Sportovni brzdy

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.09.04  11:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Trosku som pisal rychlejsie, nez stihal...
    kompromisne oblozenie 2500 je take, ze zastavis aj za studena a drzi aj za tepla.
    Nkovy kotuc je zvycajne nejake najviac vydarene % z sadzby, ked ich leju a su najlepsie na defektoskopii a pod. Je to kotuc, ktory vydrzi vacsie zatazenie a je to maximum, co ti povolia pre skupin N. nesmie mat drazky, ci diery, ak tak nie je vozidlo vybavene v serii. Vyzera zalostne seriove, no kvalitou je niekde uplne inde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.09.04  11:15

    « Re: Ferodo - nazory

    OMP ti dodá Pavel Novotný na čísle 604 827776. Volej jenom, pokud chceš koupit, je to kámoš. Cena kolem 15.000,- Kč komplet vč DPH. Dík. Platba 100 % ceny předem, dodací lhůtu uvádí OMP 30 dní, ale jednou jsem zažil 5 dní a jednou taky po třech měsících přišel místo zboží dotaz, zda zboží ještě chci, protože mezitím zvýšili cenu a prodají mi to jen za tu novou (bylo již dávno zaplaceno!!!). Tak jsem asi týden chodil a nadával (silně rasisticky), říkal jsem, že takový svinský jednání nebudu podporovat a koupím u serióznější firmy. Jenže prd a ořech - za ty peníze takovou kvalitu nikdo jinej neumí, takže jsem sklopil uši a připlatil (cca 8 %). Jako bonus mi - pravda - přidali 4 samolepky:evil:. Po celkem 5 měsících jsem ten díl měl. To je bohužel realita obchodních vztahů CZ-I. Desky Ferodo DS 2500 mají zaručený součinitel tření 0,28 v teplotním rozsahu 100-780 °C, což jsou parametry výrazně horší a hlavně - stojí dvakrát tolik. DS 3000 sice mají nad 180 °C o fous lepší parametry než OMP, ale zase do 100 °C nebrzděj vůbec, takže po delší jízdě po dálnici prostě nezabrzdíš. Navíc to chce kombinaci s kotoučema Brembo nebo ještě lépe Sparco či AP Racing, který samotný (kotouče) stojej víc jak celej komplet od OMP. Laciný litiňáky ti vykoušou během 10.000 km. Ale samozřejmě si vyber sám, netlačím tě do OMP, nesem agent a nejsem placenej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.04  09:31

    « Re: Re: Zimmermanny

    Ferodo pouziva vela ludi, tak sa cudujem, ze ti nikto neodpoveda..
    Ja mam s nimi malo skusenosti (u seba mam teraz nejaky shitik), no ked si dobre pametam, tak ferodo 2500 su o dost lepsie nez bezny priemer, co sa dava do novych aut. Tie vyssie cisla su potom tvrdsie, ale musia sa zahrievat.. Poznam ludi, ktori pouzivaju Ferody 3000 na amaterskych okruhoch.
    Samozrejme, so zlym (napr. so sustruzenym) kotucom nie su ziadne dosticky dost tvrde, preto si daj pozor pri "zabehavani" brzd. Prve stovky km by si mal brzdit jemnejsie..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.04  21:45

    « Re: Zimmermanny

    Diky, ale nemaji cenik. Nasel jsem je pres google uz driv, ale pripadaji mi dost amatersti. Poslal jsem jim i tak objednavku, tak uvidim co z nich vypadne...
    Diky moc.
    A co ty ferodo???
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.04  20:53

    « Zimmermanny

    To Rabukatre> ne, mám Leona. Pokud jde o kotouče Zimmermann, zkusil bych firmu VePa. Je na netu. Kromě jiného dováží právě tyto kotouče. Ferodo je mimochodem doporučuje k DS Performance.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.04  16:52

    « Ferodo - nazory

    Bohuzel ani Zimmerman, ani OMP sehnat v tomto state na sveho Rovera asi neumim, ale dostal jsem nabidku na FERODO. Jsou za celkem dobrou cenu a hlavne dodavatel je 10km od meho bydliste.
    Jaky mate nazor na tyto brzdy??? Pry je to OEM vyrobce pro itali - brembo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.04  16:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: ABS za sucha

