Na sněhu a ledu s automatem

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.02.05  08:33

    « Re: Re:

    Davate dobre otazky, mam dojem, ze diferencial pouzivany BMW je lepsi. Ak porovnavam MB a BMW, obidve spolocnosti maju velmi premakanu elektroniku a ak ju vypnete, BMW vyleze aj to, co MB nedokaze. Presnu odpoved nepoznam, no velmi ma prekvapilo, ze MB sa so mnou nikdy v zime nesnazi sutazit dlhsie, ako par sekund, kym s jednym uchylakom s vladnym cislom sme isli bok po boku peknych par km a nebolo mi vsetko jedno. Vtedy som zacal uznavat pohon velkych a drahych BMW.
    U MB mam vzdy pocit, ze sedim v neznicitelnom tanku a aj pri zmene smeru mam pocit ze je aspon o tonu tazsi, ako vyzera. Smart a A som nemal cest vyskusat.
  • 00 Reagovat !

    foto luckyluck001

    luckyluck001 07.02.05  08:32

    « Víkend

    Zdravím všechny diskuze chtivé. Tak jsem si přehršle vašich příspěvků přečetl až teď, po dalších automatových 400 km na sněhu a ledu. Patřím mezi tu mladším populaci řidičů, kterým všichni nadávají, že nemají zkušenosti a hned silná auta, že jezdí jak šílenci, ale to je velice individuální. Řidičák mám téměř 5 let a v noze (teď levou nepotřebuju >:D ) mám za poslední 3 měsíce najeto 5000km (z celkových 10tis :shock: ) ale vím, že když nejedu v autě sám, tak mám odpovědnost za osoby, které vezu a radši si tam cvaknu 2 a jedu na půl plynu a neženu to na plnej kotel, jako ty 3 lidi co jsem za víkend stačil vytahat ze škarpy. Ještě že se to obešlo bez zranění.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.02.05  20:52

    « Re:

    555: Tomu zcela nerozumím. Nevím, zda má MB pro lepší rozložení hmotnosti uložen aku vzadu, jako (některé typy) BMW. Nicméně každá hnaná náprava, která není zatížená (myšleno rozložení hmotnosti vozidla), bude na trakci horší. A píšu to i přesto, že mám klasiku - motor vpředu, hnanou zadní nápravu. Musím trochu víc přemýšlet, než někam vjedu, ale neměnil bych. Jsem na chování tohoto uspořádání zvyklý a naprosto mi vyhovuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.02.05  19:25

    « Re:

    555> v com su na snehu vyhody beemera oproti mercedesu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.05  17:50

    « Bez nadpisu

    Matus, na tomto sa naramne zabava moj kamos. Jeho kolegovia si nedali povedat a kupili naj auto na svete :)))). Vysledok, bez ohladu na motorizaciu sa da v ramci zachovania koncepcie na snehu a lade da opisat:
    Kde BMW zacina, tam MB konci. Ta znacka je odkazana na pomocne systemy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.02.05  17:11

    « Spotřeba

    Co se týká spotřeby, tak s Ford Sierra 2.0 DOHC v automatu jsem měl dlouhodobou spotřebu do 7l/100km. I v zimě. Po městě z celk. počtu ujetých km jezdím ale málo (tak 10 - 15%). Pokud jsem jel dálku, nešel jsem přes 6,5 litru. Je to k neuvěření, ale je to zkušenost za několik desítek tis. km. A to nejezdím víkendovým tempem (jednou se budu asi hodně divit 8-s ). Rychlosti byly ale „do těžka“ – čtyřka při lehké noze byla ve skříni už při 72km/h a při 100km/h (tachometrových) točil motor velmi lehce nad 2.000ot/min. (skoro málo). Paradoxně jsem měl nižší spotřebu, než kluci se stejným autem v manuálu. U Omegy je to horší. Dálku jedu tak za 9 litrů (někdy trochu míň), město 12-16 litrů. Kamarád má totéž (kombajn, já mám sedan), asi o 20 tis. víc najeto (nepodstatné), manuál a dlouhodobou spotřebu má 8,4. Já jsem tak na 10 litrech. Stejně ale „kvedlačku“ nechci. Stejně jako nechci obyč. pračku, televizor bez DO a místo kalkulačky kuličkové počitadlo (tzv. „Sčot“) :-) . Ten přenechám těm, kteří budou tvrdit, že si na kalkulačce pořádně „nezapočítají“ :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.05  12:01

