila se mu, ale proč teda ve zdejším testu není jediná konkrétní výtka, ale opakují se pouze stejné kecy o " špatné kvalitě zpracování" jako vždy...
Jak už někdo psal, novináři, kteří auto testují mají v našem pitomém státě, kde většina lidí je stádo a dělá co se mu vmasíruje do hlavy poměrně velkou moc a pokud tuhle práci dělají lidi, kteří se řídí nějakým všeobecným zaškatulkováním a ne realitou je to zlé. A právě z testu Fiatu tento pocit mám. Píšu to adresně o Fiatu, protože s těmi auty mám hodně zkušeností a mám možnost srovnávat, ale je možné, že by se takhle mohli ozvat i příznivci jiných značek.
Takže jak jsem psal někde níže, vyzkoušejte sami a udělejte si obrázek, pro objektivnost si ale vyberte i jiné srovnatelné auto a zkuste i to.-
« Re: Re: CROMA x MEDIA
...ono totiž v konečném stadiu se auto stejně neprodává proto, jaké ve skutečnosti je, ale proto co se právě tomu stádu vmasíruje i pomocí novinářů do hlavy, nebo podle nějaké, většinou naprosto iracionální volby. Krásný příklad je např. P206, kterého prodeje naprosto nechápu, to auto nemá v porovnání s konkurencí vůbec co nabídnout ( a samozdřejmě srovnávám hlavně s Puntem, které znám nejlíp ) a přesto se prodává jak rohlíky jen a jen kvůli vzhledu. Očekávám flame s pažoutáři, ale co, já si za tím stojím :D-
"-- skrytý --" 09.06.2005 08:38
« Re: Re: Re: CROMA x MEDIA
To af: Plně souhlasím. Zvláště pokud jde o náklonnost žen k 206: stejně by tu šaltpáku vyčochtaly, tak proč si ji nekoupit přizpůsobenou (vyčochtanou) už z fabriky... A že spuštění větráku na chladiči či větráku ventilace znamená kravál, jako kdyby člověk nastartoval další motor - co na tom...?-
« Re: Re: Re: Re: CROMA x MEDIA
Ja sa tiez nechapem tie predajne uspechy 206 tky, je to sice pekne auticko, ale mal som moznost sa v nom viest a porovnat ho s Puntom a bol som dost nemilo prekvapeny, citil som sa ako v traktore, ci uz sa to tykalo zvuku, alebo aj ovladania /spojka, brzda.../. Kolega ho ma dva roky a ma stale problemy s elektronikou, skapina mu motor pocas jazdy atd.. To len nasvedcuje, te predajne cisla o nicom nehovoria a dolezite su osobne skusenosti. Na nazory "odbornikov" sa tiez neda spolahnut. Na druhej strane nechapem, prečo si konecne fiat neda zalezat na dokonale spracovanom interieri, aby konecne zobral vietor z plachat tym kritikom. Preco napr. Stilo nie je tak dokonale spracovane ako Croma. Pri tom faceliftingu pred rokom si mohli dat viac zalezat, napr. ako pri Punte. Sadnite si napr. do 147, to je dokonalost!To je jedine co by som vytkol Fiatu.
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 10.06.2005 07:54
Bez nadpisu
"...že fiat má pouze dva tábory fonoušku. Ti, kteří můžou jen fiat a ty kteří ho nesášejí..." Jasně. Ten první tábor jsou majitelé a lidé, kteří Fiata během posledních 10 let vlastnili nebo s ním najezdili nějaký ten km a onen druhý tábor jsou médii masírovaní lidé, kteří z vlastní zkušenosti ani nevědí, o čem hovoří. Oni za to nemohou.