    Hmmm co se tady clovek nedozvi >:D
    Asi to tak je, kdyz to podavas tak presvedcive...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.04  16:05

    « Re: Re: Re: Re: ABS za sucha

    Ozubená kola a ABS? Ale samozřejmě! Na každém kole je jedno, tzv. "sluníčko", a někde na pevné části zavěšení kola pak indukční snímač otáčení toho ozubeného kola, tj. vlastně celého kola, neboť "sluníčno" je s ním napevno spojené...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.04  15:15

    « Re: Re: Re: ABS za sucha

    Taky si to myslim.. maximalne nejake cerpadlo....
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 01.09.04  14:39

    « Re: Re: ABS za sucha

    ozubene kola a ABS?
    leda tak na motorke BMW.
    pokial viem, tak ABS meria otacky kolies podla napatia ktore koleso vyprodukuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.04  14:08

    « Re: Re: Re: ABS za sucha

    No jo po chvilce přemýšlení mi to došlo - samozřejmě, že se nevyhodnoduje zrychlení vozidla, ale zrychlení coby diference otáček kola. Já myslel, že píšeš o zrchlení vozidla.
    Ale vracím se k té původní větě: "z rychlosti 130 km/h na uplně rovné a suché silnici se ABS NESMÍ vůbec projevit"
    Myslíš, že brzdy nevyvinou na kotouč takovou sílu, aby dokázaly zablokovat kola ? Chápu, že průměrné seriové auto zpomalení 9,6 m/s-2 vyvine jen obtížně, ale kola se zablokují a tím pádem kola toto zrychlení překročí a mělo by ABS zasáhnout.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.04  13:59

    « Re: Re: ABS za sucha

    No uvidime... To s tim okruhem si myslim ze je dost dobra reference...
    >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.04  13:51

    « Re: Re: ABS za sucha

    Ne, že bych nevěřil, ale proč by mělo být přepouštění kapaliny vázáno na zrychlení? Nevidím k tomu důvod. Přepuštění bych vázal na rychlost otáčení kola, a ne na něco tak pofiderního jako zrychlení v podélném směru, které závisí na mj. i na sklonu vozovky.
    To by pak na kluzkém povrchu nepřepustilo nikdy ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.04  13:26

    « Re: ABS za sucha

    Naopak - zpomaleni otačení kola je alfou a omegou ABS. Čidlo snímá otáčení kola díky zubům a v případě zpomalení (většinou přes 9,6 m/s2) přepustí část kapaliny zpět do nádržky. EBD dělá to, že vyhodnocuje zpomalení jednotlivých kol, porovnává je a snižuje množství přepouštěné kapaliny v jedn. větvích. ESP naopak zvyšuje tlak v případě zrychlení kola nad určitou mez, aby nedošlo k jeho prokluzu. OPBH byl zase úřad, který vysvětloval nájemníkům, jaké objektivní příčiny brání v obyvatelnosti jejich bytů :P...to jen tak na okraj....Většina ABS je čtyřkanálových (každý kanál na jedno kolo), některé lacinější na malých autech jsou tříkanalové (2 přední zvláštˇ+ obě zadní dohromady) a na některých automobilech jsou šestikanálové systémy, které pracují tak, že nechají přední kolo zpomalit až na hranici blokování (kolo se většinou na velmi krátkou dobu i zablokuje) a teprve potom začnou přepouštět kapalinu, ale oběma směry. Možná je i osmikanál, ale nikdy jsem ho na osobáku neviděl. Problém principu ABS je právě v tom úbytku kapaliny v brzd. potrubí, čímž se sníží intenzita brzdění na všech kolech vždy (otázkou je jak moc; u šestikanálů to není tak citelné). Ideální situace by byla, kdyby každé kolo mělo svůj vlastní brzd. válec a svůj vlastní okruh antibloku. Potom by mohlo být dosaženo téměř ideálních brzdných hodnot. Antibloky mohou být i mechanické, kdy hydročlen porovnává zpoždění kola proti nějakému rotačnímu prvku, který má předem definované zpoždění; při větším zpomalení kola rovněž odčerpá část kapaliny. Jeden takový systém jsem v rámci SOČ vymýšlel, ale potom přišel Lucas-Girling s obdobným, ale funkčním hydro-ABS. Dneska se už téměř nepoužívá.
    k OMP třecím segmentům: AR 75 bylo auto s motorem vpředu podélně a spojku s převodovkou vzadu. Zadní náprava byla DeDion - kinematicky velmi výhodná, ale náročná konstrukčně, prostorově a hlavně - příšerně těžká. Aby výrobce zamezil navyšování neodpružených hmot, nacpal zadní kotouče k převodovce. Na první pohled zajímavé řešení, ale přívod vzduchu k brzdám byl mizerný a tak výkonějším 75 shořely zadní brzdy už po 2 ostrých kolech na brněnském okruhu. Když odešly zadky, začaly se přehřívat i předky a ve čtvrtém kole přišel konec. Při nahrazení třecích částí výrobkama OMP došlo k tomu, že ta samá AR 75 vydržela kroužit 20 ostrých kol. A to vše při investici cca 12.000 Kč!!! To je moje osobní reference (podotýkám, že do 15 minut uvařím jakékoliv brzdy s plovoucíma jednopístkama).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.04  11:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    No to by me taky zajimalo....
    971C racing na Rovery 200/400 všechny modely s ventilovanými předky 89-96 a 96-00 pod označením OT6177 (předek) a OT 6941 (zadek). By me moc zajimalo, neskodily by jeste jine reference...
    Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.04  15:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    555: "nkovy kotuc a kompromisne oblozenie ale DS2500"
    Větě bohužel nerozumím, ale její obsah by mě zajímal:
    1) DS2500 brát či nebrat ke standardním kotoučům ?
    2) nkovy kotuc - co to je ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.04  15:11

