Lada Niva - vaše názory
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Co se Patrolu týká...moje zkušenost je, že pokud někde někdy nějaké auto zapadlo (mám na mysli offroad srazy), vždy to byl první Patrol. Bez ohledu na to, zda krátký či dlouhý. Patrol je auto na expedice, dálky, dlouhé cesty na nezpevněných vozovkách, ale ve členitém terénu pořád někde něčím zachytává. Na druhou stranu je trvanlivý, spolehlivý, odolný... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
magic: NIVA má stálý pohon všech kol, přídavnou (redukční) převodovku a uzávěru mezinápravového dif. Takže nemáš pravdu, že jsou vždy v záběru protilehlá kola. Nápravové dif. jsou normální konstrukce. Při zavřené uzávěrce mezin. dif. je tedy pevné rozdělení krout. momentu 50/50 na nápravy, nápravové dif. jsou bez omezení svornosti.
all: Za několik let zkušeností s tímto "strojem" bych ji nedoporučoval. Karburátorové verze byly lepší, vstřikování je totální hrůza. Jezdil jsem pochopitelně s oběmi verzemi. Spotřeba tak okolo 12l/100km na silnici. Poruch moc, dílenské zpracování šílené, ergonometrie úplně o ničem, absolutně nevyhovující motor pro jízdu v terénu - naprosto nepružný, odspodu nejde. Výborná průchodnost terénem při stylu: Zařadím tak, abych už řadit nemusel, a na plyn cihlu. Pod 3.000 ot/min jsem v h... Na silnici je to díky krátkému rozvoru nastabilní auto, nad 100km/h je jízda vysoce adrenalinová záležitost.
Nechci nikomu brát iluze, ale těch kilometrů jsem najel s NIVOU příliš, než abych měl jiný názor. Sorry. -
« No nevim
ale delat skoky s nivou. On to je sice delnik ale urcite ne atlet :-) Vzhledem ke starim niv v CR bych s ni neskakal vubec, natoz v 50.- Na to proste neni niva stavena a i kdyby byla tak po 20 letech uz tem material bude tak unavenej ze pri prvni prilezistosi budes vymenovat co se da. Pro vyblbnuti bych sehnal neco podobny samurai ci tak. Dilu je taky dost. Znamy ji ma - vyjede vsechno, projede vsechno ale nesmis bejt moc narocnej - obcas musis z auta vylizt s kladivkem a mlatit a mlatit do kol aby ti nebrzdila kvuli bahnu mezi oblozenim atak. Je to teda hajnej - tak vyuziva vlastnosti. Opravdu auto jen pro delniky ci lesaky, geodety atak. To neni auto pro beznyho smrtelnika, oproti tomu je 120 luxus. Geodeti (statni) maji UAZY (pekny) -
« Re: Re: Re: Re: Re:
Já měl na mysli skoky na offroad závodech, tzn. v rychlosti třeba 50 a více km/h. Když blbneš v terénu jezdíš většinou pomaleji. No a stejně, pokud je to auto na vyblbnutí, a ne na denní ježdění, tak tě nějaká ta koruna za občasný servis toho co rozbiješ nesmí mrzet. S tím je holt potřeba počítat. -
« Re: Re: Re:
Jo za ty prachy je to myslím úplně v pohodě. Ještě zkus zda umí měnit barvu, krtkovat a cestovat v čase:-) Jo a nevyžhav nikde rybník...
S tím Leonem jsi měl asi smůlu, u nás v rodině byly celkem 3 (já mám 2 a ségra měla 1, teď má Legacy). Jeden můj má najeto kolem 220 tkm skoro bez poruchy (a bez údržby), z toho já jsem s ním najel bez problémů posledních 75 000 tkm. A to ho nešetřím, požívám ho jako off road, sporťák, náklaďák, tahač i cestovní limuzínu na dálnici. Ale je fakt, že je to jeden z posledních kusů, ročník 91, takže už to má asi vychytaný mouchy. Akorát hnije. Škoda, že se nevyráběl dál :'-( -
« Re: Re:
Subaru už jsem měl, z počátku 90. let hranatého kombajna Leone - předpokládám myslíš to samé co já? Docela mě vyděsila poruchovost převodů, ale možná jsem měl jen smůlu.Jinak díkyza info, kdyby někoho něco napadlo, budu rád.
Včera jsem dovezl Nivu, koupil jsem to od státní správy, jezdili s tím nějací geodeti či co. Je to rv.86, původní stav, najeto nějakých 80.tkm ( prohlídky mají zaznačené ve velkém TP !!! ), shnilé to je akorát u spolujezdce, vypadá to že tam tekla baterka a trochu prahy.Jinak to má nové homoklouby a přední diferák.Letmým pohledem jsem odhalil vytečené zadní tlumiče, spojkový váleček v háji, blbiny typu půlka nefunkčních přístrojů na palubce atd.Dal jsem za to 20tKč tak počítám že to byla dobrá cena? -
« Re:
Subaru už jsem měl, z počátku 90. let hranatého kombajna Leone - předpokládám myslíš to samé co já? Docela mě vyděsila poruchovost převodů, ale možná jsem měl jen smůlu.Jinak díkyza info, kdyby někoho něco napadlo, budu rád.