"...O druhém dnu za příplatek vím, jen jsem čekal, že prostřední výbava jej bude mít ve standardu. Ty lišty jsem přehlédl, máte pravdu. Ostatně černým bych dal přednost. S okny jsem bojoval, protože nebylo cítit, kdy se aktivovalo samočinné dovření, chybělo mi ve spínačích takové to druhé cvaknutí. A sklouzávaly mi z nich prsty. Jistě jsou to jen detaily, ale já je považuju za důležité..." to musí být strááááááášně hloupý člověk, tohleto. Chtěl bych NICkONovi připomenout, že to auto má cca 3.500 součástek, které musí pracovat v nějakém souladu. Udělat například kastli, která bude pevná, tuhá a přitom nebude moc těžká není nic lehkýho, zvlášť u takhle otevřenýho prostoru (mimochodem, víš ty kopyto alespoň v čem se pevnost v krutu uvádí?). A taky se to moc konstruktérům některých jiných automobilek v této třídě nedaří. Udělat dobrej podvozek u auta s takhle vysokým těžištěmsice zvládne ledaskdo, je to ale dost drahá legrace a natlouct kola na vohnutou tyč je asi 5x lacinější . Udělat takhle přesné řízení stojí asi 3-4x víc než použít * např. ze Zafiry. A tak můžeme pokračovat - to jsou věci, které jsou jednak podle mne poněkud důležitější a za druhý, které se nedají jen tak změnit. Kastle se mění blbě, zato přehodit spínače na okna je záležitost několika minut...dno si objednej za pár kaček a lišty ti přestříkám v pauze na oběd! Myslím, že diagnóza - stejnej idiot jako "novináři" teda sedí...!!! -
"-- skrytý --" 10.06.2005 23:13
CROMA ve FIAT IMOFA dnes!
to: ALL
omlouvám se, že mi to tak dlouho trvalo, ale musel jsem kapánek vychladnout :P a taky pracovní povinnosti :-( .
Dnes jsem strávil téměř tři hodiny s Cromou
Byli jsme s manželkou pozváni na předváděčku Cromy, přišli jsme něco po deváté, v autosalonu dvě nablýskané krasavice, písková okr a tmavě šedá, obě v metle. Nebyli jsme první, už tam byl jeden člověk na jízdu. V rámci dobrých vztahů jsme jen okukovali, pak nám to ale nedalo a (s dovolením) tu pískovou jsme prolezli od předního až po zadní nárazník. Nešli jsme po motorizaci a nějaké výbavě (i když taky), šlo nám hlavně o NIcKONem zmiňované nedostatky v provedení atd. Šedá odjela a my jsme doslova luxovali tu druhou. Plasty, provedení, lak, ovládací prvky, detaily po kterých jdou kritici z médií.
První dojmy:
exteriér:
robustní solidní vůz s elegancí Itala. Prohlídka kvality laku dopadla negativně, nenašel jsem žádnou chybu na velkých plochách, ani v záhybech u světel, oken, dveří, kapoty i kufru => lak ve vysoké kvalitě. Celou linii karoserie podtrhávaly 215 R17 ALU, které dávaly jasně najevo, že nejde o žádný laciný vůz, který by si chtěl hrát na pořádné auto. Chrom nad žebrováním čelní masky jen umocňuje celkový dojem - decentní solidnost.
interiér:
prolezli jsme celou palubní desku, středový panel, tunel mezi sedadly, vše ve vysoké kvalitě zpracování. Abych jen nechválil, našel jsem drobnost, která mi nebyla po chuti - výdechy ventilace pod čelním oknem měly trochu volné rámečky, to bylo ale vše. Ovládací prvky i budíky s kontrolkama obdobné jako ve Stilu, drobné změny v cejchování tacho a ot-metru, chromované rámečky, tady mohli Italové trochu přidat.
