Octavia 1,9 TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 02.06.05 11:26
« Re: Re: Re: Re: Automaticka klimatizace/rezim econ
Už to mám, musím zapnout LightAsistenta (všechny problémy hledej mezi volantem a sedačkou)...Ještě vyzkoumat jak zrušit na MAxidotu hlášku o překročení rychlosti (kdybych já věděl kam jsem dal ten návod..)....Díky -
spitfire 02.06.05 10:55
« Re: Re: Re: Automaticka klimatizace/rezim econ
to Novak: Když otevřu dálkou v noci, rozsvítí se mi jak světla, tak světýlka v zrcátkách. Asi tě ošidili. >:D Ještě by na to mohlo mít vliv vypnutí vnitřního osvětlení.
Se sound systémem jsem taky spokojenej, jenom nesmí člověk dávat nic, co by mohlo chrastit, do kapes u dveří. -
"-- skrytý --" 02.06.05 07:32
« Re: Re: Automaticka klimatizace/rezim econ
to spitfire: prosbička... jak fungují spodní světýlka na zpětných zrcátkách? Nemám po ruce návod (vím že pokud něco nefunguje je nutné si jej přečíst), ale pokud otevřu dálkou v noci tak se mi rožnou jen světla. (nemá to svítit pod dveře?) Jinak vychytávek to má fakt hodně a Sound systém mě překvapil. Konečně první auto do kterého nemusím dodělávat pořádné audio. Díky -
« Automaticka klimatizace/rezim econ
Chtěl bych vědět, jakou funkci má vlastně režim ECON? V manuálu píšou, že se vypne chlazení a odvlhčování vzduchu >:D . Jenže já mám stejně pocit, že to běží pořád stejně a když tam nechám nějakou teplotu, která je jen o neco málo nižší než venkovní, prostě to začne foukat studeně, aby se co nejdřív dosáhlo té teploty. Přitom to pořád běží na ECON a ne na AUTO...? -
"-- skrytý --" 30.05.05 09:28
« Re:
mfilip: Když u mechanické klimy otáčíš knoflíkem nastavení teploty, vždy jen měníš poměr studeného a teplého vzduchu. Stejným způsobem ovšem pracuje i 90% automatických klimatizací.
S tím výkonem klimy je to poněkud složitější: dřívější typy jely vždy na 100%. Moderní typy už umějí regulovat výkon s přihlédnutím k otáčkám motoru, tj. při nízkých neodebírají tolik příkonu, že by se s tím pak nedalo vůbec jezdit - právě tohle dnes umožňuje montáž klim i do "prdítek", která by dříve vyráběla výkon jen pro kompresor klimy a na jízdu by nic nezbylo... Jen "nejinteligentnější" typy autoklim ovšem umějí pracovat s výkonem kompresoru nejen s přihlédnutím k otáčkám motoru, ale i k nastavené teplotě.
Dříve se u některých japonských vozů vyskytoval jakýsi "mezistupeň" mezi stavem "100% výkonu klimy furt" a jakýmsi "polovičním výkonem", často také nazývaným "eco režimem" (neplést s eko režimem evropských autoklim, kde to znamená "kompresor odstaven"!): při "jakonském eco režimu" spínal kompresor cca 2x méně často (ale při sepnutí jel na 100%) a tím byl i výsledný výkon klimy nižší. Při běžném používá však bohatě stačil a plného výkonu se využívalo jen pro rychlé vychlazení auta a při extrémních vedrech. -
"-- skrytý --" 30.05.05 09:16
« Re:
Miloš S.: (cit.) "Klima málo chladila, byly znát rázy při zapínání a při akcelaraci byl chybějící výkon skutečně znát."
-Oct.01 1,8 92 kW znám poměrně dobře: čas od času ji užívám jako služební. A přesně tohle dělá, jen prostě chladí "normálně". Silně pochybuji, že rázy při připojení kompresoru a citelný úbytek výkonu motoru (a to nejen při akceleraci) je projevem vadného kompresoru... -
« Bez nadpisu
co je pravdy na tom, ze klima jede vzdy na 100% a pozadovana teplota se nastavuje misenim tepleho vzduchu ? Mam u 1.8T mechnaickou klimu a na otocnem knofliku nastaveni teploty mam na Min v modre casti. Kdyz si tim ovladacem nastavim teplotu vyssi, tak klima jede porad dal na 100%, jen je primichan teply vzduch anebo jede klima ne nizsi vykon ? -
"-- skrytý --" 30.05.05 01:02
« Bez nadpisu
Já mám u své hladové Octávky (1,8 92kW) jiné zkušenosti.
Možná proto, že je to asi nejhladovější Škodovka si dost hlídám spotřebu. Po přečtení knih o eko jízdě jsem dost změnil styl jízdy (základem jsou co nejnižší otáčky motoru).
Asi extrémy s tímto autem mám mezi 6 a 12 litry, (průměr na dálnici 80 km/h a 160 km/h).
