potřeboval bych poradit se spotřebou některých aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 23.11.04  15:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych

    to Mitsi, Oddie:
    je to dost tazke presne porovnat, ale ak zacnem uvazovat len o rozdiele spotreby (mimochodom, sam som pisal, ze tam ma byt "rozdiel" a nie "spotreba"), musim nutne uvazovat aj o rozdiele v servise, o rozdiele v opravach, rozdiele v strate hodnoty auta. Mam pocit, ze toto tu nikto nerobi(l).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.11.04  12:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych pora

    Oddie: No, jako vzdycky mas pravdu a z duše mi přímo mluvíš... >:D
    Povinný ručení jsem uplně vypustil z výčtu a je fakt, že ta magická hranice objemu je pro mnohé nepřekousnutelná... My provozujem doma jenom ty z nejvyssi sazby, tak me ani nenapadlo o tom premyslet... >:D
    Ale hrozne bych nekdy chtel bejt tak bohatej, abych si mohl koupit novy auto. Ale myslim AUTO, ne legrační škrtátko...:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.04  12:24

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych pora

    To SirAnton: Oddie ma pravdu - do polozky "naklady na PHM" prece nikdy nemohu napsat "0", tedy pokud s tim autem vubec jezdim. Jde o to, ze mezi prumernou spotrebou napr. 8 a 10 l/100km neni v zaverecnem rocnim vyuctovani nakladu zadny podstatny rozdil, resp. tento rozdil je ve vztahu k ostatnim polozkam zcela zanedbatelny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.04  10:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych poradit

    Jo, mělo tam být "rozdíl ve spotřebách", ne absolutní spotřeba. Tj. pokud jeden křáp žere 10 litrů a druhý jen 8, ale je dražší... Málokdo si k tomu sedna a fakt to spočítá - a u ojetin to navíc málokdo dokáže odhadnout. Jinak, já zas nikdy nekupoval nové, a ani se tedy nechystám...
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 23.11.04  10:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych poradit se s

    to Mitsi:
    priznam sa, ze som ojazdene auto zatial nekupoval. Ale obaval by som sa, ze pri starsom aute by som uz mnohe nedostatky musel prehliadat, pretoze by ma ich odstranenie inak stalo dost financii (som dost detailista a vytocit ma vie aj vrzganie v interieri). Dalsou podstatnou skutocnostou je, ze nie som ziaden mechanik a ani kutil, na aute si trufnem vymenit akurat tak sviecky, ziarovky, prip. bateriu. :-) Tym vsak netvrdim, ze by som to nezvladol, keby som to nevidel robit - proste sam od seba radsej nie. ;-) Preto by som pri kazdom vacsom probleme asi "utekal" do servisu a aj v neznackovom maju dnes dost vysoke sadzby na to, aby som tym nejako vela usetril.
    Co sa dielov tyka, tiez by som sa drzal originalov - neoriginal sa podla skusenosti ludi z okolia dlhodobo nevyplaca.
    Pravidelny servis kvoli zaruke je mozno nevyhoda, ale ako vravim, netrufol by som si sam "servisovat" auto. A zaruka ma svoje vyhody.
    Suma sumarum, aj ked platim znackovy servis, stale mi udrzba vychadza o dost lacnejsia ako spaleny benzin. Ina vec je strata hodnoty, ale tu je tazko odhadnut, kedze auto zatial nemienim predavat.
    to oddie:
    ja som pri vybere auta robil dost podrobne porovnania - vo "finale" medzi M6 a Avensisom (motorizacie 1.8 , 2.0, 2.0 diesel). Zohladnil som ceny jednotlivych prehliadok az po 105tis. km, predpokladane povinne poistky, spotrebu (papierovu) a pod. Skoda, ze to tu nemam (ak nezabudnem, doma to pozriem), ale 2.0 benzin vysiel celkovymi prevadzkovymi nakladmi najhorsie. Diesel sa pochopitelne oplacal pri vyssom pocte najazdenych km, no nakoniec som skoncil pri 1.8-ke od Avensisu, lebo:
    - vykonovo celkom postacuje
    - predpokladanymi nakladmi na prevadzku bola pri odhade 15-20tis. km rocne najlepsia
    - srdcom som chcel viac benzinoveho japonca ako diesel
    - diesel mal velky cenovy skor medzi zakladnou a strednou vybavou (ten by sa mi nikdy nevratil)
    A este k poradiu nakladov. Na mojom predchadzajucom aute (3,5 roka) strata na hodnote tvorila 30% celkovych nakladov na prevadzku auta, spotreba 50%. Zvysok autorizovany servis a opravy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.04  09:00

