Octavia 1,9 TDI

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  14:13

    « Re: Re: TO spitfire:

    Jasne ze ho to zvedne, ale raketu ti to z auta neudela a vzhledem k tomu ze ma 81 vsechny ctyry brzdy kotoucovy, tak mi to bohate staci...
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 06.05.05  13:42

    « Re: TO spitfire:

    to creeg: buď to to výkon zvedne, pak se silnější brzdy hoděj a nebo ho to nezvedne, a pak se do toho člověk vůbec nemusel pouštět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  11:14

    « To mitsi:

    To je jasny, na druhou stranu kdyz na to mrknes z finacniho hlediska, nerikam ze jsou cipy nejlevnejsi, ale je to nejjednossi cesta neco koniku prihodit a myslim ze to vyjde porad o neco levneji nez to co jsi tu vsechno vyjmenoval ;-) . Je to vsechno o pohodli a o penezich...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  11:11

    « TO spitfire:

    Jasne, ale sam rikas : z liny mrchy to raketu neudela. tzn ze vlastne ani lepsi brzdy atd ti k nicemu nebudou. Rozdil neni tak markantni abys kvuli tomu musel prekopat celej podvozek >:D .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.05  11:09

    « Re: Re: Re: TO andree_cz:

    Já význam čipování u turbodieselů rovněž nezpochybňuji. Jen si prostě nemyslím, že čip dokáže nahradit lepší turbodmychadlo, větší vstřikovače, větší (případně vůbec nějaký mezichladič), jiný stupeň komprese atd. atd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  11:07

    « BTW to mitsi:

    Originalni hodnoty u tdi 1.9 tdi pd 96 kW 310 Nm jsou 0-100 9,7 s a max. asi 207 (s tou maximalkou si ted nejsem uplne jistej). No a hodnoty ktery udava cimbu jsou 97 kW a 307 Nm. A ted, kdyz se na to mrknes dela to na stovku neco kolem 9,5 - 9,6 s. Zalezi jak se zadari, i prave tohle me trosku presvedcuje o tom, ze na tom aspon trosicku pravdy bude. U maximalky je to asi fuk, jel jsem s tim nejvic asi 215 a to jen jednou kdyz jsem to kostoval a vic uz nemam tu potrebu. Presne jak rikas - zalezi na spokojenosti zakaznika.
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 06.05.05  11:06

    « Re: Re: TO andree_cz:

    Já bych do čipu rozhodně nešel. Ani tak bych nezpochybňoval určitý nárůst výkonu, ale z mého pohledu nevýhody převažují. Sám čip něco stojí, životnosti to nepřidá, víc to smrdí a z líný mrchy to raketu neudělá.
    Navíc často silnější varianty motoru mívají z fabriky takové detaily, jako jsou výkonnější brzdy, lepší chalzení oleje nebo jiné zpřevodování.
    Dodavatele čipů bych ale nekamenoval. Když někdo chce za čip utratit svoje kačky, proč si je od něj nevzít , že jo >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  11:01

    « Re: Re: TO andree_cz:

    Ono jde fakt asi o tu spokojenost zakaznika :-) . Nic vic jsem od toho necekal, dopadlo to zhruba tak jak jsem si predstavoval a i kdyby hodnoty nemeli byt skutecne...ja jsem spokojenej, protoze presne neco takoveho jsem od toho motoru cekal. Jo byla by jina, kdybych na tom nevidel rozdil, nebo jen minimalni, to bych pak asi mluvil jinak. Ale soude podle mych mereni (kdyz si oboji zprumerujes dostanes necelou vterinku rozdil k lepsimu) a mych dojmu ze zatahu a samotne jizdy jsem vazne spokojenej. Asi nepatrim totiz mezi ty, co si mysli ze kdyz tam hodi nejakej ten chip, bude jim to litat razem jak stihacka. Ja dostal ocekavani a to mi staci. Tot muj nazor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.05  10:53

    « Re: TO andree_cz:

    Ad "záleží na čipu": Ale samozřejmě! Těch čipů měli v testu asi 7, všechny od renomovaných německých čipařů, resp. ladičských firem. Že by to Cimbu uměl lépe...?
    Samozřejmě uznávám, že rozhodující je spokojenost zákazníka.
    PS: Já osobně bych však nelitoval těch 2 x 900,- Kč za odbrždění motoru před a po, od čipaře bych si vymínil potvrzení, že to bude mít po čipu +- tolik a tolik, a kdybych se do tolerance nevešel, tak bych mu to omlátil o hlavu. Vím, žádný čipař právě na tohle zřejmě nepřistoupí, takže si celé čipování může strčit za kloubouk rovnou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  10:17

