Chiptuning a Vase skusenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 03.11.04 07:52
« Re: chytre rj
andree_cz:
- Zkus odpojit akumulator a s cistou skrtici klapkou zresetovat RJ. U "chytre" RJ nedostanes z motoru jeste ani po mnoha tisic nasledne najetych km to, co pred resetem ECU, obzvlaste u starsiho auta. Tady jde o dlouhodobe prizpusobovani map charakteristikam motoru. Pokud nebude patrny rozdil, jedna se "jednoduchou" RJ ("adaptivni" RJ jsou v zasade dvojite).
- Pak ale existuje jeste i kratkodobe prizpusobovani map stylu jizdy ridice: proste pojedes delsi dobu vyrazne pianko, RJ si nastavi co nejmensi spotrebu a exhalace na ukor vykonovych parametru motoru. Naopak pokud pojedes ostre, RJ uprednostni nastaveni ve prospech vykonu na ukor ostatnich velicin, vcetne napr. prubehu krivky tociveho momentu (proste budes citit, ze musis vice tocit). Zda to RJ umi nebo nikoli, poznas podle toho, ze prechody mezi obema rezimy nejakou dobu trvaji: tj. v ramci pianko jizdy nemuzes ocekavat, ze motor pri nenadale potrebe prudce akcelerovat bude reagovat stejne, jako kdybys predtim jel ostre a naopak - pri prechodu z ostre jizdy do "pianka" jede motor jak blby a neprimerene az prehnane reaguje na kazdy pohyb pedalu plynu.
- Je tam jeste rada dalsich "vyfikundaci" (plne elektronicky volnobeh, ochrana motoru a katalyzatoru odpojenim zapalovani atd. atd.), ale pro ilustraci to snad staci.
PS: Vlastne jen diky "chytre" RJ jsem sveho casu s Mitsubishi Lancerem 1,5 (66kW, 128Nm) zle prohanel dloulitrove Passaty a Audiny... -
« Re: chytre rj
Riadenie motora je tak trochu schizofrenicke. Sice je tu riadiaca jednotka so svojimi mapami, no na druhej strane tu mame lambda sondu a cidla tlaku/teploty nasavaneho vzduchu, ktore dynamicky ovplyvnuju pouzitie map z riadiacej jednotky.
Takze aj ked chiptuning prida vstrekovanie, vzduchu moze byt nedostatok a tak lambda uberie, inak by sa znicil katalyzator. -
"-- skrytý --" 02.11.04 17:04
« Dotaz na Mitsiho
Zajímalo by mě, jestli se řídicí jednotky za běhu nějak adaptují na vlastnosti motoru a paliva, nebo jestli opravdu jedou jen podle předem daných map. Adaptace by měla smysl, protože palivo je pokaždé jiné, vlastnosti motoru se časem taky mění ... Na druhou stranu jsou adaptivní algoritmy z matematicko-programátorského hlediska problém, protože musí být hodně robustní. Nevíš, jestli se adaptivní algoritmy používají ? V Avensisu mám ze spotřeby podle PP pocit, že se adaptuje podle natankovaného benzínu, ale je možné, že se mi to jen zdá. -
"-- skrytý --" 02.11.04 16:31
« Re: Chip-tuning
Pokud tomu věříš...
PS: Rozhodně jsem na hony daleko tomu, abych prohlašoval, že chiptuning u atmosférického motoru je nesmysl. Ale je nesmysl věřit tomu, že prostým prohozením datových map získáš tolik a tolik kW a Nm navíc. To by totiž někdo musel ten daný konkrétní motor hodit na brzdu, několik hodin si hrát s datovými mapami a pak říct: "Tady z toho daného konkrétního kusu motoru jsem pomocí chiptuningu dostal maximum možného." Bohužel však neznám nikoho, kdo by to takto dělal.
A ještě dodatek: Nehovořím o chiptuningu turbomotorů! -
« Chip-tuning
uz ziadne dalsie skusenosti ? Firiem som nasiel dost, co slubuju narast od 7% narastu vykonu a viac, ale tych konkretnych skusenosti malo. Dokonca na www.powerchips.fr su aj konkretnejsie udaje ako je cas zrychlenia a max. rychlost.
Mazda 6 1.8 88kW:
z 120PS na 134PS, 165/188Nm 1000m s pevnym startom 32.6/32s., maximalka 200/215km/h
P 307 1.6:
z 109PS na 125PS; 147/169Nm, maximalka 190/205km/h
Xsara 1.6 :
z 110PS na 123PS; 147/167Nm, maximalka 195/212 km/h, 1000m s pevnym startom 31.6/30.7s.
Focus 1.6:
101/115PS; 145/166Nm; max. 185/200km/h; 100m 33.5/32.5s. . -
"-- skrytý --" 01.11.04 09:54
« Re: prosba - dotaz
Osobní zkušenost: Nejlépe funguje úplně mokrý vzduchový filtr - zvuk motoru jako kdyby upadl výfuk, na mokru to hrabe jak zběsilé, jen té životnosti bych se bál. I proto jsem tam raději hodil bavlnu od K/N - sice se také namočí, ale zřejmě nepouští tolik vody do sacího traktu.
