Octavia 1,9 TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace
Mitsi: Nechci se nejak hadat, nebot nejsu odbornikem, ale hlavne tech 10kW prikonu mi prijde opravdu silenost a to hlavne z duvodu, ze se klima dava i do fabie 1.2. Kdyz si to tak nejak predstavim... . Zapnu motor a klimu - motor v tech otackach ma sotva vykon 10kW! Taky jsem se v zivote nedostal k nejakemu blizsimu zkoumani rozvodu, ale ze strojnickeho hlediska mi prijde, ze nejaka pridavna remenice neudela v pomeru k vykonu k motoru zadny vetsi odpor. Osobne bych rekl, ze klima v nejakem mensim aute nebude mit vetsi vykon jak 2kW v porovnani s kancelarskyma klimatizacema, ktery zerou i 3kW -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace
Mitsi: Ked sa mi zapne klima, vytocim 7000rpm, klima sa vypne. Ked potom pustim plyn, pri nejakych 4000-5000rpm sa kompresor s piskotom pripoji. V programe RJ sa da nastavit hodnota, pri ktorej sa ma klima vypinat. Ked idem po dialnici na stvorke, zda sa mi, ze klima nejde. Urcite mas viac skusenosti, ale mne spravanie mojej klimy naznacuje, ze sa asi uplne odstavuje pri vyssich otackach.. BTW - nemaju vysoke otacky nejaky zly vplyv na kompresor, prip. spojku ? -
"-- skrytý --" 15.05.05 20:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace
Klima by neměla brát víc, než 10% max. výkonu motoru. Proto je u aut s malým výkonem motoru účinek klimy slabý. Počítám, že rozumné minimum odběru výkonu je cca 5kW, v optimálním případě do 10kW. Na ty 2kW klidně zapomeňte: to je už "odběr díky" zvýšeným pasivním odporům kvůli další řemenici (i při běhu naprázdno bez připojeného kompresoru) plus příkon větráků ventilace a dodatečného chlazení vpředu (obvykle dva větráky) při sepnutí kompresoru - na ten už by vám pak jaksi nezbylo vůbec nic! -
"-- skrytý --" 15.05.05 17:48
« Re: klima+spotřeba
potvrdzujem, tiez max 0,5l mi to zvysi pri zapnutej ako pri vypnutej. Viac ma vsak stve to, ze ked ju vypnem, tak na chvilku ide strasny potuchnuty vzduch z ofukov, pri inych autach som si to nevsimol. Vie s tym niekto poradit? Inac klimoska chladi ako besna, mierne sa ale znizuje vykon, ked chcem jazdit trosku ostrejsie, radsej ju vypnem. -
"-- skrytý --" 15.05.05 17:43
« klima+spotřeba
Mně u 1,9 TDI to bez klimy (zkoušel jsem asi 4x vždy 1 den) bralo tak o 0,5 l méně, než se zaplou. S ní to bralo asi 5,5 až 5,8, podle rychlosti jízdy a ta byla spíš výš, než níž. U benzínu netuším. Procento se dá dopočítat. Zkusil jsem i eko jízdu, tj. důsledně podle předpisů na okreskách, po městě (1 den v létě), žádné divočení,pozvolná akcelerace,rychlost 90 max!!!Hlídal jsem počítač a okamžitou spotřebu. S klimou to jelo za 4,6 , ale jen jeden den. EKO jízdy není nic pro mne. -
"-- skrytý --" 15.05.05 10:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace
TopGun: Nemáš pravdu! To by to pak při rychlé jízdě co - neklimovalo? Funkce, kterou zmiňuješ, se projevuje úplně jinak: Pokud dáš plný plyn, tak ŘJ nedovolí sepnutí kompresoru, aby zbyl dostatek výkonu pro akceleraci. Podle typu auta se to ještě dále dělí na ty případy, kdy ŘJ prostě neumožňují sepnutí (či spíše připojení) kompresoru, pokud by k němu jinak mělo dojít během stavu "plný plyn", ale pokud už běží a v průběhu jeho práce dáš plný plyn, tak se nestane vůbec nic. U jiných aut se i v tomto případě prostě na čas odpojí. Ale těch aut, kde ŘJ motoru umí tímto způsobem pracovat s klimou, je opravdové minimum!