    « ABS za sucha

    Sepnutí ABS a zrychlení (zpomalení) přece vůbec nesouvisí.
    Teoreticky jak to chápu já, tak ABS vyhodnocuje otáčky kola a buď:
    a) po zjištění , že se kolo zastavilo sníží tlak v brzdovém rozvodu, nebo
    b) po zjišění, že se kolo chystá zastavit, tak sníží tlak
    Netuším jestli je regulace tlaku stylem ON/OFF, proporcionální vzhledem k derivaci rychlosti otáčení nebo nějaká PID, ale s tím jestli jsem na suchu nebo ne to přece vůbec nesouvisí :!:
    Jak jsem psal nejlepší brzdný účinek je při skluzu cca 15 procent, takže auto gumuje, ale kolo není (např. díky zásahu ABS) zablokované.
    Je otázka jaká je kvalita regulace a jaká je dynamika brzdové soustavy. Tím jediným je dáno jestli ABS zasahuje zdánlivě předčasně, nebo ne.
    Že u autobusu díky ABS sekundu brzdilo a sekundu nebrzdilo může být dáno právě velmi špatnou dynamikou brzdové soustavy.
    Podotýkám, že teorii regulace rozumím 100 x víc, než tomu, jak skutečně brzdy fungují.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.08.04  14:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    preco je to zalezitost ceny?
    ved to je len zalezitost softu kolko % preklzu povoli, nie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.04  14:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ABS

    Magic: Asi ta este stale nechapem. Hovoris, ze pri 130kmh dupnem na brzdu a tych peknych zopar desiatok metrov budem driet gumy na jednom mieste a ABS mi do toho nezasiahne ?
    Ja tiez patrim k tym, co si radsej poaradia bez barliciek typu ABS, no az tak si nemyslim, ze ABS je na taku skodu, ako pises.
    No nie je kazde ABS rovnake.. Zazil som ABS v autobuse, kde bol ucinok asi taky, ze sekundu brzdi, sekundu nebrzi..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.04  13:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Dobrá, ale ty jsi extrémista s extrémním autem a čtyřpístovýma Brembama jako kráva. Tady je řeč o normálním malým komerčním autě s malým plovoucím jednopístzkovým (Girlingem?). Na něj jsou ty OMPčka super (ono to JSOU eNkový brzdy...). Jinak na Audi S4 nebo Deltě Integrale byly taky šestikanálový ABSka (kupodivu Bosch), který pustily až na hranicí blokování kola (kdy je brzdný účinek největší a může být až přes 10 m/s2), ale má jich málo aut (cena).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…