Sportovni brzdy

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.04  21:19

    « Re: sportovni brzdy

    joe, dikes, konecne fundovana odpoved...
    Ty mas MX5 USA verzi??? Ja mam M323 USA, desky a kotouce taky ze statu, ale nevim co je to za znacku (sracku), brzdi to ale sqele s tim ze po 30 000 mil temer zadne opotrebeni kotoucu a desky maji jeste 3 mm. Budu je asi menit, mel jsem dve sady, to ani ta kara tolik nevydrzi >:D
    Problem mam ale se seriovkama na Roveru, jsou tam tusim Lucas, proti Magde to brzdi tak o 20 - 25 procent mene...
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.08.04  21:12

    « sportovni brzdy

    brzdy jsem resil na moji MX5 letos na jare, vysledek je takovy ze jsem si nechal z USA poslat High performace brake kit, obsahujici vsechny kotouce vrtane, drazkovane MOSS + brzdove desky HAWK Green + pancerovane hadice k brzdicum Goodridge, tahle cela sranda vysla na cca 22tisic, dalsi uroven je s vymenou kotoucu za vetsi + 4 pistkove trmeny, ale to je cca 5x drazsi. Auto s touhle sestavou brzdi perfektne oproti serii opravdu velmi znatelne zlepseni, jedine negativum je ze pri zahrati prednich brzd to piska, je to evidentne deskama protoze se seriovym osazenim je to ticho (nove MOSS kotouce + mazda desky) a trochu vic to spini kola, ale to je jasny vetsi treni = vetsi brzdny vykon = vetsi opotrebeni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.04  19:25

    « Re: Re: Re: ABS na suchu

    Asi si me nepochopil nebo nectes... Bude ti to mozna divne, ale po dalnici jedu 120 - 130, mimo 90 - 100, mesto max 60, ale spis 40 - 50. Ale jednou za cas se naskytne prilezitost si zazavodit (treba tedka o weekendu na letisti) a to pak poznam kde je nedostatek. Nejedna se o normalni provoz, to fakt ne. Nejsem ten typ "prvni nebo mrtvy", to nemej strach.
    Pokud jsi byl nekdy v horach, urcite vys co to dela s brzdama. pokud jedes pomalu, tak to nechladi a spatne brzdi. pokud jedes rychle tak to brzdi ale je to o hubu. Pokud jedes extreme pomalu, tak sice skoro nebrzdis, ale zase ti strahava STK oznaceni nejaky landrover, co zjevne nema naladu cekat az sjedes kopec ktery on ma denne 10 krat. Kdyz jedes extreme rychle tak ti nepomuzou ani brzdy z F1 a udelaj ti krizek u silnice...
    Tedka uvazuju ze brzdy dle tveho vlastne nepotrebuju... No ale priklad: Extremni horko. Jedes po dalnici. Brzdy na provozni teplote. Chces sjet z dalnice, ale kolona. 3km... sakra. Brzdis, v poho. Zastavis, rozjezd, zase brzdis. Teplota brzd extreme stoupa. Konecne sjezd z dalnice. Rozjedes se, ale ouha, v puli vyjezdu borcovi klekla skudka z toho horka a ty porazis vystrazny trojuhelnik ktery prave prichazi umistit. Oznaceny predmet: stopa cislo 4 za mistem havarie vystrazny trojuhelnik vzdalenost 100m. Nemusim doufam psat co se stalo tomu klukovi, ze?
    Co mi na to povis??? Muzes jezdit bezpecne jak chces, ale svuj vuz budes mit plne pod kontrolou az kdyz budes znat jeho chovani v extremnich situacich.
    Znam par "lidi", kteri jezdi na kref porat a vzivote to nezkouseli nikde jinde nez v beznem provozu. Kdyz jedou extrem v provozu tak to vetsinou rozbijou. Jezdil tak muj byvaly sef a boural cca 1x mesicne, vetsinou to nejak ukecal, prachu mel na to dost, a my mu to furt davali do kupy....
    Jo a Rover 600 je limuzina, Rover 200 je 3D nebo 5D, rozvor 2504, delka 3987... vcetne zrcatek 1900 >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.04  19:03

