Octavia 1,9 TDI

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.05.05  01:02

    « Bez nadpisu

    Já mám u své hladové Octávky (1,8 92kW) jiné zkušenosti.
    Možná proto, že je to asi nejhladovější Škodovka si dost hlídám spotřebu. Po přečtení knih o eko jízdě jsem dost změnil styl jízdy (základem jsou co nejnižší otáčky motoru).
    Asi extrémy s tímto autem mám mezi 6 a 12 litry, (průměr na dálnici 80 km/h a 160 km/h).
    Hodně přitom sleduji vliv klimatizace. Dnes bylo přes 30 stupnu, takze klima jela zpocatku na plno a pozdeji stale na velky vykon. Presto spotreba (mereno pri volnobehu a 60km/h) stoupla ze zhruba 1,8 l/100km na 2.5, max. 3 litry.
    I z toho je videt hladovost tohoto motoru, na volnoběh běžně 2l/hodinu, studený i přes 3l/hod. Klime staci min nez tomuto motoru (s ostatním příslušenstvím) na volnobezny chod.
    Při běžném provozu je zvýšení spotřeby (ať už při snaze o přesnost měřené při volnoběhu nebo při záběru) do 0.5 l/100km.
    Když si uvědomím, jak velký vliv na spotřebu má způsob jízdy, tak proti tomu je spotřeba klimatizace zanedbatelná. S ohledem na výkon motoru to odhaduji, že při maximu bude příkon kolem 5kW, při běžném provozu 1, max. 2 kW.
    Na tomto autě mám najeto 160 tisíc.
    Ještě k dojmům: Běžně vůbez nepoznám snížení výkonu spotřebou klimatizace. Výrazně to bylo znát, jen když mě "opustil" japonský kompresor (psal jsem o tom).
    Klima málo chladila, byly znát rázy při zapínání a při akcelaraci byl chybějící výkon skutečně znát.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.05  18:10

    « A jeste klima

    Me zkusennosti.Zapnuta klima je znat jak za jizdy,pri akceleraci dost,tak samozdrejme i pri volnobehu.Mam manualni na 81kw stale jeste v solidni kondici.Pod 5stupnu se zkratka nespusti.Takze se treba i par mesicu proste nehybe.Zatim maka spolehlive,pri prvnim otepleni po zime ji necham hned "prohnat" a pak pri nepouzivani zhruba jednou za mesic aspon na pul hodky.Klima je spotrebic dosti hladovy.Kdo o tom systemu trosku neco vi,co vsechno musi bezet,tak neni co resit.Pokud to neni potreba,tak se ji snazim nezapinat.Smazit jsem se vsak nehodlal a nehodlam.Doporuceni???Pokud jde udrzet prijemne bez klima,zbytecne nezapinat.Plati pro manual,automatickych jsem moc nevyzkousel.To Mitsi:Nehan nam porad tolik ty nase octavky,nejsou dokonaly,ale mame je radi....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  14:08

    « Re: Re:

    to znám ;-)
    leccos už jsem pochytal tady = dobré fórum
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  12:37

    « Re:

    Když nevíš, co dělat, přečti si návod! Ovšem doporučuji nečíst ho jako knihu (tj. od začátku do konce). To se pak při čtení pasáží o nastavování sedaček a správném způsobu používání dětské pojistky unavíš a nedostaneš se k tomu podstatnému, co bývá uvedeno až na konci...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.05.05  12:04

    « Re: To: MatuS a mitsi

    ked ju nechas v auto mode, ona sa sama semtam zapne a vypne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  11:53

    « To: MatuS a mitsi

    Teorie o provozu klimatizace po celý rok jsou pěkné, jenže pod +5 st. venku se (aspoň v Octávce) vypne.
    Takže klimatizaci nevypínám (právě to odvlhčování je hlavně v létě snad lepší než chlazení), ale bohužel se vypne sama (i při přepnutí na vnitřní okruh, kdy studený vzduch nenasává).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  11:09

    « Bez nadpisu

    V nejbližších týdnech budu kupovat starší octavii combi 1.8T. Jako člověk s naprosto jinými zájmy než jsou auta jsem se stal pravidelným návštěvníkem tohoto fóra, abych si doplnil "vzdělání".
    Občas jsem překvapen některými příspěvky. Debatami o turbech či klima, kompresorech, kdy co dělat a nedělat, ... získávám pocit, že je pomalu lepší mít auto, které je malé, pomalé, v létě nesnesitelně prohřáté, ..., abych se tak vyhnul riziku, že něco udělám jinak než se má >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  09:27

    « Re: Re:

    Ano, pokud se kompresor dlouhodobě nepoužívá, tak potom při zapnutí odejde, jelikož nebyl "mazán": je v něm trvalá olejová náplň, kterou je třeba čas od času "rozhýbat".
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.05.05  09:16

    « Re:

    lenze ten kompresor si pokazil zlym pouzivanim. mal si ho pouzivat cely rok. ked 4 mesiace stal, to ho zabilo.
    nie nadarmo vyrobca predpisuje minimalne raz za mesiac kompresor zapnut.
    osobne nechapem preco ludia v zime klimu vypnu. so zapnutou to lepsie odhmlieva okna a ked ju nieje treba, vypne sa sama a spotrebu nezvysuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  09:14