Sezení velmi pohodlné, seřízení sedadla i volantu snadné a rychlé. Všude prostor, vzdušnost a pocit bezpečí. Na zadních sedadlech v pohodě místo i pro mě (měřím 191cm), ženská by si tam mohla přehazovat nožku přes nožku bez dloubance kolenem či kotníkem do sedadla před ní. Manželka ocenila protisluneční clony-roletky na bočních sklech zadních dveří. Kufr byl trošku zklamáním. Je to dáno tím, že mám Stilo MW. Kufr je sice prostorný i skladný (po sklopení zadních sedadel je místa dost), ale nákladová hrana je opravdu vysoko (zvláště pro ženy do 170cm) a pokud není dvojité dno (v této výbavě bylo, jinak příplatek 3000,-Kč) je velký schodek zpět dolů. A po sklopení zadních sedadel nevznikne rovina jako v MW, je tam opět schodek, dobře krytý, ale je tam. A ještě jedna maličkost, na pátých dveřích jsou sice zevnitř prohlubně na uchopení při zavírání, chybí tam však to látkové madlo, na které by dosáhli i ti méně vzrostlí. Vzhledem k tomu, že Croma je určena spíše pro reprezentační a managerské účely, tyto drobné nedostatky jsme velkoryse odpustili >:D
Jedinou věc, kterou bych Italům vytkl je absence horní schránky v palubní desce. Kdo má Stilo se stereoklimou, tak ten šuplík má chlazený a jeho velikost odpovídá láhvi sektu >:D Spodní schránka je v Cromě pochopiteně napojena na klimu a ty flašky se tam vejdou dvě >:D , ale zase není kam dát ty ostatní krámy, co máme všichni v autě >:D . Opěrka mezi předními sedadly je standardním vybavením a je pohodlná, mohou se o ni opírat oba dva současně. Celkový dojem z interiéru - pohodlí a bezpečí.
Jedeme s Cromou
Tmavě šedá krasavice je ovšem něco jiného - 1.9 Multijet Emotion 150HP automat 6speed. Uvnitř pohodlí hraničící s luxusem, výbava v "plné palbě", prostě paráda. Vyjíždíme do ruchu Prahy, zatím řídí prodejce, já jel s automatem naposledy před 6 lety. Prohlížím si palubní desku (nenacházím nic o čem psal NIcKON) a poslouchám instruktáž, ve voze kromě hovoru a ševelu klimy není nic slyšet. Vyjíždíme na dálnici. Multijet i automat dělají divy, nástupy jsou fantastické, velmi rychle máme 140. Přesedáme u pumpy. Vyjíždím s plnou automatikou, levá noha mi škube přesně v okamžiku, kdy automat řadí, Multijet je super, při rychlosti 170 má člověk dojem, že jede tak kolem stovky. Zkouším poloautomat, přepínám na něj za jízdy a pak jen ťuk nahoru, ťuk dolů, nemá to chybu, rozdíly poznáš akorát na otáčkoměru. V Cromě tichoučko a pohodlí, žena, která nemá ráda příliš ostrou jízdu nic nezpozorovala. Brzdy reagují spolehlivě a mají dost ostrý nástup, při opakovaném brždění nemůže být řeč o nějakém vadnutí (moc jsem brzdy ale netrápil) Vedení vozu je velmi dobré, řízení sympaticky tuhé při vyšších rychlostech, Croma se chová stabilně i při větších excesech, v zatáčkách je tvrdší než MW, ale jízdu po dlažbě zvládá s nadhledem aristokrata, který projíždí řadami poddaných. Jízda byla skvělá. :-!
CROMA na nás udělala velmi dobrý dojem, je to jednička.
Má pouze jednu jedinou podstatnou chybu, nemáme na ni >:D >:D >:D
Závěrem: firma IMOFA opět nezklamala, dostali jsme spoustu propagačních materiálů (nejsme z médií a Cromu kupovat nebudeme) + CD Croma a pozvání: zastavte se kdykoliv, jsme tu pro vás
(kameru jsme nechali doma, fotky budou v úterý, nemáme digitál) -
to Beaver2000
Dík za skvělý popis Cromy. Dobře se to četlo. Už se těším až bude v Havířově. Také to zajdu vyluxovat. Jsem zvědav, jakou reklamu na to dá Fiat do televize nebo do novin... Byla by škoda neukázat takové auto. Myslím, že i propagace stila, nebo fiatu obecně trochu pokulhává. Že se v anglii objevila nová fábia, tak o tom se píše všude. Ale, že na trh jde Croma, tak to snad víme jen my?!
Ať nám to jezdí. -
Lubos.1 13.06.2005 23:32
Bez nadpisu
Nova Croma je celkom zaujimava. Prekvapila ma vsak cena, ktora je vyssia ako som ocakaval. Na drujeh strane vybava je slusna.
Pochybujem, ze sa bude dobre predavat, ale uvidime. -
-
"-- skrytý --" 14.06.2005 15:33
NIcKON versus FIAT & fan
Vážený NIcKONe,
pokud jsi četl můj příspěvek, jistě mě nemůžeš nazvat militantním fanouškem Fiatu. Přiznávám, mám Italy rád, jak auta tak lidi.