    « Re: Re: ABS na suchu

    No jo tak jestli je to opakovaný brždění, tak to bude proto, že se ti něco přehřívá - buď destičky, kotouče, nebo kapalina.
    Rover taky není sporťák, ale limuzína. Nebo se pletu ? :roll:
    Jezdit na krev se nevýplácí, taky bys tu krev mohl vidět zblízka.
    Vyser se na krev a jezdi na spotřebu a kochej se krajnou. Je to mnohem lepší.
    Až když se něco fakt posere, tak ti začnou prolétat hlavou myšlenky jako:
    "* já nás všechny zabiju a nic se s tím už nedá dělat"
    A zoufale točíš volantem a snažíš se zůstat na silnici a ono to nejde a nejde. To jsou pak dost hrozný sekundy, který trvají fakt dlouho. :shock:
    A pokud máš víc štěstí, než rozumu, tak to přežiješ a pak pochopíš, že jsou důležitější věci, než přijet včas. Jezdit na krev - nikdy. Posrat se něco může i při normální jízdě, proč tomu ještě napomáhat.
    Jezdit se má tak, abys byl schopen kompenzovat chyby ostatních, ne že budeš riskovat, že sám budeš chybou a budeš potřebovat, aby ostatní byli schopní vykompenzovat tvoji chybu.
    U nás je to na silnicích fakt příšerný. Bohužel myšlenka defensivního řízení se u nás moc nepropaguje, spíš naopak.
    Prosím, nezhoršuj už tak bídnou situaci na našich cestách. Díky. Petr
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.04  17:58

    « Re: ABS na suchu

    No vida... tema jsem mel spise nazvat: Brzdy...
    Me spise vadilo ze ac mam nove gumy tak kdyz jedu na krev a nekolikrat po sobe zabrzdim dost prudce, tak pri stejnem seslapnuti brzd to tak dobre nebrzdi. U te konkretni serie si nejvice lidi stezuji na brzdy - mala zivotnost a nic moc ucinek. Rozhodne treba v golfu IV to brzdi lepe... Sice hure jede, ale brzdi lepe >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.04  17:38

    « ABS na suchu

    Proč by měla být chyba, že ABS zasáhne na suché rovné silnici ?
    ABS má za úkol zabránit zablokování kol, pokud na to pořádně dupnu a mám takové brzdy, že dokáží zablokovat kola, tak ABS zasáhnout musí.
    Největší brzdný účinek je při skluzu 15 až 20 procent a ABS se snaží se tomu přiblížit. Když se kola zablokují, tak se guma začne tavit, maže se a klouže to. Proto dobře seřízené ABS zasáhne i na suché vozovce a zabrání zablokování. Aspoň takhle já chápu ideální funkci ABS za sucha.
    Věc druhá je, jestli ABS pracuje optimálně a nezasahuje zbytečně brzo.
    Např. ve Fabii jsem v zimě měl pocit, že bez ABS bych zabrzdil o dost dřív. Ale to mohlo být i blbýma zimníma gumama a vyšší hmotností Fabie oproti Felicii, na kterou jsem byl zvyklý.
    Na druhou stranu Toyota Avensis brzdí jako čert a to je těžší než Fabie. U ní si na předčasné zásahy ABS zatím nemůžu stěžovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.04  17:11