Hodně přitom sleduji vliv klimatizace. Dnes bylo přes 30 stupnu, takze klima jela zpocatku na plno a pozdeji stale na velky vykon. Presto spotreba (mereno pri volnobehu a 60km/h) stoupla ze zhruba 1,8 l/100km na 2.5, max. 3 litry.
I z toho je videt hladovost tohoto motoru, na volnoběh běžně 2l/hodinu, studený i přes 3l/hod. Klime staci min nez tomuto motoru (s ostatním příslušenstvím) na volnobezny chod.
Při běžném provozu je zvýšení spotřeby (ať už při snaze o přesnost měřené při volnoběhu nebo při záběru) do 0.5 l/100km.
Když si uvědomím, jak velký vliv na spotřebu má způsob jízdy, tak proti tomu je spotřeba klimatizace zanedbatelná. S ohledem na výkon motoru to odhaduji, že při maximu bude příkon kolem 5kW, při běžném provozu 1, max. 2 kW.
Na tomto autě mám najeto 160 tisíc.
Ještě k dojmům: Běžně vůbez nepoznám snížení výkonu spotřebou klimatizace. Výrazně to bylo znát, jen když mě "opustil" japonský kompresor (psal jsem o tom).
Klima málo chladila, byly znát rázy při zapínání a při akcelaraci byl chybějící výkon skutečně znát. -
« A jeste klima
Me zkusennosti.Zapnuta klima je znat jak za jizdy,pri akceleraci dost,tak samozdrejme i pri volnobehu.Mam manualni na 81kw stale jeste v solidni kondici.Pod 5stupnu se zkratka nespusti.Takze se treba i par mesicu proste nehybe.Zatim maka spolehlive,pri prvnim otepleni po zime ji necham hned "prohnat" a pak pri nepouzivani zhruba jednou za mesic aspon na pul hodky.Klima je spotrebic dosti hladovy.Kdo o tom systemu trosku neco vi,co vsechno musi bezet,tak neni co resit.Pokud to neni potreba,tak se ji snazim nezapinat.Smazit jsem se vsak nehodlal a nehodlam.Doporuceni???Pokud jde udrzet prijemne bez klima,zbytecne nezapinat.Plati pro manual,automatickych jsem moc nevyzkousel.To Mitsi:Nehan nam porad tolik ty nase octavky,nejsou dokonaly,ale mame je radi.... -
"-- skrytý --" 18.05.05 12:37
« Re:
Když nevíš, co dělat, přečti si návod! Ovšem doporučuji nečíst ho jako knihu (tj. od začátku do konce). To se pak při čtení pasáží o nastavování sedaček a správném způsobu používání dětské pojistky unavíš a nedostaneš se k tomu podstatnému, co bývá uvedeno až na konci... -
"-- skrytý --" 18.05.05 11:53
« To: MatuS a mitsi
Teorie o provozu klimatizace po celý rok jsou pěkné, jenže pod +5 st. venku se (aspoň v Octávce) vypne.
Takže klimatizaci nevypínám (právě to odvlhčování je hlavně v létě snad lepší než chlazení), ale bohužel se vypne sama (i při přepnutí na vnitřní okruh, kdy studený vzduch nenasává). -
"-- skrytý --" 18.05.05 11:09
« Bez nadpisu
V nejbližších týdnech budu kupovat starší octavii combi 1.8T. Jako člověk s naprosto jinými zájmy než jsou auta jsem se stal pravidelným návštěvníkem tohoto fóra, abych si doplnil "vzdělání".
Občas jsem překvapen některými příspěvky. Debatami o turbech či klima, kompresorech, kdy co dělat a nedělat, ... získávám pocit, že je pomalu lepší mít auto, které je malé, pomalé, v létě nesnesitelně prohřáté, ..., abych se tak vyhnul riziku, že něco udělám jinak než se má >:D -
matuS 18.05.05 09:16
« Re:
lenze ten kompresor si pokazil zlym pouzivanim. mal si ho pouzivat cely rok. ked 4 mesiace stal, to ho zabilo.
nie nadarmo vyrobca predpisuje minimalne raz za mesiac kompresor zapnut.
osobne nechapem preco ludia v zime klimu vypnu. so zapnutou to lepsie odhmlieva okna a ked ju nieje treba, vypne sa sama a spotrebu nezvysuje. -
"-- skrytý --" 18.05.05 09:14
« Re:
Mohu Tě ujistit, že elektrické servořízení v ceně několika desítek tisíc Kč na Fabiích, které odchází velmi často, je údajně rovněž japonské. Kdo a kde ho vyrábí, to opravdu netuším. Ale svého času jsem řešil problém s Hallovou sondou na Volvu S80 od japonské firmy Denso, ale "made in Spain". Prostě nefungovala, jak měla. Sehnal jsem tutéž "made in Japan" a od té doby bylo po problému. Prostě když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž!
PS: Pokud tady systematicky hájím japonské vozy, mám tím samozřejmě na mysli vozy "made in Japan". A pokud bych si měl vybrat mezi "evropských Japoncem" a Korejcem, sáhnu raději po výrobku firmy Kia či Hyundai.