Vyrazili jsme s lepší polovičkou na předváděčku Cromy s jasně daným cílem. Potvrdit nebo vyvrátit tvé postřehy. Závěr jsi si mohl přečíst => buď jsi neseděl v Cromě, ale někde opsal postřehy z médií nebo my jsme totálně slepí a zbaveni svéprávnosti. Můžeme celou akci doložit fotkama a to, co se nám nelíbilo jsme napsali a také řekli prodejci ihned na místě. Nepatříme k médiím ani Cromu nebudeme kupovat, ale bylo nám dopřáno doslova cokoliv v rámci prohlídky vozu. Něco jsme našli (vždycky se něco najde), ale my v Cromě fyzicky byli, jeli v ní a já ji řídil. Magic pouze, pravda velmi nevybíravě, ale vcelku trefně, popsal postoje nás fanoušků. A jestli opravdu nehodláš debatovat jenom proto, že někdo je prudší povahy a má plné zuby všech těch znalců i rádobyznalců, je to velká škoda, jelikož jsi nepochopil to základní všech fór na světě = vyjádřit svůj názor a reagovat na názory ostatních. Když se ti zdají hrubé, použij argumenty, které můžeš doložit a neutíkej zbaběle od diskuzního stolu, skrývajíc se za slušnost.
Můj příspěvek o Cromě je psán tak, aby i ti, co tuto možnost neměli a možná ani mít nebudou, pochopili, že Croma je Fiat, který směřuje vysoko a kvalita se stále zvyšuje.
Jsme pozváni na další prohlídku zhruba za měsíc, a buď si jistý, že napíši další článeček a určitě v něm bude více postřehů a i těch negativních (viz. motor z Opelu) -
"-- skrytý --" 14.06.2005 18:25
CROMA a názorový spor
to: NIcKON
je velký omyl, že bych ti cokoli podsouval, vyjádřil jsem svůj názor, jak tvůj článek na mě působil. Pocit, že každý z nás píšeme o něčem úplně jiném a jestliže píšeme o stejné Cromě, tak pak já i moje lepší polovička jsme skutečně slepí a nesvéprávní, jelikož nic z toho, co jsi popisoval jsme ani na jedné Cromě nenašli. Toto považuji za svobodné vyjádření názoru a žádné podsouvání. Pokud to tak vnímáš, pak skutečně nemáš pojem o svobodném názoru. To bych pak mohl napsat přesně to samé o tvém příspěvku. Svůj názor jsem vyjádřil větou:
"...buď jsi neseděl v Cromě, ale někde opsal postřehy z médií nebo my jsme totálně slepí a zbaveni svéprávnosti..."
protože tvůj názor na mě tak působil a podle ohlasů i na ostatní. Byl příliš podobný známým obratům od již zmiňovaných odborníků & spol. z médií. Nemám rozhodně potřebu zametat před svým prahem. Aby se nedalo říct, že jsem neobjektivní a zaujatý navrhuji:
Až půjdu opět na prohlídku Cromy, pojď se mnou. Napíšeme společný článek a pak každý za sebe "ze své strany barikády". Tím bude zaručeno, že mluvíme o stejném voze, společně vydáme objektivní náhled na vůz a pak subjektivní.
To si myslím, že je férová nabídka 8)-
"-- skrytý --" 14.06.2005 22:46
« Re: CROMA a názorový spor
NIcKON:
"Děkuji, velmi názorně jste předvedl, jakým způsobem reaguje typický militantní fanoušek. Jistě chápete, že na vaše urážky nebudu reagovat a nebudu se s Vámi ani pouštět do diskuze, protože Vámi pohrdám."
Obávám se, že chápu naprosto přesně. Diskutovat se mnou opravdu nemůžeš, a to ani náhodou. Ne proto, že jak píšeš, jsem "militantní fanoušek" (najdi si ve slovníku cizích slov význam slova "militantní", abys jej nepoužíval takto hloupě), ale proto, že víš o autech kulový. Svoji neznalost nenazývej pohrdáním, význam tohoto slova je zcela jiný. A co kdybychom se představili? Já jsem Roman Řezníček, bývalý konstruktér AZNP Škoda Kvasiny, soutěžní jezdec a technický redaktor časopisu AutoTIP. :?