    « Re: Re: Re: Re: Sportovni brzdy

    Pak tedy... nekde je chyba. Toto jsem skousel na krev brzdit kdyz jsem to kupoval, ABS zabralo temer okamzite. Nefvidim do toho proto ty dotazy.
    Jinak je to na seriovy Rover 200, r.v. 1998 s ABS, vepredu vzadu kotouce. Vepredu jsou takove jakoby se dvou spojene tyckama - dle meho usudku chlazene.... nebo se mylim?? Kdyz ja neznam nic jineho nez brzdove klice a bubny... Desticky jsem si menil u predchzich aut sam, kapalinu taky, nikdy zadny problem.
    Ta pojistka na ABS je kde???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.04  16:58

    « Re: Re: Re: Sportovni brzdy

    Jasně. Na suchý a rovný silnici nesmí mít na brzdění vliv (nejsou-li na jedný nápravě jiný velikosti kol)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 30.08.04  16:54

    « Re: Re: Sportovni brzdy

    magic, plati to aj pre auta s brake assistentom?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.04  16:46

    « Re: Sportovni brzdy

    Tak 1.: na jaký auto? Za druhý: kolik máš peněz? 3.: nehovoříme tu tedy o brzdách, ale pouze o třecích součástech 4. Máš funkční ABS?
    1: na některé vozy vyrábí solidní a hlavně laciný třecí součásti OMP (www.ompracing.it) Výhody: perfektní brzdný účinek, široký rozsah teplot, směšná cena. Nevýhody: omezený sortiment, dlouhé dodací lhůty, cenová nestabilita. 2. pokud nenajadeš u OMP, zkus kombinaci kotoučů Sparco a destiček Ferodo třídy racing - pozor: DS 3000 nefungují za studena!!! 3. brzdový systém jako takový má některé prvky, jichž se nezbavíš pouhou výměnou třecích součástí. Třeba brzdy FS budou vždycky stát za prd, ať na ně navěsíš, co chceš. Dá se (za příslušný peníz) udělat kompletní brzdová soustava od válce (i na vahadla) až po třmeny a ručku (hydraulickou). 4. ABS většiny komerčních aut prodlužuje natolik brzdnou sráhu, že stačí pouze vyhodit pojistku ABS a auto začne nápadně lépe brzdit; jako návod na test ABS doporučuju na naprosto suché a rovné silnici z rychlosti 130 km/h maximálně "zašlajfovat". Pokud ABS zasáhne, někde je chyba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.04  16:39

    « Re: Re: Lepsi brzdy

    No dival jsem se treba brembiny na predek sada za 13 000 neni tak spatne proti seriovkam (podle toho co jsem vyzkoumal tak lucas) - 3 600
    Takze 75 nedam ani omylem, to by to muselo vyrabet ze smirglu (desticky) nove desticky do zasoby... nebo ze by keramika???
    Ne fakt ne, myslel jsem neco lepciho nez seriovky, ne zase extrem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.04  16:25

    « Re: Lepsi brzdy

    Vrtane su nachylnejsie na prasknutie, ale lepsie odvadzaju teplo. Drazkovane zase lepsie cistia oblozenie.
    K comu smerujes? Chces vediet, ci sa oplati dat 75 000Kc za AP konverziu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.04  14:46

    « Re: Lepsi brzdy

    No a co chceš vědět? Mám brzdy od švýcarské firmy Bremsa (www.bremsa.ch), příčně odvrtávané a drážkované kotouče se středně tvrdými destičkami. Prima, ale musíš je hódně zahřát: čím zahřátější, tím lépe brzdí. V zimě se s nimi nedá jezdit, neboť první zabrzdění je o hubu - jak málo to brzdí... Krom toho jsou dost hlučné a ty drážky jsou při určité intenzitě brzdění dost cítit v celé karoserii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.04  12:44

