Octavia 1,9 TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« btw
Dneska frcim s autickem do "posilovny" :-) , tak jsem na to zvedavej. Po obede budu zpet tak dam vedet jak se jelo.
to navak: jak si vubec spokojenej s tou 66kou? Ja ji teda nakonec nemam, ale kdyz jsem si vybiral byla muj vaznej konkurent, vlastne jsem byl spis pro ni, ale pak prisel vyhodnej kseft a na 66ku se nedostalo. -
"-- skrytý --" 05.05.05 07:51
« Re: to novak
asi ne, mrkni na průběh krouťáku (nestudoval jsem). Já mám 4x4 a červené íčko mě do kopce udělá (sice nikterak výrazně ..) 4x4 si vezme svoje....Já jsem si po čipu nejvíce cenil toho že se s tím dá bezpečněji předjíždět, jinak mi to bylo jedno.. Nové tdi 66kw nevím od kterého motoru jsou HW stejné, takže prý 96kW není problém. Je tam stejné turbo s VTG takže jenom SW a jedeš... -
« Re:
No tak to je teda zážiteček. Potštát samozřejmě znám, vím, že to je tak trochu konec světa. Asi jsi měl smůlu, ale zase se na Tebe úplně nevykašlali. Na Moravě to obecně není až zase takový hrozný, jen tady často musíme vyjít prostě s málem a pak to tak může vypadat... :*) -
« Starty
Přátelé poraďte! Při ranním startu je hluk daleko hlasitější(přímo nepříjemný) než obvykle, otačky vylétnou na cca 1300/min., po několika vteřinách spadnou na cca 900/min., ale hluk přetrvává. Navíc místo běžné hodnoty spotřeby na volnoběh 0,6 l/h to trvale ukazuje 0,9 l/h. Pročpak tam teče více nafty? Žhavící svíčky mi kontrolovali nedávno v servisu a byly v pořádku. Je to 81 kW. Díky za rady. -
« Bez nadpisu
No ono to až bylo tragikomické. Na výzvu ABA přijela asi po 2 hodinách nejbližší odtahovka (Z Hranic na Moravě). Přijel maník a tvrdil, že je kuchař a přijel jako záskok za bratra, který má chřipku. No a jestli nevím, jak se to na ten odtah natahuje... Auto jsme dostali na odtah a vyrazili do Olomouce. Příhoda se stala v táhlém kopci u obce Podštát kdesi ve vojenském prostoru Libavá (asi) mezi Ostravou - N.Jičínem a Olomoucí.
V Olomouci v non stop Škoda servisu měli pouze non stop odkaz na mobil opraváře. Do servisu nás hlídač nepustil (byla už tma a asi 19.oo), prý to mám složit venku za branou a přijít druhý den. Při představě, že bych absolvoval cestu pěšky z periferie Olomouce na nádraží, cestu vlakem Olomouc - Praha a druhý den to samé + dovolenou z práce, jsem se optal pana šofera odtahovky, jak to vidí časově se skládáním auta. Nakonec to za nás vyřešila technika, protože auto mu nešlo z odtahu v tom mrazu vůbec sundat. Nakonec jste to vyřešili po česku. Zaplatil jsem mu fakturu pro ABA ... za 27 km Potštát - Olomouc a naložení ... asi 2950,- Kč, on se nabídl, že mne doveze až do Prahy bez faktury za peníze na ruku. Docela jsem nadšeně souhlasil i přes to , že odtahovka vůbec v kabině netopila - ale aspoň se mi přiblížila vidina domova.
Z Olomouce jsme jeli k němu domů, aby se navečeřel, do bankomatu pro peníze - abych měl na zaplacení odtahu do Prahy a potom na dálnici na Brno a na Prahu. U Devíti křížů nám u odtahovky upadl výfuk a maník mne poslal s baterkou svítit na opravu, kterou asi za 40 minut provedl gumou a drátem.