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Moje řeč, když něčemu nerozumím, tak o tom zásadně nediskutuju. zajímavý je, že když někam jedu s automatem, tak se docela často ozývají holky "s tím bych se nudila"...no a když pak s něčím jedou, tak nejvyšší kvalt dají tak za 3:-) o podřazování ani nemluvě. Podle mě, když chceš někam "jen cestovat", není nad automat (až na spotřebu). Jak vypadá opravdu sportovní svezení stejně většina řidičů, kterým otáčkoměr končí na psychologické hranici 3500 RPM, ani netuší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.05  11:38

    « Re: Re: Re: Re:

    GeorgRolf: Snažím se vyhnout hodnocení něčeho, s čím nemám osobní zkušenost, nebo nemám naprosto validní informace. Také mi jeden pán vyprávěl, že by se s automatem "nesvezl", protože ho baví řadit. Potom jsem se s ním jednou svezl. Koordinace pohybů drobátko podivná a tou převodovkou bych být nechtěl. Co více říct? PS: S manuály jsem se dost povozil i za volantem soupravy. Přes 30 tun, holá převodovka, srandy kopec. Jo, automat je veget. Ideálně s možností sekvenčního řazení....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.05  23:01

    « Re: Re: Re:

    Rob, když už jsi to nakousnul..nemáš pocit, že automat a zadní pohon nejvíce zatracují ti, co vždycky jezdili v předohrabu s manuálem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.05  18:50

    « Re: Re:

    GeorgRolf: Tak, tak. Přední pohon více odpustí řidiči chyby, pokud jsou jaksi v "toleranci". Na trakci bude vždy zatížená náprava lépe. Přirozené nedotáčivosti předních pohonů ale bohužel nepomůže nic, a na pomoc ruční brzdou, pokud se nemohu vejít do zatáčky, není vždy čas, nebo chybí třetí ruka. Nehledě na to, že bez nacvičené koordinace pohybů je to prakticky nepoužitelná záležitost (zejména, pokud je na tacho třímístná cifra 8-s )Každý ale jezdí tím, co je mu bližší, a na co má peníze. Někdo má rád holky, jiný....Sorry za odbočení od tématu. U automatu vidím skutečně jenom nebezpečí přeřazení v nevhodnou dobu. Jinak bez problémů. PS: Sám mám Omegu TD, kde mi vadí prodleva reakce motoru na sešlápnutí plynu /turbo :-( /, takže ovládání plynem ve smyku není úplně dobré. Jinak bydlím na Vysočině, takže sněhu si fakt užiju. Automat mám čtvrtý, a už bych manuál nechtěl. Byť je tolika lidmi zatracován stejně jako zadní pohon.
    MatuS: 500 Nm se těžko přenáší na suchu, natož když to klouže. Je to ale super svezení, ne?
    PS2: Neříkám, že umím jezdit (nikdy!! - první strom by byl určitě můj! A spousta lidí by měla radost.... Nic! Sifon! Dva!)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.05  13:22

    « Re: Re: Re: Re:

    Na sněhu se s automatem jezdí celkem normálně, je to vpoho, Jak psali mnozí předemnou, pokud je více sněhu či hlubší, rozhodně používat řežimy 3 př. 2, jednak to brzdí motorem a jednak to zbyteně neřadí vysoké stupně, které nepotřebujete...Za extrémní situace kdy potřebujete projet opravdu hluboký sníh nebo vyjet ze závěje se používá i řežim L (Low) nebo 1....Co se týče jízdy na ledu, tak na ledu se jezdí, resp. nejezdí protože si to jede jak chce blbě se vším, at je to manuál, automat RWD či FWD....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.05  12:26

    « Re: Re: Re:

    Viados, máš naprostou pravdu, něco takového jsem možná měl napsat taky.
    Jináč já mám automat jen ve čtyřkolce (teda je to předohrab s připojitelným zadkem) a na sněhu se to chová poměrně příjemně. Reakce jsou méně "hrubé", než u manuálu. Ale je to pravěký tříkvaltový automat bez přemostění měniče, tak nevím, zda se to dá s něčím srovnat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.05  12:02

    « Re: Re:

    Taky jde myslím o to, zda jste na silnici sami a občasné vybočení zadku vám nevadí, anebo v situaci, kdy se na úzkých silničkách těsně míjíte s kolonami protijedoucích aut, je vám fakt, že tančící zadek auta v pohodě zvládáte, jaksi na ..... dvě věci.
    A taky o to, zda v zadohrabu s motorem vpředu sedíte sám, anebo vezete rodinku a plný kufr na hory.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.05  11:44

