Chiptuning a Vase skusenosti

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  22:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: chytre rj

    Taky mi už několikrát přišlo, že po jízdě s plně naloženým autem jede prázdný auto líp, než jezdilo předtím. To bude asi jenom pocit, bohužel ...
    David
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  22:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: chytre rj

    Mám vypozorovaný obrácený případ. Tj. z ostré jízdy na piánko. Ostře jedu trasu asi 2 hod, pak přijde rozbitá cesta a jedu 1/2 hod piánko. Tuto 1/2 hod. motor "divočí". Takže tato doba bude nejméně 1/2 hod. Nelze si však pod tímto rozdílem představit, že z motoru o 80 kW bude náhle 90 KW. To ani náhodou! Rozdíl je jako mezi málo jetým a dobře zaběhlým motorem. Řekl bych, že to může poznat jen ten, kdo s identickým autem jezdí. Rozhodně se to nechová tak, jakobyste přesedli do auta jiného výrobce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  20:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: chytre rj

    A kolik kilometrů (přibližně) způsobí takovouhle změnu režimu jednotky - z pianko jízdy na ostrou ?
    David
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  19:33

    « Re: Re: Re: Re: chytre rj

    Dabel: souhlasím, mám podobnou zkušenost, a doufal jsem, že mi ten názor někdo potvrdí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  16:34

    « Bez nadpisu

    No cipovat ty vase chytry jednotky bude z principu taky asi blbost :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.11.04  16:27

    « Re: Re: Re: chytre rj

    Country: 626 rad GF/GW ma spominanu "inteligentnu" jednotku spominanu Mitsi. Jednak mi to potvrdil Rudo, jednak som si to vsimol sam: "kratkodobe" nastavenie sa udeje po cca. 50km prejdenych urcitym stylom a jeho zmena je naozaj dost citit.
    Prakticka skusenost: po hodine "pianko" jazdy na okreske 70km/h (vlecenie sa za kamionom bez moznosti predbehnut ho, "solichanie" plynoveho pedalu malickom na nohe) sa mi na dialnici auto loudalo a zdaleka sa ani nepriblizovalo k ryhlosti, ktora je inokedy na tachometri takmer okamzite.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  13:30

    « Re: Re: chytre rj

    Mitsi, a nevíš, jaká jednotka (chytrá/blbá) je v Mazdě 626 z roku 2000 ? Resetovat, abych to zjistil se mi nechce, je to moc práce ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  13:14

    « Bez nadpisu

    Dalsi vec je udelat spravne vsechny korekcni mapy (teplota chladici kapaliny, teplota nasavaneho vzduchu atd.), studene starty.
    No jediny co si myslim ze bude fungovat je treba zvyseni tlaku turba a doufat ze vyrobce jednotky na to pamatoval a jsou k dispozici korektni benzinove a predstihove mapy pro danej tlak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  13:12

    « Re:

    Podstatna vec je casovani. Dobre udelanej predstih je klic k vykonu a spatnej znamena bud vykon dolu nebo detonacni spalovani. A uz vubec nechapu jak nekdo muze ladit slozitejsi systemy kdy je treba vanos. Turboaplikace jsou hodne tezky namapovat pac tam pribyva dalsi rozmer a dalsi tisice kombinaci. Udelat korektni mapy pro turboauto je treba prace 10 hodin na brzde a ani tak neni vysledek zarucen.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  13:09

    « Bez nadpisu

    S tou teorii chiptuningu je to vselijake. Vyrobce optimalizuje RJ na pouziti ve vsech podminkach (teplo, zima, nadmorska vyska) a s rozumnou spotrebou a dynamikou. Cili zda se ze prostor ke zlepseni a praci na vyvoji lepsiho programu tu je. Vicemene plati nejaka rovnice pro bohatost kdy ma motor nejvetsi vykon ale neni ji mozne z duvodu spotreby dodrzet ve vsech rezimech. Pro stanoveni optimalnich davek je dobre samozrejme vse odladit na brzde jinak to dopadne tak ze na spici to udela 5 koni plus a vsude jinde 15 koni minus.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  11:07

    « Re: Re: chytre rj

    Teprve nyný chápu, proč po několikahodinové ostré jízdě motor ještě nějakou dobu "divočí". Na druhé straně mě těší, že se umím uklidnit rychleji, než můj japončík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.04  07:52

