Sportovni brzdy
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No to by me taky zajimalo....
971C racing na Rovery 200/400 všechny modely s ventilovanými předky 89-96 a 96-00 pod označením OT6177 (předek) a OT 6941 (zadek). By me moc zajimalo, neskodily by jeste jine reference...
Diky -
"-- skrytý --" 31.08.04 15:11
« ABS za sucha
Sepnutí ABS a zrychlení (zpomalení) přece vůbec nesouvisí.
Teoreticky jak to chápu já, tak ABS vyhodnocuje otáčky kola a buď:
a) po zjištění , že se kolo zastavilo sníží tlak v brzdovém rozvodu, nebo
b) po zjišění, že se kolo chystá zastavit, tak sníží tlak
Netuším jestli je regulace tlaku stylem ON/OFF, proporcionální vzhledem k derivaci rychlosti otáčení nebo nějaká PID, ale s tím jestli jsem na suchu nebo ne to přece vůbec nesouvisí :!:
Jak jsem psal nejlepší brzdný účinek je při skluzu cca 15 procent, takže auto gumuje, ale kolo není (např. díky zásahu ABS) zablokované.
Je otázka jaká je kvalita regulace a jaká je dynamika brzdové soustavy. Tím jediným je dáno jestli ABS zasahuje zdánlivě předčasně, nebo ne.
Že u autobusu díky ABS sekundu brzdilo a sekundu nebrzdilo může být dáno právě velmi špatnou dynamikou brzdové soustavy.
Podotýkám, že teorii regulace rozumím 100 x víc, než tomu, jak skutečně brzdy fungují. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ABS
Magic: Asi ta este stale nechapem. Hovoris, ze pri 130kmh dupnem na brzdu a tych peknych zopar desiatok metrov budem driet gumy na jednom mieste a ABS mi do toho nezasiahne ?
Ja tiez patrim k tym, co si radsej poaradia bez barliciek typu ABS, no az tak si nemyslim, ze ABS je na taku skodu, ako pises.
No nie je kazde ABS rovnake.. Zazil som ABS v autobuse, kde bol ucinok asi taky, ze sekundu brzdi, sekundu nebrzi.. -
"-- skrytý --" 31.08.04 13:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Dobrá, ale ty jsi extrémista s extrémním autem a čtyřpístovýma Brembama jako kráva. Tady je řeč o normálním malým komerčním autě s malým plovoucím jednopístzkovým (Girlingem?). Na něj jsou ty OMPčka super (ono to JSOU eNkový brzdy...). Jinak na Audi S4 nebo Deltě Integrale byly taky šestikanálový ABSka (kupodivu Bosch), který pustily až na hranicí blokování kola (kdy je brzdný účinek největší a může být až přes 10 m/s2), ale má jich málo aut (cena). -
"-- skrytý --" 31.08.04 12:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Moje ABS si vzdy najskor zagumuje, kym sa do toho pusti, ale aj zo 100 za sucha sa zapoji. neviem, ake pretazenie generuje, no CD changer ho nezvlada a odmoci sa, az kym nepustim pedal.
ABS je fajn pre colveka, co nie je pretekar a potrebuje pocas brzdenia menit smer.
K upgrade brz.. stalo ma to vela penazi a casu a poznatok je, ze lacne riesenie je nkovy kotuc a kompromisne oblozenie ale DS2500, alebo len vymena za velke brzdy typu AP, Brembo... to medzi tym je mrhanie penazi.
Mal som aj keramicke kotuce a neprezili ani 12000km normalnej jazdy a reklamacia skoncila, ze mi ponukli 20% zlavu na nove... -
"-- skrytý --" 31.08.04 12:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ABS na s
Přečti si to znova: z rychlosti 130 km/h na uplně rovné a suché silnici se ABS NESMÍ vůbec projevit. Pokud ano, je něco špatně, protože za takové situace je zpoždění kol kolem 9 m/s2 a to ABS nemá zasáhnout. Pouze pokud se zpoždění přiblíží nebo přeleze hranici 9,81 m/s2. Samozřejmě na vlhku nebo stačí na nerovnosti a už je to jinak, ale tam záleží i na dalších okolnostech. Já osobně nemám ABS rád, ze všech aut ho vyhazuju a zatím se mi to vždycky vyplatilo, auto vždycky brzdí líp (třeba AR 156 2.0 TS skoro o 25 %). Samozřejmě přehřívání brzd to neeliminuje. Jinak OMP dělá sadu 971C racing na Rovery 200/400 všechny modely s ventilovanými předky 89-96 a 96-00 pod označením OT6177 (předek) a OT 6941 (zadek). Cenu mohu zjistit, chvíli to vždycky trvá (protože Špagetožrouti zásadně ceny neudávájí). Tipuju přední+zadní kotouče a přední+zadní destičky tak na 15.000 Kč. Jedná se o temperovaný litinový kotouče s drážkováním a vrtáním + destičky se zaručeným minimálním koeficientem tření 0,48 (standardně je tak 0,2-0,3) v rozmezí teplot 135-910 ?C. Zkus si ale - jen tak cvičně - vyměnit kapalinu a hadičky, často to pomůže a stojí to pár šupů. Taky zkus překontrolovat těsnost víčka, některý brzd. kapaliny jsou natolik hydroponní, že jim stačí venkovní vlhkost a už se začínají vařit. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ABS na suchu