-
-
wolff 15.06.2005 00:56
Bez nadpisu
No sem to nestihl napsat...Hádat se s magicam byla blbost...No jo, když zž se to stalo nejde to vrátit...Ach jo , chich ouvej... >:D No každej máme někdy silnější i slabší okamžiky...Třeba fakt měl Nickona zdejší redakce jakýsi polotovar...Nevím...Už toho nechme...Se stejně na cromu těším..Budiž jim odpuštěno, že na Alfě teď nic nenašli, ačkoliv dali jen 8 bodů, přičemž passat měl zcela jistě bodů min. 9 (ne-li) 10. Ale na to sme si přece už zvykli, tak co se rozčilovat...Ciao :) -
Re: CROMA a názorový spor
Myslim ze treba povedat uplne jasne, ze tu sa nejedna o ziadny nazorovy spor. Na toto forum sa prihlasil clovek s nickom NIcKON, ktory bol uplne ucelovo vytvoreny len kvoli tejto debate. O tom svedci pocet jeho dovtedajsich prispevkov (nula).
Hoci sa nam snazil predstierat, ze je fanusik FIATu, je jasne z toho co pise, ze klame. Hoci sa snazi tvarit objektivne, je jasne ze co sa tyka "dielenskej kvality spracovania" v Crome klame. Hoci sa snazi (mozno sa uz ani nesnazi) stale tvarit seriozne, je jasne ze bol prekuknuty. Takymto praktikam na forach sa hovori jasne "FLAME", ma to aj ine nazvy, zlozene zo skratiek anglickych slov, ako napriklad pospinit, zneistit, zahmlievat atd..
Zislo by sa pana NIcKONa poucit co je to "netiquette" a hlavne by si mal uvedomit, ze nadavat niekomu do militantnych fanusikov ma len velmi slabu vahu, ked ten kto to hovori dokazatelne klame a podvadza. -
Re: Re: Croma - osobní zkušenost
Pani v piatok som sa previezol na Crome, vybava Dynamic (velur, aut.klima, 17tky kolesa ..) s motorom 1.9JTD MULTIJET 150k. Isla so mnou aj priatelka. K teme "dielenskeho spracovania" - neviem kde "nezavysli a odborni" redaktori z auto.cz nasli nejake nedostatky, naozaj neviem.
Ale k teme auto ako take mam co povedat. Priatelka mala oci velke ako golfove lopticky a vobec sa jej nechcelo vystupovat. Taky luxus a komfort som este nezazil. Zatial z tych lepsich znaciek som mal raz na vikend MB C180 a poznam doverne V70 mojho sefa. Croma ich obidvoch prevysuje .. hlavne nadhernou pracou talianskych designerov v interieri a obrovskym vnutornym priestorom.
Tema motor by si zasluzila dalsi clanok - ten motor je SUPER. Tichucky a zatahuje az do 5000/minutu. Taky tichy, kultivovany a zaroven brutalny diesel som este nezazil. Kulturou chodu a hlucnostou sa dotiahol na benzin.-
« Re: Re: Re: Croma - osobní zkušenost
Já měl možnost se svézt v Cromě 1.9 JTD automat,EMOTION,navíc tam byla metalíza,béžová kůže,navigace,zimní paket,panoramtické okno,hifi.
Kvalita velice dobrá,byl jsem přiemně překvapen,motor není slyšet,automat velmi dobrý,jde srovanst s DSG a automatem v Ečko.Velmi pečlivé zpracování.Bylo to auto generálního ředitele Fiatu ČR.
-
-
"-- skrytý --" 23.06.2005 09:23
Cena Fiatů
Pánové,
prosím poučte mne jak je to cenami Fiatů. Vždycky jsem si myslel, a v příspěvcích to také píšete, že ceny Fiatů jsou u nás nejnižší.
