Chiptuning a Vase skusenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 11.11.04 10:58
« Re: Re: to hrubago
Kvalita benzinu jsem testoval na svym motoru. Byl pomerne agresivne namapovan - velky tlak i predstih a nikdy nedoslo k detonacnimu spalovani. Profi ladici kteri jeszdi po celem svete si nemuzou ceskej benzin vynachvalit protoze si muzou dovolit nastavit jednotky daleko agrsivneji nez jinde. -
"-- skrytý --" 11.11.04 09:55
« Re: to hrubago
Tradaja: Par "motorovych strojecku" na zahradu doma mam a dost se v tom i sam hrabu (nejen pro sebe, ale i pro vsechny kolem), a proto si pri svem nejlepsim vedomi a svedomi dovolim prohlasit, ze naprosta vetsina problemu s dvoudobymi motory techto masinek je zpusobena:
- neschopnosti majitele/uzivatele namichat smes se spravnym pomerem miseni,
- pouzivanim naprosto neadekvatniho oleje ("to, co maze retez, musi prece umet mazat i motor", nejvetsi prasarnou je pak samozrejme pouzivani vyjeteho motoroveho oleje!),
- zadna udrzba (necisteni vzduchoveho filtru, spatne zapalovaci svicky...),
- neserizeni karburatoru jednak po zabehu motoru, jednak pro konkretni podminky prace motoru (to samozrejme neudela ani servis, protoze s tou masinkou tzv. "neni na placu"). -
« to hrubago
ani bych nerekl ze patrime kvalitou benzinu ke spicce - jelikoz pri prodeji motorovych pil a krovinorezu se dava na vyfuk lapac jisker, ktery se ihned pri prodeji v CR musi sundavat- jinak by se zacpalo to sitko a celej motor by se zasral. To sitko je urceny pro americky trh.
Podle toho soudim (a to rikaj i servisaci)- olejem to neni - ten je original vyrobce. Jedna se samozrejme o 2T motory -
"-- skrytý --" 11.11.04 01:13
« Re:
Většinu aditiv pro všechny výrobce paliv a hlavně olejů dodává BP. Shell si dělá všechno sám, proto jsou tak drahý (jestli lepší, pochybuju). To jen tak na okraj. Jinak nejlepší tuning Feldy je prodat ji a koupit lepší auto, všechny ostatní pokusy mi přijdou k smích, protože vynaložené úsilí a prostředky přijdou vniveč. Navíc u většiny dnešních aut (krom VW - mých oblíbenců >:D ) nebývá problém s tím, že by motory trpěly malým výkonem, ale spíš v tom dostat ten výkon na zem. Takže místo čipů made in Domanico-Delanico bych doporučoval pořádný tlumiče, brzdy, gumy, ližiny, rozpěry a potom bych pomalu začínal přemejšlet o motoru...
hlavní otázka je ale v tom, jestli to taky pan jezdec ukočíruje :? -
"-- skrytý --" 07.11.04 20:05
« Bez nadpisu
hrubago : to jestli např. shell přidává do benzínu svá aditiva či nikoli, nebo jestli vesnické JZD na pokraji krachu má srovnatelný benzín, by bylo na úplně jinou diskuzi. Ty si nech svůj názor, já si nechám svůj. Pro mě za mě si jezdi třeba na vodu z pračky. -
"-- skrytý --" 06.11.04 11:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: chytre rj
Pro MTE: Je mi lito, ale to, co je v Tve Felde, je opravdu snad to "nejhloupejsi" (z hlediska ridici elektroniky), co lze v dnesni automobilove produkci objevit. O onech 200 km "adaptace" (dle instrukcni knizky) je na "osahani si" externich cidel ridici jednotkou, nikoli schopnost "uceni se", resp. prizpusobovani datovych map. -
"-- skrytý --" 05.11.04 21:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: chytre rj
to Mitsi : Mám Felicii 1.6 a podle "chytré knížky" se po odpojení baterie musí ujet cca 200km, aby se ř.j. adaptovala na původní hodnoty. Z toho jsem pochopil, že mám chytrou ř.j., když odpojím baterku, tak po znovu zapojení to auto jede úplně stejně blbě. Je tam hrozně ubohá akcelerace (asi jako bych jel s Favoritem) a ani razantní jízdou se nic nezmění, takže v praxi to vypadá, že nemám chytrou ř.j. Teď by mne zajímalo jaká tam je teda ř.j. a proč mám nízkou akceleraci. Pro úplnost - mám nové svíčky, vzduchový filtr,nemám podhuštěné gumy, diagnostika nehlásí žádnou chybu a jezdím na shell V-power . -
« Re: CENOVA NAROCNOST
ako ale vidim, stale sa tu bavite v teoretickej rovine a skusenosti dost malo. Rad by som vedel, z coho tie firmy ziju, ked si to skoro nik neda chipnut. Z benzinovych aut to asi nebude :-) este k tym udajom co sa tu dali do placu. Neviem ako daka firma moze slubit zvysenie maximalky o 15km/h pri naraste vykonu o "smiesnych" cca 15PS= cca 12%. ( 123PS= 212km/h u Xsary ). Toto su teda jasne hovadiny. Tu sa tunil aj tachometer :D -
« CENOVA NAROCNOST
myslim ze ocekavat, ze chiptuningem z auta dostanes special je asi blbost. Pred casem jsem se dost zajimal a jezdil silnicni motorky a udelat neco s ridici jednotkou je dost alchimie a musi se upravit dost parametru. A plno dilu k tomu vymenit (jako je svod. vyfuk, popr. motorove upravy - vycky, hlavy apod.) a to v cene min. od 50000 ( to je minimum pro amatera) kterym se toho moc nevyresi) . Jen svody s koncovkou ktery za neco stojej (napr. Akrapovic) stojej cca 60000+.
A ke vsemu jsou nutny dynamicky testery. Je to spis vyzkum nez neco jinyho.
Ted si nemuzu vzpomenout na www adresu jednoho amaterskyho ladice z jiznich Cech (kterej ma techniku na ladeni a znalosti k nezaplaceni. Pokud nekdo vi, o cem mluvim tak at sem da adresu. Rad se zase kouknu na co prisel -
"-- skrytý --" 03.11.04 23:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: chytre rj
Ano, ladit "chytrou" RJ je uplna blbost! Prostou vymenou map z toho motoru totiz stejne nikdo nedostane vic, nez si umi sama RJ tzv. "naadaptovat".
Marlin: Zda je RJ "chytra" nebo "jina", to poznam po ujeti max. 300 metru. Ale radit ti jak, to je jako kdybys po me chtel, abych ti po netu sdelil, jak mas naladit sve piano...