    « Re:

    Mohu Tě ujistit, že elektrické servořízení v ceně několika desítek tisíc Kč na Fabiích, které odchází velmi často, je údajně rovněž japonské. Kdo a kde ho vyrábí, to opravdu netuším. Ale svého času jsem řešil problém s Hallovou sondou na Volvu S80 od japonské firmy Denso, ale "made in Spain". Prostě nefungovala, jak měla. Sehnal jsem tutéž "made in Japan" a od té doby bylo po problému. Prostě když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž!
    PS: Pokud tady systematicky hájím japonské vozy, mám tím samozřejmě na mysli vozy "made in Japan". A pokud bych si měl vybrat mezi "evropských Japoncem" a Korejcem, sáhnu raději po výrobku firmy Kia či Hyundai.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.05.05  01:24

    « Bez nadpisu

    Re: Mitsi
    U Octávky mi po 5 letech odešel pro změnu kompresor klimatizace (používám ji od jara do podzimu nepřetržitě).
    Než jsem ho vyhodil, tak jsem si ho vyfotil. Na fotce s lupou čtu:
    SANDEN CORPORATION MADE IN JAPAN.
    Takže já mám trochu jiný názor, než že vše německé je špatné a japonské dobré ...
    Tím ale v žádném případě netvrdím, že japonské je špatné.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 17.05.05  14:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klim

    na mb400cdi ked tomu slapem poriadne na krk, tak tiez zacne byt v aute za chvilu teplo takze bud sa potim z tej jazdy, alebo sa klima tiez vypina :)
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 17.05.05  14:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatiz

    to Mitsi: Ty to ještě nevíš? VW přece poručí i větru, dešti >:D
    Připouštím, že moje znalosti fyzikálních zákonů jsou dosti chatrné. To, že klimna žere asi trochu víc, než žárovička blinkru jsem ale schopnej pochopit. Nicméně z mého subjektivního pohledu to zase nesežere až tolik, abych to při normální běžné jízdě nějak registroval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.05.05  13:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace

    spitfire: Já jen, že klima je v autě vždy ten "největší spotřebič". Ale třeba se u VW neučili o zákonu zachování energie, resp. - a to ještě lépe - naučili se ho obcházet...
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 17.05.05  10:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace

    to Mitsi: Nene, to nečekám. Jako člověk, co jezdí s vozem koncernu VW od Tebe neočekávám nic, co by se, byť jen vzdáleně, mohlo podobat čemukoli souhlasnému >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  14:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace

    TopGun: To teda čumím! Holt člověk se pořád učí... Prostě jsem se s tím ještě nesetkal.
    Spitfire: Co na to mám říct? Snad neočekáváš, že Ti přitakám...
  • « 00 Reagovat !

    foto spitfire

    spitfire 16.05.05  14:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace

    To Mitsi: 10 kW mi připadne nějak hodně. Nejsilně jší auto, co jsem měl s klimou mělo 205 koní a tam se zapntí nebo nezpnutí klimy logicky nijak neprojevovalo. Měl sjem ale klimu taky v 90 koňový Oktávii a nikdy mi nepřišlo, že by klima výkon auta nebo spotřebu nějak výrazně ovlivňovala. Jeto to tak nějak pořád stejně ať bylo vedlo nebo zima. Při tom to chladilo jak ďas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.05  14:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace

    Tento obrazok zobrazuje nastavenia RJ, ktore sa tykaju vypinania klimy na Hondach.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  13:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace

    TopGun: Nevím o tom, že by to šlo v programu ŘJ nastavit, ale dohadovat se nebudu - prostě nevím. Ale jinak je tam obvykle zakomponován "zpožďovací faktor", tj. k připojení kompresoru dojde až po uplynutí určité doby do momentu, kdy přestaneš držet plný plyn. Já bych si tipnul, že jde právě o tohle, nikoli o nějakou hranici otáček motoru. Otáčky motoru by neměly kompresoru nějak vadit, předpokládám, že patřičné zpřevodování má výrobce dobře spočítané.
    PS: Pokud se Ti kompresor připojuje "s pískotem", tak si rychle napni hnací řemen, případně ho zkontroluj (včetně napínací kladky) a raději rovnou vyměň! Pískat totiž nesmí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.05.05  12:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klimatizace

    To andree: Dvěma kW nevychladíš auto! Pokud jde např. o 1.2 HTP, tak při malých otáčkách motoru klima téměř nechladí. Moderní klimy totiž umějí přizpůsobit svůj výkon otáčkám řemenice kompresoru - jinými slovy: pokud jsou otáčky malé, malý je i odběr příkonu a tím je i malý výkon chlazení. S rostoucími otáčkami pak roste účinek. Tím je řešen problém, kde vzít výkon pro klimu u slabého motoru při nízkých otáčkách klikovky, kdy ten motor často nedává ani tolik, kolik by si kompresor klimy vzal při plném výkonu. To byl ostatně i důvod, proč se donedávna nedávaly klimy do aut s malými motory: nebyly totiž kompresory s regulovatelným výkonem a montáž původních typů (ve stylu "všechno nebo nic") by znamenala praktickou nepoužitelnost takové kombinace - buď by to chladilo stále málo nebo by se s tím nedalo vůbec jezdit!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…