Tak jsem si srovnával různá auta - měl jsem na mysli něco malého jako druhé v rodině - Punto, Panda. Pokud jsem to vyjel v 1,3 multijet (vím, že za ten motor se platí ) a v trochu výbavě, byla panda na 400t, v Puntu toho co se týká výbavy jde ještě méně než v pandě a bylo bohatě přes 400 t. Jen tak ze zajímavosti jsem si vyjel novou cromu, dal jsem si tam 1,9 JTD 150 PS, kůži, Xenony a pár blbostí - ne úplně vše co se nabízí - a byl jsem na 1.116.000,- Otázka je, o kolik bude dražší 2,4 JTD 200PS , až bude v nabídce. Myslím, že by mne Croma oslovila, až budu chtít nějaké pěkné auto "do důchodu" - ale ta cena ??????
Nekamenujte mne prosím, že moje srovnání s něčím kulhá, že ta či ona značka má to či ono, zas tak podrobně jsem to nesledoval - auto nebudu kupovat zítra, přesto se rád orientuji na trhu a pokukuji, co by mne tak oslovilo. Např. vím, že v Citroenu C5 Break bych se dostal na podobnou cenu a to si myslím, že Citroeny jsou sakra předražené. V tom segmentu malých aut je to takové nějaké podivné - když se to to trochu vybaví, je cena srovnatelná s vyšším segmentem, který to má už v základu. Asi vůbec nemá smyl kupovat malá auta s výbavou, i když panda s dvouzonovou klimou je bomba - ne že bych ji musel mít, ale že fiat ji i v tomto segmentu nabízí, zatím co jiní dosud nepochopili, co je alespoň automatická klima.
Takže někdo z vás má možná lepší přehled, jak si na tom fiat cenově stojí ve srovnání s ostatními a podělí se :-) Nebo dávají delaeři takové velké slevy oproti ofic. cenám fiatu ?-
« Re: Cena Fiatů
peta: Přeháníš, Croma Emotion 150 JTD v manuálu když do ní podle konfigurátoru narveš naprosto všechno co jde, tak je cca na ceně kterou jsi napsal, a ne že je to pár drobností...
Nechápu myšlení typu narvat do Pandy vše co de a divit se, že stojí 4 kila... Tak si kup Stilo, si o dvě kategorie výš a je to za stejné prachy...
-
"-- skrytý --" 23.06.2005 13:00
Bez nadpisu
Ty možná nechápeš, ale já taky. Jednak Stilo není v 1,3 multijet - psal jsem o druhém autě a nechce se mi platit povinné ručení za 2,0 a výše. Auto je převážně pro městký provoz, dceru atd, takže velikost typu panda je akorát. Nechápu, proč by i v malém autě měly být ochuzení o komfort např. klimatizaci. A nedivil jsem se - pouze jsem konstatoval, že to tak - je : malé auto s výbavou= větší s tou samou.
pravda, do Cromy jsem si nakonfiguroval i kůži a el. sedačky, ale stejně ještě pár věcí zbylo :-) myslím, že v této cenové kategorii jsou i jiné značky, které sice nenabídnou víc, ale alespoň neztratí po dvou letech takovou hodnotu jako Fiat-
« Re: MultiJet 1.3 v Pandě
Je to úžasná kombinace, ale podle mě má smysl se jí zabývat tehdy, když s tím autem budeš jezdit vždy minimálně 50 km v kuse - zejména v zimě to dlouho trvá, než se zahřeje motor. Navíc, MultiJet (tedy více vstřiků nafty do válce v jednom cyklu) je sakra náchylný na kvalitu nafty - když jsem o tomto motoru uvažoval, tak nutnost brát palivo pouze u velmi prověřených pump bylo velké mínus. A leště jedna věc - turbo potřebuje čas na vychladnutí, takže je nutné posledních pár km jet v klidu, bez zrychlování, jinak turbo rychle odchází. Sumasumárum, já si (do Idey) vzal benzín 1.4
Dvouzónová klima v Pandě je fajnovost, ale milá. Dokáže foukat teplo na nohy řidiče a zároveň chladit spolujezdce "středem" - to třeba v Passatu neuděláš, ani v novém. A výrobní cena jedno- a dvouzónové klimy je v podstatě stejná.
