Lada Niva - vaše názory

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.05  11:05

    « Bez nadpisu

    To Rob 2> překvapuje mně, že píšeš kolik jsi najel km s Nivou a přitom ji neznáš. Když tam narveš redukci, tak si systému šplhadla prostě nelze nevšimnout, zvlášť do nějakýho prudkýho kopce (např. motokrosová dráha). Můžou za to právě ty volný diferákyna nápravách, díky nimž se protilehlá kola na jedné straně volně odvalují přes satelity po planetkách na rozdíl od té dvojice kol, která je v záběru. To samý dělá většina čtyřkolek do uzavření špér na nápravách (když ji hodíš na zvedák a budeš točit levým předním kolem, nejčastěji zadní pravý - podle konstrukce a odporu těch diferáků - se bude točit proti; Majitelé např. Subaru Impreza s atmosf. motorem by o tom mohli taky vyprávět). Samozřejmě máš pravdu v tom, že off-road chce nejraději naftu kvůli velkýmu krouťáku v nízkých otáčkách. Když u Nivy chcípne v kopci motor, jsi v háji, nastartovat ho při zařazeným kvaltu je skoro nemožný. Ale tady se hovořilo o auťáku do 50.000 Kč, takže podobné úvahy jsou nad rámec požadavku. Krátkej rozvor bych vnímal naopak jako výhodu, protože právě nejběžnější důvod uvíznutí velkých a těžkých off-roadů v terénu je postavení auta na podlahu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.01.05  09:14

    « Re:

    Ono když se řekne "projede vše", tak to pokaždé znamená něco jiného. Záleží jaký terén si pod tím představíš. Patroly jsou držáky, je to takový tažný kůň, ale nikoliv kamzík. Ve skutečnosti je to tak, že třeba Samurai projede často tam, kde by Patrol (nebo třeba i Hummer) skončil a zase naopak. Samuraie by si určitě nikdo nevzal na cestování po Africe, ale když jde o opravdu členitý terén - hrboly, zlomy, boule, úžlabiny apod. je lehký offroad jako je Niva, Samurai či Vitara nepřekonatelný. Defender (zvláště krátký) má výhodu v tom, že i přes větší rozměry je poměrně lehký, má velkou světlost (nejen vzdálenost mezi zemí a nejnižším bodem podvozku, ale celkově je tak nějak docela vysoký) a na spodku nemá moc míst, se kterými by mohl zachytit. S Defenderem jsem ovšem nikdy nejel, tenhle poznatek mám vypozorovaný spíše "zvenku", takže mě ber v tomto s rezervou.
    Já třeba momentálně blbnu v terénu s Kubelwagenem Bundeswehru (v podstatě takový terénní VW Brouk) ze ´60 let. Má to jen klasický zadní pohon (a motor vzadu), váží to kolem 700 kg i s plnou nádrží a mnohdy to projede i tam, kde vím, že bych s klasickým 4x4 offroadem co jsem jezdil dřív projel jen těžko. Proč? Protože je lehký a má naprosto hladký spodek bez jediného výstupku, takže se nemá čím zachytit. Na druhou stranu, jak je bláto, tak hrabu a hrabu a hrabu. Prostě vždycky je něco za něco...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.05  21:45

    « Bez nadpisu

    Smudla: na ty vaše kotáry, se divím, že sis tu Nivu nepořídil už dávno. Za tu cenu, a to co popisuješ, je velice dobrý kup, a na ty účely naprosto ideální. Sice bude třeba pořádně zařádit s klempířinou, ale to nevidím jako nejmenší problém. A asi bych do toho vrazil plyn, je to karb a typovka, takže papíry za hubičku, a bombu se směšovačem máš beztak tutově aspoň v jednom exempláři pod stolem...
    Jinak se dost divím, že se na něco takového ptáš na netu, jako bys nikdy neměl žádného žigulíka. Přitom, mám dojem, ses mj. i na nich vyučil, nebo se pletu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.01.05  16:18