    « TO andree_cz:

    To s tim vyfukem je asi druha vec, naproti tomu muzu bejt spokojenej, pac jsem zatim nejakou vetsi kourivost nezaznamenal. Kamos si nacipoval focuse a ma to jak parni lokomotivu. Jak rikam, myslim ze clovek musi mit stesti na cip a urcite se nesnazit z toho motoru vyzdimat maximum, ale kdyz je to s mirou, je to pohoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  10:13

    « RE:

    To andree_cz: Jo to urcite, preci jen uz nejsou nejmladsi, ale 2.0 "bohuzel" nemam, tak se musim spokojit s 1.9 :-) . Prostymu clovicku urcite staci...
    To Mitsi: Ja se nikoho nesnazim presvedcit ze ma motor po chipu presne takove udaje jako udava cipar. Jen rikam, ze rozdil je znatelny - stale rostouci tah je znatelny od 1900 do cca 2400, to uz jsem rikal a kazdej kdo by si za to sednul by to poznal (nerikam nejak brutalne, ale o proti serii je rozdil znatelny). Z toho se vlastne i da jednodusse odvodit, ze krivka asi preci jen neni tak strma a nedojde pouze k narustu zatahu v 1900 ot.(to je snad logicke?). Jinak stovku mam odmerenou:
    v serii:
    nejhorsi - cca 11,2
    nejlepsi - cca 10,6
    ted:
    nejhorsi - cca 10,1
    nejlepsi - cca 9,2
    vsechny mereni provadel muj spolujezdec (asi 65kg) a casy se lisi podle toho jak moc se protaceli kola, cehoz se u TDicka s takovym narustem v jednom okamziku a FwD neni lehky vyvarovat.
    No a to ze je to pruznejsi, to zkratka poznas u auta s kterym mas neco nalitano.
    Jinak to co tu pises ti samozrejme nevyvracim, a ani nejsem presvedcenej ze ty hodnoty ciparu jsou 100%, to je jasny. Rikam jen svoje subjektivni dojmy, ono totiz asi dost zalezi na cipu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  10:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: to M

    Mitsi: to je zajimave, ale preci jenom onen kamarad s chipovanou 66-4x4/rv '98 se mne narozdil od dalsi, tentokrat klasicke 66/rv '01, byl schopen v kopcovitem terenu drzet. Je vsak velmi pravdepodobne, po tom co jsem videl co se mu line z vyfuku, ze by se do exhalaci nevesel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  09:55

    « Re: 2 creeg

    jeste dodatek: 2.0tdi je oproti tem dvoum starochum vykonove preci jenom trochu jina liga
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  09:51

    « 2 creeg

    Kdyz se tedy tak dozadujes po zkusenostech s TDi-96kW... :-) Uz je to sice par tejdnu co jsem mel moznost v tehle autech jet, ale jeste si na to matne vzpominam. Nekdy pred dvemy az tremy roky jsem mel moznost jet v celkem pekne podvozkove upravene ibize. Bylo zrovna po desti, takze pridani plynu do 3rs znamenalo hrabani kol. Tak pred rokem jsem zase jel v passatu 4motionu, kde me zpocatku prekvapil "zatah" pod hranici 2rpm pri lehkem dotknuti se plynu, jenze bohuzel to bylo celkove vzato asi vse co ten motor umel. Vykon se nedal plynem tak dobre davkovat jako v 81kW a urcite drive vadnul. Jako posledni jsem mel tu cest ridit 2.0TDi v golfu. Vsechny tyhle motoru mne prijdou tak trochu na jedno brdo, proste diesel jako diesel, zatah jako zatah. Co u TDi-81kW povazuju za obrovsky benefit je nejnizsi spotreba pri rychlejsi jizde, kdy clovek nemusi porad premyslet jestli na ten plyn neslape nahodou moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.05  09:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: to M