    « Lepsi brzdy

    Diky moc, mel jsem moznost vyzkouset brzdy pri mensim zavodu, seriovky nic moc, ABS zabralo jenom jednou, coz neni moc dobre. Obcas kdyz specham (jsem ten typ co si umi zorganizovat cas, ale obcas to nevyjde - nejak ta objizdka a je to v pr... - to jen pro rejpaly), tak klesa ucinnost seriovych brzd, takze radeji neco "lepciho".
    Jeste jednou diky za podnety, skoda ze zde nezaznel primy nazor/skusenost s vymenou seriovych za sport type, s podorbnejsimi parametry, napriklad:
    Seriove vepredu chlazene, vzadu obyc, prumer vepredu 220, vzadu 190
    Soucasnost: Brembo vepredu chlazene, vrtane, vzadu chlazene, prumer vepredu 240, vzadu 210. Desticky Brembo... typ, na jakem vozidle, vyrobce, vykon motoru, popripade ztratovy vykon brzd...
    Diky moc by to pomohlo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.08.04  09:18

    « Re:

    Nejde o "frézování", ale o tzv. "soustružení na ose". Ale domnívám se, že původně šla řeč o "frézování drážek" na kotoučích, nikoli o "stáčení" kotoučů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.08.04  20:47

    « Bez nadpisu

    Este k tomu frezovaniu - nemusi sa to robit ani na sustruhu. V servise to z kotuca zlozia brzdy a namiesto nich namontuju taky pripravok, ktory to "frezovanie" vykona (staci tocit kotucom).
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.08.04  14:19

    « Můj tip

    Destičky Ferodo DS Performance. Najdeš o tom dost na webu, třeba na sportmotor.cz. K tomu kotouče OZ ZImmermann nebo něco podobnýho. Vyjde to stejně ,jako když se koupí origoš v servise, ale je to o třídu výše.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.04  14:10

    « Re: Re: Sportovni brzdy

    Frezovanie = drazkovanie, Zvycajne sa stacaju na sustruhu a sa = znizenie vrstvy materialu = horsi odvod tepla...
    Nie je brembo, ako brembo, zacinam verit, ze na nas trh sa dostavaju aj sikmooke bremba :-) velmi vela ludi malo problem s drazkovanymi brembami uz po 1000km.
    Najstrucnejsia definica brzd je asi:
    priemer kotuca = paka, akou posobi strmen, sila, aku vyvinie a aj suvisi s odvodom tepla
    sirka kotuca = schopnost absorbovat teplo a zivotnost
    strmen, pocet piestikov = citlivost pri davkovani
    priemer piestikov = sila, aku vygeneruje strmen pri stlaceni pedalu
    material strmena urcuje ako dobre vie odvadzat teplo, kym sa prehreje brzdovka
    oblozenie ma pracovnu teplotu dolny a horny rozsah, kedy funguje, koeficient trenia, definujuci ako dobre vie spomalovat a oder, cize ako sa dere a podla priebehu teploty vidis, aj co to asi urobi s tvojim kotucom.
    Vaha = vsetko pod tlmicom je neodpruzena hmotnost a ma velky vplyv na jazdne vlastnosti.
    Tolko velmi laicky k brzdam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.08.04  11:42

    « Re: Sportovni brzdy

    Sam som este vela brzd neznicil, ale spolu so skusenostami mojho okolia by som povedal, ze znacka Lucas je o dost slabsia ako Brembo. Kotuce Brembo ti doporuci asi kazdy, kto jazdi trochu viac nez "normalne". Porovnatelne znacky su este ATE a Jurid. Ked nejazdis systemom 100kmh - 30kmh - 100kmh..., tak ti stacia obycajne, nevrtane kotuce.
    Este je tu moznost, ze ti niekto ponukne vyfrezovat stare kotuce, no to by som nebral, nie je to az take "hladke", ako nove - dosticky na tom rychlejsie odchadzaju...
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.08.04  20:24

    « Sportovni brzdy

    Poradite mi nekdo, jakou znacku brzd mam dat? Videl jsem brembo, lucas, ale nemohu se rozhodnout, mate nekdo skusenosti s vymenou kotoucu obyc za vrtane, chlazene, nechlazene?? Brzdy, bavime se o brzdach ne o pive, u piva je to jasne >:D
    Diky moc!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…