PS: Problém "nárazu" při sepnutí elektromagnetické spojky připojující kompresor se dnes řeší zpomalením náběhu max. výkonu kompresoru a tím i plynulejším náběhem odběru příkonu od klikovky motoru. Proto současný prototyp "tupého řidiče" ani nepozná, kdy mu kompresor sepnul a běží, resp. neběží, a je schopen se drát za to, že právě u toho jeho auta klima výkon motoru nijak neovlivňuje a tím pádem nemá ani žádný vliv na spotřebu paliva - např. díky tomu, že má přece "speciální autoklimu"! Tedy opět bludný kruh mýtů, pověr, neinformovanosti, marketingového tlaku atd. atd. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace
Klimatizacia funguje ako klasicka chladnicka - sama sa zapina a vypina podla potreby (tepoty) plus minus kazdu minutu.
Mitsi (na okraj toho, ze klima sa zapina bez ohladu na otacky): V Hondach riadiaca jednotka odstavi klimu pri vyssich otackach (okolo 4000-5000), mozno to tak funguje aj pri inych autach. -
"-- skrytý --" 13.05.05 15:40
« Re: Re: Re: Re: Klimatizace
Ale kdepak! Tam se žádná "únava materiálu" prostě nekoná, jelikož spojka spojuje s využitím síly elektromagnetu "natvrdo", (téměř) bez prokluzu, tedy i bez opotřebení. Jsou pouze dvě možnosti: 1/ buď je to blbě zkonstruované, nebo 2/ blbě vyrobené. U škodovky, tedy v zásadě německého výrobku, nevylučuji kombinaci obou faktorů.
PS: Měl jsem už x japonských vozů a s klimatizací NIKDY ani ten sebemenší problém. Zato houslovému virtuozovi J. Svěcenému jsem svého času na cestě v zahraničí nouzově opravoval elektromagnetickou spojku na vrtuli chladiče (jde o stejný princip i konstrukci) u jeho "dost dobrého" Mercedesu... -
"-- skrytý --" 13.05.05 12:47
« Re: Klimatizace
To je přece ale úplná zhovadilost! Za prvé se nejedná o "ventil", ale o elektromagnetickou spojku, a za druhé (a to je hlavní), ta spojka spíná v případě potřeby dotlakování okruhu klimy kompresorem NAPROSTO BEZ OHLEDU NA TO, JAKÉ MÁ MOTOR MOMENTÁLNĚ OTÁČKY! Takže zase jedna z "perel" automechaniků... -
« Klimatizace
Nedavno mi odesel elektromagnet u klimatizace(automaticke). Zrovna nejlevnejsi zalezitost to teda nebyla tak bych se toho chtel na priste vyvarovat. No a v servisu mi chlapek rekl, ze zapinat klimosku a hrat si s teplotou a nastavenim mam pri volnobeznejch otackach, pri vyssich na ten ventil prej pusobi velka sila a proto se to vysypalo. Ted kdyz chci zapnout klimatizaci, nebo zmenit teplotu treba jen o jeden stupen vyhodim kvalt a necham spadnout otacky, coz uznate, ze je dost neprakticky(treba ve meste). Ja si myslim, ze je to na hlavu postaveny, ale sypat z kapsy dalsich 11tis se mi taky nechce. Ma s tim nekdo nejaky zkusenosti a nevite co je na tom pravdy? -
« Chip
Jak to tu tak ctu,tak musim opet,ac trosku nerad,nemyslim to osobne, souhlasit s Mitsi.Ono by to asi melo stat za to,dat si zmerit PRED a PO.Sam mam 81kw,ktera ma pres 200tis na hrbu.Chip uz by neprichazel v uvahu.Jede solidne,raketa to neni (dalnici jezdim dost pres limit),ale ty kilometry jsou uz urcite trochu znat.Jak tu tak porovnavate ty typy,nezapomente taky na prevodovky!!! 66kw-81kw a 96kw maji jine prevody!!! A plati to i o stejne vykonove verzi,ale jinych rocnicich!!! A verte.ze je to hodne znat!!!K tem brzdam u 81kw.Kdyz do toho nekdo sedne,rika,ze jsou "jedovky".Ja osobne,je hodnotim prumerne.Pritvrdil bych.Mam seriovky,desticky tusim ATE.Doporuci mi nekdo neco solidniho?Desticky/kotouce.Ale za rozumnou cenu.Nejsem tuner a mam hafo jinejch veci,do kterejch musim cpat penize i kdyz na aute jsem nikdy nijak vyrazne nesetril.Bremba si zrovna nepredstavuju,to je spicka patricne zaplacena.....