    « ?????

    do patrola z 80. let jak tady nekdo napsal bych teda nesel. Patroly jsou uz pomerne velky kravy, do terenu nevhodny. Ten znamy ma misto nivy jeste mitsubishi L200 a na tu 200 kvuli prujezdnosti nedava - ale vyhoda je tam odpojitelny nahon jedny napravy - cesty. Pry ma skodka (se slusnyma gumama) lepsi vlastnosti aspon co se tyce stoupavosti atak. Ja teda taky jednu dobu jezdil skodky :-) a s prujezdnosti terenem jsem byl spokojen. Musela byt teda na 14 palcovych kolech a poradny protektory, zapadl jsem jen jednou a to po vanu, a to jsem najezdil v lese tisice km a teren jsem zkousel veskerej (v lese podnikam a tak dotazeni nejakeho vetsiho mnozstvi materialu neni rucne mozna). Taky byla zivotnost skodek 7-20 mesicu a pak prodej nejakymu tragedovi tak za 1500. Ta L200 je cistej delnik taky, stejne jako toyota hilux, nissan pickup apod. Auta na prevozy materialu ikdyz uvnitr to celkem taky jde, rychlost do 80 pak uz to dost plave.
    Co je napr. do terenu ciste nevhodny je jeep cherokee
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.05  14:44

    « Bez nadpisu

    acha, ja myslel ze Patrol projede vse....no, tak jak vidim tak ne.
    Pak me napada jeste kratkej Defendr, ale starsi, aby moc nestal :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.05  00:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Rob2 Niva nemá motor nevhodný pro terén, ale spíš málo účinnou redukci. Aro 10,4 má koní ještě méně, krouťák téměř o 20 % nižší, ale redukci o 35 % účinnější a nedostatkem tahu v terénu netrpí. Samozřejmě pokud to nebereš tak, že jediný motor pro terén je diesel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.01.05  00:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Co se Patrolu týká...moje zkušenost je, že pokud někde někdy nějaké auto zapadlo (mám na mysli offroad srazy), vždy to byl první Patrol. Bez ohledu na to, zda krátký či dlouhý. Patrol je auto na expedice, dálky, dlouhé cesty na nezpevněných vozovkách, ale ve členitém terénu pořád někde něčím zachytává. Na druhou stranu je trvanlivý, spolehlivý, odolný...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  19:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    ja osobne jsem jeste premyslel po starsim Patrolu (druha polovina 80let) tridvirku, hranatej. Ale to uz by nebylo moc na vyblbnuti, toho uz bych tahal asi normalne, kdyz si uvedomim, ze za min jak 50T ho nekoupim.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  18:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    A ještě dodatek: Nekupujte si do NIVY rádio. Za jízdy stejně nebude slyšet. :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  18:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    magic: NIVA má stálý pohon všech kol, přídavnou (redukční) převodovku a uzávěru mezinápravového dif. Takže nemáš pravdu, že jsou vždy v záběru protilehlá kola. Nápravové dif. jsou normální konstrukce. Při zavřené uzávěrce mezin. dif. je tedy pevné rozdělení krout. momentu 50/50 na nápravy, nápravové dif. jsou bez omezení svornosti.
    all: Za několik let zkušeností s tímto "strojem" bych ji nedoporučoval. Karburátorové verze byly lepší, vstřikování je totální hrůza. Jezdil jsem pochopitelně s oběmi verzemi. Spotřeba tak okolo 12l/100km na silnici. Poruch moc, dílenské zpracování šílené, ergonometrie úplně o ničem, absolutně nevyhovující motor pro jízdu v terénu - naprosto nepružný, odspodu nejde. Výborná průchodnost terénem při stylu: Zařadím tak, abych už řadit nemusel, a na plyn cihlu. Pod 3.000 ot/min jsem v h... Na silnici je to díky krátkému rozvoru nastabilní auto, nad 100km/h je jízda vysoce adrenalinová záležitost.
    Nechci nikomu brát iluze, ale těch kilometrů jsem najel s NIVOU příliš, než abych měl jiný názor. Sorry.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  15:29