PS: Předělávat sací trakt jen kvůli tomu, že při rychlé jízdě v hustém dešti nabírá vodu, tak to rozhodně nehodlám... -
"-- skrytý --" 29.10.04 12:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chiptuning a Vase skusenosti
- Naprosto souhlasím s TopGunem: V rámci opakovaného přeprogramovávání ŘJ se pouze posouvaly špičky výkonu a točivého momentu v otáčkách, nikoli měnily absolutní hodnoty! To už měly mnohem větší vliv svíčky, vzduch. filtr, palivo, řidší olej v motoru atd.
- A pokud jde o tzv. "chiptunery" - kdo jiný by to měl umět lépe, než sám výrobce, kterému muselo být jasné, že dokud to nebude OK, tak se mne nezbaví? Nakonec to vyřešila výměna "laděné" hlavy motoru (nadvakrát, ta první se nepovedla), instalace ostrých vaček, jiných vahadel ventilů, kompletního výfukového systému atd. atd. Po všech těchto změnách pak už jedna z map konečně i zafungovala - ale nezávidím nikomu, kdo za mnou jede, neboť mu musí přijít blivno z toho smradu z mého výfuku...! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Chiptuning a Vase skusenosti
Marek: Chiptuningom sa da aj dost stratit, takze nim by som problemy neriesil. Videl som uz nejake odpalene ventily..
Co sa tyka zvysovania vykonu u benzinov bez turba, je tam jeden nemenny fakt, a to krutak. Ten sa uz vecsinou zvysit neda (iba ak za vysoku cenu tepelnych nasledkov). Jedine, co mozes spravit, je posunut ho vyssie/nizsie. Ked chces zvysit vykon, posunies ho vyssie a tym stratis tah dole.. -
"-- skrytý --" 29.10.04 10:56
« Re: Re: Chiptuning a Vase skusenosti
Mitsi. Mám přesně opačnou zkušenost. Výměnan všech čidel s výběrem co nejužších tolerancí, výměna ŘJ s přeprogramováním výropbcem a výměna kabeláže vedla k rapidnímu zvýšení výkonu a poklesu spotřeby o 1l. Vše v záruce. Jenže... 20x návštěva v servisu během záruky a to vždy nejméně na 2 dny. Ten servis byl 80 km od domu. Neustálé handrkování se servisem, garančním technikem a posléze zástupcem výrobce, který když nechtěl, tak nerozuměl ani angklicky. Už nikdy bych do toho nešel, protože ty nervy, co mě to stálo, už nikdo nevrátí. Když to auto ještě dnes občas zahklédnu, tak se mi dělá špatně, ač to auto bylo jinak výborné. -
« Re: Re: Re: Re: Chiptuning a Vase skusenosti
zrejme pekne nepodareny motor. Dost velky rozdiel. Inac ja si myslim, ze moj kusok tiez nema deklarovany vykon, ale nema vyznam to dako riesit, spotreba je o.k. Neskusal si to dat niekomu z tuningovych firiem? Ono stratit si uz asi moc nemohol . -
"-- skrytý --" 29.10.04 10:10
« Re: Re: Re: Chiptuning a Vase skusenosti
Deklarováno 110 kW/225 Nm, naměřeno 99,5 kW/191 Nm, maximálka OK (deklarováno 190 km/h, podle tacho 200 km/h), zrychlení nejsem schopen věrohodně/spolehlivě změřit, deklarovaná průměrná spotřeba 9,1 l/100 km, "moje" průměrná spotřeba 13,2 l/100 km při rozumném stylu jízdy (pod 12 jsem se vůbec nikdy nedokázal dostat). Naštěstí je to už minulost, ale mne to stálo dva roky nervů, neustálých bojů a dodatečných výdajů, zatímco výrobce to stálo více, než jsem mu já zaplatil při koupi nového vozu! Blíže se k tomu už raději nechci vracet: Já jsem konečně spokojen a výrobce také - že se mě zbavil... -
« Chiptuning a Vase skusenosti
chcel by som nazor tych, co si nechali urobit chip na benzin bez turba. Ako sa to prejavilo v pruznosti, zivotnosti( aj ked tu ide len o par kW). Najlepsie do obsahu 1.8 napr. aj s viariabilnym casovanim a maximalne 4r auto. Ide mi o to, ci sa da nieco zlepsit na modernejsich motoroch, ktore uz tam maju dost slusny max. vykon( 1.8-95kW, 1.6 cez 80kW. Napr. ked je motor vyhnany do otacok skrze max. vykon , ale v strede a odspodu moc netaha. Na autorevue.cz je sice dost pisane vo fore, ale skoro nik tam nema seriozne skusenosti. Vacsinou sa pise o tom , aka je to blbost, ale ...... . Takze by ma zaujimal nazor ludi, co to maju, popripade tych co to robia.
Dakujem