Včera jsem dovezl Nivu, koupil jsem to od státní správy, jezdili s tím nějací geodeti či co. Je to rv.86, původní stav, najeto nějakých 80.tkm ( prohlídky mají zaznačené ve velkém TP !!! ), shnilé to je akorát u spolujezdce, vypadá to že tam tekla baterka a trochu prahy.Jinak to má nové homoklouby a přední diferák.Letmým pohledem jsem odhalil vytečené zadní tlumiče, spojkový váleček v háji, blbiny typu půlka nefunkčních přístrojů na palubce atd.Dal jsem za to 20tKč tak počítám že to byla dobrá cena? -
« Bez nadpisu
Tak to s Nivou chybu neuděláš, zvlášť pokud jsi schopný občas něco opravit svépomocí. V této kategorii se dá srovnávat pouze s ARO 10,4 a ARO 240, GAZ a UAZ. ARO je obecně docela poruchové, to menší 10,4 (srovnatelené s Nivou) je prostornější (5 míst), má účinnější redukci a nepatrně menší spotřebu (9 - 10 l) než Lada. 240 je už asi docela velká kára na tvůj účel, má velkou spotřebu, horší brodivost a stoupavost, ale slušněji si vede v členitém terénu. Některé typy mají navíc uzávěru zadního diferenciálu. ARO celkově dost rezne, určitě víc než Lada. GAZ a UAZ osobně neznám, v terénu budou oba typy asi super, horší bude spotřeba.
No a tajnej tip...pokud ti nejde o ježdění přímo v tvrdém terénu, ale jen o sníh a polní/lesní cesty, zkus Subaru Leone 1,8. Auto s vynikající spolehlivostí, levnýma dílama, spotřebou 7 - 8 l, redukční převodovkou atd. Cena ojetiny 15 - 60 000,- dle stavu. -
"-- skrytý --" 17.01.05 11:23
« Re: Re: Re: nova niva
Co tu padlo. Niva je auto jen do terénu, je to jednoduchý, nenáročný, nepohodlný, laciný a pracovitý auto, který je schopný shnít za jedinou zimu. Taky bych omrknul Suzuki (Samuraj, Vitara), jsou taky laciný, mají 100x dražší díly (jejichž dodání trvá často měsíce), ale nehnijou tak brutálně (i když hnijou taky). Na sněhu je Niva výborná, má zvláštní řešení uzávěrky diferáku, kdy je zavřený jedno přední a protilehlý zadní kolo a auto se tak podivně posunuje jako housenka. Kde zapadne Niva, neprojede většinou už žádnej osobák (možná V3S, možná rolba...). Je to auto na práci, ne jako většina dneska prodávaných pseudo off-roadů, který jsou jen na léčbu malýho penisu a Niva je pak musí tahat ze škarpy, když náhle jejich majiteli křupne v palici a zkusí nedejbože opravdu vyjet mimo silnici...
Jinak k tý spolehlivosti - a to platí vlastně pro všechny Žiguly - čím starší, tím spolehlivější. Jediná nevýhoda toho rčení je v tom, že ty starší = shnilejší a shnilejší....Starý karburátory (dvojitej Weber - super věc) byly nahrazovaný novější specifikací Ozon (menší trysky a jiný vzdušníky), díky nimž to trochu míň žralo, ale za -25 °C blbě startovalo. 1.7 mají hrůzný vstřikování od GM, takže platí to, co pro Opely: umeješ a už nikdy neodjedeš.... -
« Re: nova niva
Blues, já tedy nevím, ale myslím, že kdybych vzal např BMW sedmičkové řady na tankodrom, tak taky napíšu, že je to úplně katastrofální auto.
Ešlivá nebude problém trochu v tom, že Niva tak nějak vůbec není určená na silnice 1. třídy, dálnice ani do města :roll: Obávám se, že na běžný provoz po silnici si Nivu nikdy nikdo nekupoval, nebo jo?
Mimochodem, jel jsi někdy v Land Roveru Defender? -
« nova niva
mel jsem moznost ridit novou nivu asi 300km z toho temer vse po silnici 1.tridy, zbytek dalnice a mesto a musim rict ze to byla katastrofa, nechapu jak se tak hrozne auto muze vubec prodavat. vybava o nicem, ani moznost priplatkove. Absolutne tupy motor s vysokou spotrebou, cca 11-12 a to jsem je celkem v klidu. hluk od prevodu. tezke razeni a dlouhe drahy radici paky. interier jako v 10 let starem aute. Na druhou stranu netroufam si hodnotit jizdni vlastnosti v terenu, protoze podle tech. informaci byly zachovany veskere papirove hodnoty (najezdove uhly, stoupavost atd.) jako u stare nivy. Ale i presto nevidim jediny duvod si tu novou koupit. Na bezny provoz po silnici se nehodi ani ta nova. -
« DELNIK
tohle auto je opravdu delnik v pravym slovasmyslu - prujezdnost opravdu dobra, masivni zpracovani (kamos dostal smyk cca v 70 dosmykal se k posedu ten malem spadnul a jediny co z toho zbylo byl trosku zmackla kapota), bohuzel spotreba ne moc dobra ( za 12 litru jezdis jen ustalenou rychlosti po silnicich, v terenui neni problem se dostat na 25 i vic), dilu pomerne dost a rekl bych ze levny, docela bezne auto na horach, ale at te ani nenapadne v tom vozit rodinu nebo nak tak - malo mista vzadu. Ty novy strikacky o moc lepsi nebudou, to mozna az ty uplne novy. Je to proste auto pro lidi, kteri treba pracujou v lese ( hajny, delnici).
Kdybych tohle auto kupoval sel bych po LPG - je jich dost, na takovyhle spotrebe se opravdu vyplati.
Asobne kdybych schanel ctyrkolku obdobne kategorie tak bych sel do typu Suzuki Vitara, Samurai apod. U nich je az neuveristelny co dokazou v terenu a na spotrebe i spolehlivosti se ti to vrati. Jejich kvalitu dokazuje i celni umistovani v trucktrialech ( v celkovych poradich )