    « No nevim

    ale delat skoky s nivou. On to je sice delnik ale urcite ne atlet :-) Vzhledem ke starim niv v CR bych s ni neskakal vubec, natoz v 50.- Na to proste neni niva stavena a i kdyby byla tak po 20 letech uz tem material bude tak unavenej ze pri prvni prilezistosi budes vymenovat co se da. Pro vyblbnuti bych sehnal neco podobny samurai ci tak. Dilu je taky dost. Znamy ji ma - vyjede vsechno, projede vsechno ale nesmis bejt moc narocnej - obcas musis z auta vylizt s kladivkem a mlatit a mlatit do kol aby ti nebrzdila kvuli bahnu mezi oblozenim atak. Je to teda hajnej - tak vyuziva vlastnosti. Opravdu auto jen pro delniky ci lesaky, geodety atak. To neni auto pro beznyho smrtelnika, oproti tomu je 120 luxus. Geodeti (statni) maji UAZY (pekny)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  13:05

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Já měl na mysli skoky na offroad závodech, tzn. v rychlosti třeba 50 a více km/h. Když blbneš v terénu jezdíš většinou pomaleji. No a stejně, pokud je to auto na vyblbnutí, a ne na denní ježdění, tak tě nějaká ta koruna za občasný servis toho co rozbiješ nesmí mrzet. S tím je holt potřeba počítat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  12:30

    « Re: Re: Re: Re:

    jo, do Nivy bych taky sel, jen tak na vyblbnti do terenu :-! , ale, kdyz ted ctu, ze s ni skakat nee, tak nevim.
    Ono se 106kou blbe jezdi terenem :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  10:06

    « Re: Re: Re:

    Ještě k té Nivě...není radno s ní příliš skákat, neb přední diff má tendenci roztrhnout se při dopadu ;-) Ale počítám, že s ní skákat nehodláš...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  10:02

    « Re: Re: Re:

    Jo za ty prachy je to myslím úplně v pohodě. Ještě zkus zda umí měnit barvu, krtkovat a cestovat v čase:-) Jo a nevyžhav nikde rybník...
    S tím Leonem jsi měl asi smůlu, u nás v rodině byly celkem 3 (já mám 2 a ségra měla 1, teď má Legacy). Jeden můj má najeto kolem 220 tkm skoro bez poruchy (a bez údržby), z toho já jsem s ním najel bez problémů posledních 75 000 tkm. A to ho nešetřím, požívám ho jako off road, sporťák, náklaďák, tahač i cestovní limuzínu na dálnici. Ale je fakt, že je to jeden z posledních kusů, ročník 91, takže už to má asi vychytaný mouchy. Akorát hnije. Škoda, že se nevyráběl dál :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  09:31

    « Re: Re:

    Subaru už jsem měl, z počátku 90. let hranatého kombajna Leone - předpokládám myslíš to samé co já? Docela mě vyděsila poruchovost převodů, ale možná jsem měl jen smůlu.Jinak díkyza info, kdyby někoho něco napadlo, budu rád.
    Včera jsem dovezl Nivu, koupil jsem to od státní správy, jezdili s tím nějací geodeti či co. Je to rv.86, původní stav, najeto nějakých 80.tkm ( prohlídky mají zaznačené ve velkém TP !!! ), shnilé to je akorát u spolujezdce, vypadá to že tam tekla baterka a trochu prahy.Jinak to má nové homoklouby a přední diferák.Letmým pohledem jsem odhalil vytečené zadní tlumiče, spojkový váleček v háji, blbiny typu půlka nefunkčních přístrojů na palubce atd.Dal jsem za to 20tKč tak počítám že to byla dobrá cena?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  09:30

    « Re:

    Subaru už jsem měl, z počátku 90. let hranatého kombajna Leone - předpokládám myslíš to samé co já? Docela mě vyděsila poruchovost převodů, ale možná jsem měl jen smůlu.Jinak díkyza info, kdyby někoho něco napadlo, budu rád.
    Včera jsem dovezl Nivu, koupil jsem to od státní správy, jezdili s tím nějací geodeti či co. Je to rv.86, původní stav, najeto nějakých 80.tkm ( prohlídky mají zaznačené ve velkém TP !!! ), shnilé to je akorát u spolujezdce, vypadá to že tam tekla baterka a trochu prahy.Jinak to má nové homoklouby a přední diferák.Letmým pohledem jsem odhalil vytečené zadní tlumiče, spojkový váleček v háji, blbiny typu půlka nefunkčních přístrojů na palubce atd.Dal jsem za to 20tKč tak počítám že to byla dobrá cena?
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.01.05  11:37

    « Bez nadpisu

    Tak to s Nivou chybu neuděláš, zvlášť pokud jsi schopný občas něco opravit svépomocí. V této kategorii se dá srovnávat pouze s ARO 10,4 a ARO 240, GAZ a UAZ. ARO je obecně docela poruchové, to menší 10,4 (srovnatelené s Nivou) je prostornější (5 míst), má účinnější redukci a nepatrně menší spotřebu (9 - 10 l) než Lada. 240 je už asi docela velká kára na tvůj účel, má velkou spotřebu, horší brodivost a stoupavost, ale slušněji si vede v členitém terénu. Některé typy mají navíc uzávěru zadního diferenciálu. ARO celkově dost rezne, určitě víc než Lada. GAZ a UAZ osobně neznám, v terénu budou oba typy asi super, horší bude spotřeba.
    No a tajnej tip...pokud ti nejde o ježdění přímo v tvrdém terénu, ale jen o sníh a polní/lesní cesty, zkus Subaru Leone 1,8. Auto s vynikající spolehlivostí, levnýma dílama, spotřebou 7 - 8 l, redukční převodovkou atd. Cena ojetiny 15 - 60 000,- dle stavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.05  11:23

    « Re: Re: Re: nova niva

    Co tu padlo. Niva je auto jen do terénu, je to jednoduchý, nenáročný, nepohodlný, laciný a pracovitý auto, který je schopný shnít za jedinou zimu. Taky bych omrknul Suzuki (Samuraj, Vitara), jsou taky laciný, mají 100x dražší díly (jejichž dodání trvá často měsíce), ale nehnijou tak brutálně (i když hnijou taky). Na sněhu je Niva výborná, má zvláštní řešení uzávěrky diferáku, kdy je zavřený jedno přední a protilehlý zadní kolo a auto se tak podivně posunuje jako housenka. Kde zapadne Niva, neprojede většinou už žádnej osobák (možná V3S, možná rolba...). Je to auto na práci, ne jako většina dneska prodávaných pseudo off-roadů, který jsou jen na léčbu malýho penisu a Niva je pak musí tahat ze škarpy, když náhle jejich majiteli křupne v palici a zkusí nedejbože opravdu vyjet mimo silnici...
    Jinak k tý spolehlivosti - a to platí vlastně pro všechny Žiguly - čím starší, tím spolehlivější. Jediná nevýhoda toho rčení je v tom, že ty starší = shnilejší a shnilejší....Starý karburátory (dvojitej Weber - super věc) byly nahrazovaný novější specifikací Ozon (menší trysky a jiný vzdušníky), díky nimž to trochu míň žralo, ale za -25 °C blbě startovalo. 1.7 mají hrůzný vstřikování od GM, takže platí to, co pro Opely: umeješ a už nikdy neodjedeš....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.05  08:02

    « Re: Re: nova niva

    já to upřesním: jde mi o auto do cca 50.000,- tedy starší generaci s 1.6 karburátorem. Potřebuju to na zimu kvůli sněhu, jinak nebude jezdit po cestě.Denně cca 25km, z toho 75% po polních cestách.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…