    « Bez nadpisu

    Zadek- známý to ojketinový magnát >:D ;-) Měl jsem sice o pár desítek aut méně než on, nicméně pořád to bylo pár desítek, a zkušenost mám podobnou: pro normálního smrtelníka je největší položkou a tedy nejnákladnější věcí ztráta hodnoty auta časem, na druhém místě jsou servisní a údržbové náklady, a teprve na třetím místě je spotřeba. Ovšem, podle čeho se lidi rozhodují při výběru auta? Především podle spotřeby a povinného ručení!!! Nikdy mě nepřestane fascinovat, jak při rozhodování mezi dvěma auty, 1,8 a 2,0, si většina lidí vezme to menší, byť je o dvacet tisíc dražší a v horším stavu, a nedokážou si spočítat, že jim to ten rozdíl v ručení nevyváží ani za 10 let - a to už tu pixlu dávno mít nebudou.
    Jo jo, je sice dobré mít auto, které málo žere - ale ne za každou cenu, je třeba posoudit hlavně ty ostatní věci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.04  08:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych poradit se spotř

    To SirAnton: To mne zase nové auto vždy docela štvalo (obvykle kupuji nové vozy) - jednak každé bylo třeba "odladit", jednak jsem musel chodit na pravidelný servis, abych si udržel záruku. A to se sakra prodraží, zvláště pak tehdy, pokud člověk žije v cizině! Kdežto u auta po záruce si všechno už dělám sám, takže to mám za hubičku. Navíc jsem fanda japonských aut, tudíž těch náhradních dílů i u staršího auta potřebuji opravdu minimum. Nejdéle jsem měl jedno auto 200 tis. km a musím říct, že nejméně starostí jsem s ním měl od momentu, kdy opustilo péči značkových servisů v rámci 100 tis. km záruky...
    PS: Pravda, i tzv. spotřebák kupuji origoš, což je výrazně dražší, ale např. brzdové desky mi vydrží 3-4x déle, než neorigoš (to mám spolehlivě vyzkoušené), tedy se mi ty vícenáklady za kvalitu vlastně nejen vrátí, ale dokonce vyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.11.04  08:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych poradit se spotř

    Jo jo, ted me Mitsi potesil. Ta spotreba, pokud se hejbe v prumeru nekde kolem 7-9 litru, nema vubec smysl resit. Ten slavnej Mercedes zere v prumeru poctivejch 15 litru, ale ten levnej provoz co se udrzby tyka to bohate vyvazuje....
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 22.11.04  17:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych poradit se spotřebou

    to mitsi:
    Nesuhlasim celkom, pretoze inak je to pri novom aute, kde servis a opravy su rel. nizke polozky (servis = vymena oleja + nejake filtre; opravy su skor vynimkou a vacsinou to ide na zaruku) a pri starsom aute, kde opravy mozu byt drahsie ako hodnota auta a servis je tiez drahsi (meni sa viac dielov). Inymi slovami, pri novom aute platim (ovela) viac za benzin ako za servis a opravy, pri starsom aute to moze byt naopak.
    Cenu auta pri kupe by som sem nemiesal. Nove auto ma svoje vyhody a starsie tiez - kazde pre svoju skupinu zakaznikov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.04  17:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: potřeboval bych poradit se spotřebou něk

    Plně souhlasím s tím, že je úplně jedno, kolik auto v průměru bere (pokud samozřejmě nebudeme hovořit o extrémech). Mnohem důležitější totiž je, kolik mne stálo při koupi, kolik mne stojí na údržbě, opravách atd. a co mi vzhledem k mým potřebám poskytuje.
    A vůbec nejvíc mne baví lidi, kteří si odmítnou koupit do staršího auta např. lepší ale dražší svíčky, které by jim (kromě jiných výhod), přinesly snížení spotřeby min. o 0,5 l/100km, ale jsou ochotni investovat několik desítek tisíc Kč za přestavbu na plyn, kteréžto investice se jim při ročním proběhu 10-15 tis. km a hodnotě oné přestavované ojetiny 100-150 tis. Kč prostě NIKDY nevrátí!
    PS: Je to něco v duchu hesla "nechci slevu zadarmo"...
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 22.11.04  16:23