    « Re: chytre rj

    andree_cz:
    - Zkus odpojit akumulator a s cistou skrtici klapkou zresetovat RJ. U "chytre" RJ nedostanes z motoru jeste ani po mnoha tisic nasledne najetych km to, co pred resetem ECU, obzvlaste u starsiho auta. Tady jde o dlouhodobe prizpusobovani map charakteristikam motoru. Pokud nebude patrny rozdil, jedna se "jednoduchou" RJ ("adaptivni" RJ jsou v zasade dvojite).
    - Pak ale existuje jeste i kratkodobe prizpusobovani map stylu jizdy ridice: proste pojedes delsi dobu vyrazne pianko, RJ si nastavi co nejmensi spotrebu a exhalace na ukor vykonovych parametru motoru. Naopak pokud pojedes ostre, RJ uprednostni nastaveni ve prospech vykonu na ukor ostatnich velicin, vcetne napr. prubehu krivky tociveho momentu (proste budes citit, ze musis vice tocit). Zda to RJ umi nebo nikoli, poznas podle toho, ze prechody mezi obema rezimy nejakou dobu trvaji: tj. v ramci pianko jizdy nemuzes ocekavat, ze motor pri nenadale potrebe prudce akcelerovat bude reagovat stejne, jako kdybys predtim jel ostre a naopak - pri prechodu z ostre jizdy do "pianka" jede motor jak blby a neprimerene az prehnane reaguje na kazdy pohyb pedalu plynu.
    - Je tam jeste rada dalsich "vyfikundaci" (plne elektronicky volnobeh, ochrana motoru a katalyzatoru odpojenim zapalovani atd. atd.), ale pro ilustraci to snad staci.
    PS: Vlastne jen diky "chytre" RJ jsem sveho casu s Mitsubishi Lancerem 1,5 (66kW, 128Nm) zle prohanel dloulitrove Passaty a Audiny...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.04  21:14

    « Re: chytre rj

    Riadenie motora je tak trochu schizofrenicke. Sice je tu riadiaca jednotka so svojimi mapami, no na druhej strane tu mame lambda sondu a cidla tlaku/teploty nasavaneho vzduchu, ktore dynamicky ovplyvnuju pouzitie map z riadiacej jednotky.
    Takze aj ked chiptuning prida vstrekovanie, vzduchu moze byt nedostatok a tak lambda uberie, inak by sa znicil katalyzator.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.04  18:20

    « chytre rj

    Jak se takova chytra rj pozna? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.04  17:18

    « Re: Dotaz na Mitsiho

    Ano, "chytré" ŘJ si umějí datové mapy přizpůsobit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.04  17:04

    « Dotaz na Mitsiho

    Zajímalo by mě, jestli se řídicí jednotky za běhu nějak adaptují na vlastnosti motoru a paliva, nebo jestli opravdu jedou jen podle předem daných map. Adaptace by měla smysl, protože palivo je pokaždé jiné, vlastnosti motoru se časem taky mění ... Na druhou stranu jsou adaptivní algoritmy z matematicko-programátorského hlediska problém, protože musí být hodně robustní. Nevíš, jestli se adaptivní algoritmy používají ? V Avensisu mám ze spotřeby podle PP pocit, že se adaptuje podle natankovaného benzínu, ale je možné, že se mi to jen zdá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.04  16:31

    « Re: Chip-tuning

    Pokud tomu věříš...
    PS: Rozhodně jsem na hony daleko tomu, abych prohlašoval, že chiptuning u atmosférického motoru je nesmysl. Ale je nesmysl věřit tomu, že prostým prohozením datových map získáš tolik a tolik kW a Nm navíc. To by totiž někdo musel ten daný konkrétní motor hodit na brzdu, několik hodin si hrát s datovými mapami a pak říct: "Tady z toho daného konkrétního kusu motoru jsem pomocí chiptuningu dostal maximum možného." Bohužel však neznám nikoho, kdo by to takto dělal.
    A ještě dodatek: Nehovořím o chiptuningu turbomotorů!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.04  15:12

    « Chip-tuning

    uz ziadne dalsie skusenosti ? Firiem som nasiel dost, co slubuju narast od 7% narastu vykonu a viac, ale tych konkretnych skusenosti malo. Dokonca na www.powerchips.fr su aj konkretnejsie udaje ako je cas zrychlenia a max. rychlost.
    Mazda 6 1.8 88kW:
    z 120PS na 134PS, 165/188Nm 1000m s pevnym startom 32.6/32s., maximalka 200/215km/h
    P 307 1.6:
    z 109PS na 125PS; 147/169Nm, maximalka 190/205km/h
    Xsara 1.6 :
    z 110PS na 123PS; 147/167Nm, maximalka 195/212 km/h, 1000m s pevnym startom 31.6/30.7s.
    Focus 1.6:
    101/115PS; 145/166Nm; max. 185/200km/h; 100m 33.5/32.5s. .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.04  09:54

    « Re: prosba - dotaz

    Osobní zkušenost: Nejlépe funguje úplně mokrý vzduchový filtr - zvuk motoru jako kdyby upadl výfuk, na mokru to hrabe jak zběsilé, jen té životnosti bych se bál. I proto jsem tam raději hodil bavlnu od K/N - sice se také namočí, ale zřejmě nepouští tolik vody do sacího traktu.
    PS: Předělávat sací trakt jen kvůli tomu, že při rychlé jízdě v hustém dešti nabírá vodu, tak to rozhodně nehodlám...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.04  13:36

    « prosba - dotaz

    Jak by jste zacali svepomoci se zvisovanim vykonu motoru (benzinovy -atmosfericky)?Uz jsem tady cetl ,svicky ,vzduchovy filtr, ridsi olej(ubere na zivotnosti?). Co dale ?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…