Ked ma auto tvrdsi podvozok, stava sa dost casto, ze niektore z kolies si zmysli zaseknut sa a vtedy mu pribehne na pomoc ABS. V horsich pripadoch vtedy ABS zacne pomahat vsetkym kolesam.. :roll:
Staci, ze to jedno koleso je v mlake, alebo na nejakej nerovnosti vozovky.. -
"-- skrytý --" 31.08.04 09:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ABS na suchu
Přikláním se spíše k Magicovi. Spíná-li ABS za dané situace relativně snadno, pak je auto nejspíš tzv. "přebržděné na předek", což je 90% současné automobilové produkce. Poněkud jiným případem je samozřejmě situace, kdy mají brzdy natolik slabý účinek (např. v důsledku přehřátí), že vůbec nedokáží zablokovat kola, tj. aktivovat ABS... U Octavie RS jsem na brněnském okruhu dostal brzdy do tohoto stavu během pouhých dvou odjetých kol! -
"-- skrytý --" 30.08.04 23:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ABS na suchu
To už jsme fakt hodně od původního tématu, ale:
Felicie (krátká):
Pohot. hmotnost: +/- 1000 kg (je to o 200 kg míň než R220) :roll:
Délka: 3855 (tady jsem se ani tolik nesekl :-)
Šířka: 1635
Rozvor: 2450
Světlá výška: 100 mm (tak proto jsem se pod ni nemohl nasoukat :-)
Detaily zde: [odkaz]
Ale furt mi nedochází proč by ABS na suchu nemělo zabrat ... -
« Re: Re: Re: Re: Re: ABS na suchu
Problem vidim v tom ze muj Rover ma 1994 ccm + Turbo... S tim se neda jezdit do kopce nahoru za 2 dolu za 2 >:D
Ne vazne, na felde (mam s ni najeto jen cca 2000km) jsou brzdy odpovidajici hmotnosti a motoru, na mem roveru pravdepodobne seriovky nestaci, mozna jsou ty kotouce na hranici zivotnosti, nevim... Nijak to nepiska, nevrze, ale jezdil jsem v mnoha autech a tady v tomto pripade mi to nevyhovuje, prot jsem zahajil tento thread. Nema smysl davat do brzd 75 000, nezivy me ralye... -
"-- skrytý --" 30.08.04 21:56
« Re: Re: Re: Re: ABS na suchu
Sorry - nepochopil jsem, nečtu všechno a hlavně si nepamatuju kdo co kdy napsal. Podle té krve jsem tě měl za pokrevního bratra Ace2 ;-) Omlouvám se.
Nevím, nejvíc mám najeto ve Felicíích a brzdy mi nikdy výrazně nevadly. (A to nejsou brzdy ve feldě nic moc). V alpách mi trochu hřála voda v chladiči a smrděla spojka. Nahoru na dvojku, dolů na dvojku a bylo po problémech. Landcruiser za mnou jsem nechal předjet hned jak to šlo, ale přece se kvůli němu nebudu stresovat.
Jediné problémy v horách s bržděním jsem měl když jsem tam jel na horským kole. Byl jsem mladej, blbej a naštěstí jsem na něm neměl tachometr :-) Jel jsem asi tak 100 km/h, minul jsem odbočku, brzdil jsem půl kilometru a pak jsem se do toho příšerného kopce vracel.
Pár kolon jsem na dálnici zažil, ale s brzdama zase nic - jedinej problém byla teplota v kabině a zvýšená teplota chladící kapaliny. Asi jezdím klidněji než ty a pak tolik nebrzdím. Nemyslím si, že by Felda měla lepší chlazení brzd než Rover.
"Co mi na to povis??? Muzes jezdit bezpecne jak chces, ale svuj vuz budes mit plne pod kontrolou az kdyz budes znat jeho chovani v extremnich situacich. "
Jo to je pravda. Bohužel abych se udržel ve cviku tak bych musel na cvičák s kluznou folií nebo závodní dráhu aspoň jednou za čtvrt roku a to pokud možno se stejným autem. Tolik financí do toho nehodlám vrážet, takže to ztrácí smysl. Prostě se snažím myslet dopředu a doufám, že to bude stačit.
k OMP třecím segmentům: AR 75 bylo auto s motorem vpředu podélně a spojku s převodovkou vzadu. Zadní náprava byla DeDion - kinematicky velmi výhodná, ale náročná konstrukčně, prostorově a hlavně - příšerně těžká. Aby výrobce zamezil navyšování neodpružených hmot, nacpal zadní kotouče k převodovce. Na první pohled zajímavé řešení, ale přívod vzduchu k brzdám byl mizerný a tak výkonějším 75 shořely zadní brzdy už po 2 ostrých kolech na brněnském okruhu. Když odešly zadky, začaly se přehřívat i předky a ve čtvrtém kole přišel konec. Při nahrazení třecích částí výrobkama OMP došlo k tomu, že ta samá AR 75 vydržela kroužit 20 ostrých kol. A to vše při investici cca 12.000 Kč!!! To je moje osobní reference (podotýkám, že do 15 minut uvařím jakékoliv brzdy s plovoucíma jednopístkama).