    « Re: Re: Re: Re: potřeboval bych poradit se spotřebou některý

    pkod:
    Myslel som to inak: ak chcem kupit auto za 30 000,- (priklad), tak to bude auto, ktore ma uz pravdepodobne dost za sebou. Odhliadnem od moznosti pretoceneho tachacu a inych zamaskovanych chyb, na ktore sa da v nasich koncinach len doplatit. Auto ma teda dost za sebou, cize motor moze byt vo vselijakom stave. Ked vezmem 10 papierovo porovnatelne ojazdenych aut tej istej znacky na trhu, ich spotreby sa v praxi mozu vyrazne lisit. Takze otazka "kolko zerie ta a ta znacka", ked sa jedna o stare auta, je dost tazko zodpovedatelna.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ghost007

    Ghost007 22.11.04  16:07

    « Re: potřeboval bych poradit se spotřebou některých aut

    Muj Renault ma nalitano 130000 a spotreba je kolem 6. Ale 90% jezdim na delsi trate Praha - Tabor a zpet..
    Jinak si myslim, ze spotreba je pomerne dulezita, ale ne nejdulezitejsi
    za 3 mesice jsem dal za benzin 4.000 a za opravy 9.000 (prvotni investice)
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 22.11.04  15:14

    « Re: Re: Re: potřeboval bych poradit se spotřebou některých a

    no to prave moc ne, pokud koupim auto za 30000,- tak nadrz dela 5% ceny vozu a tudiz vetsina provoznich nakladu bude palivo ale u noveho auta za 300000,- je nadrz jen 0,5% a tak palivo nemusi znamenat vetsinu nakladu za zivotnost auta. Tak treba ja koupil auto za 30000,-, dalsich 20000,- do nej vrazil za pneu a servis a palivo stalo (7,2l/100km) cca 1,8kc/km najezdil jsem na nem zatim asi 50000km a nezda se ze ma auto "dost". Vychazi tedy auto a udrzba cca na 1,-/km a palivo na 1,8kc/km. Tento pomer se asi bude jeste zvetsovat vzhledem ke snizovani vyznamu kupni castky a i kdyby auto doslouzilo opet by vyrazne neprodrazilo provoz. Pokud vsak koupim nove auto za 300000,- a ujedu s nim take 50000km tak naklady budou za servisni prohlidky a spotrebak min 20000,-, pneu 8000,-. Spotrebu muzu uvazovat lepsi (treba 6,5l/100km) a tak kilometr auta bude stat 6,5kc/km a palivo 1,6kc/km. pokud budu pocitat dal tak zjistim ze financne na tom budou lepe 4 ojetiny a kazda z nich 50000km nez jedno nove a 200000km najeto (ojetiny dohromady za 200tkm 2,8kc/km dohromady 560t,- a nove za 200tkm 3,6kc/km to jest 732t,-). Nezohlednil jsem u ojetiny moznost jezdit do neznackovych servisu (pripadne si auto opravovat sam), cenu pojistek ktere se snad ani u ojetiny takoveto hodnoty nevyplati platit, moznost pouzivat dily z druhovyroby ci vrakovist ci dokonce ztratu pri pripadne bouracce. Naopak je jasne ze ojetina nebude povetsinu pripadu tak bezpecna, spolehliva ani reprezentativni a bude vyzadovat peci. Nove auto nabidne presny opak a navic pro vetsinu z nas jeste zatez uverem a rucenim. Ceny jsou "od boku" a v pripade ojetiny vystihuji me soucasne auto. Urcite bychom se mohli dohadovat dosti dlouho tak to prosim moc nepitvejte :)
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 22.11.04  14:39

    « Re: Re: potřeboval bych poradit se spotřebou některých aut

    to pkod: pomaly sme sa dostali k tomu, ze cim starsie/ojazdenejsie auto, tym menej smerodajne su udaje o spotrebe (ci uz udavane vyrobcom alebo majitelmi). :)
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 22.11.04  14:30