Do Prahy jsem přijeli asi v 03.oo, naštestí mne napadlo dojet s ním až do mého autoriziovaného servisu, kde noční hlídač nás nejenom pustil do areálu, ale dokázal moje auto s pomocí heveru nějak z odtahovky dostat dolů. Hever použil proto, že na odtahovce bylo něco zaseklého nebo zlomeného. Poslední zážitek jsem z toho, že jsem musel ve 3 v noci vylézt do svého auta na odtahovku a ještě se nechat vyheverovat asi o 30 cm do výšky a bát se, že to všechno i se mnou spadne na zem.
To je vše, nic jsem si nevymyslel, pouze zkrátil, abych šetřil místem.
Miran -
« Bez nadpisu
Úplně stejná závada se mi stala u Tdi 81 kW již 3x, poprvé jsem měl najeto asi 15.000 km. Pokaždé to přestávalo jet do táhlého kopce. Motor ztrácel otáčky, netáhl a asi po 100 m úplně chcípnul. Ještě těsně před zastavením trochu pomohlo podřazení, ale jenom na pár metrů. Při pohledu na počítač šla nahoru enormně okamžitá spotřeba cca na 30 l. Motor se vám potom sám zastaví a nejde natočit. Jednou se mi to asi po 30 minutách podařilo, jindy už ne. Následoval potupný odtah do servisu, kde vůbec nic nezjistili, jenom strašili špatným turbem nebo čerpadlem. Při takové závadě, která se Vám stane v noci v zimě při -12pod nulou, 300 km od domova - je Vám úžasně. Nakonec je člověk rád, že přežil a že se auto jenom zastavilo v kopci. Pokud by se to stalo při předjíždění, kdy Vám najednou zhasne motor... radši nedomyslet.
No a v servisu vám postupně vymění relé, čtecí jednotku počítače, sání nafty z nádrže, váhu vzduchu, uvažují o zamrzlé naftě...... a hlavně na Vás koukají jako by si to člověk vymyslel sám. Nakonec jsem si auto odmítl ze značkového servisu převzít a nechal ho tam, aby s ním běžně jezdili. "Naštěstí " se to jim to asi po 14 dnech také projevilo,. Následnovaly dotazy do fabriky, rozebrání motoru, diagnostika.....a asi 30.ooo za opravu. Jistotu úplného odstranění závady nemám, auto šetřím, nevytáčím, ale už jsem od opravy s tím najel 22.000 km. No a pomalu šetřím, šetřím na jiné. Volba padla na Avensis 1,8 benzín. Snad budu mít tentokrát štěstí. -
« Octavia 1,9 TDI
:?: Mate nekdo zkusenosti se zavadou, ktera se projevuje tak, ze ridici jednotka prepne do snizeneho vykonu motoru az do restartu motoru z duvodu vysokeho plniciho tlaku na turbu? Mam tento problem u 1,9TDI 81 kW. Projevi se to vzdy, kdyz pozaduji po aute vykon (do kopce) na 3 pri cca 100km/hod, na 4 pri cca 140 km/hod.
- větší trysky u TDI 81 kW
- silnější spojka u TDI 81 kW
- asi do r. 2001 či 2002 nebylo u TDI 66 VTG turbo (natáčecí lopatky)
- kotoučové brzdy i vzadu u TDI 81 kW
- a samozřejmě se liší softwarem řídící jednotky
Takže u TDI 66 kW se lze výměnou trysek a chiptuningem dostat na výkon až kolem 100 kW , ale je nutno si nechat udělat speciální obložení spojky, protože originál spojka od TDI 66 kW při takovém krouťáku prokluzuje a spojku z TDI 81 kW tam nelze použít. U novějších TDI 66 kW začne brzy prokluzovat spojka i při pouhém přečipování na 85 kW - může potvrdit můj známý, kterému drží až třetí spojka, ale tu si musel nechat obložit na zakázku. Jinak prý více drží spojky LUK než SACHS.
Hodně informací o TDI motorech jsem našel na [odkaz]