    No vidíš, a jsme u jádra pudla! V německém Autobildu svého času testovali, do jaké míry odpovídají úžasné údaje načipovaných motorů skutečnosti. Prostě vzali standardního už jetého Golfa TDI (tedy několik), odbrzdili, odměřili zrychlení, maximálku, zplodiny a spotřebu, pak nechali (zcela anonymně) načipovat a znovu totéž.
    Výsledky byly více než překvapivé: všem naměřili v základu více, než jsou deklarované hodnoty výrobce (někdy dokonce o dost); špičkových deklarovaných hodnot dle čipaře (čipařů) nedosáhl žádný z načipovaných motorů ani náhodou, nejvíce se změnily snad jen průběhy křivek; ve všech případech šla nahoru spotřeba (u některých čipů více, u jiných méně), stejně jako exhalace (jeden se pak dokonce nevešel do normy); pokud jde o dynamiku a maximálku, tak nejlépe dopadl (rozdíly oproti standardu byly opravdu citelné) právě ten, který se nevešel do normy exhalací, u ostatních došlo jen k mírným zlepšením v řádu, který lze komentovat slovy: "nestojí to ani řeč".
    Zajímavým byl údaj o maximálních otáčkách turba (vůbec netuším, jak je měřili): zatímco u sériových verzích turba nešla přes 190 tis./ot.min., po čipu běžně až 300 tis. Co to znamená pro životnost turba, to si představte sami (já si takové otáčky neumím představit vůbec...)!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  09:15

    « Re: Re: Re: Re: to M

    na brzde sem jeste nebyl....ale v par dieslech jsem uz jel. Nrikam, ze krivka bude uplne stejna jako na obrazku - to je blobst, uz ted jim to tam nekde nesedi, ale podle chovani se neco vydedukovat da. Oproti serii, kdy kdy byl nejznatelnejsi zatah v 1900ot a pak to zkratka nejak jelo, tady prijde turbo taky v 1900 ot, ale porad to zhruba do 2400 ot porad narusta, od 2400 do 3500 se to potom drzi, od 3500 do 4000 je to uz cekem zbytecny drzet pod plynem (preradis akorat do schopnejch otacek) no a od 4000 klasika - pomalu to upada.
    Rikam, odbrzdit jsem si to nenechal, ale soude podle citu a meho dojmu by to zhruba tak nejak mohlo byt.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.05  08:51

    « Re: Re: Re: to M

    To creeg - jedna poměrně jízlivá otázečka: Vycházíš z deklarovaných údajů nebo sis´ to nechal skutečně "odbrzdit"?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.05  08:42

    « Re: Re: to M

    Jo, na prvni pohled to zadnej brutalni rozdil neni, ale jak v tom clovek chvili jezdi...je to parada. Prave diky te krivce je vinikajici pruznost. Taky jsem chipoval u CIMBU. Od 2000 do cca 3500 to vubec nepolevuje, no a klasicky od 4000 to jde zas pomalu dolu, ale v konecnym efektu jsem spokojenej. Myslim ze kdyby sis ted sednul do seriove 81ky tak ten rozdil urcite poznas a prijde ti znatelnej, celkem fajn :-) .
    Ona ta 96 taky asi nebude trhat asfalt, ale prave by me zajimalo jak se chova a jak se s ni jede. U ni to ale bude asi podtrzeny strmejsi krivkou, takze pak mozna bude delat dojem silnejsiho motoru, viz zatah 1900 ot.
    TO All: nemel nekdo zkusenost s motorem 1.9 TDi 96 kW ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.05  20:56

    « Re: to M

    Já jsem po chipování TDI 81 kW (od CIMBU) čekal, že to bude "trhat asfalt" a nic takového se nekonalo... Znát to ale určitě je, bohužel to bylo v zimě, kdy jsem to nemohl pořádně otestovat a než skončila zima, tak jsem si na větší výkon zvyknul, že už mi to teď ani nepřijde. Zrychlení jsem neměřil.
    Asi rok před chipem jsem si nechal seřídit vstřiky a dát trysky PowerPlus 520 - o něco málo to pak jelo lépe, skutečná spotřeba nafty zůstala stejná, i když palubní počítač ukazuje od té doby spotřebu o cca. 10% nižší.
    Po chipu mi spotřeba nepatrně stoupla (asi o 5%), přestože to měřím stále na stejné trati a při stejném stylu jízdy.
    Ten odkaz, který jsem předtím uvedl, není úplně přesně na ten "TDI klub" a přímější je tento:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.05  20:37

    « to M

    tohle vsechno mi je jasny ....Spis sem chtel vedet jestli ma nekdo sam svoje zkusenosti s temito motory.
    btw: Mam 1.9 TDi 81kW a byl jsem na chipu. Zadny cukani, nadmerny koureni...parada. Jezdi se s ni moc prijemne, hlavne do kopce se skvele predjizdi >:D . Ted bych chtel vic vedet jak by dopadla ve srovnani s 1.9 TDi PD 96 kW a 310 Nm. Mam ted 97 kW a 307 Nm a co se tyce krivky vykonu a kroutaku tak se mi zda u me o neco hezci / neni tak strma. Stovku sem nejlip zajel cca za 9,14 sekund . meril mi to spolujezdec.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…