    « Re: potřeboval bych poradit se spotřebou některých aut

    dovolim si trochu odbocit. Hodne zalezi na druhu provozu pro ktery auto chci kupovat. Tak treba na dlouhe trasy neni problem s motorem o obemu 2l jezdit se spotrebou pod 7l/100km a to leckdy mensi nez s maloobjemovym autem a navic s vetsim pohodlim. Na druhou stranu je velice ztratove ohrivat a trapit dvakrat za den po meste do prace 10km vzdalene velke a tezke auto. Nestihne se ani ohrat motor a tim auto trpi a co vic spotreba bude min. kolem 13l/100km. Po pricteni ztrat opotrebenim je v takovemto provozu jasne vyhodnejsi malinke auto. Nejprve musi byt jasne co od auta ocekavam a potom se da vybirat. U starsiho auta i dobre povesti (ohledne spotreby) jeste neni jiste ze vlivem spatneho technickeho stavu (napr. lambda) nebude zrat skoro dvojnasobek a oprava muze byt draha. Proste se neda rict co je nejlepsi. Objektivne zjistit spotrebu jmenovanych aut je temer nemozne a zalezi ponejvice a ridici a provozu ale hodne napovi dotaz ve "fan klubech" prislusne znacky.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 22.11.04  13:55

    « Re: Re: Re: Re:

    Dolezite su predpoklady. Ak kupujem ojazdene auto s realnou cenou za babku, asi nebudem cakat, ze ma bude dalsich 100tis. km vozit bez problemov. Moze sa tak stat, ale pocitat s tym je predsalen prinajmensom silny optimizmus. Takze aj ked pocitam s tym, ze sa cosi pokazi, je otazka, kam tuto investiciu zaradit. Ci do pociatocnych nakladov (pretoze s tym uz pri kupe pocitam) alebo do prevadzkovych (porucha je nasledkom mojho pouzivania auta, prip. nastane dost neskoro po kupe). Ak ju ale napriek tomu zaradim do prevadzkovych, strati/skresli sa vyhoda nizkej kupnej ceny v porovnani s novym/novsim autom.
    Len tak orientacne: po 100tis. km je celkova spotreba riadna palka, najma ked mas starsi vyssi objem. Tou uz asi prevysis aj kupnu cenu...
    K Tvojmu mercedesu: je jasne, ze vacsie (v sirsom vyzname) auto sa vo vyssom veku viac oplati, pretoze ma dlhsiu zivotnost. Osobne Ti prajem este vela spokojnych km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.04  13:32

    « Re: Re: Re:

    No, mam s autama dost zkusenosti. Mel jsem uz desitky a desitky a desitky aut v zivote. Benzinaky, diesely, velke objemy, male objemy.... Vsechno teda ojetiny, vzdycky kdyz me naky auto vypeklo a nestihal jsem platit servis, byly to vetsinou prave maloobjemovy usporny auta. Takze jejich provoz se pekelne prodrazil. Ac se to muze nekomu zdat divny, velice levnej a s minimalnimi investicema provozuju postarsiho benzinovyho petilitrovyho Mercedesa, kterej teda zere celkem dost. Provozni naklady jsou vsak uplne nicotny, svezeni a bezpecnost maximalni...!
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 22.11.04  09:38

    « Re: Re:

    to zadek524:
    Spotreba ako taka byva jednou z najvyznamnejsich financnych poloziek v prevadzke auta. Rozdiel v spotrebe porovnavanych aut je podruznou zalezitostou... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.04  08:37

    « Re:

    Spotreba je jedna vec a provozni naklady jsou druha vec. Obvykle spotreba paliva bejva v provoznich nakladech aut podruznou zalezitosti. Je to jenom takova psychologicka zalezitost....
  • 00 Reagovat !

    foto Resstless

    Resstless 22.11.04  06:46

    « Bez nadpisu

    Mno. Mam Astru 99 - 1.8 16 V SEDAN a bud si jistej že se pod 8 litru dostanes uplne v pohodě !!! V letě jsme s rodinou + plný kufr jeli Chorvatsko - cca 2000 km - pruměrná spotřeba 5,60 litrů a to jsme se nijak necoourali. V pátek jsem se vrátil ze Slovenska opět s rodinou cca 1000 km a pruměr 6.0 litrů - půlka cesty po sněhu a docela svižně.
    Moje volba je jasná.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…