    « Re:

    Jestli by to nechtělo rozlišit trochu dvě věci...a to je trakce a ovladatelnost. Předohrab má každopádně o něco málo lepší trakci než zadohrab (s motorem vpředu) Zadohrab bude vždycky ovladatelnější a dá se ovládat ještě dlouho poté co hnaná náprava uklouzne (pokud to osoba za volantem umí). Když ti uklouzne předohrab díky prokluzu hnaných kol, může člověk jen vyšlápnout spojku a doufat, že se auto zase chytí. Obecně bych řekl, že předohrab více vyhovuje méně zkušeným řidičům s "připosranějším" stylem jízdy.
    Na druhou stranu musím dát za pravdu Matusovi, že s 500 Nm na zadní nárpavě se toho asi moc na sněhu nadělat nedá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.02.05  09:53

    « Bez nadpisu

    No já musím souhlasit s tím, co napsal Rob2. Předohrab je v zimě nevypočitatelný. K tomu automatu, opět nezbývá než souhlasit s RedBaronem.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.02.05  20:20

    « Re: Re: Re: Re: Na sněhu a ledu s automatem

    mam presne opacne pocity, ale je mozne ze je to sposobene tym ze moje skusenosti su s autom ktore ma na zadnej naprave 190kw a vyse 500nm. (mb400cdi)
    naozaj si neviem predstavit pohodovu jazdu na tomto aute bez trakcnej kontroly a ESP. to by som sa musel sustredit na kazdu jednu zakrutu a zrejme by som sa s tym ajtak niekde vykydol! 1.7tony je 1.7tony a to auto presmykuje aj ked pridas pri 1200ot, co je asi 400ot od otacok ked zacne fukat turbo.
    moje auto s prednym nahonom (C5) ma 150kw a 300nm a aj v zime je to pohodova jazda. hlavne s tym vyjdem aj prudsi kopec, kym mercedes ma napriek pirelli zimnym gumam problemy aj na miernom kopci...
    to ma "pobavili" novinari v auto-motor a sport, ked pochvalili jeho trakcne vlastnosti...zase sa predviedli
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.05  18:43

    « Re: Re: Re: Na sněhu a ledu s automatem

    Jak psal RedBaron: Omezit režim převodovky, aby v nejméně vhodnou dobu neřadila. Jinak já osobně preferuji zadní pohon, kde se dá auto velmi dobře ovládat plynem. Odborné publikace uvádějí, že se na kluzkém povrchu auto ovládá ze 40% volantem, zbytek je na plynu. Jak dalece to platí pro "hraboše" nevím, protože mi tato koncepce pohonu nevyhovuje (pokud bych chtěl někoho urazit, tak bych napsal, že mi připadá groteskní) Sice s předním pohonem také jezdím, ale nerad - chová se to jako splašené sáňky. A klidně do mě!
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.02.05  16:05

    « Re: Re: Na sněhu a ledu s automatem

    automat ja do zimy super. konkretne mne sa to rozbieha v zimnom rezime na trojku, takze ho pouzivam az do fakt tuhych podmienok.
    v normalne mestskej zime jazdim na tom co v lete a ta prevodovka si s tym spolu s trakcnou kontrolou velmi dobre poradi ked jemne zachadzam s plynom
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.05  15:31

    « Re: Na sněhu a ledu s automatem

    Pokud jedeš na [D], tak tohle téměř odpadá, protože při povolení plynu se na kola přenáší maximálně 10% točivého momentu od motoru. Když půjde opravdu do tuhého, u mě jde jenom drbnout zápěstím do páky vpřed a je tam neutrál.
    Když jdu někam trénovat jízdu smykem na sněhu a ledu, většinou tam nechávám jeden ze zimních režimů [*][2] nebo [*][3], který nejen podrží vybraný rychlostní stupeň a nepřeřadí nahoru ani na omezovači, ale rovněž se na něj také rozjede z klidu. Můžu taky říct, že v 90% situací nedoporučuju vyšlapovat spojku, ale citlivě zacházet s plynem a rychle a přesně s volantem.
  • 00 Reagovat !

    foto luckyluck001

    luckyluck001 03.02.05  14:43

    « Na sněhu a ledu s automatem

    Četl jsem a viděl mnoho publikací ohledně jízdy smykem a jízdě na sněhu a ledu, avšak nikde nebyla ani zmínka jak jezdit s automobilem s automatickou převodovkou. Prý "vyšlápnout spojku" - to se jim to mluví, ale u automatu? Jaké s tím máte zkušenosti?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…