Octavia 1,9 TDI

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.05  12:33

    « Bez nadpisu

    no neměl jsem, ale znáš to: malí kluci + auto + páčky + volant = něco se mi tam nastavilo samo: cca 63km/h, ale to rozchodím, jen co najdu ten návod.. díky
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 02.06.05  12:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Automaticka klimatizace/rezim econ

    to novak: Ty tam máš nastavenou nějakou rychlost z fabriky? Já tam nemám nastaveno nic, takže to neprudí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.05  11:26

    « Re: Re: Re: Re: Automaticka klimatizace/rezim econ

    Už to mám, musím zapnout LightAsistenta (všechny problémy hledej mezi volantem a sedačkou)...Ještě vyzkoumat jak zrušit na MAxidotu hlášku o překročení rychlosti (kdybych já věděl kam jsem dal ten návod..)....Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 02.06.05  10:55

    « Re: Re: Re: Automaticka klimatizace/rezim econ

    to Novak: Když otevřu dálkou v noci, rozsvítí se mi jak světla, tak světýlka v zrcátkách. Asi tě ošidili. >:D Ještě by na to mohlo mít vliv vypnutí vnitřního osvětlení.
    Se sound systémem jsem taky spokojenej, jenom nesmí člověk dávat nic, co by mohlo chrastit, do kapes u dveří.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.06.05  07:32

    « Re: Re: Automaticka klimatizace/rezim econ

    to spitfire: prosbička... jak fungují spodní světýlka na zpětných zrcátkách? Nemám po ruce návod (vím že pokud něco nefunguje je nutné si jej přečíst), ale pokud otevřu dálkou v noci tak se mi rožnou jen světla. (nemá to svítit pod dveře?) Jinak vychytávek to má fakt hodně a Sound systém mě překvapil. Konečně první auto do kterého nemusím dodělávat pořádné audio. Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 01.06.05  11:38

    « Re: Automaticka klimatizace/rezim econ

    to creeg: Já žiju v domění, že econ vypíná chlazení. Moc to ale neřešim, mám po pořád na auto, jenom občas to vypnu úplně - to když je venku tak akorát a otevřu střechu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.06.05  10:00

    « Automaticka klimatizace/rezim econ

    Chtěl bych vědět, jakou funkci má vlastně režim ECON? V manuálu píšou, že se vypne chlazení a odvlhčování vzduchu >:D . Jenže já mám stejně pocit, že to běží pořád stejně a když tam nechám nějakou teplotu, která je jen o neco málo nižší než venkovní, prostě to začne foukat studeně, aby se co nejdřív dosáhlo té teploty. Přitom to pořád běží na ECON a ne na AUTO...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.05.05  09:28

    « Re:

    mfilip: Když u mechanické klimy otáčíš knoflíkem nastavení teploty, vždy jen měníš poměr studeného a teplého vzduchu. Stejným způsobem ovšem pracuje i 90% automatických klimatizací.
    S tím výkonem klimy je to poněkud složitější: dřívější typy jely vždy na 100%. Moderní typy už umějí regulovat výkon s přihlédnutím k otáčkám motoru, tj. při nízkých neodebírají tolik příkonu, že by se s tím pak nedalo vůbec jezdit - právě tohle dnes umožňuje montáž klim i do "prdítek", která by dříve vyráběla výkon jen pro kompresor klimy a na jízdu by nic nezbylo... Jen "nejinteligentnější" typy autoklim ovšem umějí pracovat s výkonem kompresoru nejen s přihlédnutím k otáčkám motoru, ale i k nastavené teplotě.
    Dříve se u některých japonských vozů vyskytoval jakýsi "mezistupeň" mezi stavem "100% výkonu klimy furt" a jakýmsi "polovičním výkonem", často také nazývaným "eco režimem" (neplést s eko režimem evropských autoklim, kde to znamená "kompresor odstaven"!): při "jakonském eco režimu" spínal kompresor cca 2x méně často (ale při sepnutí jel na 100%) a tím byl i výsledný výkon klimy nižší. Při běžném používá však bohatě stačil a plného výkonu se využívalo jen pro rychlé vychlazení auta a při extrémních vedrech.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.05.05  09:16

    « Re:

    Miloš S.: (cit.) "Klima málo chladila, byly znát rázy při zapínání a při akcelaraci byl chybějící výkon skutečně znát."
    -Oct.01 1,8 92 kW znám poměrně dobře: čas od času ji užívám jako služební. A přesně tohle dělá, jen prostě chladí "normálně". Silně pochybuji, že rázy při připojení kompresoru a citelný úbytek výkonu motoru (a to nejen při akceleraci) je projevem vadného kompresoru...
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.05.05  08:31

    « Bez nadpisu

    co je pravdy na tom, ze klima jede vzdy na 100% a pozadovana teplota se nastavuje misenim tepleho vzduchu ? Mam u 1.8T mechnaickou klimu a na otocnem knofliku nastaveni teploty mam na Min v modre casti. Kdyz si tim ovladacem nastavim teplotu vyssi, tak klima jede porad dal na 100%, jen je primichan teply vzduch anebo jede klima ne nizsi vykon ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.05.05  01:02