Ještě jsem se díval na ceník - Panda 1.2 Emotion + aut. klima + MP3 + park. senzor máš lehce pod 300 tisíc, v metalíze + 5 tisíc, jestli dcera nerada spojku, dualogic je za 35 tisíc. Je to cena dovozce, další sleva u dealera je třeba možná, neznám možnosti u Pandy. A když vhodné auto najdeš ve skladu, tak cena padá - podobně, jako jinde.-
« Re: Re: MultiJet 1.3 v Pandě
Já sem nechtěl zpochybňovat výběr 1.3 MTJ, ale když už si to nakousl, tak dle mě je to do Pandy nanic, to bys v tom autě musel trávit půl dne, aby se ti ta ivestice vrátila, a na to panda není stavěná, je to přece jen auto do města, ačkoliv výborné... Nechápu, proč ten motor nedají do Stila, v Astře je, i když trochu výkonější...-
« Re: Re: Re: MultiJet 1.3 v Pandě
Zaslechl jsem cosi o motoru 1.6 JTD MultiJet, právě pro nové Stilo a Punto. Takže možná, že Stilo Fiat nechá už dožít a usilovně pracuje na nástupci.
Jo, a Idee by 1.6 JTD slušel také. Druhá věc je, co s tím motorem provede místní nafta - 50 000km test Idey v AMS hovoří jasně...
-
-
-
Max
Tak už aj v BA je vystavená nová Croma, tak som si ju bol obzrieť. Podrobne som celé auto prešiel a nenašiel som žiadne známky "nekvalitného dielenského spracovania" ani nič podobné, uvidíme ako to bude s kvalitou po nejakom tom najazdenom kilometry. Zvláštna je však reklama na novú Cromu "Fiat na aký ste neni zvyklí" či niečo podobne, akoby ostatné modely boli nejaké šmejdy... -
-
« Re: Test Idey v AMS
Titulek je Mille Grazie, o palivu tam je věta:
"Motor v "našem" fiatu však zřejmně ke konci testu trpěl i poklesem výkonu kvůli nepřípiš dobré kvalitě nafty, jež se u maloobjemových turbodieselů projevuje více než u větších motorů."
Jinak výsledek testu po 50 000 km, v závorce můj subjektivní komentář):
+ prostorný interiér (souhlas)
+ místo na zadních sedadlech (souhlas)
+ variabilita vnitřku (souhlas)
+ spousta odkládacích prostorů (souhlas)
+ zajímavé tvary karoserie (budiž)
+ dobrá ovladatelnost ve městě (souhlas)
+ řada příplatkových prvků (není důležitý počet, ale jejich skladba a hlavně ceny)
- nízký výkon motoru (měl jsem ji na 14 dnů a výkon 1.3 JTD v Idee považuji za "hraniční")
- nízký točivý moment do 2 200 ot/min. (jednalo se o jednu z prvních Ideí s 1.3 JTD, "moje" půjčená zabírala od 1800 ot/min.)
- jen průměrná spotřeba paliva (údaj odpovídal tomu, co hlásil počítač u "mé" naftové)
- jen průměrné jízdní vlastnosti (no, co čekat od MPV vysokého 1,66 m. Dosáhnutí současného průměru považuji za úspěch)
- výhled šikmo vřed (Ano, ale lze si zvyknout a jiná MPV jsou na tom podle mě hůř. Daň za MPV a pevné sloupky)
- kvalita zpracování některých detailů (Souhlas. Jen za ten rok, co se Idey vyrábějí, na pár věcech už zapracovali - je trochu tmavší "spodek interiéru oproti prvním sériím -ale kryt kufru fakt není moc dobře řešený)
- malá vnější zpětná zrcátka (ano, jsou malá - ze Stila. Je njen nutné se více soustředit na jejich nastavení, lze je nastavit tak, že nemají slepý úhel
Můj dodatek - 1.4 benzín je lepší volba, zejména při dnešních cenách nafty. Jen první kilometrů to auto je neskutečně líné.
Celý test vyšel v AMS 07/05, na titulu je Croma.
