Sportovni brzdy
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 30.08.04 16:46
« Re: Sportovni brzdy
Tak 1.: na jaký auto? Za druhý: kolik máš peněz? 3.: nehovoříme tu tedy o brzdách, ale pouze o třecích součástech 4. Máš funkční ABS?
1: na některé vozy vyrábí solidní a hlavně laciný třecí součásti OMP (www.ompracing.it) Výhody: perfektní brzdný účinek, široký rozsah teplot, směšná cena. Nevýhody: omezený sortiment, dlouhé dodací lhůty, cenová nestabilita. 2. pokud nenajadeš u OMP, zkus kombinaci kotoučů Sparco a destiček Ferodo třídy racing - pozor: DS 3000 nefungují za studena!!! 3. brzdový systém jako takový má některé prvky, jichž se nezbavíš pouhou výměnou třecích součástí. Třeba brzdy FS budou vždycky stát za prd, ať na ně navěsíš, co chceš. Dá se (za příslušný peníz) udělat kompletní brzdová soustava od válce (i na vahadla) až po třmeny a ručku (hydraulickou). 4. ABS většiny komerčních aut prodlužuje natolik brzdnou sráhu, že stačí pouze vyhodit pojistku ABS a auto začne nápadně lépe brzdit; jako návod na test ABS doporučuju na naprosto suché a rovné silnici z rychlosti 130 km/h maximálně "zašlajfovat". Pokud ABS zasáhne, někde je chyba. -
« Re: Re: Lepsi brzdy
No dival jsem se treba brembiny na predek sada za 13 000 neni tak spatne proti seriovkam (podle toho co jsem vyzkoumal tak lucas) - 3 600
Takze 75 nedam ani omylem, to by to muselo vyrabet ze smirglu (desticky) nove desticky do zasoby... nebo ze by keramika???
Ne fakt ne, myslel jsem neco lepciho nez seriovky, ne zase extrem... -
"-- skrytý --" 30.08.04 14:46
« Re: Lepsi brzdy
No a co chceš vědět? Mám brzdy od švýcarské firmy Bremsa (www.bremsa.ch), příčně odvrtávané a drážkované kotouče se středně tvrdými destičkami. Prima, ale musíš je hódně zahřát: čím zahřátější, tím lépe brzdí. V zimě se s nimi nedá jezdit, neboť první zabrzdění je o hubu - jak málo to brzdí... Krom toho jsou dost hlučné a ty drážky jsou při určité intenzitě brzdění dost cítit v celé karoserii. -
« Lepsi brzdy
Diky moc, mel jsem moznost vyzkouset brzdy pri mensim zavodu, seriovky nic moc, ABS zabralo jenom jednou, coz neni moc dobre. Obcas kdyz specham (jsem ten typ co si umi zorganizovat cas, ale obcas to nevyjde - nejak ta objizdka a je to v pr... - to jen pro rejpaly), tak klesa ucinnost seriovych brzd, takze radeji neco "lepciho".
Jeste jednou diky za podnety, skoda ze zde nezaznel primy nazor/skusenost s vymenou seriovych za sport type, s podorbnejsimi parametry, napriklad:
Seriove vepredu chlazene, vzadu obyc, prumer vepredu 220, vzadu 190
Soucasnost: Brembo vepredu chlazene, vrtane, vzadu chlazene, prumer vepredu 240, vzadu 210. Desticky Brembo... typ, na jakem vozidle, vyrobce, vykon motoru, popripade ztratovy vykon brzd...
Diky moc by to pomohlo... -
"-- skrytý --" 26.08.04 14:10
« Re: Re: Sportovni brzdy
Frezovanie = drazkovanie, Zvycajne sa stacaju na sustruhu a sa = znizenie vrstvy materialu = horsi odvod tepla...
Nie je brembo, ako brembo, zacinam verit, ze na nas trh sa dostavaju aj sikmooke bremba :-) velmi vela ludi malo problem s drazkovanymi brembami uz po 1000km.
Najstrucnejsia definica brzd je asi:
priemer kotuca = paka, akou posobi strmen, sila, aku vyvinie a aj suvisi s odvodom tepla
sirka kotuca = schopnost absorbovat teplo a zivotnost
strmen, pocet piestikov = citlivost pri davkovani
priemer piestikov = sila, aku vygeneruje strmen pri stlaceni pedalu
material strmena urcuje ako dobre vie odvadzat teplo, kym sa prehreje brzdovka
oblozenie ma pracovnu teplotu dolny a horny rozsah, kedy funguje, koeficient trenia, definujuci ako dobre vie spomalovat a oder, cize ako sa dere a podla priebehu teploty vidis, aj co to asi urobi s tvojim kotucom.
Vaha = vsetko pod tlmicom je neodpruzena hmotnost a ma velky vplyv na jazdne vlastnosti.
Tolko velmi laicky k brzdam. -
« Re: Sportovni brzdy
Sam som este vela brzd neznicil, ale spolu so skusenostami mojho okolia by som povedal, ze znacka Lucas je o dost slabsia ako Brembo. Kotuce Brembo ti doporuci asi kazdy, kto jazdi trochu viac nez "normalne". Porovnatelne znacky su este ATE a Jurid. Ked nejazdis systemom 100kmh - 30kmh - 100kmh..., tak ti stacia obycajne, nevrtane kotuce.
Este je tu moznost, ze ti niekto ponukne vyfrezovat stare kotuce, no to by som nebral, nie je to az take "hladke", ako nove - dosticky na tom rychlejsie odchadzaju...