    « Bez nadpisu

    Já mám u své hladové Octávky (1,8 92kW) jiné zkušenosti.
    Možná proto, že je to asi nejhladovější Škodovka si dost hlídám spotřebu. Po přečtení knih o eko jízdě jsem dost změnil styl jízdy (základem jsou co nejnižší otáčky motoru).
    Asi extrémy s tímto autem mám mezi 6 a 12 litry, (průměr na dálnici 80 km/h a 160 km/h).
    Hodně přitom sleduji vliv klimatizace. Dnes bylo přes 30 stupnu, takze klima jela zpocatku na plno a pozdeji stale na velky vykon. Presto spotreba (mereno pri volnobehu a 60km/h) stoupla ze zhruba 1,8 l/100km na 2.5, max. 3 litry.
    I z toho je videt hladovost tohoto motoru, na volnoběh běžně 2l/hodinu, studený i přes 3l/hod. Klime staci min nez tomuto motoru (s ostatním příslušenstvím) na volnobezny chod.
    Při běžném provozu je zvýšení spotřeby (ať už při snaze o přesnost měřené při volnoběhu nebo při záběru) do 0.5 l/100km.
    Když si uvědomím, jak velký vliv na spotřebu má způsob jízdy, tak proti tomu je spotřeba klimatizace zanedbatelná. S ohledem na výkon motoru to odhaduji, že při maximu bude příkon kolem 5kW, při běžném provozu 1, max. 2 kW.
    Na tomto autě mám najeto 160 tisíc.
    Ještě k dojmům: Běžně vůbez nepoznám snížení výkonu spotřebou klimatizace. Výrazně to bylo znát, jen když mě "opustil" japonský kompresor (psal jsem o tom).
    Klima málo chladila, byly znát rázy při zapínání a při akcelaraci byl chybějící výkon skutečně znát.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.05  18:10

    « A jeste klima

    Me zkusennosti.Zapnuta klima je znat jak za jizdy,pri akceleraci dost,tak samozdrejme i pri volnobehu.Mam manualni na 81kw stale jeste v solidni kondici.Pod 5stupnu se zkratka nespusti.Takze se treba i par mesicu proste nehybe.Zatim maka spolehlive,pri prvnim otepleni po zime ji necham hned "prohnat" a pak pri nepouzivani zhruba jednou za mesic aspon na pul hodky.Klima je spotrebic dosti hladovy.Kdo o tom systemu trosku neco vi,co vsechno musi bezet,tak neni co resit.Pokud to neni potreba,tak se ji snazim nezapinat.Smazit jsem se vsak nehodlal a nehodlam.Doporuceni???Pokud jde udrzet prijemne bez klima,zbytecne nezapinat.Plati pro manual,automatickych jsem moc nevyzkousel.To Mitsi:Nehan nam porad tolik ty nase octavky,nejsou dokonaly,ale mame je radi....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  14:08

    « Re: Re:

    to znám ;-)
    leccos už jsem pochytal tady = dobré fórum
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  12:37

    « Re:

    Když nevíš, co dělat, přečti si návod! Ovšem doporučuji nečíst ho jako knihu (tj. od začátku do konce). To se pak při čtení pasáží o nastavování sedaček a správném způsobu používání dětské pojistky unavíš a nedostaneš se k tomu podstatnému, co bývá uvedeno až na konci...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.05.05  12:04

    « Re: To: MatuS a mitsi

    ked ju nechas v auto mode, ona sa sama semtam zapne a vypne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  11:53

    « To: MatuS a mitsi

    Teorie o provozu klimatizace po celý rok jsou pěkné, jenže pod +5 st. venku se (aspoň v Octávce) vypne.
    Takže klimatizaci nevypínám (právě to odvlhčování je hlavně v létě snad lepší než chlazení), ale bohužel se vypne sama (i při přepnutí na vnitřní okruh, kdy studený vzduch nenasává).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  11:09

    « Bez nadpisu

    V nejbližších týdnech budu kupovat starší octavii combi 1.8T. Jako člověk s naprosto jinými zájmy než jsou auta jsem se stal pravidelným návštěvníkem tohoto fóra, abych si doplnil "vzdělání".
    Občas jsem překvapen některými příspěvky. Debatami o turbech či klima, kompresorech, kdy co dělat a nedělat, ... získávám pocit, že je pomalu lepší mít auto, které je malé, pomalé, v létě nesnesitelně prohřáté, ..., abych se tak vyhnul riziku, že něco udělám jinak než se má >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  09:27

    « Re: Re:

    Ano, pokud se kompresor dlouhodobě nepoužívá, tak potom při zapnutí odejde, jelikož nebyl "mazán": je v něm trvalá olejová náplň, kterou je třeba čas od času "rozhýbat".
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.05.05  09:16

    « Re:

    lenze ten kompresor si pokazil zlym pouzivanim. mal si ho pouzivat cely rok. ked 4 mesiace stal, to ho zabilo.
    nie nadarmo vyrobca predpisuje minimalne raz za mesiac kompresor zapnut.
    osobne nechapem preco ludia v zime klimu vypnu. so zapnutou to lepsie odhmlieva okna a ked ju nieje treba, vypne sa sama a spotrebu nezvysuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  09:14

    « Re:

    Mohu Tě ujistit, že elektrické servořízení v ceně několika desítek tisíc Kč na Fabiích, které odchází velmi často, je údajně rovněž japonské. Kdo a kde ho vyrábí, to opravdu netuším. Ale svého času jsem řešil problém s Hallovou sondou na Volvu S80 od japonské firmy Denso, ale "made in Spain". Prostě nefungovala, jak měla. Sehnal jsem tutéž "made in Japan" a od té doby bylo po problému. Prostě když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž!
    PS: Pokud tady systematicky hájím japonské vozy, mám tím samozřejmě na mysli vozy "made in Japan". A pokud bych si měl vybrat mezi "evropských Japoncem" a Korejcem, sáhnu raději po výrobku firmy Kia či Hyundai.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…