-
-
"-- skrytý --" 31.08.2005 12:13
Croma 1,9 JTD 16V
Dnes jsem byl na testovací jízdě s Cromou JTD 150 PS se šestistupňovým manuálem. Jelo to moc pěkně, točivý moment byl takový dost vyrovnaný, žádné "kopance " jako u TDI, zdál se mi zpřevodovaný dost do pomala, na 6 při rychlosti 170 točil jenom 3000. Zdálo se mi že má hodně krátkou jedničku, při pokusu od rychlejší odpich tam bylo hned 5000 a to už zareagoval omezovač :-) Vevnitř velmi tiché, těžko lze poznat, že se jedná o diesel (tak možná rozjezd 1,2), bzdy účinné,bez nějakého ostrého nástupu (i vzadu má chlazené kotouče)
Výbava lze objednat na co se dá jen pomyslet.
Uvažoval bych docela o 2,4 200 PS, ta se však dodává jen se 6 stupňovým sekvenčním automatem. No na tom by asi nebylo nic škodlivého, je tam vždy volba ručního sekvenčního řazení. Na to, že to není až tak velkánské auto, udávají papírovou spotřebu ve městě 11,5, což mi přijde docela dost. Máte už někdo s těmito motorizacemi 150 PS nebo 200 PS nějaké zkušenosti.
Myslím, že co se týká výkonů JTD a kultivovanosti chodu, mají se mnozí co učit a že v tomto segmentu vozů (pominu-li BMW , Audi ..) nemají svým výkonem konkurenci. -
sekvencny automat
af: mozes mi prosim ta vysvetlit ako funguje "sekvencny seststupnovy automat" v Crome ? Lamem si nad tym hlavu - je to take nieco ako 6-stupnovy Selespeed v Stile a Alfach ? Alebo nieco ako 5-stupnovy Dualogic v Punte a Idee ? A ake su vlastne medzi nimi rozdiely ?-
« Re: sekvencny automat
Já sem jezdil s benzínovou Cromou v automatu ale nějak jsem nad principem nehloubal, tykže na tohle odpověď nevím, rozdíl mezi Selespeedem a Dualogicem je ten, že Dualogic je v podstatě manuální převodovka kde se o spojku a řazení stará elektronika a máš možnost řadit i ručně, Selespeed je klasický automat s možností ručního řazení. Ta benzínová Croma při ručním podřazování vcelku ochotně spolupracovala, brzdila motorem a tak, byl jsem příjemně překvapený. Nicméně nejsem odborník na automaty, takže přiznám, že o nich moc nevím.-
« Re: Re: sekvencny automat
Selespeed je klasický automat s možností ručního řazení
Praveze urcite nie je. Selespeed zo Stila a Alfy je technologia z F1, je to prevodovka s ozubenymi prevodmi, ale kompletne od zaciatku navrhovana ako "roboticka".
Ale v Crome nie je Selespeed, je tam "sekvencna seststupnova prevodovka", podla definicie je to nieco ako Selespeed, ale preco to ma iny nazov ? Este skusim popatrat.
-
-
-
RRAAFF1 27.09.2005 13:21
Bez nadpisu
Jak jste se bavili o motoru 2,2,tak jestli ta vysoká spotřeba není dána starší koncepcí motoru bez přímého vstřiku.Opel má dnes 2,2 DIRECT 114KW,který je ve všem o poznání lepší.Nevíte tedy,zda je 2,2 16V ten s přímým vstřikem a nižším výkonem nebo je to ta "stará" 2,2 16V bez přímého vstřiku? -
"-- skrytý --" 25.10.2005 14:42
fiat croma vahadla
nevite nekdo jak se nastavuji vahadla na fiatu croma? praskl mi remen a tak jsem si nemohl zaznacit pozice. Dik -
-
-
Pavell_KR5 06.01.2010 17:35
jak vam slapou CROMY?
Zdar fiataci !-) Chystam se presedlat z milaska Marey SW 2.4JTD na neco mene ojeteho a pres ruzne Mondea, P407, C5 apod. jsem t.c. doputoval ke Crome. Nejvic se mi zamlouva 1.9JTD 16V.
Tak se ptam, jak vam to jezdi a jak jste s Cromou spokojeni? A jak vam to startuje v soucasnych mrazech a pri soucasne repkou "vylepsene" nafte? :-)
Dik za info.